Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης Παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα της λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας Συμμετοχή κοινωνικών εταίρων-γονέων
Διδακτικό πλαίσιο Μαθητικά ενδιαφέροντα Βαθμός καθοδήγησης Μορφή γλωσσικού κώδικα Πηγές και είδος πληροφόρησης Είδος διαπροσωπικών σχέσεων Ατμόσφαιρα μάθησης
Θετικό διδακτικό πλαίσιο Διασφαλίζει την ψυχολογική αποδοχή & ενθάρρυνση στους μαθητές Θεσμοθετεί τη μαθητική συμμετοχή & διαμαθητική συνεργασία Κινητοποιεί τη μαθητική αυτενέργεια Δίνει την απαραίτητη καθοδήγηση Παραχωρεί σταδιακά τη θέση της στη μαθητική αυτορρύθμιση
(1)Διαμόρφωση θετικού διδακτικού πλαισίου Αφετηρία: Το γνωστικό φορτίο του μαθητή, η μαθησιακή ετοιμότητα ή η προδιάθεση για μάθηση Οι γλωσσικές, γνωστικές & κοινωνικές δεξιότητες
(2)Διαμόρφωση θετικού διδακτικού πλαισίου Οργάνωση &Κοινωνική δομή της τάξης: Διαπροσωπικές σχέσεις (ανταγωνιστικές, συνεργατικές, ουδέτερες) Προσδοκίες εκπαιδευτικού Πολιτιστική αποδοχή Σύστημα στήριξης (αμοιβές, ποινές) Υλικά περιβάλλον
περιβάλλον της τάξης πολυαισθητηριακό βιβλιοθήκη γωνιά διαβάσματος
κοινή υποκείμενη γλωσσική ικανότητα αλληλεξάρτηση γλωσσών Αλληλοσυμπλήρωση πολιτισμών δίγλωσσοι μαθητές & μαθήτριες
(3)Διαμόρφωση θετικού διδακτικού πλαισίου Λεκτική επικοινωνία: Αναλογία λόγου εκπαιδευτικού μαθητή Χρήση της ερώτησης Διαχείριση του λάθους
(4)Διαμόρφωση θετικού διδακτικού πλαισίου Παραπρόγραμμα: Συνήθειες, αξίες και συμπεριφορές που συνοδεύουν τη λειτουργία του σχολείου άτυπα, χωρίς να καταγράφονται
(5)Διαμόρφωση θετικού διδακτικού πλαισίου Διδακτικές επιλογές του εκπαιδευτικού: Διάκριση σε μαθήματα υψηλού & χαμηλού κύρους Σχέδια μαθημάτων Διδακτικά σενάρια
Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία Συνεργασία με την κοινωνία Προσαρμογή στις κοινωνικές ανάγκες Εμπλοκή των γονέων σε δραστηριότητες του σχολείου
ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΗΜΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΟΡΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Παραδείγματα Ιστοσελίδες Κοινές Δράσεις (Μαθητικές εφημερίδες ενημερωτικές ομιλίες) κ.λ.π. Επικοινωνία & Αξιολόγηση Αποτελεσματικότερη λειτουργία Διδασκαλίες από φοιτητές..
Βιωματικό Εργαστήρι Δικτύωσης με θέμα: «Επιθετικότητα και Σχολείο»