Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
Διαπιστώσεις ► Αν θέλουμε να γίνει το σχολείο καλύτερο, πρέπει να γίνουν καλύτεροι οι εκπαιδευτικοί, μέσω της επιμόρφωσης (Παπαναούμ, 2008, Σαΐτης, 2005) ► Αναγκαία και απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ενεργές συμμετοχικές μορφές επιμόρφωσης. Εμπόδιο στην επιμόρφωση η έλλειψη χρόνου των εκπαιδευτικών (ΠΙ, 2008)
Η πρόταση ► Δημιουργία φορέα τηλεκπαίδευσης εκπαιδευτικών, υπαγόμενου στο ΥΠΔΒΜΘ. ► Παροχή πλήθους επιμορφωτικών σεμιναρίων με το μικτό σύστημα μάθησης (blended learning): e-learning + δια ζώσης συναντήσεις
Στόχοι της πρότασης ► Επικαιροποίηση γνώσεων εκπαιδευτικών: Σε παιδαγωγικά θέματα Σε ζητήματα που θέτει η ΔΒΜ Σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής Σε εφαρμογές των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ► Ενδυνάμωση και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ► Προσαρμογή του σχολείου στις νέες συνθήκες ► Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση
Υλοποίηση της πρότασης ► Δημιουργία τμημάτων (π.χ ατόμων) ανά νομό ► Διάρκεια επιμόρφωσης: 1-3 μήνες, ανάλογα με το αντικείμενο επιμόρφωσης ► Μέθοδος επιμόρφωσης: Τηλεκπαίδευση & λίγες δια ζώσης συναντήσεις ► Τηλεκπαίδευση: εκπαιδευτικό υλικό και πολλές ασκήσεις/εργασίες εφαρμογής μέσω του Moodle ► Έμφαση σε ευελιξία, επικοινωνία, αλληλεπίδρα- ση, ανατροφοδότηση, ενεργητική/βιωματική μάθηση ► Πιστοποίηση επιμόρφωσης
Πιθανά αντικείμενα επιμόρφωσης ΤΠΕ ΕΛ/ΛΑΚ Web 2.0 διοίκηση προγρ.σχολ. δραστηριοτ ευρωπαϊκά προγράμματα Κριτική & δημιουργ.σκέψ η αξιολόγηση ΔΒΜ. Νέες δεξιότητες Διαχείριση τάξης. Πολύ- πολιτισμικότητα Σχεδίαση μαθήμ. Διδακτικές τεχνικές Μέθοδος project
Ανάγκες σε πόρους ► Ανάπτυξη δικτυακού τόπου επιμόρφωσης σε server ► Ομάδα ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού, εργασιών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ► Ομάδα ανάπτυξης διαδικασίας πιστοποίησης ► Ομάδα υλοποίησης σεμιναρίων: δια ζώσης συναντήσεις, ηλεκτρονικές επικοινωνίες, ανατροφοδότηση κλπ.
Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας ► Τεχνική υποστήριξη εκπαιδευόμενων ► Καλλιέργεια αισθήματος ομάδας/κοινότητας μεταξύ των εκπαιδευόμενων. Έμφαση σε αλληλεπιδραστικές & συμμετοχικές δραστηριότητες ► Συστηματική επικοινωνία και αλληλεπίδραση ομάδας εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων
Παράδειγμα εφαρμογής (υλοποιείται εθελοντικά επί 3 έτη)
τέλος τέλος