Πρόταση διαθεματικού σεναρίου “Το τσιγάρο σκοτώνει… Τι θα κάνεις γι’ αυτό;”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ 1. Επιπτώσεις στης υγεία 2. Επιπτώσεις στην ψυχολογία 3. Τι θα κάνετε εσείς;
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Παρουσίαση Eκπαιδευτικού Yλικού: Αγωγή Υγείας - Κυκλοφοριακή Αγωγή - Ατυχήματα του Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνη καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Podcast με ΘΕΜΑ «Διατροφη και υγεια»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Μεγάλες Δραστηριότητες Γ΄ Τάξη Γ΄ Τρίμηνο Φακίνος Αποστόλης.
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
Ποια είναι η εξέλιξη της κατοικίας στο χρόνο;
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΙΤΛΟΣ: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Στ1
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ομάδα: Τζαγκαράκη Ειρήνη
ΑΝΤΙ-ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ Ερευνητική εργασία Ονόματα: Αραβιάκη Ειρήνη Γερακιανάκης Μιχάλης Παπαδάκη Αναστασία Πετράκης Σπύρος Πονήρη Αθηνά.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ»
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Δεν καπνίζω, ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόταση διαθεματικού σεναρίου “Το τσιγάρο σκοτώνει… Τι θα κάνεις γι’ αυτό;”

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Τάξη στην οποία πραγματοποιήθηκε  Ομάδα – στόχος: η ΣΤ’ τάξη  Τμήμα 19 μαθητών  Ομάδες εργασίας (4-5 μαθητές κάθε ομάδα)

Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή  Λογισμικό Επεξεργασίας Κειμένου (Word)  Λογισμικό Επεξεργασίας Δεδομένων (Excel)  Διαδίκτυο

Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Οι μαθητές: Να συλλέγουν και να επεξεργάζονται δεδομένα. Να υπολογίζουν ποσοστά στα εκατό. Να ενημερωθούν για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Να έρθουν σε επαφή με την έρευνα ως πηγή πληροφόρησης. Β. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών Οι μαθητές: Να γράφουν και να μορφοποιούν απλά κείμενα στο Word. Να εισάγουν πίνακες σε αρχεία του Word και να τους μορφοποιούν. Να δημιουργούν και να μορφοποιούν πίνακες στο Excel. Να δημιουργούν γραφήματα στο Excel. Να κάνουν προσθέσεις στο Excel με διάφορους τρόπους. Να βρίσκουν ποσοστά. Διδακτικοί στόχοι

Γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Οι μαθητές: Να προωθηθεί η συνεργατική μάθηση και η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Να ενθαρρυνθεί ο διάλογος και η ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας τους.

Διδακτική προσέγγιση Επιστημονική έρευνα Μεθόδος Project

Το προτεινόμενο σενάριο Αφόρμηση Το 7 ο κεφάλαιο της Φυσικής για το Αναπνευστικό σύστημα (ΦΕ2 Αναπνοή και υγεία)

Πώς εργαστήκαμε… 1 η Δραστηριότητα: Παρουσίαση εκπαιδευτικής ταινίας με τίτλο: «Να καπνίζεις ή να μην καπνίζεις;». Πηγή: Εκπαιδευτική τηλεόραση Συζήτηση του θέματος. Λήψη απόφασης για την διεξαγωγή έρευνας με θέμα το κάπνισμα. Διδακτικοί Στόχοι που επιτεύχθηκαν: Ευαισθητοποίηση για το κάπνισμα, Προφορικός λόγος – Συζήτηση, Χρήση διαδικτύου για ενημέρωση.

2 η Δραστηριότητα: (Εργασία σε ομάδες) Κατασκευή ερωτηματολογίου από τις ομάδες. Συγκέντρωση των ερωτήσεων που διατυπώθηκαν, συζήτηση και επιλογή των τελικών ερωτήσεων. Γλωσσική επιμέλεια του τελικού κειμένου. Δημιουργία του ερωτηματολογίου και σε ηλεκτρονική μορφή (Word).ερωτηματολογίου Διδακτικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν: Συνεργατική γραφή, Δεξιότητες Χρήσης κειμενογράφου, Προφορικός λόγος - Συζήτηση

3 η Δραστηριότητα: Διεξαγωγή έρευνας. Συγκέντρωση ερωτηματολογίων. Δόθηκαν 80 ερωτηματολόγια (40 άνδρες και 40 γυναίκες) και συγκεντρώθηκαν τα 62. Διδακτικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν: Επαφή με βιωματικό τρόπο με την ερευνητική διαδικασία 4 η Δραστηριότητα: Δημιουργία των πινάκων συχνοτήτων (στην τάξη).πινάκων συχνοτήτων Μεταφορά των δεδομένων μας σε αρχείο του Excel και παρουσίασή τους με γραφήματα (ραβδογράμματα, πίτες). Διδακτικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν: Επεξεργασία δεδομένων, ποσοστά, δεξιότητες χρήσης Excel.

1. Σε ποια ηλικία ξεκινήσατε το κάπνισμα; Σύνολο Άνδρες Γυναίκες

2. Πόσο συχνά καπνίζετε; Καθημερινά 2-3 φορές την εβδομάδα Μια φορά την εβδομάδα ΣπανιότεραΣύνολο Άνδρες Ποσοστό97% 3% Γυναίκες Ποσοστό97%

3. Πόσα τσιγάρα καπνίζετε; Λιγότερο από ένα πακέτο Ένα πακέτο Περισσότερο από ένα πακέτο Σύνολο Άνδρες Ποσοστό33%41%26% Γυναίκες Ποσοστό29%43%29%

4. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στο να ξεκινήσατε το κάπνισμα; Παρέα 31 Συνήθεια 4 Ένιωθα χαλαρός 2 Άγχος 8 Απερισκεψία – Ανοησία – Βλακεία - Ανωριμότητα 11 Περιέργεια 7 Μη ενημέρωση 1 Οι γονείς 1 Σύνολο 65

5. Είστε ενημερωμένος/η για τις συνέπειες του καπνίσματος; ΠΟΣΟΣΤΟ ΝΑΙ6198% ΟΧΙ12% ΣΥΝΟΛΟ62100%

6. Ποιες είναι οι συνέπειες του καπνίσματος; ΠΟΣΟΣΤΟ Καρκίνοι (πνεύμονες) 3646% Καρδιακά νοσήματα 1519% Προβλήματα γονιμότητας (στείρωση) 45% Πρόβλημα στο συκώτι 11% Αναπνευστικό45% Προβλήματα στην κύηση 11% Βήχας34% Κόπωση - Νεύρα45% Δόντια11% Επιβάρυνση υγείας 68% Εθισμός45% Σύνολο79

7. Αφού γνωρίζετε τις συνέπειες του καπνίσματος, γιατί συνεχίζετε να καπνίζετε; ΣΥΝΟΛΟΠΟΣΟΣΤΟ Εθισμός-έλλειψη επιμονής και δύναμης 2639% Συνήθεια2233% Παρέα23% Στεναχώρια23% Δεν έχω πάρει απόφαση58% Μου αρέσει58% Άγχος46% Σύνολο66

8. Έχετε κάνει προσπάθειες να σταματήσετε το κάπνισμα; ΠΟΣΟΣΤΟ ΝΑΙ 46 74% ΟΧΙ1626% ΣΥΝΟΛΟ62

5 η Δραστηριότητα: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην τάξη (εργασία σε ομάδες). Συζήτηση – Συμπεράσματα (εργασία στην ολομέλεια). Δημιουργία αφίσας με αντικαπνιστικό μήνυμα (εργασία σε ομάδες). Διδακτικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν: Προφορικός λόγος, Συζήτηση, Δημιουργία σλόγκαν, φιλοτέχνηση αφίσας.

Ιδέες για καταληκτικές δραστηριότητες αξιολόγησης μπορούν να αποτελέσουν οι παρακάτω:  Δημιουργία ενημερωτικού εντύπου και διανομή του στους μαθητές του σχολείου.  Συγγραφή άρθρου για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.  Οργάνωση εκδήλωσης στην οποία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας με στόχο την ευαισθητοποίηση μαθητών και γονέων.  Ομιλίες ειδικών. Αξιολόγηση - Επέκταση