Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση & Ελληνικό Δημόσιο: έννοιες ασύμβατες; Δημήτρης Τασιάς Sales Manager, Public Sector SE Europe
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση: που βρισκόμαστε σήμερα στην Ελλάδα; Λάθος αποφάσεις; ή Εμπειρία; 2 Το τοπίο σήμερα
Τι μάθαμε μετά από τρεις δεκαετίες έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης; Στρατηγικός, Τακτικός και Εκτελεστικός Σχεδιασμός που πρέπει να περιλαμβάνει: –Έργα σωστής κλίμακας με νέου τύπου συμβάσεις (SLA, Outsourcing, Συμβάσεις- Πλαίσιο, ΣΔΙΤ) –Γρήγορες νίκες βασισμένες είτε σε υφιστάμενα συστήματα, είτε σε νέες περιοχές 3 Το τοπίο σήμερα
Μεγάλο Έργο: ΟΠΣ-ΙΚΑ (9.000 χρήστες σε 300 σημεία, πολίτες ημερησίως) Γρήγορες Νίκες: –Risk Analysis Παροχών με on-line προληπτικούς ελέγχους (fraud detection) –Web Service διάθεσης λογαριασμού ασφαλισμένου σε Δημόσιους Φορείς: λιγότερες επισκέψεις ασφαλισμένων στις υπηρεσίες ΙΚΑ μόνο τους δύο πρώτους μήνες λειτουργίας! 4 Παράδειγμα 1: ΟΠΣ - ΙΚΑ
Γρήγορη Νίκη: Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Καταχώρησης και Εκτέλεσης Συνταγών Μεγάλο Έργο: Ανάπτυξη πλήρους Συστήματος και Παροχή Υπηρεσιών SLA –Σημαντικό μέγεθος προϋπολογισμού – μεγάλη διάρκεια –Σημαντικό πλήθος συμμετεχόντων (ΦΚΑ – νοσοκομεία – πολίτες – επαγγελματίες υγείας) –Διεθνής τάση – δυνατότητα εξαγωγής σε άλλες χώρες –Άμεσο οικονομικό όφελος για το Δημόσιο –Βελτίωση παροχής υπηρεσιών υγείας προς πολίτες 5 Παράδειγμα 2: e-prescription
Χρηματοδοτικά Εργαλεία (ΕΣΠΑ) Πληροφοριακά Συστήματα σε εξέλιξη ή λειτουργία Κατευθύνσεις Μνημονίου – Υποστήριξη Task Force για BPR Δημόσιας Διοίκησης Κρίσιμη μάζα χρηστών Αναγνώριση αναγκαιότητας και κρισιμότητας Αξιοποίηση Καταλυτών = Ενίσχυση e- Government ως μοχλού ανάπτυξης 6 Καταλύτες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Ευχαριστώ για την προσοχή σας