Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα 1ο βήμα: Διαβάζουμε τα κείμενα 2ο βήμα: Εντοπίζουμε άγνωστες λέξεις 3ο βήμα: Χωρίζουμε σε ενότητες, που αναλογούν στις διάφορες στάσεις των πρωταγωνιστών 4ο βήμα: Στα κείμενα εντοπίζουμε και χρωματίζουμε με διαφορετικά χρώματα λέξεις φράσεις που αναφέρονται α) στους πρωταγωνιστές των κειμένων β) τις θεολογικές παραδόσεις γ) τις κοινωνικές προκαταλήψεις της εποχής του Χριστού
Ο Χριστός υπερασπίζεται τις γυναίκες (Ιωάννης 8, 3-11) Τότε οι δάσκαλοι του Νόμου και οι Φαρισαίοι έφεραν μια γυναίκα που την είχαν συλλάβει για προσβολή της συζυγικής τιμής (μοιχεία)· την έβαλαν στη μέση και του είπαν: "Διδάσκαλε, αυτή τη γυναίκα την έπιασαν επ’ αυτοφώρω να διαπράττει μοιχεία. Ο Μωυσής στο Νόμο μάς έχει δώσει εντολή να λιθοβολούμε τέτοιου είδους γυναίκες· εσύ τι γνώμη έχεις;" Αυτό το έλεγαν για να του στήσουν παγίδα, ώστε να βρουν κάποια κατηγορία εναντίον του. Ο Ιησούς τότε έσκυψε κάτω και με το δάχτυλο έγραφε στο χώμα. Καθώς όμως επέμεναν να τον ρωτούν, σηκώθηκε πάνω και τους είπε: "Όποιος ανάμεσά σας είναι αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος πέτρα πάνω της". Κι έσκυψε πάλι κάτω κι έγραφε στο χώμα. Αυτοί όμως, όταν άκουσαν την απάντηση, άρχισαν - με πρώτους τους γεροντότερους - να φεύγουν ένας ένας, μέχρι και τον τελευταίο, και έμεινε μόνος ο Ιησούς και η γυναίκα στη μέση. Τότε σηκώθηκε όρθιος ο Ιησούς και τη ρώτησε: "Γυναίκα, πού είναι οι κατήγοροί σου; Κανένας δεν σε καταδίκασε;" Εκείνη απάντησε: "Κανένας, Κύριε". "Ούτε εγώ σε καταδικάζω", είπε ο Ιησούς· "πήγαινε, κι από δω και πέρα μην αμαρτάνεις πια".
Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16) Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16) Έφεραν στον Ιησού παιδιά, για να τα ευλογήσει, οι μαθητές όμως μάλωσαν αυτούς που τα έφεραν. Όταν το είδε ο Ιησούς αγανάκτησε και τους είπε: "Αφήστε τα παιδιά να έρχονται σ’ εμένα. Μην τα εμποδίζετε. Γιατί η Βασιλεία του Θεού ανήκει σε ανθρώπους που είναι σαν κι αυτά. Σας διαβεβαιώνω πως όποιος δεν δεχτεί τη Βασιλεία του Θεού σαν παιδί δεν θα μπει σε αυτήν". Τότε πήρε τα παιδιά στην αγκαλιά του και τα ευλογούσε βάζοντας τα χέρια του πάνω τους.
Ο Χριστός υπερασπίζεται τις γυναίκες (Ιωάννης 8, 3-11) Τότε οι δάσκαλοι του Νόμου και οι Φαρισαίοι έφεραν μια γυναίκα που την είχαν συλλάβει για προσβολή της συζυγικής τιμής (μοιχεία)· την έβαλαν στη μέση και του είπαν: "Διδάσκαλε, αυτή τη γυναίκα την έπιασαν επ’ αυτοφώρω να διαπράττει μοιχεία. Ο Μωυσής στο Νόμο μάς έχει δώσει εντολή να λιθοβολούμε τέτοιου είδους γυναίκες· εσύ τι γνώμη έχεις;" Αυτό το έλεγαν για να του στήσουν παγίδα, ώστε να βρουν κάποια κατηγορία εναντίον του. Ο Ιησούς τότε έσκυψε κάτω και με το δάχτυλο έγραφε στο χώμα. Καθώς όμως επέμεναν να τον ρωτούν, σηκώθηκε πάνω και τους είπε: "Όποιος ανάμεσά σας είναι αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος πέτρα πάνω της". Κι έσκυψε πάλι κάτω κι έγραφε στο χώμα. Αυτοί όμως, όταν άκουσαν την απάντηση, άρχισαν - με πρώτους τους γεροντότερους - να φεύγουν ένας ένας, μέχρι και τον τελευταίο, και έμεινε μόνος ο Ιησούς και η γυναίκα στη μέση. Τότε σηκώθηκε όρθιος ο Ιησούς και τη ρώτησε: "Γυναίκα, πού είναι οι κατήγοροί σου; Κανένας δεν σε καταδίκασε;" Εκείνη απάντησε: "Κανένας, Κύριε". "Ούτε εγώ σε καταδικάζω", είπε ο Ιησούς, "πήγαινε, κι από δω και πέρα μην αμαρτάνεις πια".
Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16) Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16) Έφεραν στον Ιησού παιδιά, για να τα ευλογήσει, οι μαθητές όμως μάλωσαν αυτούς που τα έφεραν. Όταν το είδε ο Ιησούς αγανάκτησε και τους είπε: "Αφήστε τα παιδιά να έρχονται σ’ εμένα. Μην τα εμποδίζετε. Γιατί η Βασιλεία του Θεού ανήκει σε ανθρώπους που είναι σαν κι αυτά. Σας διαβεβαιώνω πως όποιος δεν δεχτεί τη Βασιλεία του Θεού σαν παιδί δεν θα μπει σε αυτήν". Τότε πήρε τα παιδιά στην αγκαλιά του και τα ευλογούσε βάζοντας τα χέρια του πάνω τους.
Ενδεικτικό φύλλο εργασίας Με τη βοήθεια του λογισμικού «Όψεις της Θρησκείας» μελετούμε περισσότερο: Φράσεις από τα κείμενα Ερευνούμε στα λήμματα Συμπερά σματα Α «Δάσκαλοι του Νόμου», «Φαρισαίοι», «Διδάσκαλε», «να τα ευλογήσει» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Γενικά / Εισαγωγή Β «Μωυσής», «Νόμος», «μοιχεία», «λιθοβολούμε», «κατήγοροι», «καταδίκασε» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Ιερά κείμενα / Τορά Σύγχρονα θέματα / Ιουδαϊσμός / Έγκλημα και τιμωρία Γ «Αναμάρτητος», «αμαρτάνεις», «Βασιλεία του Θεού» «Ιησούς» Όψεις της Θρησκείας / Χριστιανισμός / Πίστη / Αμαρτία Δ «Γυναίκα», «παιδιά», «γεροντότερους», «μαθητές» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Κοινότητα Επίσκεψη / Ιουδαϊσμός Ε «Γυναίκα», «παιδιά» Σύγχρονα θέματα / προκατάληψη / φύλο Σύγχρονα θέματα / τρόπος ζωής/ γάμος…διαζύγιο (Αρχαία Ελλάδα, Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ κτλ.) ------------------------------ Εναλλακτικά: Σύγχρονα θέματα / Προσωπικές απόψεις Σχεδιασμός έρευνας: Μοιραζόμαστε ρόλους, μελετούμε, συζητούμε, καταγράφουμε, παρουσιάζουμε Στα συμπεράσματα καταγράφουμε έννοιες, απόψεις, συναισθήματα
Ερευνητικές εργασίες με τη βοήθεια του λογισμικού "Όψεις της Θρησκείας" και του διαδραστικού πίνακα (πρέπει να τοποθετήσετε στον Η/Υ σας τον ψηφιακό δίσκο του λογισμικού)
Ασκήσεις για να σκεφτούμε περισσότερο και να συζητήσουμε Σκεφτόμαστε περισσότερο…