Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
Advertisements

Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Πληροφορική Α’ Τάξης.
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδάμ Κ. Αγγελής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.: Πρωτάθλημα Ρομπότ (Robocup) 2008 :. {Συνάντηση με την ομάδα «Κουρήτες» στην.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ Ενότητα 5 : Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Διδακτικής της Πληροφορικής Βασίλειος.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ»
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015

…έννοιες της Διδακτικής ης Πληροφορικής i. Διδακτική των Ε π ιστημών ii. Διδακτική της Πληροφορικής iii. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σ π ουδών iv. Διδακτικό Τρίγωνο v. Διδακτικό Συμβόλαιο vi. Διδακτικός μετασχηματισμός vii. Ιδέες – Νοητικά μοντέλα viii. Γνωστικό εμ π όδιο ix. Γνωστική - Κοινωνικογνωστική σύγκρουση x. Εννοιολογική αλλαγή

Τ ο αντικείμενο της Διδακτικής … μελετά τις διαδικασίες μετάδοσης και οικοδόμησης των γνώσεων με α π ώτερο στόχο τη βελτίωση αυτών των διαδικασιών … εστιάζοντας την π ροσοχή της στα ιδιαίτερα π ροβλήματα π ου ανακινούν τόσο το π εριεχόμενο των γνώσεων όσο και των δεξιοτήτων π ου π ρέ π ει να π ροσκτηθούν

Διδακτικό τρίγωνο Η διδακτική μ π ορεί να ανα π αρασταθεί στο κέντρο ενός τριγώνου π ου συμβολίζει το σύστημα π ου συνδέει τις γνώσεις, το μαθητή και τον εκ π αιδευτικό Η διδακτική μ π ορεί να ανα π αρασταθεί στο κέντρο ενός τριγώνου π ου συμβολίζει το σύστημα π ου συνδέει τις γνώσεις, το μαθητή και τον εκ π αιδευτικό

Άλλες έννοιες… Το π εριεχόμενο της γνώσης ( αναλυτικά π ρογράμματα σ π ουδών, διδακτικός μετασχηματισμός ) Το π εριεχόμενο της γνώσης ( αναλυτικά π ρογράμματα σ π ουδών, διδακτικός μετασχηματισμός ) Η διαδικασία της μάθησης ( ιδέες και ανα π αραστάσεις των μαθητών, γνωστικά εμ π όδια ) Η διαδικασία της μάθησης ( ιδέες και ανα π αραστάσεις των μαθητών, γνωστικά εμ π όδια ) Η διαδικασία της διδασκαλίας ( διδακτικό συμβόλαιο, γνωστική σύγκρουση, διδακτικές στρατηγικές ) Η διαδικασία της διδασκαλίας ( διδακτικό συμβόλαιο, γνωστική σύγκρουση, διδακτικές στρατηγικές ) Τα χρησιμο π οιούμενα μέσα ( εκ π αιδευτικό υλικό, εκ π αιδευτικό λογισμικό ) Τα χρησιμο π οιούμενα μέσα ( εκ π αιδευτικό υλικό, εκ π αιδευτικό λογισμικό )

Διδακτικός μετασχηματισμός A. Η σχολική γνώση δεν ταυτίζεται με την ε π ιστημονική γνώση B. Μέρος των ε π ιστημονικών γνώσεων μετατρέ π ονται ( α π ό « ειδικούς ») σε αντικείμενο διδασκαλίας ( διδακτέα γνώση )

Γνωστικά εμπόδια O εκ π αιδευτικός οφείλει να λάβει υ π όψη του τις π ρότερες γνώσεις ( ιδέες - ανα π αραστάσεις ) των μαθητώνO εκ π αιδευτικός οφείλει να λάβει υ π όψη του τις π ρότερες γνώσεις ( ιδέες - ανα π αραστάσεις ) των μαθητών Οι ‘π ροε π ιστημονικές ’, ήδη υ π άρχουσες γνώσεις των μαθητών δεν εξαλείφονται εύκολα και συνιστούν σημαντικά γνωστικά εμ π όδια στην οικοδόμηση νέων γνώσεων Οι ‘π ροε π ιστημονικές ’, ήδη υ π άρχουσες γνώσεις των μαθητών δεν εξαλείφονται εύκολα και συνιστούν σημαντικά γνωστικά εμ π όδια στην οικοδόμηση νέων γνώσεων Στην π ερί π τωση π ου οι ιδέες, οι αντιλήψεις και οι ανα π αραστάσεις π ου διαθέτουν τα π αιδιά α π οκλίνουν α π ό τις ε π ιστημονικές γνώσεις και π αράλληλα δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής π αρέμβασης αναφερόμαστε σε αυτές ως διδακτικά εμ π όδια Στην π ερί π τωση π ου οι ιδέες, οι αντιλήψεις και οι ανα π αραστάσεις π ου διαθέτουν τα π αιδιά α π οκλίνουν α π ό τις ε π ιστημονικές γνώσεις και π αράλληλα δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής π αρέμβασης αναφερόμαστε σε αυτές ως διδακτικά εμ π όδια Βασικός στόχος της διδασκαλίας είναι η υ π έρβαση αυτών των εμ π οδίων Βασικός στόχος της διδασκαλίας είναι η υ π έρβαση αυτών των εμ π οδίων

Διδασκαλία... είναι διαδικασία... είναι διαδικασία … είναι σκό π ιμη διαδικασία… είναι σκό π ιμη διαδικασία …π αίζει διαμεσολαβητικό ρόλο…π αίζει διαμεσολαβητικό ρόλο …π ραγματώνεται μέσα α π ό π ροσω π ική ε π ικοινωνία…π ραγματώνεται μέσα α π ό π ροσω π ική ε π ικοινωνία …π ροϋ π οθέτει οργάνωση και μεθοδικότητα…π ροϋ π οθέτει οργάνωση και μεθοδικότητα … έχει εκτελεστικό χαρακτήρα… έχει εκτελεστικό χαρακτήρα … έχει ενεργητικό χαρακτήρα… έχει ενεργητικό χαρακτήρα … έχει π ρο π αρασκευαστικό χαρακτήρα… έχει π ρο π αρασκευαστικό χαρακτήρα … ενέχει στοιχεία σύγκρουσης… ενέχει στοιχεία σύγκρουσης … είναι τέχνη με ε π ιστημονικό υ π όβαθρο… είναι τέχνη με ε π ιστημονικό υ π όβαθρο

Το σύνολο των π ρογραμματισμένων και μεθοδικών δραστηριοτήτων π ου ε π ιλέγει να ανα π τύξει ο εκ π αιδευτικός μέσα σ ’ ένα π λαίσιο ε π ικοινωνίας και αλληλε π ίδρασης με τους μαθητές, π ροκειμένου να εμ π λέξει με φυσικό και αβίαστο τρό π ο τους τελευταίους σε δραστηριότητες μαθητείας, οι ο π οίες κρίνει ότι θα οδηγήσουν στην υλο π οίηση των μαθησιακών και ανα π τυξιακών σκο π ών του αναλυτικού π ρογράμματος. Το σύνολο των π ρογραμματισμένων και μεθοδικών δραστηριοτήτων π ου ε π ιλέγει να ανα π τύξει ο εκ π αιδευτικός μέσα σ ’ ένα π λαίσιο ε π ικοινωνίας και αλληλε π ίδρασης με τους μαθητές, π ροκειμένου να εμ π λέξει με φυσικό και αβίαστο τρό π ο τους τελευταίους σε δραστηριότητες μαθητείας, οι ο π οίες κρίνει ότι θα οδηγήσουν στην υλο π οίηση των μαθησιακών και ανα π τυξιακών σκο π ών του αναλυτικού π ρογράμματος.

Κατά κυριολεξία ο όρος διδασκαλία α π οδίδει την ενέργεια του δασκάλου Κατά κυριολεξία ο όρος διδασκαλία α π οδίδει την ενέργεια του δασκάλου Είναι ορθό να αντικαθίσταται α π ό τον όρο Διδακτική διαδικασία → ε π ισημαίνεται και η συμμετοχή των μαθητών στις μαθησιακές δραστηριότητες Είναι ορθό να αντικαθίσταται α π ό τον όρο Διδακτική διαδικασία → ε π ισημαίνεται και η συμμετοχή των μαθητών στις μαθησιακές δραστηριότητες

Η Διδακτική στις επιστήμες της αγωγής Είναι υ π άλληλη ε π ιστήμη στη Γενική Θεωρία της Αγωγής ( Παιδαγωγική ) Είναι υ π άλληλη ε π ιστήμη στη Γενική Θεωρία της Αγωγής ( Παιδαγωγική ) Α π οτελεί εφαρμοσμένη ε π ιστήμη π ρώτου βαθμού, µ ε εφαρμοσμένες ε π ιστήμες δεύτερου βαθμού τις διδακτικές των ε π ιμέρους ε π ιστημών Α π οτελεί εφαρμοσμένη ε π ιστήμη π ρώτου βαθμού, µ ε εφαρμοσμένες ε π ιστήμες δεύτερου βαθμού τις διδακτικές των ε π ιμέρους ε π ιστημών

«Λάθος» + γνωστική σύγκρουση Η διερεύνηση των « λαθών » των μαθητών α π οτελεί βασικό ζητούμενο στη Διδακτική Γνωστική σύγκρουση : Η διαδικασία κατά την ο π οία στη σκέψη ενός ατόμου εμφανίζεται μια αντίφαση ή μια ασυμβατότητα ανάμεσα στις ιδέες του, τις ανα π αραστάσεις του και τις π ράξεις του Η διερεύνηση των « λαθών » των μαθητών α π οτελεί βασικό ζητούμενο στη Διδακτική Γνωστική σύγκρουση : Η διαδικασία κατά την ο π οία στη σκέψη ενός ατόμου εμφανίζεται μια αντίφαση ή μια ασυμβατότητα ανάμεσα στις ιδέες του, τις ανα π αραστάσεις του και τις π ράξεις του

Διδακτικό συμβόλαιο Το διδακτικό συμβόλαιο π εριγράφει τις αλληλε π ιδράσεις, συνειδητές ή ασυνείδητες π ου λαμβάνουν χώρα ανάμεσα σε έναν εκ π αιδευτικό και τους μαθητές του, κυρίως όσον αφορά στην οικοδόμηση των γνώσεων Το διδακτικό συμβόλαιο π εριγράφει τις αλληλε π ιδράσεις, συνειδητές ή ασυνείδητες π ου λαμβάνουν χώρα ανάμεσα σε έναν εκ π αιδευτικό και τους μαθητές του, κυρίως όσον αφορά στην οικοδόμηση των γνώσεων – Διέ π ει συνε π ώς τη λειτουργία της σχολικής τάξης Στα μαθήματα της Πληροφορικής ( αλλά και της χρήσης της σε άλλα μαθήματα ) το ΔΣ π ρέ π ει να λαμβάνει υ π όψη του τον υ π ολογιστή και το λογισμικό π ου τον συνοδεύει Στα μαθήματα της Πληροφορικής ( αλλά και της χρήσης της σε άλλα μαθήματα ) το ΔΣ π ρέ π ει να λαμβάνει υ π όψη του τον υ π ολογιστή και το λογισμικό π ου τον συνοδεύει

Εκπαιδευτικό υλικό Με τον όρο αυτό εννοούμε κάθε τι π ου έχει δημιουργηθεί για να υ π οστηρίξει τη διδακτική π ράξη : βιβλία, φύλλα εργασίας, ε π ο π τικό υλικό, κλ π. Με τον όρο αυτό εννοούμε κάθε τι π ου έχει δημιουργηθεί για να υ π οστηρίξει τη διδακτική π ράξη : βιβλία, φύλλα εργασίας, ε π ο π τικό υλικό, κλ π. Μια ειδική κατηγορία εκ π αιδευτικού υλικού μ π ορούν να θεωρηθούν τα εκ π αιδευτικά λογισμικά Μια ειδική κατηγορία εκ π αιδευτικού υλικού μ π ορούν να θεωρηθούν τα εκ π αιδευτικά λογισμικά

Εκπαιδευτικό λογισμικό  Εφαρμογές λογισμικού ( και υλικού ) για την υ π ολογιστική υ π οστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης – ειδικό λογισμικό με σαφή μαθησιακό και διδακτικό σκο π ό, σε μορφή DVD, δικτυακού τό π ου, εφαρμογών ρομ π οτικής, κλ π. – λογισμικό γενικής χρήσης, π. χ. κειμενογράφος, λογιστικά φύλλα, βάσεις δεδομένων, κλ π., π ου χρησιμο π οιείται ως γνωστικό εργαλείο (cognitive tool)

Ιστορική + γενική αναδρομή στην εισαγωγή της Πληροφορικής στο ελληνικό εκ π αιδευτικό σύστημα

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Α π ό το 2002 ξεκίνησε ο εξο π λισμός των σχολείων με υ π ολογιστές Α π ό το 2002 ξεκίνησε ο εξο π λισμός των σχολείων με υ π ολογιστές Το ΥΠΠΕΠΘ σχεδίασε μέσω του Π. Ι. το ΕΠΠΣ Πληροφορικής (1997) ένα συνολικό π λαίσιο π ου αφορά την ένταξη των ΤΠΕ στην π ρώτη βαθμίδα εκ π/ σης Το ΥΠΠΕΠΘ σχεδίασε μέσω του Π. Ι. το ΕΠΠΣ Πληροφορικής (1997) ένα συνολικό π λαίσιο π ου αφορά την ένταξη των ΤΠΕ στην π ρώτη βαθμίδα εκ π/ σης Το π λαίσιο αυτό ανα π ροσαρμόστηκε το 2001 με το ΔΕΠΠΣ (2003) Το π λαίσιο αυτό ανα π ροσαρμόστηκε το 2001 με το ΔΕΠΠΣ (2003) Το ΔΕΠΠΣ εντάσσει την Πληροφορική στο δημοτικό και στο νη π ιαγωγείο – χαρακτήρας συμβουλευτικός Το ΔΕΠΠΣ εντάσσει την Πληροφορική στο δημοτικό και στο νη π ιαγωγείο – χαρακτήρας συμβουλευτικός Δεν υ π άρχει εκ π αιδευτική π ολιτική α π όφαση για π λήρη ένταξη και ενσωμάτωση Δεν υ π άρχει εκ π αιδευτική π ολιτική α π όφαση για π λήρη ένταξη και ενσωμάτωση

Τάξεις + άξονες γνωστικού περιεχομένου Α-ΒΑ-ΒΑ-ΒΑ-Β Γνωρίζω τον υ π ολογιστή / Παίζω και μαθαίνω με τον υ π ολογιστή Γ-ΔΓ-ΔΓ-ΔΓ-Δ Γνωρίζω τον υ π ολογιστή / Παίζω και μαθαίνω μαζί του / Ε π ικοινωνώ ηλεκτρονικά Ε - ΣΤ Γνωρίζω τον υ π ολογιστή / Γράφω και ζωγραφίζω / Υ π ολογίζω και κ΄ π ανω γραφήματα / Ελέγχω και π ρογραμματίζω

Αναγκαιότητα για συνολική θεώρηση της ένταξης των ΤΠΕ Διατύ π ωση ενιαίας εκ π αιδευτικής π ολιτικής α π ό ΥΠΕΠΘ στο τέλος της δεκαετίας του ’90 1 ο π ιλοτικό π ρόγραμμα για ένταξη των ΤΠΕ στο π ρόγραμμα σ π ουδών των γνωστικών αντικειμένων = Οδύσσεια Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υ π ολογιστών

ΕΠΠΣ Πληροφορικής σχεδιάστηκε και ολοκληρώθηκε το Δεκ ΕΠΠΣ Πληροφορικής σχεδιάστηκε και ολοκληρώθηκε το Δεκ Θεσμοθετήθηκε μέσα στο 1998 Θεσμοθετήθηκε μέσα στο 1998 Τρο π ο π οιήθηκε το με την εισαγωγή του ΔΕΠΠΣ ( η Πληροφορική ε π εκτείνεται σε όλο το φάσμα της π ρωτοβάθμιας + δευτεροβάθμιας εκ π/ σης ) Τρο π ο π οιήθηκε το με την εισαγωγή του ΔΕΠΠΣ ( η Πληροφορική ε π εκτείνεται σε όλο το φάσμα της π ρωτοβάθμιας + δευτεροβάθμιας εκ π/ σης )

Χρονολογική εξέλιξη της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση Α.Π Τεχνικά + Επαγγελματικά Λύκεια Ε.Π.Π.Σ Ενιαία Λύκεια + Τ.Ε.Ε. Α.Π ΓυμνάσιαΔ.Ε.Π.Π.Σ Δημοτικά

Γυμνάσιο-Βασικοί άξονες διδασκαλίας Α. Γνωρίζω - ε π ικοινωνώ με τον υ π ολογιστή Β. Χρήση εργαλείων έκφρασης, ε π ικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας Γ. Ο υ π ολογιστής στο σχολείο και στην κοινωνία

Λύκειο Στο ενιαίο Λύκειο θεσ π ίζεται η εισαγωγή της Πληροφορικής το Στο ενιαίο Λύκειο θεσ π ίζεται η εισαγωγή της Πληροφορικής το Εντάσσεται ως μάθημα γενικής π αιδείας και στις 3 τάξεις Εντάσσεται ως μάθημα γενικής π αιδείας και στις 3 τάξεις Ως κύκλος μαθημάτων ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( ε π ιλ.+ υ π οχρ.) της τεχνολογικής κατεύθυνσης στη Γ Λυκείου ( ΕΠΠΣ 1997) Ως κύκλος μαθημάτων ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( ε π ιλ.+ υ π οχρ.) της τεχνολογικής κατεύθυνσης στη Γ Λυκείου ( ΕΠΠΣ 1997)

Άξονες υλοποίησης του Α.Π. Πληροφορικής στο Λύκειο Α. ο κόσμος της π ληροφορικής ( εφαρμογές π ληροφορικής στο σύγχρονο κόσμο ) Β. διερευνώ - δημιουργώ - ανακαλύ π τω ( χρήση λογισμικού γενικής χρήσης, εκ π αιδευτικού λογισμικού, λογισμικού δικτύων, λογισμικού ανά π τυξης εφραμογών π ολυμέσων ) Γ. Πληροφορική και σύγχρονος κόσμος ( ε π ίδραση π ληροφορικής και ε π αγγελματικές π ροο π τικές )

Α Λυκείου Εφαρμογές Πληροφορικής Επιλογής 2Α Λυκείου Εφαρμογές Πληροφορικής Επιλογής 2Εφαρμογές ΠληροφορικήςΕφαρμογές Πληροφορικής Β Λυκείου Εφαρμογές Υπολογιστών Επιλογής σε όλες τις κατευθύνσεις 2Β Λυκείου Εφαρμογές Υπολογιστών Επιλογής σε όλες τις κατευθύνσεις 2Εφαρμογές ΥπολογιστώνΕφαρμογές Υπολογιστών Γ Λυκείου Εφαρμογές Υπολογιστών Επιλογής σε όλες τις κατευθύνσεις 2Γ Λυκείου Εφαρμογές Υπολογιστών Επιλογής σε όλες τις κατευθύνσεις 2Εφαρμογές ΥπολογιστώνΕφαρμογές Υπολογιστών Γ Λυκείου-Τεχνολογική κατεύθυνση:Γ Λυκείου-Τεχνολογική κατεύθυνση: Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Πανελλαδικώς εξεταζόμενο) Υποχρεωτικό 2Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Πανελλαδικώς εξεταζόμενο) Υποχρεωτικό 2Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό ΠεριβάλλονΑνάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Επιλογής 2Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Επιλογής 2Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματαΤεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Πολυμέσα – Δίκτυα Επιλογής 2Πολυμέσα – Δίκτυα Επιλογής 2Πολυμέσα – ΔίκτυαΠολυμέσα – Δίκτυα Εφαρμογές Λογισμικού Επιλογής 2Εφαρμογές Λογισμικού Επιλογής 2Εφαρμογές ΛογισμικούΕφαρμογές Λογισμικού Γ Λυκείου-Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών:Γ Λυκείου-Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών: Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Επιλογής 2Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Επιλογής 2Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματαΤεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά συστήματα Πολυμέσα – Δίκτυα Επιλογής 2Πολυμέσα – Δίκτυα Επιλογής 2Πολυμέσα – ΔίκτυαΠολυμέσα – Δίκτυα Εφαρμογές Λογισμικού Επιλογής 2Εφαρμογές Λογισμικού Επιλογής 2Εφαρμογές ΛογισμικούΕφαρμογές Λογισμικού

ΕΠΑΛ Αυτοματισμός ΓραφείουΑυτοματισμός Γραφείου Αυτοματισμός ΓραφείουΑυτοματισμός Γραφείου Βάσεις ΔεδομένωνΒάσεις Δεδομένων Βάσεις ΔεδομένωνΒάσεις Δεδομένων Βασικές Υπηρεσίες ΔιαδικτύουΒασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου Βασικές Υπηρεσίες ΔιαδικτύουΒασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου Βασικές Αρχές Ψηφιακής ΤεχνολογίαςΒασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας Βασικές Αρχές Ψηφιακής ΤεχνολογίαςΒασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας Εφαρμογές ΠολυμέσωνΕφαρμογές Πολυμέσων Εφαρμογές ΠολυμέσωνΕφαρμογές Πολυμέσων Λειτουργικά ΣυστήματαΛειτουργικά Συστήματα Λειτουργικά ΣυστήματαΛειτουργικά Συστήματα Προγραμματιστικά Εργαλεία για το ΔιαδίκτυοΠρογραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Προγραμματιστικά Εργαλεία για το ΔιαδίκτυοΠρογραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Προγραμματισμός ΥπολογιστώνΠρογραμματισμός Υπολογιστών Προγραμματισμός ΥπολογιστώνΠρογραμματισμός Υπολογιστών Προγραμματισμός Υπολογιστών με Visual BasicΠρογραμματισμός Υπολογιστών με Visual Basic Προγραμματισμός Υπολογιστών με Visual BasicΠρογραμματισμός Υπολογιστών με Visual Basic Συντήρηση ΥπολογιστώνΣυντήρηση Υπολογιστών Συντήρηση ΥπολογιστώνΣυντήρηση Υπολογιστών Τεχνολογία Δικτύων ΕπικοινωνιώνΤεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών Τεχνολογία Δικτύων ΕπικοινωνιώνΤεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών