19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Πρωτότυπη προσέγγιση της χριστιανικής πίστεως ……! ?
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Δρόμος αρετής και δύναμης
«ΝΗΣΤΕΙΑ».
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Εργασίες 3 και 4 από την σελίδα 62 του βιβλίου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Bullying. Ένας στους 6 μαθητές πέφτει θύμα σχολικής βίας.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. γρά φ Xρησιμοποιήστε την ίδια ευγένεια που θα δείχνατε αν είχατε µια προσωπική επικοινωνία. Ακολουθείστε τους.
Β’ Βατικανή Σύνοδος Σεμερτζόγλου Γιώργος ΠΠΓΕΣΣ 27/11/2014 Γ3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
5. Ο πρώτος διωγμός των χριστιανών
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Γνώρισε και ανταποκρίσου στις ανάγκες των μαθητών
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Ο Απόστολος Παύλος.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΤΟ ΟΥΤΟΠΙΚΟΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Γιατι υπαρχει το κακο στον κοσμο;
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο Σελίδες 161 - 166

α) Πλουραλισμός στο σύγχρονο κόσμο Πλουραλισμός είναι η κοινωνική αντίληψη που αποδέχεται τη συνύπαρξη κοινωνικών ομάδων με διαφορετικές ιδεολογίες.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πλουραλισμού είναι: Η ειρηνική συνύπαρξη. Η αμοιβαία ανοχή.

Στόχοι του πλουραλισμού είναι η οικονομική, ηθική και πολιτιστική ανάπτυξη του ανθρώπου. Το φαινόμενο του πλουραλισμού οφείλεται στην ανάπτυξη του τεχνολογικού πολιτισμού και στην ύπαρξη πολλών διεθνών οργανισμών. (Διεθνής Ερυθρός Σταυρός 1893, Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών 1945, Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών 1948, Ευρωπαϊκή ένωση 1958).

β) Ο πλουραλισμός στο Ευαγγέλιο Ο διάλογος του Ιησού με τη Σαμαρείτισσα. Ο Χριστός θέλει τη σωτηρία όλων των ανθρώπων.

Η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη διδάσκει την αγάπη χωρίς σύνορα.

Κάποια στιγμή ο Ιωάννης είπε στο Χριστό: «Διδάσκαλε, είδαμε κάποιον που δεν είναι δικός μας να βγάζει δαιμόνια επικαλούμενος το όνομά σου και τον εμποδίσαμε, γιατί δεν είναι δικός μας. Και ο Ιησούς του απάντησε: μην τον εμποδίζετε, γιατί δεν μπορεί κανείς, αφού χρησιμοποιεί το όνομά μου για να κάνει θαύμα, αμέσως μετά να μιλήσει άσχημα για μένα. Όποιος, λοιπόν, δεν είναι εναντίων μας είναι με το μέρος μας» (Μάρκ. 9, 38 – 40).

Η απάντηση του Χριστού αποτελεί σαφή προτροπή στους μαθητές του να ανέχονται και να θεωρούν συνεργάτες τους ακόμα κι αυτούς που δεν ανήκουν εξολοκλήρου στον κύκλο τους, αρκεί οι λόγοι και τα έργα τους να δείχνουν ότι δεν είναι αντίθετοι στο λυτρωτικό έργο του Χριστού. Οι χριστιανοί έχουν χρέος να απευθύνουν προς όλους τους ανθρώπους την κλήση για προσωπική γνωριμία και σχέση με το Χριστό, σύμφωνα με την πρόσκληση του Φιλίππου προς το Ναθαναήλ:

«Έρχου και ίδε», δηλαδή: Έλα να δεις. (Ιω.1, 47)

Η πρόσκληση αυτή απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο και εμπεριέχει τις εξής αρχές: Το σεβασμό της προσωπικής ετερότητας και της ελευθερίας της συνείδησης. Την αγάπη του άλλου ως «εικόνας του Θεού». Την ευθύνη που έχει κάθε χριστιανός, όταν προσκαλεί τον άλλον, να επαληθεύει την αλήθεια του Χριστού στη ζωή του.

«Εγώ ειμι η οδός και η αλήθεια και η ζωή» (Ιωάν. 14, 6).

γ) Η στάση της Εκκλησίας στο σύγχρονο πλουραλιστικό κόσμο γ) Η στάση της Εκκλησίας στο σύγχρονο πλουραλιστικό κόσμο Η στάση πρέπει να είναι διαλεκτική και κριτική. Να συνεργάζεται με τα κοινωνικοπολιτικά συστήματα που φροντίζουν για τη βελτίωση της ζωής του ανθρώπου. Να υπερασπίζεται τον εαυτό της όταν δέχεται επιθέσεις χρησιμοποιώντας:

το λόγο,

την προσευχή,

την αγάπη,

το δικό μας καθήκον;

Οι κορυφές απαιτούν συνεργασία

4/ 166. Ποια είναι η δική μας στάση στο ζήτημα του πλουραλισμού;