ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Παίζω και μαθαίνω στο moodle. Μια εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής Νταλούκας Β. Κωνσταντούλας Κ. Δαούσης Δ. Λιακοπούλου Ε.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σενάριο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία

Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Έχουν προταθεί διαφόρες διαρθρώσεις  Παράγοντες σταδιοποίησης Τα στάδια της πορείας της διδασκαλίας δημιουργήθηκαν με βάση τις ανάγκες του μαθητή  Υπαρξιακές  Ανθρωπολογικές  Ψυχολογικές

Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

Τετραμερής πορεία  Αποδεκτή από πολλούς ειδικούς και καθηγητές πανεπιστημίων  Προτείνεται από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε) Στάδιο προετοιμασίας ή προπαρασκευής Στάδιο παρουσίασης ή σύνθεσης ή προσφοράς Στάδιο εφαρμογής Στάδιο δοκιμασίας ή ελέγχου

Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

Προετοιμασία (1/4)  Στόχος Ψυχολογική και διανοητική προετοιμασία των μαθητών από τον εκπαιδευτικό Καλύτερη κατανόηση του νέου διδακτικού αντικειμένου  Συναισθηματική προετοιμασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Συγκέντρωση προσοχής  Διανοητική προετοιμασία Καθορισμός περιεχομένου μαθήματος Σύνδεση με τα προηγούμενα Αναφορά στη χρησιμότητα του αντικειμένου

Προετοιμασία (2/4)  Είδη προετοιμασίας  Επαναφέρουμε παραστάσεις στους μαθητές Σχετικές με το νέο μάθημα Ανήκουν στο νέο μάθημα Ανήκουν κατά ένα ποσοστό στο νέο και κατά ένα ποσοστό στο παλιό μάθημα

Προετοιμασία (3/4)  Αξία προετοιμασίας  Η κατανόηση του μαθήματος Δεν εξαρτάται μόνο από τις νέες παραστάσεις Εξαρτάται και από τις προηγούμενες σχετικές παραστάσεις (επαναφορά) Είναι καλύτερη όσο πιο σαφείς είναι οι σχετικές παραστάσεις  Η μάθηση Προϋποθέτει συμμετοχή του μαθητή Η συμμετοχή επιτυγχάνεται με την κατάλληλη προετοιμασία

Προετοιμασία (4/4)  Καλή προετοιμασία Σύντομη αναφορά στα προηγούμενα Ανακοίνωση του σκοπού του μαθήματος Αναφορά στη παρούσα και μελλοντική χρήση των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων Ερωτήσεις που προκαλούν ενδιαφέρον Σχετική συζήτηση μεταξύ των μαθητών Τίτλος μαθήματος στον πίνακα - σύντομη επεξήγηση Χρήση εποπτικών μέσων Επίδειξη πραγματικών αντικειμένων Ανάγνωση σχετικού συναρπαστικού κειμένου Παρουσίαση έργων Διήγηση σχετικών ιστοριών

Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

Παρουσίαση (1/3)  «Προσφορά» του νέου διδακτικού αντικειμένου  Σύνθεση νέων παραστάσεων με παλιές  Το βασικότερο στάδιο της διδασκαλίας Ο μαθητής έρχεται σε επαφή με κάτι νέο  Λογική οργάνωση της ύλης Σχέσεις των κυριότερων σημείων Γνωστά άγνωστα Απλά σύνθετα Πιο χρησιμοποιούμενα λιγότερο χρησιμοποιούμενα

Παρουσίαση (2/3)  Τρόπος παρουσίασης  Εξαρτάται από Μαθητές (ηλικία, ετοιμότητα, διανοητική ικανότητα) Φύση μαθήματος  Τμηματική Η ενότητα χωρίζεται σε τμήματα Παρουσίαση επεξεργασία (συνεργασία δασκάλου – μαθητή)  Συνολική ή αδιάσπαστη Παρουσίαση ολόκληρης της ενότητας επεξεργασία

Παρουσίαση (3/3)  Τρόπος παρουσίασης  Τεχνολογικά μαθήματα Θεωρητική (πληροφοριακή)  Θεωρήματα, νόμοι, ιδέες, γεγονότα) Πρακτική (εργαστηριακή)  Επιδείξεις εκτέλεσης δεξιοτήτων, μετρήσεις, συναρμολόγήσεις, κοπές  Μορφές διδασκαλίας Μπορεί να γίνει χρήση όλων των μεθόδων Ανάλογα με τα διδακτικά αντικείμενα

Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

Εφαρμογή  Μάθηση με πράξη  Όσα άκουσε ή έμαθε ο μαθητής δεν πρέπει να μείνουν νεκρά Χρήση όσων έμαθε Θεωρία Πράξη Μορφολογικά στοιχεία ενεργητικά στοιχεία Εμπεδώνονται – Κτήμα των μαθητών Ολοκληρωμένη μάθηση Καρπός άσκησης

Εφαρμογή  Στόχος εφαρμογής Οι γνώσεις να γίνουν μόνιμο κτήμα του μαθητή Αξιοποίηση των γνώσεων με ευχέρεια σε κάθε περίπτωση Καλλιέργεια της κρίσεως Διαπίστωση παρανοήσεων ή λαθών Διόρθωση  Αξία εφαρμογής «Ποιούντες μανθάνομεν» (Αριστοτέλης) Learning by doing Πιο ενεργή, δυναμική και δημιουργική συμμετοχή

Εφαρμογή  Θεωρητικά μαθήματα Εμπέδωση και σταθεροποίηση γνώσεων Αξιοποίηση στη λύση προβλημάτων Ανάλογων με αυτά που θα συναντήσουν στη ζωή τους (π.χ. επαγγελματική) Ιστορία, Ελληνικά, Θρησκευτικα  Αναφορά περιπτώσεων από τη σύγχρονη ζωή  Χρήση γενικής έννοιας ή κανόνα  Σε γεγονότα  Για διατύπωση συμπερασμάτων  Για αναφορά παραδειγμάτων

Εφαρμογή  Εργαστηριακά μαθήματα Εξάσκηση μαθητών σε δεξιότητες