ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ H εξώδικη Διευθέτηση Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης: Παράπονα Καταναλωτών Αιτήσεις Χρεωστών για Διορισμό Διαμεσολαβητή για Αναδιάρθρωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Σεμινάριο για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
(α) Είδη ΟΣΕΚΑ & (β) Θεματοφύλακας Χριστιάνα Βωβίδου
Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο περιβάλλον της Βασιλείας ΙΙ
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΤΟ ΧΡΗμα ΩΣ εμπΟρευμα ΟΜΑΔΑ : γερκου α. αϊβαζιδου ειρ
1 Οδικός Χάρτης Σταδιακής Χαλάρωσης των Περιοριστικών Μέτρων Φάση 1 - Στάδιο 1 •Μείωση των κινδύνων που απορρέουν από την κατοχή μεγάλων ποσών μετρητών.
Αδειοδότηση ΟΣΕΚΑ και Εταιρειών Διαχείρισης Διαβατήριο
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Συνδικαλιστική Σχολή ΣΕΚ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΕΚ Ο Κώδικας Βιομηχανικών Σχέσεων.
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Προϊόντα που διαχειρίζεται η Τράπεζα Κύπρου για Στήριξη των Μικρομεσαίων Εταιρειών   Ανδρέας Κυθραιώτης– Head of European Relations.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ
Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ - ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Στέλιος Στυλιανού – Πρόεδρος Γεώργιος Ματσικάρης - Μέλος 14 Νοεμβρίου 2012 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Τρόποι και βήματα διευθέτησης των εργασιακών διαφορών (Β) ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 4.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΡΕΙΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση ιδιωτικού.
Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Προϊόντα που διαχειρίζεται η Τράπεζα Κύπρου για Στήριξη των Μικρομεσαίων Εταιρειών Ανδρέας Κυθραιώτης– Head of European Relations.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015Σάββατο, 28 Μαρτίου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας ΥΠ.Ε.Π.Θ.  Γενική.
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Χρηματοοικονομική Λογιστική ΙI 1 Ρέθυμνο, Διατυπώσεις συστάσεως Ο.Ε.
Προϊστορία Η Εποχή του λίθου.
Χρηματοοικονομικά μέσα: Γνωστοποίηση και παρουσίαση (ΔΛΠ 32) Αναγνώριση και αποτίμηση (ΔΛΠ 39) Το ΔΛΠ 32 αποτελεί τον οδηγό για την παρουσίαση των χρηματοοικονομικών.
10 η Ετήσια Γενική Συνέλευση 15 Σεπτεμβρίου 2010.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου, Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
1 Γραμμάτια Εισπρακτέα λογ. (31) Στον λογαριασμό (31) παρακολουθούνται: –οι απαιτήσεις που είναι ενσωματωμένες σε τίτλους συναλλαγματικών ή γραμματίων.
1 Προχωρημένη Χρηματοοικονομική Λογιστική Λογιστική Απαιτήσεων.
1 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ ΒΑΣΩ Χ’’ ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 Joannides+Co Limited 13, Agiou Prokopiou street CY-2406.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ ΒΑΣΩ Χ’’ ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 Joannides+Co Limited 13, Agiou Prokopiou street CY-2406 Egkomi, Nicosia P.O.Box CY-1309 Nicosia,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Ισοζύγιο Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές αναπτύχθηκαν.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
Ενδικοφανής προσφυγή
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
ΑΝΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
7 Νοεμβρίου 2016.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Κεφάλαιο 30 Διαχείριση κεφαλαίου κίνησης Αρχές
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΛΗΘΕΥΤΩΝ
EΕΥΘΥΝΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. – Τι αλλάζει;
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ H εξώδικη Διευθέτηση Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης: Παράπονα Καταναλωτών Αιτήσεις Χρεωστών για Διορισμό Διαμεσολαβητή για Αναδιάρθρωση ΜΕΔ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΣΤΙΑ 16/2/2015

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΔΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: 16/2/20152 ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΡΙΖΕΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ ΕΞΑΓΓΕΛΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΚΤΟΤΕ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΕΞΑΓΓΕΛΘΗΚΕ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΑΠΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΟΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΡΟΠΟ. ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ. 16/2/20153

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Παράπονο, σύμφωνα με το άρθρο 2 του σχετικού νόμου* σημαίνει «τη γραπτή υποβολή στο Φορέα διαμαρτυρίας ή αντίρρησης ή διαφοράς εναντίον χρηματοοικονομικής επιχείρησης, το ύψος της οποίας δεν υπερβαίνει το ποσό των εκατό εβδομήντα χιλιάδων ευρώ (€ )» * Ο Περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως Νόμος του 2010 (84(Ι)/2010) 16/2/20154

ΠΟΙΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ( Α) Σύμφωνα με το Νόμο 84(Ι)/2010, καταναλωτής δύναται να υποβάλει παράπονο στον Επίτροπο εφόσον είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή φιλανθρωπικό ίδρυμα ή σωματείο ή ένωση προσώπων ή καταπίστευμα ή ταμείο προνοίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Νόμο, καταναλωτής είναι κάθε φυσικό πρόσωπο που χρησιμοποιεί χρηματοοικονομικές υπηρεσίες οι οποίες προσφέρονται από τις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις στις οποίες αναφέρεται ο Νόμος 84(Ι)/ /2/20155

ΠΟΙΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ( Β) Ωστόσο, καταναλωτής για τους σκοπούς του 84(Ι)/2010 μπορεί να είναι επίσης και:  Νομικό Πρόσωπο, με κύκλο εργασιών ≤ €  Φιλανθρωπικό ίδρυμα ή σωματείο ή ένωση προσώπων με ετήσια έσοδα ≤ €  Καταπίστευμα ή ταμείο προνοίας με καθαρό ενεργητικό ≤ € /2/20156

ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΕΑΣ ( Α) Παράπονα των καταναλωτών που εμπίπτουν στο σχετικό ορισμό του νόμου 84(Ι)/2010. Στρέφονται κατά χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων που εμπίπτουν στο σχετικό ορισμό του Νόμου 84 (Ι)/2010. Η υποκείμενη διαφορά στο παράπονο του καταναλωτή κατά χρηματοοικονομικής επιχείρησης δεν υπερβαίνει τις € /2/20157

ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΕΑΣ ( Β) Παράπονο που ο Επίτροπος κρίνει ότι η υποκείμενη διαφορά στο παράπονο έχει επιφέρει στον καταναλωτή σημαντική ζημιά. Πληρούνται σωρευτικά οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που καθορίζονται στο νόμο (άρθρο 9). 16/2/20158

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΑΡΑΠΟΝΟ Οι χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις εναντίον των οποίων καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν παράπονο στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο είναι οι εξής:  Αδειοδοτημένο Πιστωτικό Ίδρυμα (ΑΠΙ).  Επιχείρηση Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών (Ε.Π.Ε.Υ).  Εταιρεία Διαχειρίσεως Αμοιβαίου Κεφαλαίου (Ε.Δ.Α.Κ).  Ασφαλιστική Επιχείρηση. 16/2/20159

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Α) Ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος επιλαμβάνεται παραπόνου εναντίον χρηματοοικονομικής επιχείρησης το οποίο ο καταναλωτής έχει υποβάλει προηγουμένως στη χρηματοοικονομική επιχείρηση. Ο καταναλωτής ο οποίος έχει παράπονο εναντίον χρηματοοικονομικής επιχείρησης έχει τη δυνατότητα να το υποβάλει γραπτώς στην χρηματοοικονομική επιχείρηση εντός 15 μηνών από την ημερομηνία που έλαβε γνώση της επιβλαβούς πράξης. 16/2/201510

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Β) Αφού γνωστοποιήσει τη λήψη του παραπόνου εντός προθεσμίας 15 ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του παραπόνου, η χρηματοοικονομική επιχείρηση απαντά επί του παραπόνου εντός προθεσμίας τριών μηνών. Σε περίπτωση που η χρηματοοικονομική επιχείρηση απαντήσει εντός της προθεσμίας και ο καταναλωτής δεν ικανοποιείται από την απάντηση της χρηματοοικονομικής επιχείρησης, τότε ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να υποβάλει το παράπονό του στον Επίτροπο. 16/2/201511

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Γ) Εάν η χρηματοοικονομική επιχείρηση δεν απαντήσει επί του παραπόνου του στον καταναλωτή εντός της προθεσμίας των 3 μηνών, τότε ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να υποβάλει το παράπονό του στον Επίτροπο εντός 4 μηνών από την ημερομηνία που η χρηματοοικονομική επιχείρηση όφειλε να απαντήσει στον καταναλωτή. 16/2/201512

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Δ) Το παράπονο υποβάλλεται στον Επίτροπο δια χειρός ή ταχυδρομικά ή μέσω τηλεομοιοτύπου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και, όπου είναι δυνατό, συνοδεύεται από αντίγραφο του παραπόνου που υποβλήθηκε στη χρηματοοικονομική επιχείρηση και της οποιασδήποτε απάντησης τυχόν έχει δοθεί. 16/2/201513

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Ε) Μετά την υποβολή του παραπόνου από τον καταναλωτή, ο Επίτροπος ενημερώνει γραπτώς τη χρηματοοικονομική επιχείρηση για την υποβολή του παραπόνου εναντίον της και τον καταναλωτή ότι το παράπονό του θα τύχει εξέτασης. 16/2/201514

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Ζ) Ο Επίτροπος ενημερώνει γραπτώς τα δύο μέρη ότι η απόφασή του δεν είναι δεσμευτική πριν την έναρξη της διαδικασίας εξέτασης του παραπόνου και ζητά από τα μέρη να δηλώσουν γραπτώς πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης του παραπόνου και την έκδοση της τελικής του απόφασης κατά πόσο αποδέχονται τη δεσμευτικότητα της απόφασής του. 16/2/201515

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (Η) Ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος εκδίδει την τελική γραπτή του απόφαση το αργότερο εντός έξι μηνών από την ημερομηνία παραλαβής του παραπόνου από το Φορέα. Σε περίπτωση που τα δύο μέρη δεν έχουν αποδεχτεί τη δεσμευτικότητα της απόφασης, ο Επίτροπος ζητά στην απόφασή του από τα δύο μέρη να τον ειδοποιήσουν κατά πόσο αποδέχονται την εκδοθείσα απόφαση. 16/2/201516

16/2/201517

16/2/201518

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ (Α) Κατ’ ισχυρισμό, αυθαίρετη χρέωση σε έναν τραπεζικό λογαριασμό. Ισχυριζόμενη χρέωση τόκου εκτός της δανειακής σύμβασης. Ισχυριζόμενη εφαρμογή καταχρηστικών ρητρών. Αδικαιολόγητη χρέωση τόκων υπερημερίας. 16/2/201519

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ (Β) Κακή διάθεση δανείου, δηλαδή παραχώρηση του δανείου σε έναν καταναλωτή, χωρίς να εξεταστεί το κατά πόσο ο καταναλωτής είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις μηνιαίες τοκοχρεολυτικές του υποχρεώσεις. 16/2/201520

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ (Γ) Παράνομη πώληση χρηματοοικονομικού εργαλείου ή/και επενδυτικού προϊόντος. Μη ικανοποιητική αποζημίωση από ασφαλιστικές εταιρείες, σε εφαρμογή ασφαλιστικής συμφωνίας μεταξύ καταναλωτή και ασφαλιστικής συμφωνίας. 16/2/201521

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ (Δ) Σε σχέση με τα αξιόγραφα, υπάρχει νομοτεχνικό πρόβλημα στο Νόμο που αν δεν αντιμετωπιστεί με σχετική τροποποίηση, ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος δεν θα μπορεί να επιληφθεί των γνωστών υποθέσεων των κατόχων αξιογράφων. 16/2/201522

Η ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ Σύμφωνα με τον περί Φορέα Νόμο, οι αποφάσεις του Επιτρόπου επί των παραπόνων που υποβάλλονται από καταναλωτές εναντίον χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων δεν είναι δεσμευτικές, εκτός εάν έχουν αποδεχτεί γραπτώς τη δεσμευτικότητά τους και τα δύο μέρη. 16/2/201523

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ Σύμφωνα με το άρθρο 22(3) του ίδιου Νόμου, πρόσωπο το οποίο κατά την παροχή πληροφοριών στο Φορέα προβαίνει σε ψευδείς, παραπλανητικές ή απατηλές δηλώσεις ή αποκρύπτει στοιχεία παρεμποδίζοντας έτσι τη διενέργεια εξέτασης παραπόνου από το Φορέα είναι ένοχο αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης του, υπόκειται σε ποινή φυλάκισης που δεν υπερβαίνει τα δύο έτη ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις €10000 ευρώ ή και στις δύο αυτές ποινές. 16/2/201524