Μία διδακτική πρόταση για χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών μέσα από το moodle Β.Νταλούκας: Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών και Πληροφορικής, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Θ.Χρονόπουλος: Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Σ.Συρμακέσης: Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και Οικονομία, ΤΕΙ Μεσολλογίου, EAITY 4 ο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής – /3/08
Παιχνίδια: Ποια είναι τα δεδομένα Αποτελούν μια πλευρά του πολιτισμού μας. Διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο φύλα Μικρή εφαρμογή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τι προσφέρουν τα παιχνίδια Μπορούν να παρακινούν τους μαθητές να ασχοληθούν με αυτά. Μπορούν να αξιοποιηθούν με τη μορφή εκπαιδευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών
Τι είναι το moodle Πλατφόρμα την οποία χρησιμοποιεί η διδακτική μας πρόταση Πρόγραμμα ΕΛ/ΛΑΚ Μεταφρασμένο σε 75 γλώσσες Βασίζεται στην αλληλεπίδραση του μαθητή με το περιβάλλον Έχει πολλές αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες Έχει πολλά επιπλέον αρθρώματα μεταξύ αυτών το Game
Τι είναι το άρθρωμα Game Άρθρωμα ανεξάρτητων κατασκευαστών που διατίθεται ελεύθερα και περιλαμβάνει: Κρεμάλα Σταυρόλεξο Κρυπτόλεξο Φιδάκι Η κρυμμένη εικόνα Εκατομμυριούχος Sudoku Παίρνει είσοδο από τη βάση ερωτήσεων του moodle ή από το λεξικό όρων Αποθηκεύει τη βαθμολογία όπως το κουίζ
Χρήση στην τάξη Μάθημα “Πληροφορική Β' Γυμνασίου” Ενότητα “Το εσωτερικό του υπολογιστή” Χρόνος 2 διδακτικές ώρες Διδακτικοί στόχοι Ο μαθητής να μπορεί να αναγνωρίσει και να κατανομάσει τα μέρη ενός υπολογιστή
Η πρώτη διδακτική ώρα Ο καθηγητής Παρουσίαση των μονάδων που αποτελούν το εσωτερικό ενός υπολογιστή με επίδειξη άχρηστων εξαρτημάτων και με το ΔΕΛΥΣ Αναθέτει στους μαθητές να επιλέξουν έναν προσωπικό υπολογιστή Οι μαθητές Πλοηγούνται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα Ανακοινώνουν σε ομάδα συζήτησης τις επιλέγουν και με ποια κριτήρια αποφάσισαν
Προετοιμασία του εκπαιδευτικού για τη δεύτερη ώρα Σχολιάζει / απαντάει στις ομάδες συζήτησης
Η δεύτερη ώρα (1/3) Οι μαθητές βλέπουν τα σχόλια του καθηγητή τους και σχολιάζουν (5') Ανά ζευγάρι δημιουργούν ένα λεξικό όρων για τις μονάδες ενός Η/Υ (10') Οι μαθητές παίζουν κρεμάλα με το λεξικό που δημιούργησαν (5')
Η δεύτερη ώρα (2/3) Παίζουν κρυπτόλεξο με όρους της ενότητας (5')
Η δεύτερη ώρα (3/3) Παίζουν σταυρόλεξο με τη σύνδεση των συσκευών (10') Ο κάθε μαθητής τυπώνει την προσπάθειά του για να τη δει σπίτι του. Ο καθηγητής κάνει ανακεφαλαίωση (10’)
Τι προσφέρει η διδακτική μας πρόταση Είναι μία ευέλικτη πρόταση Το παιχνίδι λειτουργεί ως κίνητρο για τη μάθηση Αυτοαξιολόγηση για το μαθητή Ο μαθητής εμπλέκεται στη δημιουργία της γνώσης Ομάδες συζήτησης Ο μαθητής εξοικειώνεται με την ηλεκτρονική μάθηση Ο εκπαιδευτικός οργανώνει την ύλη του Νέες δυνατότητες με το OLPC
Το μέλλον Χρειάζεται έρευνα να δούμε κατά πόσο τα παιχνίδια βοηθούν Επιμόρφωση των καθηγητών πάνω σε αυτές τις τεχνικές π.χ. dideilei.gr/moodle Διεθνοποίηση και τυποποίηση των παιχνιδιών Ανάπτυξη συνεργατικών παιχνιδιών
Χρήσιμοι ιστότοποι Ο επίσημος ιστότοπος του moodle Η διδακτική μας πρόταση Το άρθρωμα game Το σεμινάριο για το moodle Το πρόγραμμα για εγκατάσταση του moodle
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας