ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Jigsaw: Τί είναι;.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Σχεδίαση & Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Παραδείγματα Σεναρίων.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.
1 Μάρκετινγκ Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας : Διοίκηση Προϊόντων Υ/Τ Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ E-LEARNING ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Σ’ αυτή την ενότητα: Σχεδιαστές (Designers) & Τελικοί Χρήστες (End Users): Ποια η μεταξύ τους σχέση; Σχεδίαση λογισμικού  Κατανόηση των αναγκών των χρηστών Ποια η σχέση & η «ισορροπία εξουσίας» μεταξύ σχεδιαστών & χρηστών κατά τη φάση της ανάπτυξης τεχνολογικών εργαλείων; Χρηστοκεντρική σχεδίαση (User centered design) Συμμετοχική σχεδίαση (Participatory Design)

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Χρηστοκεντρική (User Centered) – Συμμετοχική (Participatory) Σχεδίαση

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Δύο βασικές προσεγγίσεις σχεδίασης Χρηστοκεντρική Σχεδίαση ( User Centered Design) Εμπλοκή των χρηστών στον σχεδιασμό εργαλείων σε ορισμένα στάδια της σχεδίασης ενώ ο τελικός έλεγχος παραμένει στους σχεδιαστές. Συμμετοχική Σχεδίαση (User Design ή Participatory Design) Εμπλοκή των μελλοντικών χρηστών στην σχεδιαστική διαδικασία, καθ’ όλη την διάρκεια της παραγωγής. Τελικά ο ρόλος του χρήστη είναι καθοριστικός τόσο στην σχεδίαση όσο και στην τελική λήψη αποφάσεων.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Ισορροπία «εξουσίας» μεταξύ σχεδιαστών & χρηστών

Χρηστοκεντρική Σχεδίαση (User-Centred Design) Σχεδίαση που βασίζεται σε εκτενείς πληροφορίες σχετικά με τους τελικούς χρήστες του λογισμικού Καταγράφει ανάγκες χρηστών / Εμπλέκει τους χρήστες στις διαδικασίες αξιολόγησης Προσπάθειες των ειδικών (σχεδιαστών) να καταλάβουν τους ενδεχόμενους τελικούς χρήστες ώστε να σχεδιάσουν συστήματα τα οποία θα τους ταιριάζουν Ρόλος του χρήστη: απλός πληροφοριοδότης (informant) Πχ. μέσα από διαδικασίες συνεντεύξεων ή συμπλήρωσης ερωτηματολογίων Η τελική λήψη αποφάσεων γίνεται αποκλειστικά από τους σχεδιαστές, ερήμην των χρηστών Πρόβλημα: πολλές ενδεχόμενες «καινοτομίες» ίσως να μην βρουν την απήχηση που αναμενόταν, είτε λόγω προβλημάτων ευχρηστίας, είτε λόγω χαμηλής αποδοχής από τους τελικούς χρήστες

Συμμετοχική Σχεδίαση (Participatory Design) Εμπλοκή των μελλοντικών χρηστών στην σχεδιαστική διαδικασία, καθ’ όλη την διάρκεια της ανάπτυξης Ρόλος του χρήστη: καθοριστικός τόσο στην σχεδίαση όσο και στην τελική λήψη αποφάσεων. Τόσο οι σχεδιαστές, όσο και οι χρήστες έχουν από κοινού ευθύνη για την επιτυχημένη έκβαση της σχεδίασης. Αυτό προϋποθέτει όχι μόνο οι χρήστες να συμμετέχουν στον σχεδιασμό αλλά και οι σχεδιαστές να «μπουν στη θέση» των χρηστών Με άλλα λόγια, ο χρήστης γίνεται σχεδιαστής αλλά και ο σχεδιαστής γίνεται χρήστης. Έτσι αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας σχεδίασης και μετριάζονται περισσότερο οι διαφορές «ισχύος».

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Δραστηριότητες συμμετοχικής σχεδίασης Στη συμμετοχική σχεδίαση οι σχεδιαστές συναντιούνται με τους χρήστες σε συνεδρίες εργασίας (workshops) Δουλεύοντας σε ομάδες καταγράφουν χρήσιμες ιδέες για τη σχεδίαση της διασύνδεσης χρήστη (user interface) του λογισμικού Οι ιδέες αυτές αντανακλούν τις προτιμήσεις των χρηστών, και «μοντελοποιούν» την εμπειρία τους Οι σχεδιαστές επεξεργάζονται στη συνέχεια τα μοντέλα αυτά ώστε να δώσουν «βιώσιμα» χαρακτηριστικά και καινοτομίες όσον αφορά τη σχεδίαση της τελικής διασύνδεσης

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Οφέλη (1) η συμμετοχική σχεδίαση για τους υπεύθυνους για την ανάπτυξη συστημάτων (σχεδιαστές, προγραμματιστές κ.τ.λ.) προσφέρει την δυνατότητα: να φτιάξουν συστήματα που λειτουργούν καλύτερα για τους ανθρώπους που θα τα χρησιμοποιήσουν να αποφύγουν την μονόπλευρη ανάληψη ευθυνών για τα προγράμματα που δεν λειτουργούν ή δεν γίνονται αποδεκτά. Πλέον η ευθύνη μοιράζεται με τους χρήστες στους χρήστες προσφέρει την ευκαιρία: να επεκταθεί η γνώση τους σε ότι αφορά τον τρόπο και τον χώρο στον οποίο εργάζονται και να αισθανθούν καλύτερα ενσωματωμένοι μέσα σε αυτόν

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Οφέλη (2) Επιπλέον: οι χρήστες αποκτούν περισσότερη εμπειρία και γνώση για την τεχνολογία όταν συμμετέχουν ενεργά στις ομάδες σχεδιασμού (υπάρχουν παραδείγματα εφαρμογής συμμετοχικών μεθόδων με στόχο αποκλειστικά την μάθηση) οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη και οι χρήστες συστημάτων γίνονται καλύτεροι στον σχεδιασμό και την εργασία με τα κατάλληλα εργαλεία οι χρήστες κερδίζουν σε εμπειρία δουλεύοντας πάνω στο πιθανό τελικό σύστημα οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη συστημάτων μαθαίνουν από την πείρα των χρηστών

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Οφέλη (3) τα προϊόντα είναι αποδοτικότερα και αποτελεσματικότερα η διαδικασία βοηθά στην διαχείριση των προσδοκιών και της ικανοποίησης των χρηστών με το τελικό προϊόν οι χρήστες αναπτύσσουν ένα αίσθημα ιδιοκτησίας με το τελικό προϊόντα (και άρα αγοραστική δέσμευση ) τα προϊόντα απαιτούν λιγότερο επανασχεδιασμό και ενσωματώνονται στο εργασιακό περιβάλλον γρηγορότερα

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Μειονεκτήματα (1) Η διαδικασία είναι δαπανηρότερη. Παίρνει περισσότερο χρόνο. Ίσως απαιτεί τη συμμετοχή πρόσθετων μελών ομάδων σχεδίου (δηλ. εθνογράφοι, εμπειρογνώμονες ευχρηστίας, κ.τ.λ.)

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Μειονεκτήματα (2) είναι δύσκολο να μεταφραστούν μερικοί τύποι στοιχείων από το προϊόν της διαδικασίας σχεδιασμού σε όρους προγραμματιστικούς το προϊόν μπορεί να είναι πολύ συγκεκριμένο και όχι για γενικότερη χρήση, κατά συνέπεια δύσκολα μεταβιβάσιμο σε άλλους χρήστες ή άλλες περιστάσεις και κατά συνέπεια περισσότερο δαπανηρό απαιτείται δέσμευση και στενή συνεργασία από όλους τους συμμετέχοντες ίσως απαιτούνται ειδικές γνώσεις από τους συμμετέχοντες

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν Κίνητρα στους σχεδιαστές να συνεργαστούν με χρήστες: οι περισσότεροι τείνουν να είναι νέοι, ορθολογιστές, ιδεαλιστές, και προϊόντα σχετικά ομοιογενών ακαδημαϊκών περιβαλλόντων. Έχουν συχνά λίγη εμπειρία ή κατανόηση των πολύ διαφορετικών καταστάσεων εργασίας και των στάσεων απέναντι στην τεχνολογία πολλών χρηστών Προσδιορισμός των κατάλληλων χρηστών: Οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη μπορούν να έχουν μια αγορά στο μυαλό, αλλά οι πραγματικοί χρήστες ενός προϊόντος δεν είναι γνωστοί έως ότου αυτό αγοραστεί. Τέτοια προβλήματα είναι μεγαλύτερα για τους υπεύθυνους για την ανάπτυξη γενικών (generic) προϊόντων Κινητροδότηση των χρηστών : Είναι δύσκολο για τους χρήστες να χάσουν χρόνο μακριά από τις εργασίες τους για να συμμετέχουν σε μια τέτοια διαδικασία. Αφ' ετέρου, οι χρήστες μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους εάν δεν βλέπουνε πώς το τελικό προϊόν θα τους ωφελούσε προσωπικά.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ σύνοψη… Δύο βασικές προσεγγίσεις σχεδιαστικής πρακτικής Χρηστοκεντρική σχεδίαση (User centered design) Ρόλος του χρήστη: απλός πληροφοριοδότης (informant) Συμμετοχική σχεδίαση (Participatory Design) Εμπλοκή των μελλοντικών χρηστών καθ’ όλη την διάρκεια της σχεδιαστικής διαδικασίας