ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
4.3 Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού Ως εκπαιδευτικό λογισμικό (Ε.Λ.), ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Είδη εκπαιδευτικού λογισμικού και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότηταςΚριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότηταςΚριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας Συνοπτική παρουσίαση, υφιστάμενου εκπαιδευτικού λογισμικού Συνοπτική παρουσίαση, υφιστάμενου εκπαιδευτικού λογισμικούΣυνοπτική παρουσίαση, υφιστάμενου εκπαιδευτικού λογισμικούΣυνοπτική παρουσίαση, υφιστάμενου εκπαιδευτικού λογισμικού

Εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό που μπορεί να υποστηρίξει διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες μέσα στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου αναλυτικού προγράμματος (ΙΤΥ, 2002). Με βάση τη χρήση του στη μαθησιακή διαδικασία μαθησιακή διαδικασίαμαθησιακή διαδικασία Με βάση το βαθμό αλληλεπίδρασης βαθμό αλληλεπίδρασηςβαθμό αλληλεπίδρασης Με βάση την παιδαγωγική προσέγγιση παιδαγωγική προσέγγισηπαιδαγωγική προσέγγιση Alessi & Trollip, 2000 Alessi & Trollip, 2000

Μαθησιακή διαδικασία Λογισμικό εξάσκησης – εφαρμογών (Drill and Practice): αποβλέπει στην αναδραστική απάντηση του μαθητή και χρησιμοποιείται για εξάσκηση των μαθητών πάνω σε ύλη που έχουν ήδη διδαχθεί. Δίνει τη δυνατότητα στον διδάσκοντα να αξιολογεί τους μαθητές. Λογισμικό παρουσίασης ή διαλέξεων (Tutorial): παρέχει τη δυνατότητα παρουσίασης κυρίως στοιχείων θεωρίας στους μαθητές, τα οποία ενισχύονται με τη χρήση διαφορετικών μέσων όπως ήχο, κείμενο, υπερκείμενο, εικόνες, προσομοιώσεις και video). Λογισμικό προσομοίωσης (Simulation): επιτρέπουν την εικονική αναπαράσταση και μοντελοποίηση ενός φαινομένου σε συνθήκες που προσεγγίζουν τις πραγματικές. Είναι ένα σύνολο υποθέσεων/ενεργειών/κανόνων για τη λειτουργία ενός συστήματος, την εξήγηση ενός φαινομένου ή την επίλυση ενός προβλήματος εκφρασμένων με τη μορφή μαθηματικών ή λογικών σχέσεων κωδικοποιημένων σε κάποιο λογισμικό ή σε γλώσσα προγραμματισμού (Ψυχάρης & Κυπριανός, 2006). Λογισμικό επίλυσης προβλημάτων (Problem solving) και αυτοαξιολόγησης: αποβλέπει στην αυτοαξιολόγηση του και στην ανάδειξη των αδυναμιών και παρανοήσεων που τυχόν έχει. Διδακτικά παιχνίδια: έχουν κίνητρο το δελεαστικό περιβάλλον

Βαθμός αλληλεπίδρασης Ανοικτό περιβάλλον: έχει τη βάση το γνωσιοθεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Αποτελείται από ένα σύνολο από πρωταρχικά αντικείμενα και βασικές λειτουργίες που επιδρούν σ’ αυτά όπως κι ένα σύνολο από κανόνες που διέπουν αυτή την επίδραση. Κλειστό περιβάλλον: υποστηρίζει το παραδοσιακό δασκαλοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας. Είναι τα λογισμικά εξάσκησης, παρουσίασης, τα διδακτικά παιχνίδια και οι μη αλληλεπιδραστικές προσομοιώσεις.

Παιδαγωγική προσέγγιση Διερευνητικό λογισμικό: βοηθά τους μαθητές στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων, οξύνουν την αντίληψή τους και αποκτούν κριτική σκέψη και αυτενέργεια. Τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι: Τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι: Επιτρέπουν τον πειραματισμό και την παραμετροποίηση των φαινομένων. Παρέχει τη δυνατότητα οικοδόμησης της γνώσης μέσα από μια διαδικασία αναζήτησης και κρίσης της πληροφορίας. Παρέχει τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης των εννοιών. Παρέχει τη δυνατότητα συνεργατικής μάθησης και κοινής οικοδόμησης της γνώσης μέσα από συζήτηση και αντιπαράθεση.

Κριτήρια αξιολόγησης Τεχνικά χαρακτηριστικά Εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά χαρακτηριστικά (Reeves, 1997).

Τεχνικά χαρακτηριστικά ελέγχουν έξι ιδιότητες που χαρακτηρίζουν την ποιότητα οποιουδήποτε λογισμικού. Λειτουργικότητα: να λειτουργούν σε διάφορα περιβάλλοντα και εκδόσεις λειτουργικών συστημάτων, να παρέχουν ασφάλεια σε περίπτωση δικτυακής ή διαδικτυακής λειτουργίας. Αξιοπιστία: να έχουν ελεγχθεί για τυχόν ατέλειες στον κώδικά τους, να παρουσιάζουν ανοχή σε βλάβες και να έχουν τη δυνατότητα ανάκαμψης. Ευχρηστία: να παρέχουν κατανοητό και ελκυστικό περιβάλλον διεπαφής με το χρήστη. Αποδοτικότητα: να εξασφαλίζουν ταχύτητα στην εκτέλεση του κώδικά τους, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη χρήση των πόρων του συστήματος. Συντηρησιμότητα: να δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα ελέγχου και τροποποιήσεων κάποιων λειτουργιών τους. Μεταφερσιμότητα: να εγκαθίστανται εύκολα σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Αρχές δόμησης μαθησιακού περιβάλλοντος με ενσωμάτωση ΤΠΕ (Squires & McDougall, 1994) Ορισμός παιδαγωγικού πλαισίου: να αναφέρεται στις γενικές παιδαγωγικές αρχές, τις γνωστικές δομές, τις δεξιότητες, τις γνωστικές λειτουργίες και την επικαιροποίηση του αναλυτικού προγράμματος. Κατασκευή γνώσης: είναι το αποτέλεσμα μιας ενεργούς διαδικασίας που περιλαμβάνει όχι μόνο τη συσσώρευση νέας γνώσης αλλά και της αναστοχαστικής δράσης μέσα στο πλαίσιο στο οποίο έχει ορισθεί. Συνεργατικότητα: στόχος της είναι η ανάπτυξη, η εξέταση και η αξιολόγηση διαφορετικών αντιλήψεων και υποθέσεων και η εξέταση του μαθησιακού αποτελέσματος. Διαλογική αναστοχαστική διαδικασία: προκαλείται από την συνεργατική μάθηση, όπου οι μαθητές «αναγκάζονται» να διαπραγματευθούν πάνω σε στρατηγικές επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων.

Εκπαιδευτικά κριτήρια Ομάδες χρηστών που απευθύνεται Θεματολογία και μαθησιακή στοχοθεσία του εκπαιδευτικού λογισμικού Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό Ικανότητα προσαρμογής σε επιμέρους ανάγκες Στρατηγικές ενίσχυσης της συμμετοχής και της προσοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική τεχνολογία Ρεαλιστική προσομοίωση Δημιουργία και χρήση μονάδων εισόδου Πολλαπλές αναπαραστάσεις Χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού Ενίσχυση της κριτικής σκέψης Δυνατότητα αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης

Περιεχόμενα εκπαιδευτικού λογισμικού Ποιοτικά χαρακτηριστικά περιεχομένων: να χαρακτηρίζονται για την επιστημονική τους ορθότητα, την πληρότητα και τη σαφήνεια του περιεχομένου τους. Καταλληλότητα: το λεξιλόγιο και η σύνταξη των κειμένων (γραπτά και προφορικά) να είναι κατάλληλα για την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. Δομή: η πληροφορία που θα παρέχεται θα πρέπει να είναι οργανωμένη έτσι που να διευκολύνει τη διαδικασία της προοδευτικής αφομοίωσης εννοιών.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Εγχειρίδια χρήσης των εκπαιδευτικών λογισμικών. Πλήρως τεκμηριωμένες πρότυπες διδακτικές προτάσεις. Να περιέχει ή να παραπέμπει σε ασκήσεις, προβλήματα και σενάρια ώστε να υποβοηθούν την αφομοίωση της παρεχόμενης γνώσης. Εκτενή βιβλιογραφία και παραπομπές σε αξιόλογους δικτυακούς τόπους.