ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΔΙΑΘEΜAΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ
ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στόχος της Αγωγής σε Διεθνές Επίπεδο Είναι η χειραφέτηση του ατόμου μέσα σε κοινωνικοπολιτικές μεταβαλλόμενες δομές.
Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται σαν κοινωνία της Γνώσης και της Πληροφορίας
Να μαθαίνεις να γνωρίζεις Να μαθαίνεις να δρας Να μαθαίνεις να συμβιώνεις Να μαθαίνεις να υπάρχεις
Η ανάγκη διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης προέκυψε όταν έγινε αντιληπτό ότι στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, η αγωγή πρέπει να στραφεί προς όλες τις παραμέτρους της ζωής.
Στο Σχολείο αποκτάται Η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων Αναζήτησης Ανάλυσης και Παρουσίασης πληροφοριών Κριτική σκέψη Φαντασία Δημιουργικότητα ευελιξία
Η Ευέλικτη ζώνη σχεδιάστηκε λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη Την ανάγκη ανοίγματος του σχολείου προς τα Έξω ( κοινωνία – κοινότητα – περιβάλλον) και τα Έσω (ψυχικό κόσμο του παιδιού) Ανάγκη από πρωτοβουλία – ευελιξία – ποικιλία και χαρά
ΣΤΟΧΟΙ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ 1. Η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. 2. Η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τα ενδιαφέροντα του παιδιού και τις πραγματικές καταστάσεις της ζωής. 3. Η χρήση διαθεματικής προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων για ενιαιοποίηση της γνώσης. 4. Η ανάδειξη της διεπιστημονικότητας των γνωστικών αντικειμένων με την κατάργηση της διάκρισης των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. 5. Η ανάπτυξη κριτικής και διαλεκτικής ικανότητας. 6. Η θετική διάθεση για συνεργασία και αυτενέργεια. 7. Η δημιουργία συνθηκών που να παρέχουν σε κάθε άτομο τη δυνατότητα της δια βίου ανανέωσης γνώσεων και δεξιοτήτων.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Αγωγή Υγείας Περιβαλλοντική Αγωγή Αγωγή καταναλωτή Τοπική ιστορία Ολυμπιακή παιδεία Αθλοπαιδιές Κυκλοφοριακή Αγωγή Τεχνολογία Λογοτεχνία Μαθηματικά παιχνίδια Θεατρικές εκδηλώσεις Χρήση των ΜΜΕ Διαπολιτισμική Αγωγή Εικαστικά Φυσικές Επιστήμες Οργάνωση Εκδηλώσεων Δραστηριότητες συμμετοχής στην τοπική κοινωνία.
Η Ευέλικτη ζώνη κατευθύνεται στην ανανέωση της παραδοσιακής μεθοδολογίας, χρησιμοποιώντας ανοικτή διαδικασία μάθησης με βιωματικό διερευνητικό χαρακτήρα και ανάπτυξη στρατηγικών που αποβλέπουν σε προσωπικό ρυθμό μάθησης ή ενδιαφέροντος. Συνεπώς οδηγείται στην ανάπτυξη σχεδίων εργασίας, Project, τα οποία αποτελούν μια διδακτική προσέγγιση με οργάνωση και δομή που τα όριά της τα καθορίζει η ομάδα που τα υλοποιεί.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1 η διδακτική περίοδος 90 λεπτών 1 ο διάλειμμα 25 λεπτών 2 η διδακτική περίοδος 90 λεπτών 2 ο διάλειμμα 25 λεπτών 3 η διδακτική περίοδος 90 λεπτών – – – – – 13.30
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ευέλικτη ζώνη είναι ρόλος εμψυχωτή, καθοδηγητή, συντονιστή. Συμμετέχει στην ομάδα, γίνεται ένα με τους μαθητές. Αξιοποιεί όμως συχνά και το ρόλο της άμεσης διδασκαλίας για να διδάξει μέσα σε συνθήκες εξατομικευμένης υποστήριξης και φθίνουσας καθοδήγησης στρατηγικές και τεχνικές σκέψης, διερεύνησης, επικοινωνίας, συνεργασίας και αντιπαράθεσης.