Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δημιουργία σεναρίου.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γεώργιος Χρ. Μακρής

Μοντέλα Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (1/3) Μέσο διαχείρισης και διοίκησης του σχολείου. Μέσο διανομής μαθησιακού, πληροφοριακού ή ενημερωτικού υλικού. Μέσο επικοινωνίας. Εργαλείο αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης των μαθητών. 2Γιώργος Χρ. Μακρής

Μοντέλα Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (2/3) Ως εργαλείο υποστήριξης διδασκαλίας (προετοιμασία διδασκαλίας, διεξαγωγή διδασκαλίας, αξιολόγηση): –προετοιμασία διδασκαλίας –συγκέντρωση και αξιολόγηση υπάρχοντος υλικού –συγκέντρωση υπαρχόντων σχεδίων/ σεναρίων διδασκαλίας –συγκέντρωση και επεξεργασία φύλλων εργασίας –συγκέντρωση και επεξεργασία φύλλων αξιολόγησης 3Γιώργος Χρ. Μακρής

Μοντέλα Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (3/3) Ως εργαλείο υποστήριξης μάθησης (διαδικασία μάθησης, καινοτομικές διαθεματικές δραστηριότητες):υλοποίηση της μάθησης με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. με δραστηριότητες ενταγμένες στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα του Α.Π.Σ. Εργαλείο υποβοήθησης διδασκαλίας με τη μορφή του ΕΛ που βασίζεται σε κονστρουβίστικα στοιχεία μάθησης. Εργαλεία σκέψης και αντίληψης με τα οποία οι μαθητές και οι δάσκαλοι θα αλληλεπιδρούν και θα συνοικοδομούν τη γνώση ….. κ.α. 4Γιώργος Χρ. Μακρής

Προσεγγίσεις : (εισαγωγή και αξιοποίηση των ΤΠΕ) Η πρώτη προσέγγιση αφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις νέες απαιτήσεις που αυτές θέτουν για την εκπαίδευση Η δεύτερη προσέγγιση αφορά τις εξελίξεις στον τομέα της γνωστικής ψυχολογίας με την πιθανή συνδρομή των Τ.Π.Ε. 5Γιώργος Χρ. Μακρής

Μαθητής και Τ.Π.Ε. (1/5) Ενεργητική μάθηση διαμέσου της συμμετοχής σε εργασίες και διαθεματικές δραστηριότητες. Δραστηριοποίηση για το μαθητή σε πολλαπλά επίπεδα, ώστε να υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης σχολείου και κοινωνίας, μέσα από ποικίλες δράσεις. Μετάβαση από τις καθημερινές έννοιες σε επιστημονικές έννοιες και συστήματα εννοιών, δηλ. μετάβαση από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο. 6Γιώργος Χρ. Μακρής

Μαθητής και Τ.Π.Ε. (2/5) Ικανότητα χειρισμού συμβόλων και αναπαραστάσεων καθώς και μετάβαση από το ένα πλαίσιο αναπαράστασης σε ένα άλλο. Οι Τ.Π.Ε. επιτρέπουν τη πολλαπλά αναπαράσταση του ίδιου φαινομένου Οικοδόμηση νοήματος – το οποίο απαιτεί ενεργητικά ερωτήματα από πλευράς του μαθητή, με ενδιαφέρον διερεύνησης, ανακάλυψης και ανάλυσης. Οπτικοποίηση και εξερεύνηση ενός φαινομένου με τη χρήση μικρόκοσμων. 7Γιώργος Χρ. Μακρής

Μαθητής και Τ.Π.Ε. (3/5) Έννοιες από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, έτσι ώστε να διευκολύνεται τόσο η διαθεματική όσο και η διεπιστημονική προσέγγιση ενός θέματος. Η δυνατότητα επικοινωνίας μπορεί να επιτρέψει την πολυφωνική (διαλογική) προσέγγιση ενός ζητήματος, σε αντιδιαστολή με τη συνηθισμένη μονοφωνική (μονολογική). 8Γιώργος Χρ. Μακρής

Μαθητής και Τ.Π.Ε. (4/5) Δυνατότητα παραγωγής υλικού – έντυπου ή ψηφιακού – το οποίο με τη δημοσιοποίηση του μπορεί να λάβει διαλογικό χαρακτήρα Δυνατότητα οικοδόμησης της γνώσης μέσα από μια ενεργητική, εμπρόθετη προσέγγιση, κοινωνική διάσταση και συνεργασία, διαπραγμάτευση, πειραματισμό, διατύπωση και έλεγχο υποθέσεων κτλ. 9Γιώργος Χρ. Μακρής

Μαθητής και Τ.Π.Ε. (5/5)  Αυθεντικές δραστηριότητες – πλαισίωση – ρεαλιστική προσέγγιση στη μάθηση, διασύνδεση σχολείου με τον υπόλοιπο κόσμο. 10Γιώργος Χρ. Μακρής

Εκπαιδευτικός και Τ.Π.Ε. Γνώση των βασικών στοιχείων των εργαλείων υπολογιστικής τεχνολογίας (υλικό και εκπαιδευτικό λογισμικό) για τη μάθηση των γνωστικών αντικειμένων Γνώση των σύγχρονων τάσεων για τη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη μάθηση 11Γιώργος Χρ. Μακρής

Εκπαιδευτικός και Τ.Π.Ε. Γνώση των σύγχρονων αντιλήψεων και των διδακτικών μεθόδων αξιοποίησης των τεχνολογικών εργαλείων στη μαθησιακή διαδικασία στα γνωστικά αντικείμενα καθώς και τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών των μαθητών τους. 12Γιώργος Χρ. Μακρής

Εκπαιδευτικός και Τ.Π.Ε. εντάσσουν τη χρήση των ΤΠΕ στα Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (με παραδείγματα) εκπονούν εκπαιδευτικά σενάρια και δραστηριότητες γνωρίζουν μεθόδους και εργαλεία αξιολόγησης εκπαιδευτικών σεναρίων μπορούν να υποστηρίζουν και να καθοδηγούν τους μαθητές τους στην παραγωγή μαθητικού υλικού 13Γιώργος Χρ. Μακρής

Το εκπαιδευτικό λογισμικό : 1.Να βοηθάει στη χάραξη προσωπικών διαδρομών 2.Να χρησιμοποιεί γλώσσα απλή και κατανοητή 3.Να μη κάνει καταχρήσεις των χρησιμοποιούμενων μέσων 4.Να δίνει μια πόρτα διαφυγής 5.Να μη ταλαιπωρεί με πολλές επιλογές 6.Να βοηθάει στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης 7.Να μην αντιγράφει τον δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας 8.Να επιτρέπει τον πειραματισμό 9.Να βοηθάει στην έκφραση και τη δημιουργία 14Γιώργος Χρ. Μακρής

Αξιοποίηση του Η/Υ στην Εκπαίδευση Διδακτικό μοντέλο : Ο υπολογιστής ως δάσκαλος, Άσκηση και εξάσκηση, Τεχνητή νοημοσύνη. Αποκαλυπτικό μοντέλο: Εκπαιδευτικά παιχνίδια, Προσομοιώσεις Εξερευνητικό μοντέλο: Ενεργητική προσέγγιση της γνώσης (σύμφωνα με τις παιδαγωγικές απόψεις των Piaget και Bruner) Αυτόνομο μοντέλο: Περιβάλλοντα με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo Διερευνητικό μοντέλο: Εφαρμογές του υπολογιστή για μοντελοποίηση, διερεύνηση, ανακάλυψη, εξάσκηση, δημιουργία 15Γιώργος Χρ. Μακρής

Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γεώργιος Χρ. Μακρής