Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/2013 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Άσκηση για ρήματα 17/9/13 (για το σπίτι)
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Η περιγραφή της μάχης του
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
To περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας
Περσικοί πόλεμοι.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Πρώτο Πρότυπο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ/ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 490 πχ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Ο Π ΕΡΣΙΚΟΣ Κ ΙΝΔΥΝΟΣ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : τις αφορμές και τις αιτίες των περσικών πολέμων την 1 η εκστρατεία των Περσών τη 2 η εκστρατεία.
Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ ) Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ )
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Λογικο-Ενορατικές θεωρίες (Rational-Emotive Therapies) Albert Ellis
ΘΗΒΑ Σχολείο : 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Τάξη : Β4
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/2013 1

 Δυσκολία αφομοίωσης νέων γνώσεων  Περιορισμένες ικανότητες στην κατανόηση του κειμένου 3

 Να γνωρίζουν οι μαθητές ανάγνωση κα γραφή  και  Να ερμηνεύουν κείμενα και πηγές 2

1. Σύνδεση των νέων γνώσεων με τις προηγούμενες 2. Γνωστοποίηση και παρουσίαση του νέου διδακτικού αντικειμένου 3. Χρήση πολλών παραδειγμάτων 4. Σύνοψη της θεωρίας 5. Τεχνική της γενίκευσης 4

 Με την άμεση διδασκαλία και την πρακτική καθοδήγηση  Με την επίλυση ασκήσεων 5

 1. Η περσική επίθεση κατά της Ελλάδας. Αίτια  2. Η εκστρατεία του Μαρδόνιου  3. Η πρώτη εκστρατεία των Περσών στην Ελλάδα. Η μάχη του Μαραθώνα 6

 Καθορίζουμε σαφώς τους διδακτικούς στόχους στους μαθητές. Στη συνέχεια:  Αφόρμηση  Διδασκαλία  Επεξεργασία φύλλων εργασίας  Ομαδική εργασία  Μικρή δραματοποίηση 7

Η περσική επίθεση κατά της Ελλάδας. Αίτια: Πρόφαση: Τιμωρία Ερέτριας Πραγματικό αίτιο: Επεκτατική πολιτική Αποτέλεσμα: Εξασφάλιση μικρασιατικών κτήσεων 9

Οι Πέρσες χρησιμοποίησαν ως πρόφαση για την επίθεση κατά της Ελλάδας ότι ήθελαν να τιμωρήσουν τους………… και τους……………………………. Τα πραγματικά αίτια, όμως, ήταν άλλα. Οι Πέρσες βασιλιάδες εφάρμοζαν μια…. Στις αρχές του 5 ου αι., οι Πέρσες στράφηκαν στη Δύση, με πρώτο στόχο την κυριαρχία……….. Μετά την κατάκτηση των πόλεων της Ιωνίας, οι Πέρσες επιδίωκαν την κατάκτηση της…………………… 8

 Χάρτης Ιστορίας:  Ποιος  Πού  Πότε  Γιατί  Πώς 10

 Έμφαση:  Στο σκοπό και  Στα ρήματα 11

 Α΄ πλευρά: Ερώτηση, π.χ.: Ποιος ο σκοπός της επεκτατικής πολιτικής των Περσών;  Β΄ πλευρά: Απάντηση: Κατάκτηση νέων εδαφών, υποταγή κρατών 12

 Αφόρμηση: Με ερωτήσεις η σύνδεση με τη νέα διδακτική ενότητα  Αφετηρία: Χάρτης  Αφήγηση με περίγραμμα καθοδήγησης 13

14

Την άνοιξη του ….. ο Πέρσης στρατηγός…………………………. πέρασε με στρατό και στόλο από τον Ελλήσποντο στη Θράκη και προχώρησε δυτικά. Στόχος του ήταν η……………………….. της περσικής κυριαρχίας στη ………….. και στη……………………. Ο στρατός του Μαρδόνιου έφτασε……………………………….. ενώ ο στρατός του …………………… υπέταξε τη……………………………… και τη……………………………… όταν, όμως, έπλεε κοντά στο ακρωτήρι του ………………………. καταστράφηκε από……………………… Ο Μαρδόνιος, μετά την καταστροφή επέστρεψε στην………………………………. Ο σκοπός της εκστρατείας είχε επιτευχθεί. Εξασφάλισε την κυριαρχία της……………………. και την υποτέλεια της…………………………………. 15

 Ο Μαρδόνιος εξηγεί τα αίτια της αποτυχίας του Και  Επιχειρηματολογεί υπέρ της επιτυχίας του 16

 Αφετηρία: Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και παρακολουθούν την πορεία των Περσών στο χάρτη  Αφήγηση με περίγραμμα καθοδήγησης του μαθήματος 17

18

 Οι χαρακτήρες: Έλληνες και Πέρσες  Ο τόπος: Περσική αυτοκρατορία- Ελλάδα  Ο χρόνος: 5 ος αιώνας π. Χ.  Το πρόβλημα: Επίθεση των Περσών κατά της Ελλάδας  Ο στόχος του μαθήματος: Να γίνουν κατανοητά τα αίτια της περσικής επίθεσης  Τα γεγονότα: Μάχες κ.λ.π.  Το αποτέλεσμα 19

Την ανάθεση ομαδικών εργασιών:  1. Για τη σύγκριση του οπλισμού των δύο αντιπάλων Και  2. «Γιατί νίκησαν οι Έλληνες, ενώ ήταν αριθμητικά λιγότεροι;»

 Είναι απαραίτητο να τονώνουμε συνεχώς τη χαμηλή, συνήθως, αυτοπεποίθηση των μαθητών με μαθησιακά κενά και δυσκολίες με διάφορες στρατηγικές και με ευκαιρίες για να εκφραστούν.  Είναι βέβαιο, όμως, ότι με δεδομένη την αγάπη και το ενδιαφέρον όλων μας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις μαθησιακές τους δυσκολίες και κενά. 21