Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Μια σύγχρονη πόλη η οποία δεν κατασπαταλά τον ορυκτό πλούτο της Γης και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Ανεβοκατεβάσματα Ζευγαρά Βάλια Καρανάσιου Κων/να Καστανούλια Γεωργία Σφίγγας Νάσος Φούκα Μελίνα Χαρκοπλιά Αναστασία Εκπ/κός Πληροφορικής: Μαυραντζάς Νικόλαος.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Τρίκαλα - 3 Απριλίου 2015
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Βλάσση Μαρία, Κωσταρίδης Παναγιώτης, Παυλάτου Α. Ευαγγελία.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Η Ρομποτική στην Εκπαίδευση
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Προσχολική Παιδαγωγική
Workshops Εισηγητής: Παλιούρας Αριστείδης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Ημερίδα: Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση 2ο ΕΚ Ρόδου – 18 ΙΑΝ 2014 Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Φεσάκης Γιώργος Δρ. Διδακτικής της Πληροφορικής Παν/μιου Αιγαίου Πτ., ΜΔΕ Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Ε.Κ.Π. ΑΘήνας Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου/ΤΕΠΑΕΣ

Δομή παρουσίασης Εισαγωγή Ο Seymour Papert οι δυναμικές ιδέες και η εκπαιδευτική ρομποτική Προγράμματα ΔΑΙΔΑΛΟΣ & Φτιάχνουμε ρομπότ στη Ρόδο Επιμόρφωση στην εκπαιδευτική Ρομποτική Παιδαγωγική προσέγγιση Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς μαθητές Σύνοψη

Εισαγωγή 2005-2006- 2ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Εισαγωγή 2005-2006- 2ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Εισαγωγή 2005-2006- 2ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Εισαγωγή «Φτιάχνουμε Ρομπότ στη Ρόδο» - 2010 Φορείς: Δήμος Ρόδου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου/LTEE, WRO HELLAS Σκοπός: Να επιμορφωθούν στην εκπαιδευτική ρομποτική μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολεία του Δήμου Ρόδου με προτεραιότητα στην στ’ Δημοτικού. Εξοπλισμός: (Δωρεά – «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»): Επιμορφούμενοι: 50 σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797), 4 εργαστήρια ΗΥ (2ο ΣΕΚ Ρόδου) Επιμορφωτές: 4+2 σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797), 2+2 φορητοί διαδραστικοί πίνακες e-beam 4 προβολείς δεδομένων

Εισαγωγή Επιμορφωτές: Χώρος-υποδομές: Μαρκούζης Δημήτρης, Κλαδογένης Δημήτρης, Ντόβα Βεατρίκη, Σαμίου Μαρία, Στέργου Στάθης, Χατζηκύργιος Γεώργιος Χώρος-υποδομές: τρείς αίθουσες δύο επιμορφωτές ανά αίθουσα, σύνδεση στο διαδίκτυο, προβολέα δεδομένων, τραπέζια εργασίας για 5-6 ομάδες των 5 ατόμων (4 παιδιά + 1 εκπαιδευτικός). Για κάθε ομάδα υπήρχε ένα σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797) με φορτιστή και ένας φορητός ΗΥ. Συνολικά συμμετείχαν 78 άτομα, 20 ομάδες και 15 σχολεία

Σχεδιασμός του προγράμματος Το περιεχόμενο των συναντήσεων ήταν συνοπτικά το εξής: 1η Συνάντηση, 20 Φεβ 2010 Εισαγωγή στα ρομπότ. Γνωριμία με τα υλικά, τους αισθητήρες, τον μικροελεγκτή, κλπ Συναρμολόγηση του πρώτου ρομπότ. Κοινό για όλους. Προγραμματισμός του ρομπότ χωρίς ΗΥ. 2η Συνάντηση, 27 Φεβ 2010 Ολοκλήρωση της συναρμολόγησης. Προγραμματισμός των ρομπότ με το περιβάλλον Mindstorms. 3η Συνάντηση, 06 Μαρ 2010 Επίλυση βασικών προβλημάτων με το Ρομπότ (ακολουθία γραμμής, λαβύρινθος, αποφυγή εμποδίων κλπ) Φτιάχνω το δικό μου ρομπότ. Κάθε ομάδα ξεχωριστό. 4η Συνάντηση, 13 Μαρ 2010 (Μόνο εκπαιδευτικοί) Επίλυση αποριών εκπαιδευτικών. Ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον διαγωνισμό ρομποτικής κλπ. Αξιολόγηση του προγράμματος.

Φωτό – 1η συνάντηση

Φωτό - 2η συνάντηση

Φωτό - 3η συνάντηση

Φωτό - 4η συνάντηση

Φωτό - Προκριματικός

Φώτο – 3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός & Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2010 Μανίλα Φιλιππίνες Κλαδογένης Δημήτρης Χατζημάρκος Βασίλης Νικολαΐδης Κωνσταντίνος

Παιδαγωγική προσέγγιση Η μέθοδος “Studio” διασκευάζεται από τη τυπική παιδαγωγική στην εκπαίδευση της αρχιτεκτονικής, που εμπλέκει ενεργά τους μαθητές στην μάθηση προσανατολισμένη στη σχεδίαση. Η μέθοδος δίνει έμφαση στις δραστηριότητες μάθησης στις οποίες οι μαθητές κατασκευάζουν προσωπικές αναπαραστάσεις με σημασία σε υπολογιστικές έννοιες μετά από μελέτη και παρουσιάζον τις αναπαραστάσεις στους εκπαιδευτικούς τους και τους συνεργάτες τους για χρήση της ανατροφοδότησης στην έννοια της κριτικής των σχεδίων.

Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς

Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς

Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς ΕΡ7. Σχολιάστε την αναπτυξιακή καταλληλότητα της ρομποτικής Από τις απαντήσεις φαίνεται ότι θεωρούν αναπτυξιακά κατάλληλη την ρομποτική και επικαλούνται επιχειρήματα όπως: Μπορεί να εφαρμοστεί για την υλοποίηση στόχων του αναλυτικού προγράμματος στην Πληροφορική, τα Μαθηματικά, τη Φυσική κλπ Καλλιεργεί την δημιουργική σκέψη, την εφευρετικότητα, τη δημιουργικότητα, την αυτενέργεια κ.α. ΕΡ8. Σχολιάστε την καταλληλότητα της διδακτικής προσέγγισης Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι η παιδαγωγική-διδακτική προσέγγιση που ακολουθήθηκε στο πρόγραμμα ήταν μαθητοκεντρική, βιωματική, ομαδοσυνεργατική, βασισμένη στην επίλυση προβλημάτων και διερευνητική. Δηλώνουν ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν και την βρήκαν σχετικά εύκολη. Αναγνωρίζουν ακόμα θετικά στοιχεία της προσέγγισης, όπως ο διαχωρισμός των κατασκευών από τον προγραμματισμό μέσω Η/Υ. Υπάρχουν επιπλέον προτάσεις όπως : να μην γίνονται μικτά τμήματα με ομάδες από δημοτικά και Γυμνάσια-Λύκεια να συμμετέχουν οι φετινοί μαθητές ως βοηθοί-εκπαιδευτές σε μελλοντικές επιμορφώσεις

Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς ΕΡ9. Πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η ρομποτική στο σχολείο; Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν την χρήση της ρομποτικής: Για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας σε αντικείμενα όπως η Πληροφορική, η Φυσική, τα Μαθηματικά και γενικά οι Θετικές Επιστήμες και η Τεχνολογία. Στην ευέλικτη ζώνη στο Δημοτικό Σε ενδοσχολικούς αγώνες ρομποτικής, σε ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος (ομίλους) εκτός ωραρίου ΕΡ10. Τι δυσκόλεψε περισσότερο εσάς και τους μαθητές σας; Ως δυσκολίες αναφέρονται κυρίως: Ο προγραμματισμός Η ελεύθερη κατασκευή ρομπότ στην τελευταία συνάντηση Η συναρμολόγηση –κατασκευή των ρομπότ

Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς ΕΡ11. Τι άρεσε περισσότερο σε εσάς και τους μαθητές σας; Από την ποικιλία απαντήσεων αναδεικνύονται ως θετικά χαρακτηριστικά η ομαδικότητα, η στοχευμένη κατάληξη σε κάποιο έργο, η ευχαρίστηση της πρακτικής εφαρμογής, η δημιουργικότητα και η πρόκληση της ανακάλυψης. ΕΡ12. Τι δεν άρεσε σε εσάς και τους μαθητές σας; Στα αρνητικά του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τις απαιτήσεις σε χώρο, χρόνο και υλικά: Περιορισμένος χώρος Μια ομάδα ήθελε επιπλέον συλλογές υλικών Γρήγορος ρυθμός σε περιορισμένο χρόνο

Αξιολόγηση από μαθητές

Αξιολόγηση από μαθητές Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Αξιολόγηση από μαθητές Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Ε9. Τι έμαθα… Ε9. Τι έμαθα f ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ ΡΟΜΠΟΤ 23 ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΡΟΜΠΟΤ 15 ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ 4 ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ EΝΑ ΡΟΜΠΟΤ 3 ΤΟ ΣΕΤ LEGO MINDSTORM 2 ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ 1 ΝΑ ΜΗ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΩ ΕΥΚΟΛΑ NA ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΩ ΔΑ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ10. Τι μου άρεσε περισσότερο… ΕΡ10. Τι μου άρεσε περισσότερο  f Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 19 Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 12 ΌΛΑ 7 ΟΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ 3 Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΕΜΠΕΙΡΙΑ 2 ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΡΟΜΠΟΤ ΜΕ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΟΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΒΑΛΑΜΕ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΝΑ ΚΑΝΕΙ 1 ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΔΑ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ12. Τι με δυσκόλεψε… ΕΡ12. Τι με δυσκόλεψε f ΤΙΠΟΤΑ 19 Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 13 Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 12 ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΡΟΜΠΟΤ 3 ΔΑ 2 Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ 1

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ13. Θα πρότεινα σε φίλους μου να ασχοληθούν με την ρομποτική επειδή… ΕΡ13. Θα πρότεινα σε φίλους μου να ασχοληθούν με την ρομποτική επειδή… f ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ 19 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΑΣΧΟΛΙΑ 18 ΓΝΩΣΕΙΣ 4 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΚΕΨΗΣ 2 ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ 3 ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ 1 ΔΑ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ14. Ένα ρομπότ μοιάζει σαν… ΕΡ14. Ένα ρομπότ μοιάζει σαν… f ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΒΟΗΘΟΣ-ΦΙΛΟΣ 25 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 10 ΖΩΟ - ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ (ΣΚΥΛΟΣ, ΣΚΟΡΠΙΟΣ, ΧΕΛΩΝΑ ΚΛΠ) 9 ΔΑ 4 ΤΗΛΕΚΟΝΤΡΟΛ 1 ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΜΗΧΑΝΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑΚΙΑ ΌΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ15.Τα ρομπότ φτιάχνονται για… ΕΡ15.Τα ρομπότ φτιάχνονται για… f ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ 44 ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ 2 ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ 1 ΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ16. Τα ρομπότ φτιάχνονται με… ΕΡ16. Τα ρομπότ φτιάχνονται με… f ΥΛΙΚΑ 21 LEGO 18 ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΥΛΙΚΑ LEGO ΚΑ 6 ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ 2 ΠΛΑΣΤΙΚΟ Η ΣΙΔΕΡΟ 1 ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Η ΌΧΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ17. Ένα ρομπότ που θα ήθελα να φτιάξω θα… ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΡΕΥΜΑ 1 ΒΟΗΘΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ ΕΚΑΝΕ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΜΟΙΑΖΕ ΜΕ ΤΑΝΚ ΕΠΙΠΛΕΕΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ, ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΑΛΑ ΠΕΡΙΠΟΙΗΤΕ ΤΑ ΦΥΤΑ ΠΕΡΠΑΤΟΥΣΕ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΡΙΧΝΕΙ ΜΠΑΛΕΣ ΣΚΥΛΙ ΤΟ ΕΦΤΙΑΧΝΑ ΜΕ ΦΙΛΟΥΣ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΕΡ17. Ένα ρομπότ που θα ήθελα να φτιάξω θα… F ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 8 ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ -ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ 5 ΑΣΑΦΕΣ 4 ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΒΟΗΘΟ 3 ΕΚΑΝΕ ΕΓΧΕΙΡΙΣΕΙΣ 2 ΛΥΝΕΙ ΤΟΝ ΚΥΒΟ ΤΟΥ RUBIK ΠΑΙΖΕΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΦΙΛΗ-ΦΙΛΟΣ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΚΑΛΕΣ 1 ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΙΑΝΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΛΑ

Σύνοψη- Συμπεράσματα Από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών φαίνεται ότι το πρόγραμμα «Φτιάχνουμε Ρομπότ στη Ρόδο» ικανοποίησε γενικά τους συμμετέχοντες. Το πρόγραμμα και η προσέγγιση κρίνεται αναπτυξιακά κατάλληλη, οι επιμορφωτές αποτελεσματικοί και το μαθησιακό αποτέλεσμα ικανοποιητικό. Οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες και διαμόρφωσαν θετικές στάσεις έναντι της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με την τεχνολογία της LEGO mindstorms και μπόρεσαν να φανταστούν διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές.

Σύνοψη- Συμπεράσματα Όλοι σχεδόν οι συμμετέχοντες θέλουν να συμμετέχουν στο μέλλον σε παρόμοια προγράμματα και προτείνουν για την βελτίωση τους διάφορες ιδέες όπως: Να χρησιμοποιείται περισσότερος χώρος , Να υπάρχει περισσότερος χρόνος για εξοικείωση και πειραματισμό, Να συμμετέχουν οι φετινοί μαθητές ως βοηθοί-επιμορφωτές κ.α.

Εν κατακλείδι Εκπαιδευτική ρομποτική Σε βάθος κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας Ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης Συνδυασμός Μηχανικής και Επιστήμης/Διαθεματικότητα Δημιουργικότητα/Φαντασία/Εφευρετικότητα Επίλυση προβλήματος Συνεργατικότητα Self-efficacy Προσέλκυση κοριτσιών στα τεχνολογικά επαγγέλματα STEM Συμμετοχή στις διεθνείς κοινότητες πρακτικής ....