Μύριαμ Σεργίου – Τσολάκη Δεκέμβριος, 2014 Οι δικές μου/μας ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ : που φαίνεται εγκλωβισμένη από το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα  Η εκάστοτε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT Εισήγηση στη συνεδρία προσωπικού, Τετάρτη 3/4/2013
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1)
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, της αμεσότητας στις πηγές πληροφόρησης αλλά και ενός εξαιρετικά δύσκολου κοινωνικού περιβάλλοντος.
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Αυτονομία σχολικής μονάδας στο κυπριακό εκπαιδευτικό συγκείμενο Δρ Θεόδωρος Θεοδώρου Παρουσίαση στο συνέδριο «Εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία στην Κύπρο.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Δημιουργία σεναρίου.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Τρεις αναλύσεις αξιολόγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μύριαμ Σεργίου – Τσολάκη Δεκέμβριος, 2014

Οι δικές μου/μας ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ : που φαίνεται εγκλωβισμένη από το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα  Η εκάστοτε εκπαιδευτική μονάδα, παρόλο που φαίνεται εγκλωβισμένη από το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει τη δυνατότητα χάραξης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής, ανάλογα με τις δικές της ιδιαίτερες ανάγκες… μαθησιακών αποτελεσμάτων ΜΑΘΗΤΗ  Το σχέδιο βελτίωσης της σχολικής μας μονάδας πρέπει να αποσκοπεί στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων… Ας μην ξεχνάμε ότι όλα όσα εκπονούνται μέσα ή/και έξω από τη σχολική μονάδα πρέπει να έχουν ως επίκεντρό τους, τον ΜΑΘΗΤΗ. συμμετοχικές διεργασίες  Απαιτεί συμμετοχικές διεργασίες κατά την εφαρμογή του από όλους όσους εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, ΥΠΠ, άλλους φορείς). ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΓΕΤΗΣ  Πίσω από την εκπόνησή του υπάρχει ένας …ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΓΕΤΗΣ.

Η ανάπτυξη του Σχεδίου Βελτίωσης της σχολικής μας μονάδας είναι ένα ΤΑΞΙΔΙ προς …..

Αποτελεσματικότητα*Αποδοτικότητα* Για την προσφορά του μορφωτικού αγαθού *Η σχολική αποτελεσματικότητα δεν οριοθετείται στην προσφορά μόνο της γνώσης αλλά περιλαμβάνει και την ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων του μαθητή ή την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών

Στάδιο 1 ο Συλλογή και ανάλυση δεδομένων Στάδιο 2 ο Ιεράρχηση αναγκών και προτεραιοτήτων Στάδιο 3 ο Ανάπτυξη και εφαρμογή Σχεδίων/ου Δράσης Στάδιο 4 ο Παρακολούθηση και αξιολόγηση της πορείας

Στάδιο 1 ο : Συλλογή και ανάλυση δεδομένων Δημογραφικά στοιχεία του σχολείου: π.χ. σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (αλλόγλωσσα, παιδιά με ειδικές ανάγκες, άλλα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν) Μαθησιακά αποτελέσματα (αξιολογήσεις, παρατηρήσεις, φάκελος επιτευγμάτων) Αντιλήψεις όλων των εμπλεκομένων - Γονείς (Ερωτηματολόγιο)(Ερωτηματολόγιο) - Παιδιά (Μαθητικά συνέδρια)(Μαθητικά συνέδρια) - Εκπαιδευτικοί (συνεδρίες προσωπικού) Εκπαιδευτική πολιτική - Αναλυτικό Πρόγραμμα - Εμφάσεις κάθε σχολικής χρονιάς

Στάδιο 1 ο : Συλλογή και ανάλυση δεδομένων  Ανίχνευση και Αξιολόγηση αναγκών: Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς γίνεται επίσης η ανίχνευση και η αξιολόγηση των αναγκών του σχολείου μας μέσα από τη διαδικασία της S.W.O.T. ανάλυσης. (Screamer, 1989)

Στάδιο 1 ο : Συλλογή και ανάλυση δεδομένων ( Στάδιο 1 ο : Συλλογή και ανάλυση δεδομένων (S.W.O.T. ανάλυση) Δυνατότητες (Strengths) 1.Ενθουσιασμός 2.Θέληση για αλλαγή 3.Δυναμική διεκδίκηση 4.Στενή και επoικοδομητική συνεργασία μεταξύ των μελών και των γονιών 5.Πολύ στενή συνεργασία με την επιθεωρήτρια του σχολείου Αδυναμίες (Weaknesses) 1.Χαμηλή επίδοση και αυτοεικόνα των μαθητών 2.Χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο των πλείστων οικογενειών 3.Οικογενειακά προβλήματα μαθητών (ανεργία κ.τ.λ.) 4.Ακατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή 5.Μειωμένος διδακτικός χρόνος και μεγάλος όγκος ύλης (τύπος σχολείου) Ευκαιρίες (Opportunities) 1.Δραστήριος Πρόεδρος και μέλη Συνδέσμου Γονέων και στενοί συνεργάτες του σχολείου 2.Δραστήριος πρόεδρος Σχολικής Εφορείας. Άψογος συνεργάτης και υποστηρικτής του έργου του σχολείου. 3.Τοπική και ευρύτερη κοινωνία κοντά στο έργο του σχολείου. Απειλές (Threats) 1.Καχυποψία ορισμένων γονιών 2.Επιφύλαξη σε όποιες αλλαγές 3. Επαναπροσδιορισμός πτυχών των ΝΑΠ – αποδυνάμωση προσωπικού 4.Μείωση του αριθμού των μαθητών

Στάδιο 2 ο : Στάδιο 2 ο : Ιεράρχηση αναγκών και προτεραιοτήτων Με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται καθορίζονται οι πιθανές ανάγκες ή τα αδύνατα σημεία του σχολείου μας που χρήζουν βελτίωσης. Μέσα από τη συνολική εκτίμηση των αναγκών καθορίζονται οι προτεραιότητες πάνω στις οποίες θα στοχεύσει το σχέδιο βελτίωσης χρησιμοποιώντας μια ανοικτή προσέγγιση σε συνεδρίες προσωπικού (διατύπωση ιδεών, ιεράρχηση, συζήτηση για κατάληξη). Είναι πολύ βοηθητικό για σκοπούς καλύτερης διαχείρισης, εστίασης και αποτελεσματικότητας να καταλήγουμε σε μια ή το πολύ δύο βασικές προτεραιότητες του σχολείου.

Στάδιο 2 ο : Στάδιο 2 ο : Ιεράρχηση αναγκών και προτεραιοτήτων Με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται καθορίζονται: - Το ΟΡΑΜΑ της σχολικής μας μονάδας που θα αποτελεί την πυξίδα μας στις μελλοντικές μας ενέργειες…ΟΡΑΜΑ - Η εκπαιδευτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ του σχολείου μας και…

- Το σύνθημα για να μας υπενθυμίζει την πορεία μας…

- Το σύνθημά μας αποτελεί δημιουργία των παιδιών που συμμετείχαν σε διαγωνισμό εικονογράφησης…

Στάδιο 3 ο : Ανάπτυξη σχεδίου βελτίωσης Διαχωρισμός πυλώνων δράσηςπυλώνων Καθορισμός υπευθυνοτήτων για ανάπτυξη σχεδίων δράσης Εξεύρεση εξωτερικών φορέων για υποστήριξη/ εκπαιδευτικά προγράμματα Παρουσίαση στις συνεδρίες προσωπικού Καθορισμός Επιτροπής ΠαρακολούθησηςΕπιτροπής Παρακολούθησης Εφαρμογή (διετία)

Στάδιο 4 ο : Στάδιο 4 ο : Παρακολούθηση και αξιολόγηση της πορείας Συνεδρίες προσωπικού Ενδιάμεσες αξιολογήσεις Παρατηρητήριο σχολικής μονάδαςΠαρατηρητήριο Απόψεις οικείας επιθεωρήτριας Απόψεις παιδιών Συνεδρίες επιτροπής

Ενημέρωση και ενεργοποίηση όλων των γονιών… Εξεύρεση πόρων Ενεργοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας

1. Εμπλοκή γονιών στη χάραξη της πολιτικής του σχολείου 2. Ενημέρωση των γονιών Ενημέρωση 3. Ζωντανή και σταθερή επαφή των γονιών με το σχολείο 4. Δραστηριότητες και εκδηλώσεις συνεργατικού χαρακτήρα 5. Διεύρυνση του ρόλου του σχολείου με δραστηριότητες που αφορούν την κοινότητα και τις ανάγκες των γονιών

Μετασχηματιστική Ηγεσία Συνεργατική ατμόσφαιρα οι μαθητές μπορούν να επιτύχουν Όλοι οι μαθητές μπορούν να επιτύχουν Συναντίληψη για τα αποτελέσματα, τις προτεραιότητες, την αξιολόγηση και την ευθύνη Εμπιστοσύνη και επικοινωνία με τους γονείς

Διευθυντής Ο ρόλος μας ως Διευθυντές…. στην κορυφή της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας….;;;;;

Γονείς Μαθητές Εκπαιδευτικοί Βοηθητικό Προσωπικό Σύνδεσμος Γονέων Υποδομή Προγραμματισμός Εκπαιδευτικό έργο Αξιολόγηση Απουσίες Σχολική Εφορεία Ο ρόλος μας ως Διευθυντές…. στην κορυφή αυτής της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας…

Ενεργοποίηση και καθοδήγηση της δράσης του ανθρώπινου δυναμικού: Καταμερισμός υπευθυνοτήτων Επικοινωνία Συντονισμός Χειρισμός καταστάσεων Παρώθηση ή παρακίνηση

Χρειάζεται συστηματική και συνολική παρέμβαση στην εκπαιδευτική μονάδα για να μπορέσει να κατακτήσει τις νέες προκλήσεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εγκαταλείψουν τη μοναξιά της τάξης τους και να ανοίξουν την πόρτα συνεργασίας με τους συναδέλφους τους. ενορχηστρωτής Ο διευθυντής/ηγέτης θα πρέπει να λειτουργεί ως ενορχηστρωτής έχοντας το δικό του όραμα για το πού θέλει να φτάσει…

Αναφορές Creemers, B.P.M., Stoll, L., Reezigt, R. (2007). Effective school improvement –ingredients for success: the results of an international comparative study of best practice case studies. In: Townsend, T. (ed) International Handbook of School Effectiveness and Improvement, pp , New York, Springer. Lee, C. J. and Williams, M. (2006). School Improvement: International Perspectives. New York: Nova Science Publishers Hopkins, D., Ainscow, M. and West, M. (1998). School improvement-propositions for action. In Harris, A., Bennett, N. and Preedy, M. (Eds), Organisational effectiveness and improvement in education. Buckingham: Open University Press. Reynolds, D. (2001). Beyond School Effectiveness and School Improvement? In A. Harris and N. Bennett (eds) School Effectiveness and School Improvement: Alternatives perspectives. London: Continuum. Stoll, L. (1999). Developing schools capacity for lasting improvement. Improving Schools, 2(3), pp.32-39). Stoll L., Reynolds, D., Creemers, B. and Hopkins, D. (1997). Merging school effectiveness and school improvement: practical examples. In Reynolds, D., Bollen, R., Creemers, B., Hopkins, D., Stoll, L. and Lagerweij, N. (Eds) Making good schools: linking school effectiveness and school improvement. London: Routledge.