Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
© 2015 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
BΑΣΙΛΗΣ N. ΚΑΜBYΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΙΤΑ 3ο Συμπόσιο ΕΣΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ 11/02/2011.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
H ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Γιαννάκης Κουμίδης.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 7η

Σκοποί UNESCO Ο διαπολιτισμικός διάλογος για ένα πολιτισμό ειρήνης: (α) Προώθηση ενός πολιτισμού ειρήνης μέσω της εκπαίδευσης (β) Ελεύθερη παροχή πληροφοριών και γνώσης (γ) Ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών (δ) Κατανόηση, «ανοχή» και αλληλεγγύη (ε) Δικαίωμα στην αειφόρο οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη (sustainable economic and social development) (στ) Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων (Democratic participation)

«Εκπαίδευση για όλους» Έκθεση Προόδου  ετήσια αξιολόγηση της προόδου ως προς τους στόχους της EFA (2000-2015) Στόχοι EFA: Ποιότητα στην εκπαίδευση Διεύρυνση και εφαρμογή προγραμμάτων προσχολικής αγωγής Επίτευξη δημόσιας και καθολικής δημοτικής εκπαίδευσης Διεύρυνση εκπαιδευτικών ευκαιριών για νέους και ενήλικες Αύξηση του αλφαβητισμού ενηλίκων σε ποσοστό 50% Εφαρμογή πολιτικών ισότητας των δύο φύλων στην εκπαίδευση

Η έκθεση υπογραμμίζει το ρόλο της κυβερνητικής πολιτικής σε σχέση με την εκπαίδευση νηπίων, μαθητών και ενηλίκων, προκειμένου να ενισχυθεί η ποιότητα και η υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων. Συμπεράσματα: Κακή ποιότητα της εκπαίδευσης σε ορισμένες περιοχές. Μεγάλες γεωγραφικές και κοινωνικο-οικονομικές ανισότητες, οι οποίες παρεμποδίζουν την πρόοδο. Οι πολιτικές για την αντιστάθμιση αυτών των ανισοτήτων, εκτός από μεταρρυθμίσεις από τα φτωχά κράτη για κατασκευή υποδομών και εξασφάλιση υγειονομικής περίθαλψης, πρέπει να ενισχυθούν οικονομικά από όλες τις χώρες.

Προσχολική Εκπαίδευση Ο υποσισιτισμός, η έλλειψη υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος και οι παιδικές ασθένειες αποτελούν τροχοπέδη για την εκπαίδευση νηπίων σε κάποιες χώρες (Αύξηση του δείκτη θνησιμότητας) Παρακολούθηση προγραμμάτων προσχολικής αγωγής: 79% στις αναπτυγμένες χώρες 36% στις αναπτυσσόμενες χώρες 14% στην υποσαχάρια Αφρική Παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας για εξασφάλιση σωστής διατροφής και υγιούς περιβάλλοντος.

Ανθρώπινη Ανάπτυξη και Ευημερία Ανάπτυξη= Η πρόοδος από την αβεβαιότητα στην ευημερία. Διάπλαση Λειτουργικών Ταυτοτήτων Συμμετοχή στην Κοινωνία Καλλιέργεια και Ανάπτυξη Υλικά Αγαθά και Ασφάλεια

Δημοτική Εκπαίδευση Σε διεθνή κλίμακα , 76 εκατομμύρια περισσότερα παιδιά φαίνεται να συνέχισαν τη φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκπαιδευτική Πολιτική: Κατάργηση διδάκτρων, δόμηση σχολικών κτιριακών εγκαταστάσεων και πρόσληψη περισσότερων δασκάλων (Τανζανία και Αιθιοπία) Εμπόδιο η έλλειψη συγκεκριμένης και άρτιας εκπαιδευτικής πολιτικής σε άλλες χώρες (π.χ. Νιγηρία και Πακιστάν)

Διά Βίου Μάθηση Παροχή ευκαιριών μάθησης για νέους και ενήλικες. Η Διά Βίου Μάθηση δε βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των εκπαιδευτικών πολιτικών στις περισσότερες χώρες. Χρειάζεται περισσότερη δέσμευση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας για σχεδιασμό άρτιας πολιτικής και προγραμμάτων, περεταίρω χρηματοδότηση και αξιολόγηση της εφαρμογής των διαφόρων προγραμμάτων, αλλά και της εξέλιξής τους.

Αναλφαβητισμός και Ενήλικες Παγκόσμια ποσοστά αναλφαβητισμού: 776 εκατομμύρια ενήλικες είναι αναλφάβητοι τα 2/3 του πληθυσμού αυτού είναι γυναίκες Στην Αφρική και Ασία ο αναλφαβητισμός αγγίζει το 55%.

«Ισότητα των Δύο Φύλων» Επιτυχία μόνο των 59 κρατών από τά 176 κράτη που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Παράγοντες που διαιωνίζουν την ανισότητα: σχολικά προγράμματα και εγχειρίδια, στάση των εκπ/κών, Α.Π. Στόχοι: Αλλαγή αντιλήψεων ως προς τους ρόλους των δύο φύλων, αναθεώρηση της παραδοσιακής εικόνας του άνδρα και δημιουργία θετικών αντιλήψεων μεταξύ των νέων. Αλλαγή στον τρόπο που οι άνδρες και τα αγόρια σκέφτονται και ενεργούν. Αναμόρφωση των σχέσεων μεταξύ των φύλων. Κίνητρα στους άνδρες και στις γυναίκες για ανάληψη νέων ρόλων.

Ποιότητα Παρεχόμενης Εκπ/σης Χάσμα της παρεχόμενης εκπ/σης μεταξύ ‘τριτοκοσμικών’ και ανεπτυγμένων χωρών. Παράγοντες που υποβαθμίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης: Πολυπληθείς τάξεις Έλλειψη σχολικών εγχειριδίων Έλλειψη κατάλληλα καταρτισμένων εκπαιδευτικών Έλλειψη βασικών υποδομών και ηλεκτρισμού.

Εισηγήσεις σε Επίπεδο Εκπ/κής Πολιτικής Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις όπου κρίνεται αναγκαίο, υιοθέτηση καινοτόμων αλλαγών και καλύτερη αξιολόγηση εκπαιδευτικών χρηματοδοτήσεων. Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός να έχει ως προτεραιότητα την εξασφάλιση υγείας, διατροφής και ασφάλειας των παιδιών. Για το σκοπό αυτό απαιτούνται συγκεκριμένα κοινωνικά προγράμματα ευημερίας από την εκάστοτε κυβέρνηση. Η νηπιακή εκπαίδευση πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία. Η ποιότητα παρεχόμενης εκπ/σης μπορεί να βελτιωθεί με περισσότερα και πιο επιμελημένα εγχειρίδια και με την κατασκευή υποδομών για εκπαιδευτήρια (Αύξηση προϋπολογισμού)

Δίκτυο Εταιρικών Σχολείων της UNESCO Στην Κύπρο, το Δίκτυο εγκαινιάστηκε το 1969-70. Δράση Δικτύου:  Σεμινάρια, έκδοση βιβλίων, εκδηλώσεις Συμπόσιο Εταιρικών Σχολείων UNESCO Κύπρου

Χάρτης των Απειλούμενων Γλωσσών της UNESCO «Ο θάνατος μίας γλώσσας σημαίνει ταυτόχρονα την εξαφάνιση μιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που περιλαμβάνει από ιστορίες και θρύλους μέχρι παροιμίες και αστεία» (Koichiro Matsuura , Γενικός Διευθυντής UNESCO) «Άτλαντας για τις Γλώσσες του Κόσμου που Κινδυνεύουν» Περίπου 2.500 από τις 6.000 γλώσσες που έχουν καταγραφεί απειλούνται με εξαφάνιση. Λόγοι που οδηγούν στην εξαφάνιση: Πόλεμοι και ο αναγκαστικός εκτοπισμός λαών, αντικατάσταση της μητρικής γλώσσας από τη γλώσσα της χώρας υποδοχής για τους μετανάστες.

Θάνατος 200 περίπου γλωσσών στις προηγούμενες 3 γενιές. Ο Άτλαντας των παγκοσμίων γλωσσών επισημαίνει πως η Κυπριακή-Αραβική διάλεκτος (μαρωνίτικη) διατρέχει κίνδυνο εξαφάνισης. Η διάλεκτος αριθμεί 1300 φυσικούς ομιλητές (χωριό Κορμακίτης). Η διάλεκτος έφτασε στην Κύπρο από τους Μαρωνίτες από το Λίβανο 700 χρόνια πριν, ενώ στην πορεία υπέστη σημαντικές φωνολογικές και λεξιλογικές επιδράσεις από την Ελληνική γλώσσα.

« Οι γλώσσες είναι εργαλεία αρχής της ανθρωπότητας για την έκφραση των ιδεών, των συγκινήσεων, της γνώσης, των μνημών. Οι γλώσσες είναι επίσης αρχικοί φορείς των πολιτιστικών εκφράσεων και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, ουσιαστικοί στην ταυτότητα των ατόμων και των ομάδων. Η προστασία των διακυβευμένων γλωσσών είναι έτσι ένας κρίσιμος στόχος να διατηρήσει την πολιτιστική ποικιλομορφία παγκοσμίως».

Ευχαριστώ!