Πληροφορική & Μέθοδος Project

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφορική & Μέθοδος Project Μπίτσης Χρήστος

1. Τίτλος Προσεγγίζοντας διερευνητικά την “Κινητή Τηλεφωνία” χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Project και προηγμένα συνεργατικά εργαλεία διαδικτύου (web 2.0)

2. Εκτιμώμενη διάρκεια Γυμνάσιο: 10 διδακτικές ώρες Μάθημα: Πληροφορική Λύκειο: 4 μήνεςΜάθημα: Ερευνητικές εργασίες

3. Ένταξη στο Πρόγραμμα σπουδών Μαθήματα Γυμνάσιο: Πληροφορική Λύκειο: Ερευνητικές εργασίες Προαπαιτούμενα: Στοιχειωδεις γνώσεις επεξεργασίας κειμένου και αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο και σχεδιασμού μιας παρουσίασης.

4. Σκοποί και στόχοι σεναρίου Πληροφορικός γραμματισμός wiki (επικοινωνία, διαμοίραση, συνεργατική δημιουργία) Κανόνες δεοντολογίας (σεβασμός πνευματικής ιδιοκτησίας, αναφορα πηγών, κ.λπ) Αναπτυξη μεθοδολογικών δεξιοτήτων ανακάλυξης της γνώσης Ανάλυση προβλημάτων πληροφορικής Εφαρμογή μεθόδων οργάνωσης και χρονοπρογραμματισμού Εφαρμογή κριτηρίων αξιολογησης Ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργασίας και συλλογικής υπευθυνότητας Ανάπτυξη κριτικής ικανοτητας αξιολόγησης πληροφοριών Ανάπτυξη ικανοτήτων αναστοχασμού (feedback) και αυτορύθμισης Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων παρουσίασης και επιχειρηματολογίας

5. Περιγραφή σεναρίου Αρχικά χωρίζονται σε ομάδες, μοιράζονται ρόλοι και εγγράφονται στο wiki. Επίδειξη των λειτουργιών του wiki. Ρόλοι: Συντονιστής, Υπεύθυνος παρουσίασης, Ερευνητής (όλοι) Προβληματισμός Κάθε ομαδα καταγράφει λέξεις κλειδιά σχετικά με το θέμα (καταιγισμός ιδεών) Διαμορφώνουν ερευνητικά ερωτήματα Προγραμματισμός δραστηριοτήτων Κάθε ομάδα επιλέγει ένα ερευνητικό ερώτημα να διερευνήσει. Θα γραφεί ένα κείμενο σαν απάντηση στο ερώτημα Θα σχεδιαστεί και μια ηλεκτρονική παρουσίαση Συζήτηση στις ομάδες για τον τρόπο που θα δουλέψουν. Τι πρέπει να κάνει ο καθένας και θέτουν και χρονοδιάγραμμα (ατομικο και ομαδικο). Συζήτηση όλων των ομάδων με τον καθηγητή για τα κριτηρια αξιολόγησης της ομάδος (rubric) Διαμορφωση συνολικού χρονοδιαγράμματος από τον καθηγητή και ορισμός των διαλλειμάτων ανατροφοδότησης Διεξαγωγή Η κάθε ομάδα διεξάγει έρευνα και φτιάχνει ένα πολυμεσικό κείμενο και μια παρουσίαση Παρουσίαση Παρουσίαση καθε ομάδας στην τάξη και σε όλη τη σχολική κοινότητα Αξιολόγηση Αξιολόγηση όλου του έργου (αυτοαξιολόγηση) Αξιολόγηση ομάδων από τους ίδιους τους μαθητές (αυτοαξιολόγηση) Αξιολόγηση των ομάδων από τον καθηγητή Αξιολόγηση ατομική απο τον καθηγητή

6. Επιστημολογική προσέγγιση Βασικά χαρακτηριστά μεθόδου Project Συμμετοχή των μαθητών στους στόχους και τις μαθησιακές διαδικασίες Ο εκπαιδευτικός είναι συντονιστής και καθοδηγητής Εργασία σε ομάδες Διαλλέιματα ενημέρωσης και αναστοχασμού των ομάδων. Αξιολόγηση ενσωματωμένη στη διαδασκαλία και μάθηση. Αξιολόγηση Παρουσίαση της εργασίας σε ευρή κοινό (άνοιγμα του σχολειου στην κοινωνία)

6. Επιστημολογική προσέγγιση Μέθοδος Project Προβληματισμός Επιλογή θέματος Ευαισθητοποίηση Διερεύνηση Διατύπωση στόχων Προγραμματισμός δραστηριοτήτων Δημιουργία ομάδων Ανάθεση εργασιών στις ομάδες Χρονοπρογραμματισμός (εργασίες, ανατροφοδότηση) Διεξαγωγή Εργασία Ανατροφοδότηση Εργαλεία Προσωπικό ημερολόγιο Ημερολόγιο ομάδας Στοιχεία Τι κάναμε ως τώρα Τι δυσκολίες αντιμετωπίσαμε Πως σκοπεύουμε να τις επιλύσουμε Τι έχουμε να κάνουμε ακόμη Παρουσίαση Αξιολόγηση Συμμετοχική Αυτοαξιολόγηση Ετεροαξιολόγηση με έμφαση στα θετικά

7. Χρήση ΤΠΕ Συνεργατικά εργαλεία διαδικτύου Εργαλείο Wiki www.wikispaces.com

8. Δυσκολίες εφαρμογής σεναρίου Άρση στερεοτύπων Ο εκπαιδευτικός συντονίζει, συμβουλεύει δεν παρέχει έτοιμη γνώση Ο μαθητής μαθαίνει μόνος του ερευνώντας δεν παίρνει παθητικά έτοιμη γνώση Διαχείριση χρόνου Κακη χρήση πληροφοριών από το Internet Copy & Paste; Κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας Δημιουργική γραφή Δημιουργική αξιοποίηση πληροφοριών

9. Διδακτικός θόρυβος “Θόρυβος” από θέματα διαχείρισης του Wiki “Θόρυβος” κατά την είσοδο στο σύστημα (username, password) “Θόρυβος” κατά τη χρήση του κοινού ηλεκτρονικού χώρου από τις ομάδες

10. Θεωρία μάθησης Κοινωνικός εποικοδομισμός * Οι όροι διδασκαλίας αλλάζουν δραστικά σε σχέση με το δασκαλοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας. Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Θεωρίες Μάθησης Θεωρίες μάθησης (slideshare)

11. Οργάνωση τάξης Χωρισμός μαθητών σε ομάδες Ομάδες 3 - 4 μαθητών Κριτήρια διαχωρισμού Ανομοιογενής ομάδες με βάση την επίδοση Να είναι μαζί με άτομα που προτιμούν (κοινωνιομετρία) Να μην είναι όλοι φίλοι Να είναι μεικτές (αγόρια, κορίτσια) Σε κάθε ομάδα ορίζεται ένας συντονιστής. Συμπληρώνει το ημερολόγιο της ομάδας Φροντίζει να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα Είναι ο συνδετικός κρίκος της ομάδας με τον καθηγητή Οδηγός εφαρμογής ερευνητικών εργασιών (Ματσαγγούρας) Εφαρμογή του κοινωνιομετρικού τεστ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΑ

12. Αξιολόγηση Ημερολόγιο μαθητή Ημερολόγιο ομάδας Κλίμακα Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (Rubric) * Διαθεματικότητα και Εναλλακτική Αξιολόγηση του Μαθητή (Π.Ι.)

12. ΑξιολόγησηΚλίμακα Rubric Η Κλίμακα Rubric είναι ένας περιγραφικός οδηγός βαθμολογίας, ο οποίος περιγράφει τα κριτήρια απόδοσης και διαμορφώνει το αποτέλεσμα της απόδοσης των εκπαιδευόμενων, μέσω της κλιμακούμενης βαθμολόγησης. Το πλεονέκτημα στη χρήση των Rubrics είναι ότι απλοποιούν τη διαδικασία βαθμολόγησης, αλλά και καθιστούν σαφείς στους εκπαιδευόμενους τις προσδοκίες των εκπαιδευτών τους, καθώς και τους στόχους της διαδικασίας μάθησης. Από κοινού, ο δάσκαλος και οι μαθητές πρέπει να αποφασίσουν: (α) για τα κριτήρια αξιολόγησης και (β) για τις διαβαθμίσεις της ποιότητας των μαθητικών εργασιών που αρχίζει από την άριστη και καταλήγει στη χαμηλή ποιότητα. Ως κριτήρια αξιολόγησης, ονομάζουμε τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα έργο, προκειμένου να κριθεί σωστό, κατάλληλο, πλήρες και ως επίπεδο ποιότητας ενός έργου ονομάζουμε μία ποιοτική διαβάθμιση, η οποία περιγράφει, με τη βοήθεια χαρακτηρισμού του τύπου Άριστο ή Μέτριο, το επίπεδο ποιότητας ενός έργου Λεξικό: Τι σημαίνει η λέξη rubric; A rubric is an explicit set of criteria used for assessing a particular type of work or performance. Rubrics to Measure Student Learning Create Rubrics for your Project-Based Learning Activities (Rubistar) Wikipedia: Rubric (academic) Υπόδειγμα διαβαθμισμένων κριτηρίων αξιολόγησης μιας εργασίας (Ματσαγγούρας) Διαβαθμισμένα κριτήρια αξιολόγησης Ερευνητικών Εργασιών (Ειρήνη Περυσινάκη)