Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Εισαγωγή των ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Ειδικό Μέρος- Ενότητα 1.2 ΤΠΕ και Γραμματισμός. Γραμματισμός (literacy) Ικανότητα ανάγνωσης και γραφής (αλφαβητισμός) και η δυνατότητα του εγγράμματου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Τπε και γλώσσα.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων

Επιφανειακά στοιχείαΤΠΕ (εργαλειακή λογική) Δημιουργία υποδομών Ανάπτυξη λογισμικού Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Μας ενδιαφέρει: Το τι, το πώς, και το πότε της διδασκαλίας

3 διαφορετικές εκδοχές αξιοποίησης ΤΠΕ Παραδοσιακά: τπε=εποπτικό μέσο, ενδιαφέρον μαθητών, στατικά λογισμικά=>παθητικός ρόλος παιδιών Ενδιάμεσα: πιο σύγχρονη προσέγγιση, δημιουργικότητα μαθητών, γνωστικές/κοινωνικές δεξιότητες,λειτουργικός ψηφιακός γραμματισμός,δημιουργικό-κάθετο διάβασμα ύλης Κριτικού- νέου γραμματισμού: κριτική προσέγγιση, συνδυασμός συνειδητής σύνδεσης η/υ με συγκεκριμμένη οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα Πχ:

Θέμα διδασκαλίας: Λόγιοι ρηματικοί τύποι: πχ: σύνθετα ρήματος σε –άγω Θέμα διδασκαλίας: Λόγιοι ρηματικοί τύποι: πχ: σύνθετα ρήματος σε –άγω Διδασκαλία 1η: Λόγοι χρήσης ΤΠΕ=ενδιαφέρον μάθημα Χρήση λογισμικού Πύλης: Δυνατότητα διεύρυνσης κλίσης ρήματος, επιλογές χρόνων, εγκλίσεων κλπ. Εμβόλιμο στο χρόνο διδασκαλίας ενοτήτων Επισήμανση διπλοτυπίας : παραγάγω/παράξω

Διδασκαλία 1η (†) Ενδιαφέρον παιδιών για γραμματική χρώματα-αλληλεπίδραση=> εύκολη εκμάθηση ενότητας Αξιοποίηση τπε-> ετοιμασία για το μέλλον Προσθήκη Προτζέκτορα ή διαδραστικού: διατήρηση σχολικού χώρου-χρόνου

Διδασκαλία 1η (-) Εξοικείωση παιδιών με «προχωρημένα» περιβάλλοντα,=> βαρυώνται εύκολα Επιφανειακή μάθηση: δεν συνδέεται γλώσσα με κοινωνία «Ψεύτικα νέο» : δεν συνδέεται με το μέλλον Με συγκεκριμμένο λογισμικό ενισχύεται η μηχανιστική διάσταση μάθησης

Διδασκαλία 1η (Θεωρητικό πλαίσιο) Διδασκαλία 1η (Θεωρητικό πλαίσιο) Γλώσσα=αποπλαισιωμένος κώδικας Αθροιστική λογική (όχι διασυνδέσεις) Συμπεριφορισμός (έμφαση=απομνημόνευση) Μαθητής: γνώσεις για δομή, ελάχιστη ενεργοποίηση η/υ=μέσο διδασκαλίας Σχολικός χωρο-χρόνος=ο ισχύων Δεκαετία ‘70

Διδασκαλία 2η 3-4 διδ. Ώρες διδασκαλίας,αξιοποίηση σώματος κειμένων Πύλης Θεωρητική αφετηρία: (Πιστεύει ότι:) α) μάθηση=έρευνα, (κλιτική συμπεριφορά ρήματος) β) σύνδεση μελέτης-χρήσης γλώσσας (πού χρησιμοποιείται) γ) Κατανόηση γραμματικής//χρήση της (σύγκριση τύπων ρήματος σε διάφορα κείμενα)

Διδασκαλία 2η (†) Διδασκαλία 2η (-) Δημιουργική διερεύνηση γνώσης/εγγράμματα υποκείμενα Σύνδεση γλώσσας-ζωή Σύνδεση γραμματικής-κειμενική πραγματικότητα Διδασκαλία 2η (-) Δύσκολη υλοποίηση Χρήση ΤΠΕ=παιδαγωγικά περιβάλλοντα (μόνο) Έλλειψη κριτικής διάστασης

Διδασκαλία 2η (Θεωρητικό πλαίσιο) Γλώσσα: συνδυασμός με χρήση Κειμενοκεντρική οπτική Διερευνητική μάθηση η/υ=Διερευνητικό περιβάλλον Σχολικός χωρο-χρόνος: δεν αρκούν τα ισχύοντα Σημαντική ενεργοποίηση μαθητή, δομή σε σχέση με χρήση και κείμενα Δεκαετία ‘80 κ.εξ.

Διδασκαλία 3η Σύνδεση λόγιων ρηματικών τύπων με διδασκαλία αρχ. Ελληνικών ΤΠΕ=Περιβάλλον επικοινωνίας Διδασκαλία : ετήσιο σχέδιο εργασίας (λόγια ρήματα/ χρήση στη νέα Ελληνική) Αξιοποίηση Ιστολογίου

Αξιοποίηση πτυχών-θεμάτων: Συμπεριφορά λόγιων τύπων στον καθημερινό λόγο Διαφορές του με γραμματική Ενδεχόμενες συζητήσεις/τι υποστηρίζουν Βήματα: Έρευνα παιδιών/καταγραφή 2 ειδών κειμένων->ppt,(παρουσίαση σε τάξη/εκδήλωση) και blog (ερευνητική εργασία) Εξοικειωμένα παιδιά με έρευνα, χρήση τπε

=>Σαφές πλαίσιο εργασίας Έρευνα σε δημοσιογραφικά/ εκπαιδευτικά κείμενα (σώματα κειμένων) και διαδίκτυο Χρήση βοηθημάτων: λεξικά, γραμματικές αρχ-νέας, λογισμικά, ό,τι άλλο θέλουν Στόχοι: Διερεύνηση σε βάθος Σύνδεση με πραγματικότητα Κατανόηση κι ερμηνεία σε μεταγλωσσικά (μέσα σε πλαίσιο) ζητήματα Διαδίκτυο: επικοινωνιακό περιβάλλον: νέος γραμματισμός Κατανόηση/παραγωγή λόγου σε η/υ:νέος γραμματισμός

Κινήσεις Αξιοποίηση γνώσης μέσω έρευνας: Ο τύπος υπάρχει ή όχι στο διαδίκτυο (πληκτρολογείταιεμφανίζεται) Επισήμανση στα παιδιά των σημείων προσοχής για γρήγορα-ασφαλή συμπεράσματα Ρόλος Καθηγήτριας: Συμπαραστέκεται, δεν δίνει έτοιμες απαντήσεις, καθοδηγεί, ανατροφοδοτεί συνεχώς

(†) (-) Δύσκολη υλοποίηση/ανεύρεση χρόνου Λειτουργική κατάκτηση νέου γραμματισμού Δημιουργία δημιουργικών εγγραμμάτων μαθητών Κριτική οπτική, σύνδεση γραμματικής με ζωή Διαθεματική προσέγγιση (-) Δύσκολη υλοποίηση/ανεύρεση χρόνου Έλλειψη θεσμικών προϋποθέσεων ( υλικό, πρόγραμμα σπουδών) Δεν προβλέπονται από προγράμματα σπουδών

Διδασκαλία 3η (Θεωρητικό πλαίσιο) Διδασκαλία 3η (Θεωρητικό πλαίσιο) Γλώσσα (δομή) : Μέρος σύνθετης κοινωνικοπολιτισμικής πραγματικότητας Διδ. Γλώσσας: Επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική οπτική, Κριτική γλ. επίγνωση, πολυγραμματισμοί Θεωρία έρευνας-σύνθεσης Επικοινωνιακή, κειμενική κριτική ικανότητα, Ενεργοποίηση η/υ: Μέσα πρακτικής γραμματισμού Σχολικός χωρο-χρόνος: Διαθεματική λογική, διαφορετικό χειρισμός ισχυόντων

Συμπεράσματα 3 διδασκαλίες  3 διαφορετικές προσεγγίσεις/3 διαφορετικά θεωρητικά πλαίσια Συνέπειες για τη γλώσσα, το παιδί, είδος σχολείου Είδος πολίτη: διαφορετική πρόταση, διαφορετικός μελλοντικός πολίτης Εκπαιδευτικός: καθοριστικός στη διαμόρφωση μελλοντικών πολιτών ΤΠΕ: ευκαιρία κριτικής προσαρμογής σχολείων σε νέα δεδομένα