ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. με θέμα: «Μαθαίνοντας τα μυστικά του σχολικού κήπου, εμπνεόμαστε και δημιουργούμε.»
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Δρ. Δήμητρα Τσοκακτσίδου, Λέκτορας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Δρ. Νικόλαος Κατσαούνης Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΑΝ.ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Οι δράσεις του Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά (1997-2014) Δρ. Γεωργία Στύλου Δασκάλα, Συνεργάτιδα ΕΔΙΑΜΜΕ gstylou@yahoo.gr

Παρουσίαση Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. Εργαστήριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Κρήτης Ίδρυση: 1996 Προεδρικό διάταγμα147/96 Διευθυντές (1996-2012): Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, Μιχάλης Δαμανάκης (2012 έως σήμερα) : Αναπλ. Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, Ασπασία Χατζηδάκη

Στόχοι εργαστηρίου Η έρευνα, η κατάρτιση/η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού τόσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό

Προγράμματα (1997-2014) Φορέας υλοποίησης για μικρά και μεγάλα προγράμματα με θέμα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά και την διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Τα μεγαλύτερα: Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Παιδεία Ομογενών» (1997- 2008) Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Ελληνόγλωσση πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διαπολιτισμική εκπαίδευση στη διασπορά» (2011-2014)

Πρόγραμμα «Παιδεία Ομογενών» (1997-2008) Eπ. Υπεύθυνος: Καθ. Μ Στόχοι: (α) η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 και στοιχείων Ιστορίας και πολιτισμού στο εξωτερικό (β) η δημιουργία δικτύων ανάμεσα σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού και την Ελλάδα και (γ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Συνεργασίες Το Έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με δεκάδες Έλληνες ερευνητές, πανεπιστημιακούς καθηγητές και εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ

Εκπαιδευτικό υλικό (1997-2008) (1/3) 37 εγχειρίδια για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 ή ως ΞΓ (ηλικίες 5-18 ετών, πέντε επίπεδα γλωσσομάθειας) 1 Λεξικό (Ελληνο-ισπανικό) 1 Γραμματική της Ελληνικής (σε διάφορες γλώσσες) Διαγνωστικά/ διαπιστωτικά κριτήρια για την ελληνομάθεια (5 τεύχη δοκιμασιών) 6 εγχειρίδια για τη διδασκαλία Στοιχείων Ιστορίας και Πολιτισμού (8-18 ετών, πέντε επίπεδα γλωσσομάθειας)

Εκπαιδευτικό υλικό (1997-2008) (2/2) 12 Λευκώματα σχετικά με τη ζωή των Ελλήνων της διασποράς (διάφορες χώρες) 2 Ανθολόγια Λογοτεχνίας από την Ελλάδα και τη Διασπορά 19 CD-ROM, κάποια από τα οποία συνοδεύουν το έντυπο υλικό 6 DVD (‘’Μορμώ’’) 27 Μελέτες (Πρακτικά συνεδρίων, διατριβές, μεταπτυχιακές εργασίες, κλπ)

Εμβέλεια παρέμβασης Tα βιβλία και τα CD-rom εκτυπώθηκαν και μοιράστηκαν σε πλήθος σχολικών μονάδων ανά τον κόσμο μέσω των Γραφείων Εκπαίδευσης του ελληνικού κράτους. Επωφελούμενοι μαθητές: περίπου 69.000

Δίκτυα σχολικών μονάδων Σχολεία ‘’ημερήσια’’ ή κρατικά δίγλωσσα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ενταγμένα και απογευματινά/ σαββατιανά) Σε Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Γερμανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία κ.α.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (1997-2008) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (1997-2008) Στην Ελλάδα Ομογενείς ή άλλοι διδάσκοντες από το εξωτερικό Αποσπασμένοι (πριν την αναχώρησή τους) Στο εξωτερικό Σύνολο ατόμων: 7.894

Άλλες δράσεις Μαθητικό φεστιβάλ Θεάτρου Ετήσια εκδήλωση/διαγωνισμός θεάτρου παράστασης από μαθητές της Διασποράς (Αυστραλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Αργεντινή, Ουκρανία, Ρωσία, Σουηδία, Αιθιοπία, Νότια Αφρική, Μεγάλη Βρετανία, κ.λπ.) 721 μαθητές Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών στην Κρήτη- 857 μαθητές

Νέο πρόγραμμα (2011-2014) «Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά»

Επιστημονικά Υπεύθυνοι: «Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά» Πρόγραμμα ΕΣΠΑ (2011-2014, παράταση έως Ιούνιο του 2014) (τελικός προϋπολογισμός 3.100.000 ευρώ) http://www.ediamme.edc.uoc.gr/ellinoglossi/ Επιστημονικά Υπεύθυνοι: 1)Μ. Δαμανάκης (2011-Μάρτιος 2012), Ομ. Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης, 2) Α. Χατζηδάκη, Αν. Καθηγήτρια Παν/μίου Κρήτης (Μάρτιος 2012-Ιούνιος 2014).

Σκοπός του έργου Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος κατάλληλου για ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) το οποίο θα συμβάλλει στην εξ αποστάσεως μάθηση/ διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2/ΞΓ και στην επικοινωνία μεταξύ των φορέων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά αλλά και μεταξύ Κέντρου και των φορέων αυτών.

Αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ediamme elearning) (1/2) Το ΠΗΜ (elearning.edc.uoc.gr) μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους: α) συμπληρωματικά προς τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία-μάθηση σε οργανωμένες μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, δηλαδή σε σχολεία και σε ΤΕΓ

Αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ediamme elearning) (2/2) β) από έναν εκπαιδευτικό που θα βρίσκεται σε ένα σημείο Α για σύγχρονη (και ασύγχρονη) διδασκαλία μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές Β1, Β2, κλπ. γ) από μεμονωμένους χρήστες/μαθητές για ατομική μελέτη και ενασχόληση με την ελληνική γλώσσα

Το Περιβάλλον ολοκληρώθηκε… Το περιβάλλον ολοκληρώθηκε http://elearning.edc.uoc.gr/moodle/ Αναμένουμε την τελική αξιολόγηση του Έργου Ευελπιστούμε ότι θα έχει θετική αποδοχή Νέες προοπτικές: συστηματική εφαρμογή και αξιοποίηση με στόχο τυχόν βελτιώσεις

Εισαγωγική οθόνη επιπέδων Α1-Α2

Τάξεις και σχολεία από την Ελλάδα και τη Διασπορά συνδέονται μέσα από το Περιβάλλον και επικοινωνούν σύγχρονα και ασύγχρονα. Οι μαθητές γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα για να υλοποιήσουν συνεργατικά διάφορες δραστηριότητες (΄Ή πόλη μου’’, ‘’Διάσημοι Έλληνες της Αυστραλίας’’, ‘’Ή Μάχη της Κρήτης’’, ‘’Πώς ήρθαν οι παππούδες μας εδώ’’, κλπ.

2011-2012 συμμετείχαν 22 τάξεις σε 7 χώρες: Η.Π.Α. Αυστραλία Καναδάς Μεγάλη Βρετανία Γερμανία Νότια Αφρική και Ελλάδα 2012-2013 συμμετείχαν 26 τάξεις σε 10 χώρες: Ουκρανία Αργεντινή Νότια Αφρική Τουρκία και 2013-2014 συμμετείχαν 16 τάξεις σε 6 χώρες: Ρωσία Ελλάδα.

Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν όλα τα γλωσσικά και γνωστικά βοηθήματα που τους παρέχει το Περιβάλλον, προκειμένου να υλοποιήσουν τη δραστηριότητα: ‘’Μαθαίνω τη Γλώσσα μου’’ Μυθολογία/Ιστορία ‘’Γράφω’’ – ‘’Κατανοώ’’- ‘’Διαβάζω’’ κλπ

Επίσης, συνεχίστηκε η παραγωγή έντυπου και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού νέα εγχειρίδια για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης (Μαργαρίτα 7, Αλφαβητάρι), για τη διδασκαλία Στοιχείων Ιστορίας και Πολιτισμού (λ.χ. Φωτοϊστορίες) εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική εκπαίδευση (Θέλεις να παίξουμε;) εγχειρίδια για τα σχολεία της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία Τα εκπαιδευτικά υλικά τυπώθηκαν σε 1000 αντίτυπα έκαστο και στάλθηκαν για δοκιμαστική εφαρμογή σε διάφορες χώρες του εξωτερικού. (πάγια τακτική για εκπαιδευτικό υλικό που παράγεται στο πλαίσιο τέτοιων προγραμμάτω

Πραγματοποιήθηκαν… Δια ζώσης επιμορφωτικά σεμινάρια στην Κρήτη και στη Θεσσαλονίκη Τηλεπιμορφώσεις (εξ αποστάσεως σεμινάρια με τηλεδιασκέψεις) σχετικά με: Διάφορες θεματικές ενότητες τη συνδιαμόρφωση & παιδαγωγική αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης

Το Έργο αξιοποιεί πλήρως και συμπληρώνει… To Πλαίσιο Σπουδών (Αν. Προγράμματα) Και το έντυπο και ψηφιακό υλικό που παρήχθη στο πλαίσιο του ‘’Παιδεία Ομογενών’’ (βάση για την ηλεκτρονική μάθηση στο περιβάλλον) καθώς και τα δίκτυα συνεργατών και εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Συνεργαζόμενοι φορείς Πανεπιστήμιο Κρήτης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Τμήμα Φιλολογίας (Εργαστήριο Διδακτικής της Γλώσσας) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (επιμόρφωση εκπαιδευτικών Παρευξείνιες χώρες) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τα Ελληνόπουλα της Αλβανίας)

Επίσης, το Έργο στηρίζεται στη συγκρότηση και λειτουργία δικτύων Δίκτυα Ελλήνων επιστημόνων σε διάφορες χώρες του κόσμου Δίκτυα σχολείων (ημερησίων και κρατικών, λ.χ. Charter schools στις ΗΠΑ) Δίκτυα Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας Δίκτυα Συντονιστών εκπαίδευσης Δίκτυα γονέων Δίκτυα Εκπαιδευτικών Δίκτυα μαθητών (που οργανώνονται σε Κοινότητες Μάθησης) Το ΕΔΙΑΜΜΕ θεωρεί άλλωστε Αναγκαία τη συνεργασία μεταξύ του ελλαδικού Κέντρου και των διαφόρων δικτύων στη διασπορά

Κλείνοντας, το ΕΔΙΑΜΜΕ θεωρεί … Απαραίτητη τη συνέχιση της υποστήριξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά από το επίσημο ελληνικό κράτος με την παροχή κυρίως επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς και–στο μέτρο του δυνατού- εκπαιδευτικού υλικού Αναγκαία την αυτό-οργάνωση των κοινοτήτων με στόχο την αντιμετώπιση των νέων εκπαιδευτικών προβλημάτων (έλλειψη εκπ. υλικού, εκπαιδευτικών, νέο-μετανάστες…)

Για πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο Περιβάλλον ediamme@edc.uoc.gr