Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Ενέργειες οι οποίες αναπτύσσονται, οργανώνονται και συντονίζονται από τον εκπαιδευτικό, παράλληλα και συμπληρωματικά με τις διδακτικές μεθόδους
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Προβολή ταινιών και ντοκιμαντέρ σχετικών με τα γνωστικά αντικείμενα διδασκαλίας Εκπαιδευτικές επισκέψεις Project
Πλεονεκτήματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων
Πλεονεκτήματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Συνδέεται η θεωρητική διδασκαλία με τη καθημερινή πράξη Συμπληρώνονται οι θεωρητικές γνώσεις με νέες γνώσεις πρακτικού χαρακτήρα Κεντρίζεται το ενδιαφέρον των μαθητών και καθίσταται πιο ενδιαφέρουσα και πιο παραστατική η μαθησιακή διαδικασία
Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Έλευση στη τάξη ενός ειδικού (expert) προκειμένου να μοιραστεί με το μαθητικό δυναμικό τις εξειδικευμένες γνώσεις του σχετικά με ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο
Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Εντοπισμός - προσεκτική επιλογή του ειδικού Πρόσκληση στη σχολική μονάδα και τη τάξη Διανοητική και ψυχολογική προετοιμασία της τάξης Παρουσίαση του ειδικού στη τάξη Διάλεξη, ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση
Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Πλεονεκτήματα – προσδοκώμενα οφέλη Συνδέεται η θεωρία με τη πράξη Συνδέεται η σχολική καθημερινότητα με την επαγγελματική πραγματικότητα (δίνεται η επαγγελματική διάσταση των επιμέρους μαθημάτων) «Σπάει» η μονοτονία της σχολικής ρουτίνας
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (School field trips)
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Επισκέψεις που πραγματοποιούνται σε διάφορους τόπους που έχουν σχέση με τα διδασκόμενα μαθήματα ειδικότητας, όπως: βιομηχανίες, εργοστάσια, παραγωγικές μονάδες, μουσεία, εκθέσεις, γραφεία, επιχειρήσεις, επαγγελματικούς χώρους κ.ά.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Βασικό πλεονέκτημα (educational value of school field trips): Η διδασκαλία έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα όταν συνδέεται με την καθημερινή επικαιρότητα, με πραγματικές συνθήκες και σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα (σύνδεση θεωρίας-πράξης)
Είδη Εκπαιδευτικών Επισκέψεων Προπαρασκευαστικές : όταν προηγείται η επίσκεψη προκειμένου να αποκτήσουν εικόνες και παραστάσεις οι μαθητές, και έπεται η διδασκαλία στην τάξη
Είδη Εκπαιδευτικών Επισκέψεων Επισκέψεις με συνδυασμό διδασκαλίας στο χώρο επίσκεψη: Κατά τη διδασκαλία γίνεται χρήση των εγκαταστάσεων ή των αντικειμένων του χώρου επίσκεψης Επισκέψεις μετά τη διδασκαλία του μαθήματος : έπονται της σχετικής διδασκαλίας στην τάξη και αποσκοπούν στη συμπλήρωση ή επανάληψη της
Απαραίτητες ενέργειες για τη διεξαγωγή μιας πετυχημένης εκπαιδευτικής επίσκεψης
Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Ενημέρωση και συζήτηση των συναδέλφων αντίστοιχων ειδικοτήτων – Εξέταση όλων των παραμέτρων διενέργειας της εκδρομής (τρόπος και κόστος μετάβασης, επιστροφή κλπ) και έγκριση από το διευθυντή της σχολικής μονάδας – γραφειοκρατική διάσταση
Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Διερευνητική επαφή με τους αρμόδιους του χώρου επίσκεψης, προγραμματισμός της ακριβούς ημερομηνίας, δήλωση του αριθμού μαθητών και των συνοδών καθηγητών
Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Διατύπωση των στόχων της επίσκεψης στους μαθητές, με παροχή αντίστοιχου φύλλου πληροφοριών σχετικά με τον τόπο επίσκεψης και τους στόχους πραγματοποίησής της
Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Ασφαλής και απρόσκοπτη ξενάγηση όλων των μαθητών στον χώρο επίσκεψης, συστηματική καθοδήγηση και επεξήγηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του χώρου
Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Αποστολή ευχαριστήριας επιστολής στους υπεύθυνους του τόπου επίσκεψης και αξιολόγηση της όλης δραστηριότητας από τους μαθητές συζήτηση στην τάξη, εξαγωγή συμπερασμάτων, ανατροφοδότηση
Βιβλιογραφία: Falk, J. and Dierking, R. (2010). School Field Trips: Assessing Their Long-Term Impact. The Museum Journal, 40 Green, J., Kisida, B. and Bowen, H. (2013). The Educational Value of Field Trips. http://educationnext.org/the-educational-value-of-field-trips/ Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης