Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ  Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου,
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ενσωμάτωση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία και τη μάθηση
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware): οι συσκευές Εκπαιδευτικό Λογισμικό (Ε.Λ.): Εκπαιδευτικό Λογισμικό (Ε.Λ.): λογισμικό που έχει αναπτυχθεί ειδικά -ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί- για εκπαιδευτικούς σκοπούς

Σημερινή κατάσταση Διεθνώς έχει αναπτυχθεί σημαντικός αριθμός τίτλων Ε.Λ., καθώς και ποικίλα συστήματα προοριζόμενα για εκπαιδευτική χρήση. Η ποιότητα του εκπαιδευτικού λογισμικού δεν είναι όμως ακόμα η απαιτούμενη και αποτελούσε ζητούμενο πριν λίγα χρόνια (βλ. έκθεση OCDE 1989: «Information Technologies in Education. The quest for quality software» Σήμερα στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί ή μεταφραστεί στα ελληνικά ένας αριθμός τίτλων Ε.Λ. (κυρίως στο πλαίσιο έργων της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ)

Πρόβλημα Τι είναι εκπαιδευτικό λογισμικό; Τι είναι εκπαιδευτικό λογισμικό; –Ο χαρακτηρισμός ενός τίτλου λογισμικού ως εκπαιδευτικού δεν εξασφαλίζει απαραίτητα την ποιότητα ή την καταλληλότητά του για χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία –Ο χαρακτηρισμός ενός τίτλου λογισμικού ως εκπαιδευτικού δεν εξασφαλίζει απαραίτητα την ποιότητα ή την καταλληλότητά του για χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ερωτήματα που χρειάζονται απάντηση: Ερωτήματα που χρειάζονται απάντηση: –Ποιες οι βασικές έννοιες και οι αρχές σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού ποιότητας; –Ποια είναι τα είδη και οι κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού και ποια η ιστορική εξέλιξη των κατηγοριών αυτών;

Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού (1/5) Αρχικά: αξιοποίηση των δυνατοτήτων του υπολογιστή: Αρχικά: αξιοποίηση των δυνατοτήτων του υπολογιστή: –για αποθήκευση μεγάλου όγκου πληροφοριών, αποτέλεσμα: κατασκευή ηλεκτρονικών βιβλίων & εγκυκλοπαιδειών –για αλληλεπίδραση με τον χρήστη και για απόκριση στις απαντήσεις του, με αποτέλεσμα τη δημιουργία λογισμικού πρακτικής άσκησης και εξάσκησης (drill-and-practice) και εκμάθησης συγκεκριμένων δεξιοτήτων (προσωπικοί εκπαιδευτές - tutorials)

Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού (2/5) Στη συνέχεια:αξιοποίηση των πολυμεσικών δυνατοτήτων του υπολογιστή, με αποτέλεσμα: Στη συνέχεια: αξιοποίηση των πολυμεσικών δυνατοτήτων του υπολογιστή, με αποτέλεσμα:  τη δημιουργία πολυμεσικών λογισμικών που περιείχαν κείμενο, γραφικά, εικόνες, κίνηση, ήχο  τη χρήση του υπολογιστή ως εποπτικό μέσο διδασκαλίας για την παρουσίαση μαθημάτων  τον εμπλουτισμό των ηλεκτρονικών βιβλίων, εγκυκλοπαιδειών, λογισμικών εξάσκησης (drill- and-practice), προσωπικών εκπαιδευτών (tutorials), κλπ. με πολυμεσικές δυνατότητες, ώστε να γίνουν πολύ πιο ελκυστικά τα προγράμματα

Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού (3/5) Αδυναμίες των αρχικών πολυμεσικών λογισμικών Αδυναμίες των αρχικών πολυμεσικών λογισμικών –Ήταν πιστά αντίγραφα των φροντιστηριακών και σχολικών εγχειριδίων –Δεν αξιοποιούσαν τις ποικίλες δυνατότητες των υπολογιστών, και κυρίως την προσομοίωση Αργότερα:αξιοποίηση της δυνατότητας Αργότερα: αξιοποίηση της δυνατότητας προσομοίωσης (simulation), με αποτέλεσμα την ανάπτυξη Ε.Λ. που προσομοίωναν πραγματικές καταστάσεις, φαινόμενα ή διαδικασίες

Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού (4/5) Αδυναμίες των αρχικών Ε.Λ. προσομοίωσης: Αδυναμίες των αρχικών Ε.Λ. προσομοίωσης:  καθορισμός του περιεχομένου από τη γνώση του/ης ειδικού σε έναν τομέα  στόχος τους απλά η επίδοση του/ης μαθητή/ριας σε έναν τομέα γνώσης  δεν ανιχνεύονται στοιχεία για το/η μαθητή/ρια, τις προηγούμενες ιδέες ή γνώσεις του/ης, τις ανάγκες του/ης για μάθηση με κατανόηση (learning with understanding)  όχι απόκριση στις απαντήσεις του/ης μαθητή/ριας, ιδίως στις λανθασμένες (όχι διδακτική αξιοποίηση του ‘λάθους’)

Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού Εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού (5/5) Ενσωμάτωση των αρχών του εποικοδομητισμού Ενσωμάτωση των αρχών του εποικοδομητισμού Ε.Λ. εποικοδομητικού τύπου: Ε.Λ. εποικοδομητικού τύπου: σχεδιασμένο ώστε να: –αποκρίνεται στις εναλλακτικές ιδέες του παιδιού –να του παρέχει κατάλληλη βοήθεια και ανάδραση κάθε φορά που το χρειάζεται, –να τον καθοδηγεί κατάλληλα και σταδιακά στην οικοδόμηση της επιστημονικής γνώσης σε έναν τομέα