«Συμβουλευτική – Mentoring μαθητών στα πλαίσια προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας στη Τεχνική Εκπαίδευση» Φαίδων Κυδωνιάτης, Επιχειρηματίας, Υπεύθυνος της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
Advertisements

Στόχος του προγράμματος
«Προετοιμασία για καριέρα ως επιχειρηματίας ή αυτοαπασχολούμενος» Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος καθηγητής.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ – BUSINESS PLAN
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
Ολοκληρωμένες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αγροτικού Τομέα Agribusiness consulting and marketing services.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΘΥΡΙΔΕΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Γραφείο Διασύνδεσης Πα.Μακ. 1 Το Γραφείο Διασύνδεσης λειτουργεί από το 1994, προσανατολισμένο στην άμεση, έγκυρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Οι υπηρεσίες του Κέντρου Στήριξης
Επιχειρηματική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πρόγραμμα «Έργο Αθήνα» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
“We mean Business” Επενδύουμε στους νέους, στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 16 Οκτωβρίου.
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ MARKETING ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ» ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
E cίnιsι Business Centers Κέντρα Επιχειρηματικότητας Case study - ξεκινάμε μαζί.
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Διοργανωτής Με την Επιστημονική Υποστήριξη.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Γκωλέτσης Επ. Υπεύθυνος ΜΚΕ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Κατεύθυνση: Στρατηγική-Επιχειρηματικότητα- Ανθρώπινοι Πόροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Στάδια του επιχειρηματικού κύκλου
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Συμβουλευτική – Mentoring μαθητών στα πλαίσια προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας στη Τεχνική Εκπαίδευση» Φαίδων Κυδωνιάτης, Επιχειρηματίας, Υπεύθυνος της Ομάδας Μεντόρων Επιχειρηματικότητας της ΜΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ

Η έννοια του Mentoring Στην ελληνική μυθολογία ο Μέντορας (Μέντωρ) ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στο οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο.ελληνική μυθολογίαΟδύσσειας ΟδυσσέαςΤρωικό Πόλεμο Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις, όπως για να συνοδεύσει τον Τηλέμαχο στην Πύλο και στη Σπάρτη σε αναζήτηση του πατέρα του, ή για να προστρέξει σε βοήθεια του Οδυσσέα κατά τη «μνηστηροφονία», δηλαδή την εξόντωση των μνηστήρων της ΠηνελόπηςΑθηνά ΤηλέμαχοΠύλοΣπάρτηΠηνελόπης Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του Les Aventures de Telemaque («Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου», 1699) παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικώς κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα.Φρανσουά Φενελόν Με αυτό τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, και ως «μερικό» αντιδάνειο και στη νέα ελληνική, σημαίνει και γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής. Στην αγγλική γλώσσα υπάρχουν και τα παράγωγα mentoring, mentorship, mentoree / mentee.

Συμβουλευτική –Mentoring (1) Οι μέντορες της ΑΣΠΑΙΤΕ θα είναι μια ομάδα ειδικευμένων συμβούλων, στελεχών επιχειρήσεων ή επιχειρηματιών οι οποίοι έχουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους φοιτητές των τμημάτων. Οι μέντορες κατευθύνουν τις ομάδες εργασίας των φοιτητών σε ρεαλιστικά και βιώσιμα επιχειρηματικά σχέδια. Πιο συγκεκριμένα τα καθήκοντα του μέντορα στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της ΜΚΕ θα είναι τα εξής: Επιβλέπει και συντονίζει την συγγραφή των εργασιών συγκεκριμένων ομάδων φοιτητών σε άμεση συνεργασία με τον Διδάσκοντα Παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη στα μαθήματα επιχειρηματικότητας και στην κατάρτιση BUSINESS PLAN από τους φοιτητές ως εργασίας στα πλαίσια των μαθημάτων Οργανώνει συναντήσεις με τις ομάδες των φοιτητών στις οποίες συζητά προβλήματα που εμφανίζουν τα επιχειρηματικά σχέδια των φοιτητών και δίνει ανατροφοδότηση (feed back) Συμπληρώνει ειδικά έντυπα καταγραφής δραστηριοτήτων Παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα ανάπτυξης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και στην κατάρτιση επιχειρηματικών σχεδίων σε αποφοίτους οι οποίοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες της ΜΚΕ.

Συμβουλευτική –Mentoring (2) Οι ομάδες θα συναντιούνται όποτε κρίνεται απαραίτητο με το μέντορα και θα λαμβάνουν συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα: Προϊόντων και υπηρεσιών που θα παράγει η επιχείρηση Ανάλυση Κλάδου – Αγοράς που θα δραστηριοποιηθεί η επιχείρηση Ανάλυσης της γενικής κατάστασης της αγοράς και συσχέτισης με το αντικείμενο της εικονικής Ανταγωνισμού Τιμολογιακής Πολιτικής & Ανάπτυξης Πωλήσεων Διαφήμισης & Δημοσίων Σχέσεων Οργάνωσης παραγωγής Διοίκηση/ Διαχείριση (Management) Ανθρώπινου Δυναμικού Σύνταξης και Ανάλυσης Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων

Σύστημα Αξιολόγησης Mentoring Τα στελέχη επιχειρήσεων που επιλέχθηκαν να λειτουργήσουν ως μέντορες επιχειρηματικότητας αξιολογούν τα επιχειρηματικά σχέδια με τα εξής πέντε βασικά κριτήρια: Πρωτοτυπία – Καινοτομία Ιδέας, Πληρότητα Επιχειρηματικού Σχεδίου, Ρεαλισμός – Βιωσιμότητα Σχεδίου, Αξιοποίηση Υποστηρικτικού Υλικού, Συνεργασία – Ομαδικότητα κατά την εκπόνηση του Επιχειρηματικού Σχεδίου από τα μέλη της κάθε ομάδας.

Κριτήρια Αξιολόγησης Στο κάθε κριτήριο αποδίδεται ένας βαθμός από το ένα έως το τρία αναλόγως της σημαντικότητας και βαρύτητας που του αποδίδεται στη διαδικασία κατάρτισης του κάθε επιχειρηματικού σχεδίου.

Πληρότητα Επιχειρηματικού Σχεδίου Η Πληρότητα Επιχειρηματικού Σχεδίου ως κριτήριο αναφέρεται στον σχεδιασμό του επιχειρηματικού σχεδίου, στην επαγγελματική γραφή του, στον όλο τρόπο παρουσίασης και στο κατά πόσο καταφέρνει να συμπυκνώσει όλο το νόημα της ιδέας που προτείνεται για τη νέα επιχείρηση. Σε αυτό το κριτήριο και στην συγκεκριμένη φάση δίνεται παραπάνω έμφαση για να επιβραβευθούν οι επιμελείς φοιτητές και αυτοί που ήταν συνεπείς στη διαχείριση του χρόνου προετοιμασίας του σχεδίου. Τα επιχειρηματικά σχέδια εξετάζονται όχι μόνο ως σύνολο, αλλά και το κάθε μέρος τους χωριστά.

Ρεαλισμός – Βιωσιμότητα Σχεδίου Ο Ρεαλισμός – Βιωσιμότητα Σχεδίου ως κριτήριο, εξετάζει αφενός την δυνατότητα των επιχειρηματικών σχεδίων να έχουν υψηλές πιθανότητες επιβίωσης πέρα των τριών και των πέντε ετών και αφετέρου τα στοιχεία πάνω στα οποία βασίζονται τα business plan να είναι αληθινά και να βασίζονται σε πραγματικές συνθήκες και τιμές αγοράς. Για παράδειγμα το ενοίκιο ενός χώρου γραφείου να βασίζεται σε σχετική έρευνα στην κτηματαγορά ή σε περίπτωση δανεισμού να υπάρχουν τα σωστά επιτόκια (επιχειρηματικά και όχι στεγαστικά. Επίσης, προκειμένου ένα σχέδιο να είναι ρεαλιστικό δεν θα πρέπει να απουσιάζουν βασικά έξοδα όπως νομικά και άλλα έξοδα ίδρυσης, λογαριασμοί κτλ.

Αξιοποίηση Υλικού – Συνεργασία Ομαδικότητα Η Αξιοποίηση Υποστηρικτικού Υλικού αναφέρεται στο κατά πόσον οι ομάδες των φοιτητών χρησιμοποιούν επαρκώς το οικονομικό λογισμικό που έχει δημιουργηθεί για τις ανάγκες κατάρτισης των επιχειρηματικών τους σχεδίων. Η Συνεργασία – Ομαδικότητα ως κριτήριο αναφέρεται στη δυνατότητα των ατόμων που απαρτίζουν την ομάδα κατάρτισης του επιχειρηματικού σχεδίου να μπορούν να συντονιστούν επαρκώς μεταξύ τους ώστε το business plan που θα προκύψει να είναι καρπός ομαδικής εργασίας και όχι προϊόν ατομικών προσπαθειών ορισμένων μόνο μελών της ομάδας ενώ τα υπόλοιπα μέλη να παραμείνουν αδρανή. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο αυτό θα έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την ομάδα.