Ποιοι παράγοντες κάνουν τη γνώση δύναμη και ποιοι αδύναμη μέσα στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Προς την Οικονομία της Γνώσης 3-5.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Χημικών Μηχανικών Εργαστήριο Ενεργειακής και Βιομηχανικής Οικονομίας ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Χημικών Μηχανικών.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης 4/7/2006 Δίκτυα συνεργασιών επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς: Προσδιοριστικοί παράγοντες συμμετοχής.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΜΙΛΟΣ ΣΥ.ΦΑ.Κ. ΤΖΙΡΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH INTERNATIONAL FOUNDATION.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (LOGISTICS)
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Εστίες Καινοτομίας και Ανάπτυξης: Η Περίπτωση Κλάδου Υπηρεσιών Πληροφορικής στην Περιφέρεια Αττικής Ιωάννης Ν. Κατσίκης, Klas Eric Söderquist, Γρηγόρης.
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
Μάθημα: Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Τμήμα ΔΕΤ, 6ο Εξάμηνο Σπουδών 1 Γενικές Κατευθύνσεις Εργασίας Ι Αξιοποίηση άρθρου [Gardner & Cooper 2003] για τον.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
«Φύλο και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» Ρόδος 8-9 /12 / 2007
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
Επίλυση Προβλημάτων με Η/Υ
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
Αθήνα../2/2004 Ομάδα.... ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Ομάδα 7 5/2/2004 Θέμα εργασίας : Διαχείριση Ανθρώπινου.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου Innovative Technologies in Value Added Services Stefanos Karapetsis.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Βλάσσης Νικόλαος Α.Μ Γεωργακόπουλος Παναγιώτης Α.Μ Δεπάστα Χαρίκλεια Α.Μ Κουτσιώρα Τριανταφυλλιά Α.Μ
ΑΛΕΞΑΝΔΡEIO Τ.E.I. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ:ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ(LOGISTICS) ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΙΑ.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ (ΚΜ) : ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ.
1ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Παρουσίαση Μαθήματος Eric Soderquist Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Ευελπίδων 47Α & Λευκάδος 33, Τηλ.:
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Αξιοπιστία της Μέτρησης Γεώργιος Σιδερίδης. 22 Αξιοπιστία και Εγκυρότητα στη Μέτρηση Χαρακτηριστίκών ‘Η εγκυρότητα προϋποθέτει την αξιοπιστία’
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Καλωσόρισμα ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοι παράγοντες κάνουν τη γνώση δύναμη και ποιοι αδύναμη μέσα στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Προς την Οικονομία της Γνώσης 3-5 Ιουλίου 2006, Αθήνα Δημήτρης Μπράχος, Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, Klas Eric Soderquist, Γρηγόρης Πραστάκος Εργαστήριο Διοικητικής Επιστήμης - Management Science Laboratory (MSL) Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας OΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Η έρευνα χρηματοδοτείται τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΠΕΝΕΔ 2003) Το παρόν άρθρο βασίζεται σε άρθρο το οποίο έγινε δεκτό για παρουσίαση στο Academy of Management Conference 2006, στην Atlanta των ΗΠΑ, στις Αυγούστου 2006

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ι Γιατί Διαχείριση Γνώσης στις επιχειρήσεις; Η διαχείριση γνώσης μέσα στις επιχειρήσεις: συνεισφέρει στην καινοτομία – δημιουργία νέων προϊόντων αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επηρεάζει την κρίση, τη συμπεριφορά και τη στάση των στελεχών και της επιχείρησης συντελεί στην δημιουργία ‘οργανωσιακής μνήμης’ και βάσεων γνώσης κάνει τη γνώση μόνιμη, προσιτή και προσβάσιμη σε εκείνους που την χρειάζονται κάθε στιγμή «Βρείτε έξυπνους ανθρώπους που να ξέρουν από τεχνολογία και επιχειρήσεις» Microsoft Corp.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙI Η έρευνα Η έρευνα, αρχικά, υποστηρίζει ότι: ένα πλαίσιο μεταφοράς γνώσης, το οποίο χαρακτηρίζεται από –εμπιστοσύνη (trust), –κίνητρα για διαμερισμό γνώσης (motivation), –προσανατολισμό προς τη διαδικασία μάθησης (learning orientation), –διαπροσωπικές σχέσεις (social interaction), –και συστήματα ηγεσίας (management support), μπορεί να βελτιώσει τη χρησιμότητα και το διαμερισμό γνώσης (απόδοση) μέσα στις επιχειρήσεις (knowledge usefulness) και αυτή με τη σειρά της την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα τμήματα marketing μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων (>100 υπαλλήλους) Στους κλάδους Φαρμάκων, Τροφίμων και Ποτών, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Ι Χρησιμότητα Γνώσης Η Χρησιμότητα Γνώσης (knowledge usefulness) δείχνει την επίδραση που έχει η μεταφορά γνώσης στην απόδοση της επιχείρησης (Levin & Cross, 2004) Η χρησιμότητα γνώσης εξαρτάται από τον βαθμό στον οποίο τα εμπλεκόμενα μέρη βλέπουν τη γνώση ως: –Εποικοδομητική –Ακριβή –Έγκυρη –Αρωγό καινοτομίας Η εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά αποτελεί δείκτη επιχειρησιακής απόδοσης (Damanpour, 1991) και καινοτομίας (Cohen & Levinthal, 1990; Tsai, 2001; Smith et al, 2005)

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΙΙ Πλαίσιο Μεταφοράς Γνώσης Διαπροσωπικές σχέσεις, η οποία αναφέρεται στη στενότητα των εργασιακών σχέσεων και την συχνότητα επικοινωνίας μέσα στο τμήμα Εμπιστοσύνη, η οποία αναφέρεται στην αξιοπιστία μεταξύ ατόμων και ομάδων Παρακίνηση, η οποία μετρά την εσωτερική και εξωτερική μορφή κινήτρων για μεταφορά γνώσης Προσανατολισμός στη Μάθηση, ο οποίος αφορά τη δέσμευση στη μάθηση, την ανοχή για νέες ιδέες, και το κοινό όραμα Υποστήριξη της Διοίκησης, η οποία διευκολύνει τη μεταφορά γνώσης.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Ι Μεθοδολογία πολλαπλών πληροφοριοδοτών (multiple informants methodology) (Smith et al, 2005) για αύξηση της αξιοπιστίας της έρευνας Πραγματοποίηση 72 συνεντεύξεων με στελέχη από 65 επιχειρήσεις Συλλογή 295 ερωτηματολογίων από 65 επιχειρήσεις Ανάλυση πολλαπλής παλινδρόμησης (multiple regression analysis – OLS regression) Κλίμακες πολλαπλών στοιχείων (items) σε 7–point– Likert scale (1= διαφωνώ απόλυτα….7= συμφωνώ απόλυτα)

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΙΙ Για να γίνει η άθροιση (aggregation) των ερωτηματολογίων έγιναν πριν στατιστικοί έλεγχοι: –Ιnterrater agreement score r wg (James et al, 1993) για κάθε μεταβλητή (στην έρευνα μας ο μέσος (mean) δείκτης για όλες τις μεταβλητές ήταν >0.70) –Intraclass correlation coefficient: ICC(1) και ICC(2) Internal reliability (α >0.70 σε όλες τις μεταβλητές) Διεξαγωγή Exploratory and Confirmatory Factor Analysis για λόγους εγκυρότητας (validity) της επιλεγόμενης κλίμακας για κάθε μεταβλητή

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ι Εξαρτημένες μεταβλητές: –Χρησιμότητα Γνώσης (μεταβλητή διαμεσολαβητής) –Εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών Ανεξάρτητες μεταβλητές: Πλαίσιο μεταφοράς γνώσης Ανάλυση Διαμεσολάβησης (Baron & Kenny, 1986) –Ύπαρξη σχέσης μεταξύ ανεξάρτητων μεταβλητών και διαμεσολαβητή (Μοντέλο 2) –Ύπαρξη σχέσης μεταξύ ανεξάρτητων μεταβλητών και τελικής εξαρτημένης μεταβλητής (Μοντέλο 3) –Προηγούμενη ύπαρξη σημαντικής σχέσης στο Μοντέλο 3, δεν υπάρχει όταν έχουμε εισαγωγή του διαμεσολαβητή (Μοντέλο 4)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΙΙ

ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Ι Η έρευνα δείχνει ότι: Για να επιτευχθεί αποτελεσματική μεταφορά γνώσης μέσα στα τμήματα των επιχειρήσεων σημαντικοί παράγοντες είναι η εμπιστοσύνη, τα κίνητρα, και ο προσανατολισμός στη μάθηση Η υποστήριξη της διοίκησης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην μεταφορά γνώσης (β=.33, p<.001) Στατιστικά ασήμαντη είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις των στελεχών (social interaction)

ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΙ Η έρευνα δείχνει ότι: Το πόσο χρήσιμη αντιλαμβάνονται την μεταφορά γνώσης τα στελέχη επηρεάζει θετικά την καινοτομία της επιχείρησης Η αποτελεσματικότητα μεταφοράς γνώσης αποτελεί σημαντικό διαμεσολαβητή μεταξύ του πλαισίου μεταφοράς γνώσης και της καινοτομίας μιας επιχείρησης Από τις μεταβλητές ελέγχου (control variables) πιο σημαντική είναι ο αριθμός των στελεχών του τμήματος (size) (β=.50, p<.01)

Επιλεγόμενη Βιβλιογραφία Argote L., McEvily B., Reagans R., 2003, ‘Managing Knowledge in Organizations: An Integrative Framework and Review of Emerging Themes’, Management Science, 49:4, pp Cohen W. M. & Levinthal D. A. (1990), “Absorptive capacity: An new perspective on learning and innovation”, Administrative Science Quarterly, 35, pp Damanpour F., (1991), “Organizational Innovation: A Meta-analysis of Effects of Determinants and Moderators”, Academy of Management Journal, 34, Smith K.G, Collins C.J., Clark K.D., (2005), “Existing Knowledge, knowledge creation capability, and the rate of new products introduction in high-tech firms”, Academy of Management Journal, Vol. 48, No. 5, pp Tsai W., (2001), “Knowledge Transfer in intra-organizational networks: Effects of network position and absorptive capacity on business unit innovation and performance”, Academy of Management Journal, Vol 44, No. 5,

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Δημήτρης Αντ. Μπράχος Εργαστήριο Διοικητικής Επιστήμης Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ E.: W.: