ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Ενεργητικές Τεχνικές- Θεωρία και πράξη Αξιολόγηση Διδασκαλίας
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Ομάδα εργασίας Αντιπλοίαρχος(ΥΝ) Α. Κούση ΠΝ Πλωτάρχης(Μ) Α. Ρημικής ΠΝ Πλωτάρχης Γ. Ζούρος ΠΝ ΜΠΥ Ι. Δημητράκης
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Πλαίσιο Διδασκαλίας Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπαίδευσης και κατάρτισης νέων ασφαλιστών της Εθνικής Ασφαλιστικής από τον εισηγητή, Φώτη Παπαποστόλου
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 1. 1.Το καλωσόρισμα “για χαραντάν μάγκες” είναι τελείως άστοχο, όσο και οικείος να είναι ο εισηγητής με τους μαθητές. 2. Δεν υπήρξε άνεση στην έκφραση του καθηγητή, υπήρξαν εκφραστικά λάθη. Η έκφραση ‘Ο Δαίμων του τυπογραφείου ’ χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις τυπογραφικού λάθους και όχι στην συγκεκριμένη περίπτωση που ενδεχομένως από αδιαφορία του, δεν έβγαλε φωτοτυπίες για όλους τους μαθητές.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 3. Επιπλέον όπως ο ίδιος αναφέρει δεν πρόλαβε να βγάλει φωτοαντίγραφα ενός εντύπου απαραίτητου για το μάθημα, επειδή ήταν κλειδωμένο το γραφείο του. 4. Ενώ τους έστειλε με κάποια «φόρμα», δεν μπόρεσε να την ανοίξει στον Η/Υ για να την εξηγήσει στο μάθημα. 5. Σχολιάζει προηγούμενο συνάδελφο που έκανε το μάθημα ότι δεν είχε βάλει κάποιο έντυπο το οποίο αυτός θεώρησε σωστό να τους το βάλει.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 6. Προσωπικές δηλώσεις και πολιτικές τοποθετήσεις πρέπει να αποφεύγονται κατά την διάρκεια του μαθήματος. 7. Δεν έχει καλή γλώσσα σώματος. 8. Απευθύνει ερωτήσεις σε συγκεκριμένους μαθητές.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 9. Προσπαθεί επανειλημμένα να κρύψει την αμηχανία του με συνεχόμενα αστεία τα οποία από ένα σημείο και μετά επαναλαμβάνονται και γίνονται ενοχλητικά στους μαθητές. Επίσης το αστείο με το PSI καταντάει κουραστικό έως και εκνευριστικό. 10. Διακόπτει το μάθημα και μιλάει στο τηλέφωνο, ενώ δύο φορές κατά τη διάρκεια του μαθήματος κάνει αναφορά για κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 11. Δεν απαντάει σε ερώτηση μαθητή ενώ θα μπορούσε, αφού την συγκεκριμένη στιγμή δεν είναι απορροφημένος στην διδασκαλία του. Υπόσχεται δε ότι θα του απευθύνει τον λόγο προς το τέλος του μαθήματος για την επίλυση της απορίας του, κάτι που τελικά δεν κάνει. 12. Παρουσιάζει αδυναμία να εξηγήσει στην τάξη απλούς ορισμούς, ιδιαίτερα στην περίπτωση που διαβάζει γρήγορα και όχι καθαρά έναν ορισμό μέσα από τις σημειώσεις του. Οι μαθητές αδυνατούν να καταλάβουν και κάποια στιγμή δυσανασχετούν.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παρατηρήσεις 13. Παρά την χρήση του πίνακα, το πρόχειρο και λανθασμένο γράψιμο των ιδεών/βασικών σημείων σε αυτόν, μπερδεύουν όχι μόνο την τάξη αλλά και τον ίδιο. 14. Η διάρκεια της διδασκαλίας είναι 35 λεπτά. Μήπως θα ‘έπρεπε να είναι 45; 15. Σε πολλά σημεία της διάλεξης του, έξυνε την μύτη του ή έβαζε το χέρι μπροστά από το στόμα με αποτέλεσμα το ακροατήριο να δυσκολεύεται να τον ακούσει.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Συμπεράσματα 1. 1.Δεν ακολουθεί σχέδιο μαθήματος. 2. Οι αντικειμενικοί σκοποί τους μαθήματος είναι ασαφείς και δεν καθορίζονται. 3. Δεν ακολουθεί ούτε εφαρμογή ούτε έλεγχο. 4. Δεν αξιοποιεί σωστά τα εποπτικά μέσα που του διατίθενται υπολογιστής/προβολικό μηχάνημα, πίνακας.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Κριτική Ήταν μια κακή διδασκαλία
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Τι διαφορετικό θα κάναμε εμείς ; Θα φτιάχναμε ένα σχέδιο μαθήματος με σκοπό, στόχο, παρουσίαση, εφαρμογή και αξιολόγηση σχετικά με τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Παράδειγμα Τι είναι ο κλάδος αυτοκινήτων ; Ποιο είναι το αντικείμενό του ; Σε π οιους α π ευθύνεται ; Ε π εξήγηση βημάτων και σχετικών εντύ π ων ασφάλισης. Εφαρμογή με ομάδες και ρόλους ασφαλιστή -π ελάτη Να δώσετε εντός π έντε λε π τών : τον ορισμό την έννοιας > και να π εριγράψετε π έντε βασικά βήματα π ου ακολουθούμε για την ασφάλιση του αυτοκινήτου.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Βαθμολογία Σχέδιο μαθήματος1 Εκπαιδευτικοί στόχοι (μετρήσιμοι;)1 Σύνδεση με προηγούμενο-επόμενο1 Τεχνικές που χρησιμοποίησε1 Εφαρμογή 0
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Βαθμολογία Αξιολόγηση0 Πηγές1 Χρόνος 1 Επίτευξη αρχικών στόχων1 Γλώσσα σώματος1
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Βαθμολογία Ροή διδασκαλίας1 Σαφής λόγος1 Εκπαιδευτικά εργαλεία1 Ντύσιμο-συμπεριφορά1 Διαχείριση τάξης1 Σύνολο: 13
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Απορίες