Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΣ
Σημαντηράκη Αριστέα βιολόγος - εκπαιδευτικός Γενικό Λύκειο Παλαιόχωρας
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Στόχοι: η κατανόηση του αντικειμένου διδασκαλίας η ανάπτυξη ικανοτήτων για την επιστημονική διερεύνησή του η κατανόηση της επιστημονικής διερεύνησης
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Βασικές αρχές: ο μαθητής να ασχολείται με επιστημονικά ερωτήματα, κατά την απάντηση των ερωτημάτων να δίνει προτεραιότητα στα αποδεικτικά στοιχεία, να διατυπώνει εξηγήσεις βασιζόμενος στα στοιχεία,
Βασικές αρχές: να συνδέει τις εξηγήσεις με την επιστημονική γνώση, να παρουσιάζει και να εξηγεί τις απαντήσεις
Μοντέλα: Μοντέλο καθοδηγούμενης έρευνας, Μοντέλο διερευνητικής διδασκαλίας, Μάθηση μέσω εκπόνησης πρότζεκτ, Το εκπαιδευτικό μοντέλο 5Ε
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, χρονοβόρος μέθοδος διδασκαλίας, χρησιμοποιείται πιο συχνά στις κατώτερες βαθμίδες στις ανώτερες βαθμίδες καλύπτεται από τις εργασίες των μαθητών/σπουδαστών.
Σελίδα μαθήματος στο Blackboard
Εργαλεία του Blackboard
Σελίδα της πλατφόρμας Moodle
Ιστοσελίδα στο πρότυπο webnode
Βιβλιογραφία Καραμπίνης Αναστάσιος, (2010), «Αξιοποίηση περιβάλλοντος MOODLE στη σχολική εκπαίδευση», Μετ. Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Ραγιαδάκος Χρήστος, (2011), «Βασικά χαρακτηριστικά της διερευνητικής μεθόδου στη μάθηση και τη διδασκαλία», Αθήνα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στυλιανίδου Φ., Κουλούρης Π., Σωτηρίου Σ., (2011), «Τρόποι προαγωγής της διερευνητικής μάθησης των Φυσικών Επιστημών με την αξιοποίηση των ΤΠΕ», 2 ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, Πάτρα /4/2011.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας