Ελισάβετ Μαυρουδή – 3ο Γυμνάσιο Ρόδου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελισάβετ Μαυρουδή – 3ο Γυμνάσιο Ρόδου Scratch Day στη Ρόδο - 22 Μαϊου 2010 Αξιοποίηση του Scratch στο πλαίσιο εκπόνησης ομαδικών εργασιών στο μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου Ελισάβετ Μαυρουδή – 3ο Γυμνάσιο Ρόδου Εργαστηριακή Συνεδρία - Εφαρμογές του SCRATCH στη διδασκαλία της Πληροφορικής

Εισαγωγή Ενότητα : “Χρήση εργαλείων Έκφρασης, Επικοινωνίας, Ανακάλυψης και Δημιουργίας: Μεγάλες Δραστηριότητες” . Η συμμετοχή των μαθητών σε εκπόνηση σχεδίων εργασίας αποτελεί μια μαθησιακά πλούσια εμπειρία, τόσο σε επίπεδο γνωστικών, όσο και σε επίπεδο κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι βασικές αρχές σχεδιασμού και η φιλοσοφία του Scratch όπως περιγράφονται στο δικτυακό τόπο του έργου συνάδουν με τους σχετικούς στόχους του Α.Π.Σ και του Δ.Ε.Π.Π.Σ., υποστηρίζοντας μάλιστα την υλοποίηση σχεδίων εργασίας που περιλαμβάνουν προγραμματισμό Η/Υ με τρόπο ελκυστικό.

Προτεινόμενη παρέμβαση - Στόχοι Με βάση τα παραπάνω, σχεδιάστηκε παρέμβαση, με σκοπό: τη γνωριμία των μαθητών με το προγραμματιστικό περιβάλλον και με την κοινότητα του Scratch, την απόκτηση δεξιοτήτων στο συγκεκριμένο περιβάλλον και, την εργασία σε ομάδες για την εκπόνηση σχεδίου εργασίας.

Φάση 1η: Γνωριμία με το Scratch (1 διδ. Ώρα) Χρήση βιντεοπροβολέα και κοινωνική οργάνωση, ολομέλεια. Δημιουργία ενός σύντομου έργου, με στόχο την επίδειξη των βασικών δυνατοτήτων του περιβάλλοντος. Δίνεται έμφαση στη σκηνοθετική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη δημιουργία έργων στο Scratch και μια πρώτη αναφορά στις κεντρικές έννοιες. ( σκηνικό, πρωταγωνιστές/sprites, όψεις/κοστούμια, σενάρια, ομαδοποίηση εντολών/χρωματικός κώδικας, έτοιμο υλικό, εργαλεία επεξεργασίας διαφόρων μέσων κα). Ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή της πρώτης δραστηριότητας, ώστε να “εντυπωσιάσει” τα παιδιά. Προτείνονται δραστηριότητες που αντανακλούν τα ενδιαφέροντα των παιδιών της συγκεκριμένης ηλικίας κι επιπλέον περιλαμβάνουν εντυπωσιακό φόντο, περισσότερους από έναν χαρακτήρες, animation, μουσική και ειδικα εφέ.

Φάση 2η: Γνωριμία με την κοινότητα και κατασκευή έργου με τη βοήθεια φυλλαδίου οδηγιών (1 διδ ώρα). Oι μαθητές πραγματοποιούν την εγγραφή τους στην κοινότητα του Scratch και παροτρύνονται να περιηγηθούν και να εκτελέσουν κάποια έργα που θα τραβήξουν την προσοχή τους. Στη συνέχεια, διανέμεται ένα φυλλάδιο με οδηγίες βήμα-προς- βήμα για την κατασκευή ενός μικρού έργου από τους μαθητές, με στόχο ν' αρχίσουν να εξοικειώνονται με το περιβάλλον.

Φάση 3η: Χωρισμός σε ομάδες & τροποποίηση υπάρχοντος έργου (2 διδ Φάση 3η: Χωρισμός σε ομάδες & τροποποίηση υπάρχοντος έργου (2 διδ. ώρες) Γίνεται ο χωρισμός των μαθητών σε ομάδες. Ζητάμε από κάθε ομάδα να επιλέξει ένα διαφορετικό έργο το οποίο θα πρέπει αρχικά να μελετήσει με σκοπό να ανακαλύψει τις προγραμματιστικές τεχνικές που έχουν χρησιμοποιηθεί και στη συνέχεια να το τροποποιήσει. Η επιλογή είναι καλύτερο να γίνει από ένα σύνολο έργων που θα προτείνει ο/η εκπαιδευτικός προκειμένου να αποφευχθεί ενδεχόμενη εμπλοκή των μαθητών σε έργα δύσκολα για αρχάριους.

Φάση 4η: Σχεδιασμός και δημιουργία νέων έργων (4-6 διδ. ώρες) Στην τελευταία αυτή φάση, οι ομάδες των μαθητών καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα δικό τους έργο. Στο τέλος της φάσης, οι ομάδες παρουσιάζουν τα έργα τους στην ολομέλεια της τάξης, οπότε ακολουθεί ο σχολιασμός τους, η άσκηση κριτικής και/ή η επιβράβευση από τους συμμαθητές.

Εμπειρίες από την εφαρμογή Εμπειρίες από την εφαρμογή Η προτεινόμενη δραστηριότητα (χωρίς την 3η φάση) εφαρμόστηκε πιλοτικά και σε εθελοντική βάση από 4 ομάδες μαθητών, στο 3ο Γυμνάσιο Ρόδου κατά το σχολ. έτος 2008-09 και τα πρώτα συμπεράσματα μπορούν να χαρακτηριστούν αρκετά θετικά, αφού: Η εργασία στο περιβάλλον του Scratch φάνηκε να εμπλέκει πραγματικά την πλειονότητα των μαθητών που συμμετείχαν στις σχετικές ομάδες, ενώ υπήρξαν και μαθητές 1-2 ανά ομάδα που ασχολήθηκαν ενθουσιωδώς με το πρόγραμμα. Όλες οι ομάδες κατάφεραν -χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια από την εκπαιδευτικό και σε πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα- να παραδώσουν ένα έργο. Οι περισσότεροι μαθητές επέλεξαν το μάθημα της Πληροφορικής την τρέχουσα χρονιά στην Α' Λυκείου και συνεχίζουν ν' ασχολούνται με το Scratch.

Scratch Day στη Ρόδο - 22 Μαϊου 2010 Α. Αράπογλου – Υπεύθυνος Κε.Πλη.Νε.Τ Δ/νσης Β’/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας Εργαστηριακή Συνεδρία - Εφαρμογές του SCRATCH στη διδασκαλία της Πληροφορικής

Εισαγωγή Ενότητα : “Χρήση εργαλείων Έκφρασης, Επικοινωνίας, Ανακάλυψης και Δημιουργίας: Μεγάλες Δραστηριότητες” . Scratch: Εκπαιδευτικό περιβάλλον που επιτρέπει τη δημιουργία ελκυστικών εφαρμογών σχετικά απλά και γρήγορα. Η δυνατότητα ενσωμάτωσης πολυμεσικών στοιχείων ενδυναμώνει το στοιχείο διασκέδασης στη μαθησιακή διαδικασία. Η αφήγηση μέσα από τη δημιουργία κόμικς: Δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του καθώς και να προσλάβει νοήματα από την αλληλεπίδραση με το κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον. Διαμόρφωση κατάλληλου διδακτικού πλαισίου, που προτείνει αυθεντικές δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές έχουν προσωπικό ενδιαφέρον να εμπλακούν. Σημαντικός παράγοντας μάθησης (Βοσνιάδου, 2006)

Η αλγοριθμική στο μετρό Εφαρμογή εμπνευσμένη από ένα διάλογο σχετικό με την έννοια του αλγορίθμου στο Logicomix (Δοξιάδης, Παπαδημητρίου κα 2006)

Διδακτικοί στόχοι Μετά από το τέλος της υλοποίησης του σεναρίου οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να: περιγράφουν τη λύση ενός απλού προβλήματος από την καθημερινή ζωή με αλγοριθμικό τρόπο να διαπιστώνουν την επίδραση των Η/Υ στην επίλυση προβλημάτων να συλλέγουν από το διαδίκτυο κατάλληλο υλικό: ήχους & εικόνες να χρησιμοποιούν απλές εφαρμογές για βασική επεξεργασία εικόνας και ήχου να συνδέουν κατάλληλα εικόνες και ήχους για τη δημιουργία εφαρμογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch να χρησιμοποιούν βασικές προγραμματιστικές δομές για τη δημιουργία διαλόγων και απλών κινούμενων σχεδίων στο Scratch να οργανώνουν και να σχεδιάζουν ένα έργο να επικοινωνούν και να συνεργάζονται για την αποπεράτωση ενός έργου

Φάση Α: Εισαγωγή –Εξοικείωση με το σενάριο – Επιλογή έργου Σύντομη εισήγηση – επεξήγηση του έργου που πρόκειται να υλοποιηθεί Παρουσίαση του υλοποιημένου κόμικς με τη βοήθεια βιντεοπροβολέα – Επίδειξη κώδικα της εφαρμογής και παρουσίαση των βασικών εντολών. Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες τριων (3) ατόμων. Καταιγισμός ιδεών για επιλογή θέματος αλγοριθμικής από την καθημερινή ζωή (σε επίπεδο ομάδας) Διερεύνηση πόρων του Scratch για επιλογή εικόνων/ήχων. Στο τέλος της ώρας Δημιουργία φακέλου ομάδας με: Ονόματα μελών της ομάδας Τίτλο σεναρίου

Φάση Β: Σχεδιασμός κόμικς Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν στο χαρτί την εικονογράφηση και τους βασικούς διαλόγους. Τονίζεται ότι πρέπει να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ του αστείου του σεναρίου και της ανάδειξης –μέσα από τους διαλόγους- της αλγοριθμικής λύσης. Στο τέλος παραδίδονται τα σενάρια (σχέδια & διάλογοι) από κάθε ομάδα τα οποία πρέπει να ελεγχθούν ως προς την ανάδειξη των αλγοριθμικών χαρακτηριστικών μέσα από τα σενάρια.

Φάση Γ: Επιλογή και επεξεργασία «ενδυμασιών» των «μορφών» και των «σκηνικών» Επίδειξη από τον εκπαιδευτικό του τρόπου εισαγωγής και επεξεργασίας «μορφών» και «σκηνικών» στο περιβ. του Scratch. Διερεύνηση από τα μέλη των ομάδων των πολυμεσικών πόρων του Scratch και –αν θέλουν- αναζήτηση πρόσθετου υλικό από το διαδίκτυο. Εισαγωγή «μορφών», των αντίστοιχων «ενδυμασιών» και του «σκηνικού» - χρήση εργαλείων επεξεργασίας για τις απαραίτητες διορθώσεις.

Φάση Δ: Υλοποίηση της εφαρμογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον Παρουσίαση του τρόπου δημιουργίας διαλόγων μεταξύ των μορφών και του προγραμματισμού της κίνησης μίας μορφής ως κινούμενο σχέδιο. Παρουσίαση του τρόπου εισαγωγής μουσικής στο υπόβαθρο και εισαγωγής ανάλογων ήχων στις μορφές. Οι μαθητές έχουν διαρκώς στη διάθεσή τους τον κώδικα της εφαρμογής «Αλγοριθμική στο μετρό». Οι ομάδες συνθέτουν τον αντίστοιχο κώδικα Η υλοποιημένη εφαρμογή ελέγχεται ως προς το σενάριο που είχε αρχικά παραδώσει η ομάδα.

Φάση Ε: Παράδοση – Παρουσίαση Έργου Παράδοση του έργου στον εκπαιδευτικό. Παρουσίαση των έργων των ομάδων στην ολομέλεια της τάξης μέσω βιντεοπροβολέα. Ανάπτυξη συζήτησης για τις εφαρμογές που παρουσιάστηκαν, τη χρήση της αλγοριθμικής στην καθημερινή ζωή καθώς και για τις εμπειρίες που αποκόμισαν από την υλοποίηση της εφαρμογής και τη συνεργασία των μελών.

Πιθανές Προσαρμογές - Επεκτάσεις Το έργο μπορεί να ενορχηστρωθεί σύμφωνα με τις αρχές της μεθόδου Project (Frey, 1999). –μεγαλύτερη αυτονομία ομάδων – ανάθεση διαφορετικών ρόλων στα μέλη. Εναλλακτικά, Υλοποίηση μεγαλύτερου σεναρίου με διαφορετικές σκηνές και πιθανά με περισσότερες προγραμματιστικές απαιτήσεις. Ανάθεση μία σκηνής ανά ομάδα και συνένωση στο τέλος όλων σε μία. Αν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, οι διάλογοι μπορούν να συνοδευτούν με αντίστοιχες ηχογραφήσεις για κάθε «μορφή» του σεναρίου.