ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Θεωρίες Μάθησης & Διδακτική Μεθοδολογία «Ποια θεωρία μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα για την υλοποίηση ενός μαθήματος e-learning;» Ατομική Εργασία Γιολδάση Βασιλική Α.Μ: 12001 Διδάσκουσα: Φ.Παρασκευά

THEN Οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν απλά ένα αντικείμενο μάθησης αλλά και ένα μέσο για να μαθαίνουμε γι’αυτό και από πολύ νωρίς εντάχθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία. NOW

Προσφάτως, Web 2.0 tools όπως blogs, wikis, και podcasts έχουν εκτοξευθεί σε αριθμό χρηστών. Αυτές οι εφαρμογές έχουν οδηγήσει σε νέες καινοτομίες στην διδασκαλία και την μάθηση ένα τέτοιο εργαλείο μάθησης είναι το λογισμικό Wiki.

http://vickygiol.wikispaces.com

Τα wikis επιτρέπουν να γίνει η μάθηση περισσότερο μαθητο-κεντρική και δημοκρατική, καθώς, ο καθένας μπορεί να συμμετέχει, να επεξεργάζεται τις δημοσιεύσεις, να αλλάζει ή να συμπληρώνει τα κείμενα άμεσα, όπως αποδεικνύεται και από τους Ruth και Houghton (2009).

Τα Wiki ξεχώρισαν λόγω των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρουν, όταν χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια καλά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Με τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε συνδυασμό με το μοντέλο της Ανακαλυπτικής Μάθησης (Discovery Learning), ο εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει το ρόλο του ερευνητή, συμμετέχοντας ενεργά στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης και συγχρόνως καλλιεργεί την επιστημονική και κριτική του σκέψη.

Κατά τον Bruner στην σχολική μάθηση η πορεία της γνωστικής ανάπτυξης πρέπει να κατευθύνεται απο την Πραξιακή αναπαράσταση διαμέσου της Εικονικής στην Συμβολική αναπαράσταση του κόσμου!

Ο άνθρωπος οδηγείται στην γνώση με το να ταξινομεί τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα σε κατηγορίες Κάνει μια χονδρική ταξινόμηση και περνά στην εξερεύνηση του περιβάλλοντος βάσει πρότερης γνώσης Διαμέσου της ανακαλυπτικής μάθησης πραγματώνεται η απόκτηση, ο μετασχηματισμός και η αξιολόγηση των γνώσεων

Το μάθημα στο οποίο αναφέρεται το εκπαιδευτικό σενάριο είναι από το βιβλίο «Think Teen» της Γ’ Γυμνασίου επίπεδο Προχωρημένοι και συγκεκριμένα το Lesson 1-Unit 9 – “What’s the Weather like?” (ΟΕΔΒ).

Διδακτικοί Στόχοι Να διαβάσουν σχετικά με τον καιρό. Διδακτικοί Στόχοι Να διαβάσουν σχετικά με τον καιρό. Να μπορούν να μιλούν και να αναγνωρίζουν τα σύμβολα του καιρού στην αγγλική γλώσσα. Να κατακτήσουν το σχετικό λεξιλόγιο ( weather, climate, sunny, humid, wet, weather, map, meteorologist etc.) Να αντιμετωπίσουν την παραγωγή γραπτού λόγου ως διαδικασία ( να μάθουν να διορθώνουν / βελτιώνουν τα δικά τους κείμενα ή και των συμμαθητών τους ) Να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες (reading-writing, speaking-listening).

Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές να ασκηθούν στην ενεργητική και διερευνητική μάθηση (να μάθουν πώς και πού να βρίσκουν τη γνώση με χώρο αναζήτησης το διαδίκτυο) Να μάθουν να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν Να αναπτύξουν ομαδοσυνεργατικό πνεύμα Να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν Να καλλιεργήσουν την αυτονομία στην μάθηση (Autonomous learning)

Αξιοποίηση ΤΠΕ Αξιοποίηση εφαρμογής Web2 (wiki) ως συνεργατικού περιβάλλοντος δημιουργίας κειμένου Φυλλομετρητής - Χρήση του διαδικτύου: Προτείνονται συγκεκριμένες ιστοσελίδες και καλούνται οι μαθητές να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες Επεξεργαστής κειμένου: Με την χρήση του διευκολύνεται οι μαθητές όταν καλούνται να παράγουν γραπτό λόγο Video: Μέσα από Video του You Tube έχουμε εικονιστική παρουσίαση της γνώσης. Λογισμικό Σχεδίασης

Δραστηριότητες

2) Επιλέξτε τον πιο κατάλληλο τίτλο για την εικόνα Κοιτώντας την εικόνα : 1)κάντε brainstorming προσπαθώντας να μαντέψετε το αντικείμενο της διδακτικής ενότητας και γράψτε τις σκέψεις σας 2) Επιλέξτε τον πιο κατάλληλο τίτλο για την εικόνα Μπρρρρρπολύ κρύο κάνει σήμερα!! teacher Πραξιακό εικονιστικό (συμβολικό) Φύλλο ροής δραστηριότητας Ι

Φύλλο ροής δραστηριότητας ΙΙ http://www.youtube.com/watch?v=1uri0FsXkuI εικονιστικό συμβολικό Ακούστε προσεκτικά το video και η κάθε ομάδα να μεταφράσει στην αγγλική γλώσσα τον καιρό της ημέρας που τους ορίζεται και να το καταγράψει με μορφή διαλόγου – σαν δυο φίλοι που συζητούν τι καιρό θα κάνει. Βλέπετε δελτία καιρού?? πραξιακό Φύλλο ροής δραστηριότητας ΙΙ

Φύλλο ροής δραστηριοτήτων III Σας αρέσει ο σημερινός καιρός; Ναι/Οχι - ποιός είναι ο αγαπημένος σας καιρός και ποιά εποχή; πραξιακό Εντοπίστε στο χάρτη Ελλάδα, την Αγγλία και την Ισλανδία. Παρατηρήστε ποιό είναι το πιο ζεστό και ποιό το πιο κρύο σημείο στο χάρτη και αν βλέπετε κάτι ασυνήθιστο. Αναγνωρίστε τα σύμβολα C & F που βρίσκονται κάτω απο τον χάρτη και να αναζητήστε στο διαδίκτυο ποιός πρότεινε την κλίμακα Φαρενάιτ,τον τύπο μετατροπής της σε Κλίμακα κελσίου, και σε ποιές χώρες την χρησιμοποιούν ως μονάδα μέτρησης της θερμοκρασίας. Καταγράψτε τις πληροφορίες στον κειμενογράφο σαν να γράφατε ένα άρθρο σε μια εφημερίδα συμβολικό εικονιστικό Φύλλο ροής δραστηριοτήτων III

Φύλλο ροής δραστηριότητας IV Ερώτημα: Γνωρίζουμε ολοι τι είδους χάρτες χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι? Δημιουργήστε ένα χάρτη καιρού με όποιον τρόπο θέλετε (σχεδιάζοντάς τον ή δημιουργώντας τον με κάποιο λογισμικό σχεδίασης). Εργαστείτε ως ομάδες προκειμένου να ερευνήσετε και να συλλέξετε πληροφορίες όπως: τι είδους χάρτες χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι , ποιές πληροφορίες θα συμπεριλάβετε, που θα ανατρέξετε να βρείτε αξιόπιστες πληροφορίες , την κλίμακα που θα χρησιμοποιήσετε, τα σύμβολα που θα χρησιμοποιήσετε ώστε να είναι ευανάγνωστα και ευδιάκριτα και να αξιολογήσετε στο τέλος εαν, οι ίδιοι και οι συμμαθητές σας, θα επιλέγατε να τον συμβουλευτείτε. μπορείτε να συμβουλευτείτε το google translation, το wiktionary ή όποιο άλλο διαδικτυακό λεξικό – αν το κρίνεται απαραίτητο ώστε να βοηθηθείτε περαιτέρω στο θέμα της γλώσσας συμβολικό πραξιακό εικονιστικό Φύλλο ροής δραστηριότητας IV

Φύλλο ροής δραστηριότητας V

Συμπεράσματα Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας των Wiki στην εκπαιδευτική πράξη μπορεί να γίνει χωρίς εμπόδια λόγω της απλότητας και ευκολίας στη χρήση τους. Οι παραδοσιακές σχέσεις εξουσίας ανατρέπονται και αναδεικνύεται η κοινότητα. Στην εργασία μέσα σε ένα wiki όλη η κοινότητα έχει τον ίδιο σκοπό και συνεργάζεται για να τον επιτύχει. Το επίκεντρο είναι ο διαμοιρασμός, η συνεργασία και η δημιουργία ενός συλλογικού προϊόντος και όχι η ανταγωνιστικότητα. Τέλος αποτελεί το κατάλληλο εργαλείο για διερευνητική μάθηση αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα όπου οι μαθητές όχι μόνο θα εναποθέτουν τις σκέψεις τους και θα τις υποστηρίζουν, αλλά ουσιαστικά θα χτίζουν τη γνώση μετά από έρευνα μέσα σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.