ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η Ἀγησίλαος Ξενοφῶν 7.1-3

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ=ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ                                                                                                                                                                           
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
Η ΤΡΕΛΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ Δια χειρός ασεβεστάτου Λασκάρεως Αθηναίου.
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
ΑΓΑΠΗ.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ! Α΄ τάξη 9ο Δημ.Σχ.Κιλκίς
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Μάθημα 6ο.
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
14. ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗ “ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΝΙΚΑ ’’
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
Υποθετικοί λόγοι.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Η Γάζα είναι παραθαλάσσια πόλη της Μέσης Ανατολής. Κατοικείται εδώ και 3000 χρόνια περίπου. Γνωρίζει σπάνια περιόδους ειρήνης.
Επιμέλεια: Αρίστη Παραδείση
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
Ελένη και άλλα έργα ΡΑΪΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΕΧΑΝΤΕ ΧΑΛΕΝΤ ΤΣΑΡΔΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ Διδ/σα: Έλ. Κελεσίδου
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἡ ρόδοτος Ἡ ρόδοτος, Ἱ στορίη (διασκευή) Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη.
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα Το Φύλλο Εργασίας προέρχεται από το εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Πειραματικό.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΗΣΙΛΑΟΥ
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
για να σχηματίσω τη λέξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η Ἀγησίλαος Ξενοφῶν 7.1-3 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η Ἀγησίλαος Ξενοφῶν 7.1-3 Περίφημος βασιλιάς της  Σπάρτης γνωστός για τη μεγάλη απλότητά του και την πολιτική του σύνεση. Ένας από τους μεγαλύτερους στρατηγούς της αρχαίας Ελλάδας. 

Ἃπαντες ἐπιστάμεθα, Τί;

ὃτι Ἀγησίλαος

οὐ σῶμα, οὐ γῆρας προὐφασίζετο, πόνων ὑφίετο, χρημάτων ἐφείδετο, κινδύνων ἀφίστατο , οὐ σῶμα, οὐ γῆρας προὐφασίζετο,

τό τούς ἀρχoμένους ὡς πλεῖστα ἀγαθά ποιεῖν. ἀλλά, (Ἃπαντες ἐπιστάμεθα ὃτι ) ἐνόμιζε ἒργον βασιλέως ἀγαθοῦ καί τοῦτο Ποιο; τό τούς ἀρχoμένους ὡς πλεῖστα ἀγαθά ποιεῖν.

ὃπου ᾢετο τήν πατρίδα τι ὠφελήσειν. Σε ποια περίπτωση; ὃπου ᾢετο τήν πατρίδα τι ὠφελήσειν.

δυνατώτατος ὤν ἐν τῇ πόλει Ἐν τοῖς μεγίστοις δέ ὠφελήμασι τῆς πατρίδος καί τόδε ἐγώ τίθημι αὐτοῦ, Ποιο; ὃτι φανερός ἦν μάλιστα τοῖς νόμοις λατρεύων. Αν και δυνατώτατος ὤν ἐν τῇ πόλει

Πότε, σε ποια περίπτωση; Τι; Τίς γάρ ἄν ἠθέλησεν; ἀπειθεῖν Πότε, σε ποια περίπτωση; ὁρῶν τόν βασιλέα πειθόμενον

καί πρός τούς διαφόρους ἐν τῇ πόλει Ὅς προσεφέρετο Σε ποιους; καί πρός τούς διαφόρους ἐν τῇ πόλει Πώς; ὥσπερ πατήρ πρός παῖδας.

Με ποιο τρόπο εκδήλωνε ο Αγησίλαος την πατρική του συμπεριφορά συγκεκριμένα;

Ἐλοιδορεῖτο μέν γάρ Για ποιο λόγο; ἐπί τοῖς ἁμαρτήμασιν

Πότε, σε ποια περίπτωση; ἐτίμα δ' Πότε, σε ποια περίπτωση; εἲ τι καλόν πράττοιεν

εἲ τις συμφορά συμβαίνοι, παρίστατο δ' Πότε, σε ποια περίπτωση; εἲ τις συμφορά συμβαίνοι,

Τι; ἡγούμενος μέν οὐδένα πολίτην ἐχθρόν

Τι; ἐθέλων δέ ἐπαινεῖν πάντας,

σώζεσθαι πάντας κέρδος Τι; νομίζων δέ σώζεσθαι πάντας κέρδος

εἰ και ὁ μικροῦ ἄξιος ἀπόλοιτο. τιθείς δέ ζημίαν Πότε, σε ποια περίπτωση; εἰ και ὁ μικροῦ ἄξιος ἀπόλοιτο.

Λεξιλόγιο ἐπίσταμαι = γνωρίζω ὑφίετο/ὑφίεμαι ἐπίσταμαι = γνωρίζω ὑφίετο/ὑφίεμαι = έπαυε πόνων / πόνος = κόπος ἀφίστατο /ἀφίσταμαι= απέφευγε ἐφείδετο /φείδομαι = λυπόταν προὐφασίζετο = προφασιζόταν ἀρχομένους = υπηκόους ὡς πλεῖστα = όσο το δυνατόν περισσότερα ᾢετο/οἲομαι= νόμιζε ἐν= ανάμεσα - ὠφελήμασι / τό ὠφέλημα = η ωφέλεια τίθημι = θέτω, συνυπολογίζω λατρεύων /λατρεύω= υπηρετώ ,υπακούω ὤν/μετοχή του εἰμί= ο οποίος ήταν ἀπειθεῖν = να μην πειθαρχεί ὁρῶν/ μετοχή του ὁρῶ= βλέπω/ βλέποντας διαφόρους /ὁ διάφορος= ο αντίπαλος προσεφέρετο = φερόταν - ὥσπερ = όπως Ἐλοιδορεῖτο =λοιδοροῦμαι= κακολογώ -ἐτίμα= τιμούσε/επαινούσε ἁμαρτήμασιν /τό ἁμάρτημα= το σφάλμα ἡγούμενος /ἡγοῦμαι= πιστεύω, θεωρώ/επειδή θεωρούσε ζημίαν δέ τιθείς / τίθημι ζημίαν= θεωρώ ως ζημία , απώλεια ἀπόλοιτο =αν χανόταν