2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος 4.1 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος Πρόκειται για ένα μάθημα γνωριμίας με την εξέλιξη στο χώρο των εκπαιδευτικών λογισμικών όπως και με την οπτική παιδαγωγική γωνία στην οποία βασιζόταν τόσο ο σχεδιασμός όσο και η χρήση τους.

Αναλυτική περιγραφή του μαθήματος Α. Μοντέλο διάδοσης Οι πρώτοι τρόποι χρήσης του υπολογιστή για εκπαιδευτικούς λόγους ήταν επηρεασμένοι από τον συμπεριφορισμό (behaviourism) και η πιο προφανής ένδειξη είναι η χρήση των προγραμμάτων πρακτικής και εκγύμνασης (drill and practice) που κυρίως στοχεύουν στην εξάσκηση των μαθητών για την ανάπτυξη συγκεκριμένης, συχνά αρκετά περιορισμένης, επάρκειας και ικανοτήτων.

Βέβαια και αυτά τα προγράμματα έχουν υποστεί εξελίξεις Βέβαια και αυτά τα προγράμματα έχουν υποστεί εξελίξεις. Από τα πρώτα συστήματα, όπου όλες οι πιθανές απαντήσεις ήταν από πριν προγραμματισμένες, τώρα στα συστήματα, όπου η χρήση τεχνικών και μεθόδων της τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την εξατομίκευση της διεπαφής, τον τύπο των προτεινόμενων ασκήσεων και την ανατροφοδότηση που επιτυγχάνεται. Ακόμη και σήμερα τα συστήματα αυτά περιέχουν λίγο διδακτικό υλικό και κυρίως χρησιμοποιούνται για να εξεταστεί η απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων που προβλέπονται από τα αναλυτικά προγράμματα.

Σε αντίθεση τα tutorial systems περιέχουν διδακτικό υλικό σχετικό με κάποιο θέμα. Σε αυτά αποδίδεται σπουδαιότητα σε παράγοντες όπως η απομνημόνευση, η ενίσχυση, η παρουσίαση αντικειμένων, οι οποιεσδήποτε ερωτήσεις απαιτούν εφαρμογή εννοιών που έχουν καλυφθεί από το διδακτικό υλικό και η ανατροφοδότηση είναι διαγνωστικού χαρακτήρα. Αξιοποιούνται κυρίως από το δάσκαλο ως ένα εργαλείο βοηθητικό στη δουλειά του.

Και στις δυο περιπτώσεις πρόκειται για περιβάλλοντα όπου η γνώση διαβιβάζεται προκειμένου να αποκτηθεί από το χρήστη.

Β. Μαθητοκεντρικό μοντέλο Η παραδοχή αργότερα ότι η ουσία της μάθησης χάνεται αν αυτή περιοριστεί απλά στην διάδοση της γνώσης και ότι η μάθηση βασίζεται σε μια ενεργή εξερεύνηση και προσωπική κατασκευή (οπτική γωνία του κονστρουκτιβισμού – constructivism) οδήγησε σε αλλαγές και στη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

Οι Μικρόκοσμοι (microworlds) είναι ένα παράδειγμα συστήματος σχεδιασμένου με αυτό το γενικό πλαίσιο. Σε σχέση με τον ορισμό ενός μικρόκοσμου οι ερευνητές συμφωνούν ως προς έναν αριθμό χαρακτηριστικών που θεωρούνται συνήθως απαραίτητα στο να αποδοθεί σε ένα σύστημα ο χαρακτηρισμός μικρόκοσμος.

Παρέχει στο χρήστη έναν αριθμό πρωταρχικών αντικειμένων ή συναρτήσεων που μπορούν να συνδυαστούν προκειμένου να παράγουν ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Επιτρέπουν την άμεση διαχείριση αντικειμένων. Ο μικρόκοσμος δομείται γύρω από μια δοσμένη γνώση η οποία πρέπει να εξερευνηθεί μέσω μιας αλληλεπίδρασης του χρήστη με το σύστημα. Συνεπώς έχει δοθεί μια αυξημένη σπουδαιότητα στην επιστημολογία ως βάσης του μικρόκοσμου που το καθιστά πρόσφορο περιβάλλον προς εξερεύνηση (πχ η περίπτωση του Cabri).

Γ. Μοντέλο συμμετοχής Προοδευτικά στις μέρες δίνεται μια αυξημένη βαρύτητα στις ανάγκες του διδάσκοντα που θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία, στους τρόπους με τους οποίους αυτή θα χρησιμοποιηθεί, τα αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, το κοινωνικό πλαίσιο και τους τρόπους οργάνωσης της διδασκαλίας. Αυτά έχουν αναμενόμενα συνέπειες στον τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Έχει σημειωθεί στο θεωρητικό επίπεδο μια στροφή από το τις γνωστικές θεωρίες και την έμφαση στο μεμονωμένο μαθητή και τη σκέψη του προς μια έμφαση στην κοινωνική φύση της γνώσης και του νοήματος της. Αυτή η μετακίνηση έχει επιδράσεις στην εφαρμογή της μαθησιακής τεχνολογίας.

Τα μαθησιακά περιβάλλοντα πολλαπλών περιβαλλόντων (multi-environment learning systems) μπορούν να θεωρηθούν ως η νέα γενιά συστημάτων ανοικτής μάθησης και είναι καταλληλότερα να μεσολαβήσουν για την εφαρμογή των νέων τρόπων θεώρησης της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Καθιστούν διαθέσιμα εργαλεία ικανά να υποστηρίξουν όχι μόνο τη σχέση του μαθητή με την προσδοκώμενη γνώση αλλά και τη σχέση μεταξύ των συμμετεχόντων στη διδακτική αυτή δραστηριότητα, υποστηρίζοντας έτσι την κοινωνική αλληλεπίδραση (πχ το ARI-LAB, σύστημα που αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει το δάσκαλο στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων στην τάξη αλλά και για να υποστηρίξει και τους μαθητές στη λύση των προβλημάτων αυτών)