Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Τίτλος. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση Μικρή Περιγραφή: Λεξιλόγιο: Κοινό που απευθύνεται: Ηλικία: Περιβάλλον: Χρονική διάρκεια: Πριν την επίσκεψη.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Σενάριο.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Βασικός Σκοπός: Η ενίσχυση της διδασκαλίας με οπτικοακουστικό υλικό (π.χ. ντοκιμαντέρ, ταινίες κ.ά.) το οποίο συμπληρώνει τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα και αναβαθμίζει ποιοτικά την όλη διδασκαλία

Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας Με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού στη μαθησιακή διαδικασία επιχειρείται η πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών αλλά και η ενεργός συμμετοχή στην αναζήτηση και αξιοποίηση των βαθύτερων νοημάτων και όχι απλά της παθητικής αποδοχής της προβαλλόμενης εικόνας

Πλεονεκτήματα προβολής οπτικοακουστικού υλικού

Πλεονεκτήματα 1) Σπάει η μονοτονία του κλασσικού μαθήματος στη τάξη 2) Επιτυγχάνεται πιο ολοκληρωμένη εμπέδωση και πληρέστερη αφομοίωση των γνωστικών αντικειμένων 3) Διευρύνεται ο γνωστικός ορίζοντας των μαθητών – «βλέπουν και ακούν νέα πράγματα»

Πλεονεκτήματα 4) Οι μαθητές αναπτύσσουν τη στοχαστική παρατήρηση επί του προβαλλόμενου υλικού επιδιώκοντας την ανακάλυψη του βαθύτερου νοήματος (Φύκαρης, 2012) 5) Επιτυγχάνεται μια πληρέστερη επεξεργασία ενός θέματος και αναπτύσσεται κριτική σκέψη

Ενέργειες του εκπαιδευτικού

 Προσεκτική αναζήτηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών προβολών  Δημιουργία και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου  Προβολή του αντίστοιχου σε κάθε περίσταση υλικού  Συζήτηση στην ολομέλεια – Ανάθεση εργασίας

Ενέργειες του εκπαιδευτικού Οργανωμένη και μεθοδική πλαισίωση του οπτικοακουστικού υλικού στα επιμέρους στοιχεία του Πριν κατά τη διάρκεια και μετά τη προβολή

Επιμέρους στάδια προβολής Πριν τη προβολή: Επιλογή προβαλλόμενου υλικού, το οποίο πρέπει να συνάδει με την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών καθώς και με τους διδακτικούς στόχους του εκάστοτε μαθήματος

Επιμέρους στάδια προβολής Πριν τη προβολή: Αρχική εστίαση στις συνθήκες προβολής, διαρρύθμιση χώρου έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη οπτική και ακουστική παρακολούθηση προετοιμασία των μέσων προβολής διανοητική και ψυχολογική προετοιμασία μαθητών

Επιμέρους στάδια προβολής Κατά τη διάρκεια προβολής: Η προβολή εξελίσσεται ανάλογα με τον εκάστοτε σχεδιασμό του εκπαιδευτικού Πιθανές σύντομες διακοπές για την επισήμανση κάποιων βασικών στοιχείων από τον εκπαιδευτικό

Βασικά σημεία που πρέπει να προσέξει ο εκπαιδευτικός Μετά την προβολή: Συζήτηση επί του προβαλλόμενου οπτικοακουστικού υλικού Αξιοποίηση υλικού και σύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο και τις θεματικές ενότητες του βιβλίου Πιθανή ανάθεση εργασιών

Πιθανά προβλήματα – αστοχίες διαχείρισης

-Ατυχής επιλογή οπτικοακουστικού υλικού -Τεχνικά προβλήματα -Απρόβλεπτες διακοπές της προβολής

Βιβλιογραφία: Φύκαρης, Ι. (2012). Η αξιοποίηση του βίντεο και της κινούμενης εικόνας στη διδασκαλία. Μια διδακτική δυνατότητα. Τα Εκπαιδευτικά, τ Santagata, R. and Angelici, G. (2010). Studying the impact of the lesson analysis framework on preservice teachers’ abilities to reflect on videos of classroom teaching. Journal of Teacher Education Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης G.G.Weaver - E.W.Bollinger, (2008). Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας, Εκδόσεις Μ. ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ Α. Ε.