Μικροδιδασκαλία (Microteaching)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» του Διεθνούς Ερευνητικού Προγράμματος: “Ανάπτυξη θεωρητικού σχήματος κατανόησης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ομαδική εργασία Αξιολόγηση VIDEO μικροδιδασκαλίας 3 η ομάδα Αντιπλοίαρχος (ΥΝ) Δ. Κουτσούκου Π.Ν. Πλωτάρχης Β. Σαλάτας Π.Ν. Πλωτάρχης (Ο) Χ. Αθανασούλας.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Η διδακτική μέθοδος blended learning (συνδυαστική μάθηση), που στην ουσία είναι η τάση να χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία πολλές μέθοδοι παράδοσης του.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μικροδιδασκαλία (Microteaching)

Μικροδιδασκαλία Μια μικρογραφία ενός μαθήματος, διάρκειας 15-25 λεπτών, η οποία διενεργείται ως άσκηση σε ένα ελεγχόμενο, εργαστηριακό περιβάλλον και στοχεύει στην βελτίωση της διδακτικής πρακτικής ενός εκπαιδευτικού Ένα μικρό γκρουπ 5-7 ατόμων, υπό τη συμβουλευτική καθοδήγηση ενός επόπτη Παρουσία βιντεοκάμερας – καταγραφή όλων των μικροδιδασκαλιών

Μικροδιδασκαλία Η ανατροφοδότηση μέσω της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας (video feedback) εντοπίζει και αναδεικνύει ατέλειες, λάθη και σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωση ενισχύοντας παράλληλα την τάση επανάληψης θετικών στοιχείων (Βαλάκας, 1999)

Μικροδιδασκαλία Η Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ (Η.Π.Α) το 1963, επινόησε τη πρακτική άσκηση της μικροδιδασκαλίας (microteaching), ως μέθοδο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών

Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963) Μικροδιδασκαλία Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963) Χρήση μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων Ενίσχυση της συμμετοχής των εκπαιδευόμενων Χρήση παραδειγμάτων κατά τη διδασκαλία Διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των διδασκόμενων

Μικροδιδασκαλία Στην Ελλάδα, η μικροδιδασκαλία ως εργαστηριακή άσκηση εκπαίδευσης εκπαιδευτικών πρωτοχρησιμοποιήθηκε στη ΣΕΛΕΤΕ (νυν ΑΣΠΑΙΤΕ) το 1975

Προβληματισμοί - κριτικές Μικροδιδασκαλία Προβληματισμοί - κριτικές

Προβληματισμοί - κριτικές Μικροδιδασκαλία Προβληματισμοί - κριτικές Είναι απλά μια εργαστηριακή άσκηση, η οποία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διδασκαλία σε συνθήκες πραγματικής σχολικής τάξης 2) Το τεχνητό σκηνικό διενέργειας μιας μικροδιδασκαλίας δεν προσιδιάζει με ρεαλιστικές συνθήκες διδασκαλίας

Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως εκπαιδευτική διαδικασία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα

Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Η παρακολούθηση της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας, σε συνδυασμό με τις αξιολογήσεις που ακολουθούν παρέχουν ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό 2) Η μικροδιδασκαλία αποτελεί μια ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να εξασκήσει και να τελειοποιήσει τις διδακτικές του τεχνικές, σε ένα ελεγχόμενο και οικείο περιβάλλον

Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις 3) Η παρακολούθηση άλλων μικροδιδασκαλιών, παρέχει σε έναν εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να μελετήσει τη διδακτική μεθοδολογία και το στιλ διδασκαλίας άλλων εκπαιδευτικών 4) Εξοικειώνει τον εκπαιδευτικό με την οργάνωση και τη διαχείριση του διδακτικού χρόνου

Οι επόπτες των μικροδιδασκαλιών Οι επόπτες των μικροδιδασκαλιών

Οι επόπτες - Προφίλ Επιστημονικοί συνεργάτες της ΑΣΠΑΙΤΕ Κάτοχοι Μεταπτυχιακών ή Διδακτορικών τίτλων Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί (Τριτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) Εν ενεργεία εκπαιδευτές ενηλίκων Σχολικοί Σύμβουλοι

Οι επόπτες – Ποια στοιχεία αξιολογούν Τυποποιημένο Φύλλο Αξιολόγησης 12 προκαθορισμένοι άξονες (στοιχεία αξιολόγησης) Με άριστα το 100, εν συνεχεία διαίρεση με το 10 Σπουδαστής που θα λάβει συνολικό βαθμό κάτω του 50/100 επαναλαμβάνει τη διδασκαλία

Η παρουσία του εκπαιδευτικού κατά τη μικροδιδασκαλία

Η παρουσία του εκπαιδευτικού κατά τη μικροδιδασκαλία Κίνηση μέσα στην αίθουσα Στάση σώματος – συνοδευτικές χειρονομίες Οπτική επαφή Χρωματισμός και ένταση φωνής Μικρές παύσης και διαχείριση σιωπής (Καψάλης και Βρεττός, 2010)

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές Προετοιμαστείτε όσο γίνεται καλύτερα 2) Οπλιστείτε με ενέργεια και ενθουσιασμό 3) Χρησιμοποιείστε τη γλώσσα του σώματος και τη «δύναμη της παύσης» 4) Το powerpoint είναι εδώ για να σας βοηθήσει, όχι για να σας υποκαταστήσει

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές 5) Μην περνάτε μπροστά από τις διαφάνειες 6) Μην υπερφορτώνετε τις διαφάνειες 7) Παρακολουθείστε τους συναδέλφους σας με προσοχή

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές 8)Χρησιμοποιείστε μαθητοκεντρικές μεθόδους 9) Μην αγχώνεστε 10) Προσοχή στη διαχείριση του χρόνου

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές Και κυρίως …… η μικροδιδασκαλία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΕΞΗ

Βιβλιογραφία: Γιαννακοπούλου, Γ. (2008). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ.14, σ.11-16 Καψάλης, Α. και Βρεττός, Ι. (2010). Μικροδιδασκαλία και άσκηση διδακτικών δεξιοτήτων. Αθήνα: Αυτοέκδοση Kpanja, E. (2001). A study of the effects of video tape recording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 4, 483-486 Campbell, R., Kyriakides, L., & Muijs, R. & Robinson, W. (2003). Differential Teacher Effectiveness: towards a model for research and teacher appraisal. Oxford Review of Education, 29(3), 347-362 Assude, T. (2005). Time Management in the Work Economy of a Class, a Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching. Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Βαλάκας, (1999). Είδη και Λειτουργία Εποπτικών Μέσων. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. ΕΑΠ