Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

«Δημιουργώντας μια Εικονική Επιχείρηση στην Σχολική Μονάδα »
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Project.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
«Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ Ανιχνεύω, Γνωρίζω, Αγαπώ.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Ενέργειες οι οποίες αναπτύσσονται, οργανώνονται και συντονίζονται από τον εκπαιδευτικό, παράλληλα και συμπληρωματικά με τις διδακτικές μεθόδους

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Προβολή ταινιών και ντοκιμαντέρ σχετικών με τα γνωστικά αντικείμενα διδασκαλίας Εκπαιδευτικές επισκέψεις Project

Πλεονεκτήματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων

Πλεονεκτήματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Συνδέεται η θεωρητική διδασκαλία με τη καθημερινή πράξη Συμπληρώνονται οι θεωρητικές γνώσεις με νέες γνώσεις πρακτικού χαρακτήρα Κεντρίζεται το ενδιαφέρον των μαθητών και καθίσταται πιο ενδιαφέρουσα και πιο παραστατική η μαθησιακή διαδικασία

Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Έλευση στη τάξη ενός ειδικού (expert) προκειμένου να μοιραστεί με το μαθητικό δυναμικό τις εξειδικευμένες γνώσεις του σχετικά με ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο

Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Εντοπισμός - προσεκτική επιλογή του ειδικού Πρόσκληση στη σχολική μονάδα και τη τάξη Διανοητική και ψυχολογική προετοιμασία της τάξης Παρουσίαση του ειδικού στη τάξη Διάλεξη, ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση

Πρόσκληση ειδικού-επαγγελματία στη σχολική τάξη Πλεονεκτήματα – προσδοκώμενα οφέλη Συνδέεται η θεωρία με τη πράξη Συνδέεται η σχολική καθημερινότητα με την επαγγελματική πραγματικότητα (δίνεται η επαγγελματική διάσταση των επιμέρους μαθημάτων) «Σπάει» η μονοτονία της σχολικής ρουτίνας

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (School field trips)

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Επισκέψεις που πραγματοποιούνται σε διάφορους τόπους που έχουν σχέση με τα διδασκόμενα μαθήματα ειδικότητας, όπως: βιομηχανίες, εργοστάσια, παραγωγικές μονάδες, μουσεία, εκθέσεις, γραφεία, επιχειρήσεις, επαγγελματικούς χώρους κ.ά.

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Βασικό πλεονέκτημα (educational value of school field trips): Η διδασκαλία έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα όταν συνδέεται με την καθημερινή επικαιρότητα, με πραγματικές συνθήκες και σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα (σύνδεση θεωρίας-πράξης)

Είδη Εκπαιδευτικών Επισκέψεων Προπαρασκευαστικές : όταν προηγείται η επίσκεψη προκειμένου να αποκτήσουν εικόνες και παραστάσεις οι μαθητές, και έπεται η διδασκαλία στην τάξη

Είδη Εκπαιδευτικών Επισκέψεων Επισκέψεις με συνδυασμό διδασκαλίας στο χώρο επίσκεψη: Κατά τη διδασκαλία γίνεται χρήση των εγκαταστάσεων ή των αντικειμένων του χώρου επίσκεψης Επισκέψεις μετά τη διδασκαλία του μαθήματος : έπονται της σχετικής διδασκαλίας στην τάξη και αποσκοπούν στη συμπλήρωση ή επανάληψη της

Απαραίτητες ενέργειες για τη διεξαγωγή μιας πετυχημένης εκπαιδευτικής επίσκεψης

Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Ενημέρωση και συζήτηση των συναδέλφων αντίστοιχων ειδικοτήτων – Εξέταση όλων των παραμέτρων διενέργειας της εκδρομής (τρόπος και κόστος μετάβασης, επιστροφή κλπ) και έγκριση από το διευθυντή της σχολικής μονάδας – γραφειοκρατική διάσταση

Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Διερευνητική επαφή με τους αρμόδιους του χώρου επίσκεψης, προγραμματισμός της ακριβούς ημερομηνίας, δήλωση του αριθμού μαθητών και των συνοδών καθηγητών

Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Διατύπωση των στόχων της επίσκεψης στους μαθητές, με παροχή αντίστοιχου φύλλου πληροφοριών σχετικά με τον τόπο επίσκεψης και τους στόχους πραγματοποίησής της

Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Ασφαλής και απρόσκοπτη ξενάγηση όλων των μαθητών στον χώρο επίσκεψης, συστηματική καθοδήγηση και επεξήγηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του χώρου

Τρίπτυχο: Προετοιμασία-οργάνωση - αξιολόγηση Αποστολή ευχαριστήριας επιστολής στους υπεύθυνους του τόπου επίσκεψης και αξιολόγηση της όλης δραστηριότητας από τους μαθητές συζήτηση στην τάξη, εξαγωγή συμπερασμάτων, ανατροφοδότηση

Βιβλιογραφία: Falk, J. and Dierking, R. (2010). School Field Trips: Assessing Their Long-Term Impact. The Museum Journal, 40 Green, J., Kisida, B. and Bowen, H. (2013). The Educational Value of Field Trips. http://educationnext.org/the-educational-value-of-field-trips/ Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης