 4.4 Σχεδίαση μαθημάτων διδασκαλίας και επιμόρφωσης με τη χρήση του διαδικτύου  Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
3.4 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ)
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
Εξειδικευμένα συστήματα αναζήτησης εκπαιδευτικού λογισμικού  Αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων  Διαμεσολαβητές εκπαιδευτικού υλικού  Πύλες διάθεσης ελεύθερου.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Διάλεξη 3: Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση -Βασικές Αρχές 3.1 Ορισμοί 3.2. Ιστορία 3.3 Θεωρίες 3.4 Συμπεράσματα.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εικονικά Περιβάλλοντα Μάθησης και Βιβλιοθήκες Εργασία στο πλαίσιο του μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Χαρά Ζαρβαλά Κέρκυρα, Ιανουάριος 2005.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Μάθηση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Μάϊος 2013 Π.Μ.Σ. Πληροφορικής.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου. Διδακτικοί Στόχοι  Κατανόηση των αρχών που διέπουν ένα μάθημα (επιμόρφωσης ή διδασκαλίας) με τη χρήση.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
3.4 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Επιβλέπων καθηγητής : Δρ. Μπαλουκτσής Αναστάσιος Επιμέλεια Παρουσίασης : Γούνα Ελένη (1505) Λύκα Ζωή(1522) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Δημιουργία παρουσίασης: Αθανασία Παπαχρήστου. Θεσμική Διάσταση Παιδαγωγική Διάσταση Τεχνολογική Διάσταση Σχεδίαση Διεπαφής Αξιολόγηση Διαχείριση Πρόσθετες.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 4.4 Σχεδίαση μαθημάτων διδασκαλίας και επιμόρφωσης με τη χρήση του διαδικτύου  Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος

 Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning)  Ο όρος είναι πολύ γενικός και αναφέρεται σε οποιαδήποτε μορφή διδασκαλίας & μάθησης υλοποιείται μέσω υπολογιστή και διαδικτύου  Η ηλεκτρονική μάθηση περιλαμβάνει την παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου πολυμεσικής μορφής (κείμενο, γραφικά, ήχο, βίντεο, κινούμενο σχέδιο) τη διανομή του περιεχομένου αυτού στους μαθητευόμενους μέσω δικτύων (π.χ. διαδίκτυο) ή άλλων οπτικών μέσων (π.χ. δίσκους CD/DVD-ROM)

Η παροχή εκπαίδευσης σε κατάλληλες ομάδες ατόμων σε οποιαδήποτε περιοχή την κατάλληλη χρονική στιγμή. Ο εκπαιδευτής μπορεί να χωρίζεται από τον μαθητή είτε από την απόσταση είτε από το χρόνο είτε και από τα δύο" (Bingham, Davis & Moore). "Εκπαίδευση από απόσταση ορίζεται η απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων με έμμεση πληροφόρηση και καθοδήγηση που περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες και άλλες μορφές μάθησης από απόσταση" (U.S. Distance Learning Association, 1998).

○ «μια μορφή εκπαίδευσης όπου υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ του καθηγητή και των εκπαιδευόμενων και όπου άλλα μέσα (όπως το έντυπο και ο γραπτός λόγος, το τηλέφωνο, οι υπολογιστές και οι τηλεδιασκέψεις, κ.λπ.) χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το φυσικό χάσμα» (Mugridge 1991)Mugridge 1991 ○ Η ΕΑ είναι μια μορφή εκπαίδευσης που προσφέρει κάθε αναγκαία εκπαιδευτική ευκαιρία για οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

μέσο διανομής/διάθεσης πληροφοριακού/ενημερωτικού υλικού (π.χ. Web sites με οδηγίες και πληροφορίες για το πρόγραμμα σπουδών, για ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό ψηφιακών βιβλιοθηκών, εικονικών μουσείων, κ.α.) μέσο διανομής/διάθεσης μαθησιακού υλικού σε διάφορες μορφές (π.χ. διανομή αρχείων κειμένου σε μορφή doc, postcript, κλπ. ή εικόνων, ήχων, videos, εφαρμογών αυτοδιδασκαλίας, προσομοιώσεις, κ.ο.κ.) μέσο προσφοράς ειδικά σχεδιασμένου υπερμεσικού εκπαιδευτικού υλικού (Web-based courseware) μέσο αξολόγησης και αυτό-αξιολόγησης (π.χ. μέσω υπερμεσικών διαγνωστικών κριτηρίων, ή εργαλείων αυθεντικής αξιολόγησης (Portfolio) μέσο συνεργασίας και επικοινωνίας (σύγχρονης και ασύγχρονης) μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών

 Ευελιξία σε επίπεδο πρόσβασης, μεθόδων διανομής, ταχύτητας και στρατηγικών διδασκαλίας.  Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μαθησιακό υλικό ανάλογα με το επίπεδο γνώσης και τα ενδιαφέροντά τους.  Η μελέτη μπορεί να γίνεται οπουδήποτε υπάρχει υπολογιστής με σύνδεση στο δίκτυο.  Ο μαθητής εργάζεται με βάση προσωπικούς ρυθμούς εργασίας και απόδοσης.  Ασύγχρονη, οπουδήποτε-οποτεδήποτε, και σε πραγματικό χρόνο, αλληλεπίδραση με συν-εκπαιδευόμενους, διδάσκοντες και έλεγχο πάνω στη μαθησιακή διαδικασία.  Προσαρμόζει διαφορετικά μαθησιακά στυλ και διευκολύνει τη μάθηση μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων.

 Αναπτύσσει γνώση σχετικά με το Διαδίκτυο και δεξιότητες στη χρήση του υπολογιστή, προσόν χρήσιμο για την μετέπειτα ζωή και καριέρα τους.  Αναπτύσσει αυτοπεποίθηση και ενθαρρύνει τους μαθητές να αναλαμβάνουν ευθύνες για την ίδια τους τη μάθηση.  Οι μαθητές μπορούν να περάσουν γρήγορα ύλη που ήδη γνωρίζουν και να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στο να αποκτήσουν περιοχές με νέες γνώσεις ή δεξιότητες.

 Μαθητές με μειωμένο κίνητρο ή άσχημες συνήθειες μελέτης θα μείνουν πίσω σε σχέση με τους άλλους.  Χωρίς τη δομή των παραδοσιακών μαθημάτων, οι μαθητές μπορεί να μπερδευτούν σχετικά με τις δραστηριότητες που έχουν να αντιμετωπίσουν.  Οι μαθητές μπορεί να αισθάνονται απομονωμένοι από τον διδάσκοντα και τους συμμαθητές.  Ο διδάσκων πιθανά να μην είναι πάντα διαθέσιμος, όταν οι μαθητές μελετούν ή χρειάζονται βοήθεια.  Χαμηλές ταχύτητες στο δίκτυο· οι παλαιάς τεχνολογίας υπολογιστές πιθανόν να αποθαρρύνουν την πρόσβαση στο μαθησιακό υλικό.  Η διαχείριση υπολογιστικών αρχείων ή online λογισμικού μπορεί κάποιες φορές να φαίνεται πολύπλοκη σε μαθητή που βρίσκεται στο επίπεδο του αρχαρίου σε σχέση με τις υπολογιστικές δεξιότητες.

 μαθήματα προσφέρθηκαν εξ’αποστάσεως στις ΗΠΑ με ρυθμό ετήσιας αύξησης άνω του 25%.  Φοιτητές εξ΄αποστάσεως σε Ισπανία, Αγγλία, Πορτογαλία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Γερμανία 450k (2001)  To ΕΑΠ στο είχε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, 30 προγράμματα σπουδών, 184 Θ.Ε. και υποψήφιους

 Ασύγχρονη/σύγχρονη  Υβριδική/ πλήρως εξ΄ αποστάσεως  Εκπαίδευση/ κατάρτιση

 Παιδαγωγική Διάσταση. Ο παράγοντας αυτός του e-learning αναφέρεται στη διδασκαλία και τη μάθηση. Καταπιάνεται με θέματα όπως Ανάλυση του περιεχομένου Ανάλυση του ακροατηρίου Ανάλυση των στόχων Ανάλυση των χρησιμοποιούμενων μέσων Σχεδίαση προσέγγισης Οργάνωση Μέθοδοι και στρατηγικές (Παρουσίαση, έκθεση, επεξήγηση, drill and practice, tutorials, παιχνίδια, αφήγηση ιστοριών, προσομοιώσεις, παιχνίδι ρόλων, συζήτηση, αλληλεπίδραση, μοντελοποίηση, διευκόλυνση, συνεργασία, μελέτη περιπτώσεων, κίνητρο,...)  Τεχνολογική Διάσταση. Η διάσταση αυτή αναφέρεται σε θέματα τεχνολογικής υποδομής στο περιβάλλον του e-learning. Σχεδιασμός υποδομής (τεχνολογικό σχέδιο, standards, Μεταδεδομένα, προσβασιμότητα, μαθησιακά αντικείμενα). Hardware / Software Khan, B. (2000). A framework for e-learning. Distance Education Report, 24(3), p.3-8 Άρθρο που αναφέρεται στο γνωστό μοντέλο του Khan.

 Σχεδίαση διεπαφής (Interface design). Αναφέρεται σε μια γενική θεώρηση και αίσθηση του προγράμματος e-learning. Περιλαμβάνει θέματα όπως: Σχεδίαση σελίδων Σχεδίαση περιεχομένου Πλοήγηση Προσβασιμότητα Έλεγχος ευχρηστίας (usability testing)  Αξιολόγηση. Περιλαμβάνει Αξιολόγηση των επιμορφούμενων (μαθητών) Αξιολόγηση της διδασκαλίας και του μαθησιακού περιβάλλοντος  Διαχείριση. Αναφέρεται στη: Συντήρηση του μαθησιακού περιβάλλοντος (maintenance) και στην Κατανομή της πληροφορίας

 Πρόσθετες υποστηρικτικές πηγές. Η διάσταση αυτή του e-learning εξετάζει τις πηγές που απαιτούνται για την ανάπτυξη ενός ουσιαστικού μαθησιακού περιβάλλοντος: Online support Διδακτική/συμβουλευτική υποστήριξη Τεχνική υποστήριξη Υπηρεσίες συμβουλευτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας Άλλες online υποστηρικτικές υπηρεσίες Υποστηρικτικές υπηρεσίες offline  Ηθική Διάσταση. Περιλαμβάνει θέματα όπως: Κοινωνική και πολιτική επίδραση Πολιτισμική διασπορά Προκατάληψη Γεωγραφική διασπορά o Ψηφιακή διανομή o Κανόνες συμπεριφοράς o Ιδιωτικότητα / Λογοκλοπή (plagiarism) / Πνευματικά δικαιώματα

 Πολλές συγκριτικές έρευνες μαθημάτων στο Διαδίκτυο & παραδοσιακής διδασκαλίας δεν προσδιορίζουν καμιά στατιστικά σημαντική διαφορά στις επιδόσεις (το φαινόμενο της μη-σημαντικής στατιστικά διαφοράς, no- significant-difference effect)  Πολλοί συμπεραίνουν ότι… …η εκπαίδευση μέσω Διαδικτύου μπορεί να είναι το ίδιο αποτελεσματική όσο και η παραδοσιακή εκπαίδευση στη τάξη

 Χαρακτηριστική έρευνα: Οι εκπαιδευόμενοι μέσω Διαδικτύου πέτυχαν 20% υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (εκπαιδευόμενους στη τάξη)  Ερμηνεία Οι διαφορές οφείλονται στην συνεργασία που ανέπτυξαν online οι σπουδαστές της Web τάξης για να αντισταθμίσουν την έλλειψη ζωντανής επαφής και συζήτησης

 Η εκπαίδευση από απόσταση μπορεί να είναι το ίδιο αποτελεσματική με την παραδοσιακή εκπαίδευση, όταν (α) Χρησιμοποιείται διδακτική μέθοδος και τεχνολογία κατάλληλες για το διδασκόμενο αντικείμενο (β) Υποστηρίζεται επικοινωνία και διάδραση των σπουδαστών μεταξύ τους (student – to – student) (γ) Υποστηρίζεται τακτική επικοινωνία και ανάδραση από τον εκπαιδευτικό προς τους σπουδαστές (teacher – to – student)

 Σημαντικά ποσοστά εγκατάλειψης Η αποτυχία δημιουργίας προϋποθέσεων κοινότητας μάθησης (learning community) οδηγεί τον εκπαιδευόμενο σε απομόνωση με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη

 Πρόκειται για ένα περιβάλλον ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που προσφέρει ηλεκτρονική υποστήριξη στα μαθήματα ξένων γλωσσών και τα μαθήματα σεμιναριακού τύπου  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση.  Προσφέρει εκπαίδευση από απόσταση σε μεγάλη ποικιλία αντικειμένων με έμφαση στην εκπαίδευση ενηλίκων.  web-building tutorials, από basic HTML και XHTML μέχρι XML, SQL, Βάσεις δεδομένων, Πολυμέσα και WAP.

 Σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του πανεπιστημίου Μακεδονίας, με διαθέσιμα μαθήματα ανά Τμήμα.  htm ελεύθερη πρόσβαση σε 1700 μαθήματα που διδάσκονται στο ΜΙΤ htm ομιλίες, παραδόσεις, συλλογές προβλημάτων, ύλη εργαστηρίου, βίντεο κλπ και αφορά μεγάλη ποικιλία αντικειμένων  Σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του πανεπιστημίου Πατρών, με διαθέσιμα μαθήματα ανά Τμήμα

 learningcentre.co.uk/eclipse/Resources/pm.htm Μεγάλη συλλογή από πηγές για το σχεδιασμό και τη διαχείριση e-learning projects. learningcentre.co.uk/eclipse/Resources/pm.htm  Σελίδα με βιβλιογραφία σχετική με το e-learning  Σελίδα του Harvard που χρησιμοποιεί το μοντέλο του Khan.  tml Σελίδα του πανεπιστημίου Towson που χρησιμοποιεί το μοντέλο του Khan. tml