ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ Νίκος Δαπόντες Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑ, ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2001 ISTE NETS (http://cnets.iste.org) lthomas@latech.edu
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ ή ΟΧΙ . . . Ο κόσμος αλλάζει • Η εργασία είναι διαφορετική ... • Τα εργαλεία είναι διαφορετικά ... • Η επικοινωνία είναι διαφορετική. • Η πληροφορία είναι διαφορετική ... • Τα παιδιά είναι διαφορετικά ... ΚΑΙ η μάθηση είναι διαφορετική!
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα οφείλει να προετοιμάζει τα παιδιά Στο εκπαιδευτικό μας σύστημα τα παιδιά πρέπει Να χρησιμοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες Να αναζητούν πληροφορίες, να τις αναλύουν και να τις αξιολογούν Να λύνουν προβλήματα και να αποφασίζουν Να είναι δημιουργικοί και αποτελεσματικοί χρήστες των ΤΠΕ Να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να παράγουν Να είναι ενεργοί πολίτες
Τι έδειξαν οι ΕΡΕΥΝΕΣ ; • (1985) Οι υπολογιστές προσφέρουν στην εκπαίδευση ότι και τα φορτηγά μεταφοράς τροφίμων: δεν μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα των τροφίμων. Όπως με το να αγοράζεις ένα φορτηγό δεν βελτιώνεις την ποιότητα των προϊόντων έτσι και με τον υπολογιστή δεν βελτιώνεις την εκπαίδευση. • (1992) Τα νέα μέσα δεν είναι παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση. Τα ενδεχόμενα πλεονεκτήματα οφείλονται στις μεθόδους διδασκαλίας. • (1987) Δεν υπάρχουν ειδικές αρχές στη διδασκαλία με τη χρήση Η_Υ που να μην είναι ήδη αρχές της παραδοσιακής διδασκαλίας.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ: Task Force (1994, USA) Βιβλιοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας Κυριαρχεί ο «λόγος» και ο «κιμωλιοπίνακας» Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται απομονωμένα Σπάνια χρησιμοποιείται ο Η_Υ στη διδασκαλία Συχνά χρησιμοποιείται το «Ηλεκτρονικό Βιβλίο» και το λογισμικό Drill and Practice. ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ: Task Force (1996, EE) Τα αποτελέσματα των Νέων Τεχνολογιών εκδηλώνονται όταν το περιβάλλον διδασκαλίας είναι πιο κοντά στον τρόπο που μαθαίνουν οι μαθητές (διερευνητική μάθηση) Η ένταξη των πολυμέσων στη σχολική πρακτική μπορεί να έχει αποτελέσματα μόνο με καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές και ευνοϊκές συνθήκες. ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
Η πρωτοβουλία e-Learning Lisbon, Mάρτιος 2000 ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
Οι 4 Δράσεις του e-Learning (1) Εξοπλισμός Γυμνάσια Λύκεια ΤΕΕ Δημοτικά ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
Οι 4 Δράσεις του e-Learning (2) Δικτύωση Γυμνάσια (1845) Λύκεια ΤΕΕ (1600) Δημοτικά (5777) ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
Οι 4 Δράσεις του e-Learning (3) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Αξιοποίηση των ΤΠΕ σε όλα τα σχολεία για μαθησιακούς σκοπούς ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
Οι 4 Δράσεις του e-Learning (4) ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Εκπαιδευτικό Λογισμικό Εκπαιδευτικές Πύλες Παιδαγωγικές «Φωλιές» Ιστοσελίδες Σχολείων ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΥΠΕΠΘ
του Έργου της Επιμόρφωσης Τα 3 Προγράμματα του Έργου της Επιμόρφωσης Πρόγραμμα Π1: (48 ώρες) Απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στις ΤΠΕ Πρόγραμμα Π2:(24 ώρες) Προετοιμασία ένταξης των ΤΠΕ στη διδασκαλία Πρόγραμμα Π3:(24 ώρες) Σχολικές δραστηριότητες με τη χρήση ΤΠΕ (Projects)
ΦΑΣΗ προετοιμασίας της Επιμόρφωσης ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Επιμόρφωσης Λίστα Φορέων ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ (Παν-μια, ΤΕΙ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Σχολικές μονάδες) Λίστα Επιμορφωτών ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΕΣ Π1 – Π2 – Π3