«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Burnout Εκπαιδευτικών
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΚΕ στην Εκπαίδευση Εκπαίδευση Κομοτηνή
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας: Πλαίσιο εφαρμογής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
H λειτουργία των Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης: Θεσμικό πλαίσιο και παιδαγωγική τεκμηρίωση. Πηλείδου Κωνσταντίνα.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου και σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS, 446749 και 457263 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα"Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθησης.   1

Διεπιστημονική Συνεργασία: Η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασίας της ΕΔΕΑΥ με τους λοιπούς επαγγελματίες που εμπλέκονται στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ΠΗΛΕΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΑΕ

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Πλάτωνος Πολιτεία Βιβλίο Ζ, 537c τά τε χύδην μαθήματα παισὶν ἐν τῇ παιδείᾳ γενόμενα τούτοις συνακτέον εἰς σύνοψιν οἰκειότητός τε ἀλλήλων τῶν μαθημάτων καὶ τῆς τοῦ ὄντος φύσεως. μόνη γοῦν, εἶπεν, ἡ τοιαύτη μάθησις βέβαιος, ἐν οἷς ἂν ἐγγένηται. Kαὶ μεγίστη γε, ἦν δ᾽ ἐγώ, πεῖρα διαλεκτικῆς φύσεως καὶ μή: ὁ μὲν γὰρ συνοπτικὸς διαλεκτικός, ὁ δὲ μὴ οὔ. Και τα μαθήματα που ασύνδετα διδάχτηκαν στην παιδική ηλικία πρέπει να ενοποιηθούν για να συνοψίσουν τη συνάφεια των μαθημάτων μεταξύ τους και προς τη φύση του όντος μόνο μία τέτοια μάθηση, είπε, θα είναι πραγματικά μόνιμη σ’αυτούς που θα την κάνουν κτήμα τους. Και το πιο σίγουρο κριτήριο βέβαια, είπα εγώ, για το αν είναι διαλεκτική μια φύση ή όχι· γιατί αυτός που διά μιας αντιλαμβάνεται τη συνάφεια είναι διαλεκτικός, ο άλλος όμως όχι. (Πλάτων, Πολιτεία Τόμος 4, Εκδόσεις Κάκτος, 1992) Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

Η διαλεκτική φύση ξεχωρίζει από το γεγονός ότι τα επιμέρους μαθήματα που έχει διδαχθεί καταφέρνει να τα συνενώσει σε ένα συνοπτικό συνταίριασμα, όπου εκεί αναδεικνύεται η συγγένεια της κάθε μιας γνώσης με την άλλη αλλά και με την ίδια τη φύση του όντος. Και ενώ όλες οι άλλες επιστημονικές γνώσεις μεταβάλλονται, η διαλεκτική είναι η μόνη που γίνεται μόνιμο και σταθερό κτήμα σε όσους την προσοικειωθούν. Η ειδοποιός διαφορά που ξεχωρίζει μια διαλεκτική φύση από μια φύση μη διαλεκτική, είναι η ικανότητα της πρώτης να τα βλέπει όλα με μιας συνενωμένα και συνάμα διακριτά και η αδυναμία της δεύτερης να εντοπίσει τη συγγένεια ανάμεσα στις επιμέρους γνώσεις αρχικά και ακολούθως, τη συγγένεια τους με το όντως ον. (Γιασουμή Α. 2012, 20)

Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ως εργαλείο συμπερίληψης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο 1) η συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Σχολείο Γενικής Αγωγής έχει ανάγκη τη συμπερίληψη επαγγελματιών διαφορετικών ειδικοτήτων που συμβάλλουν ουσιαστικά στην πολύπλευρη και πολυδιάστατη εκπαίδευσή τους. 2) Το έργο του σχολείου μπορεί να γίνει πιο αποδοτικό αν είναι αποτέλεσμα κοινής προσπάθειας και συνεργασίας με άλλους ειδικούς

Η αξία της διεπιστημονικής ομάδας Η σύγχρονη παιδαγωγική θεώρηση υπό το πρίσμα της διεπιστημονικής οριοθέτησης της Ειδικής Παιδαγωγικής αμφισβητεί τη μονομερή και άκαμπτη διαγνωστική διαδικασία, προωθεί την ολιστική προσέγγιση της εκπαιδευτικής παρέμβασης στο σχολείο και τη γόνιμη συνεργασία των ειδικών γύρω από αυτήν. Το αρχικό σημείο αναφοράς και σύγκρισης κάθε παιδαγωγικής και διαγνωστικής διαδικασίας είναι η εξελισσόμενη προσωπικότητα του παιδιού. Η διεπιστημονική ομάδα της ΕΔΕΑΥ αποτελεί εργαλείο εργασίας και προβλέπεται να αποκτήσει καθοριστικό ρόλο στον προσδιορισμό των δυνατοτήτων, δυσκολιών και εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή ή της μαθήτριας στο σχολικό πλαίσιο.

«Οδηγός Πλοήγησης της ΕΔΕΑΥ» επιστημονική δεοντολογία δεξιότητες συνεργασίας δεξιότητες επικοινωνίας αλληλοσεβασμός γόνιμη αλληλεπίδραση έγκυρη διάγνωση σύνθεση εκπαιδευτικής παρέμβασης

Διαγνωστική διαδικασία Διαγνωστική & ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη συνίσταται από πολύπλοκους παράγοντες που τη μεταλλάσσουν κάθε φορά στο νέο περιβάλλον του παιδιού και έτσι αποτελεί ένα διαρκές, ευέλικτο και αναθεωρητικό πλαίσιο Διαγνωστική & ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη Διερεύνηση και αξιοποίηση των άδηλων δυνατοτήτων-δεξιοτήτων εντοπισμός και διαπίστωση των αιτιών της μαθησιακής ή άλλης δυσκολίας βαρύτητα στο σημείο από το οποίο ξεκινά και καταλήγει η υποστήριξη- αποκατάσταση μέσω της εκπαιδευτικής παρέμβασης

Ενδεικτικές εφαρμοσμένες πρακτικές διεπιστημονικής συνεργασίας στο ελληνικό σχολείο μέχρι σήμερα: Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ/ΦΕΚ303&304,13-3-2003) Μέθοδος project Λειτουργία ΣΕΠ, ΓΡΑ.ΣΥ Εξωδιδακτικές Σχολικές Δραστηριότητες Ευέλικτη Ζώνη Λειτουργία Διεπιστημονικών ομάδων στις ΣΜΕΑΕ

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Οι επαγγελματίες στο σχολείο νοηματοδοτούν τα περιστατικά που χειρίζονται μέσα στο κοινωνικό τους πλαίσιο Μελετώντας σφαιρικά τα χαρακτηριστικά των μαθητών σε σχέση με το περιβάλλον που σχετίζονται αποκτούμε κατανόηση για το πώς βιώνεται από αυτούς αυτή η σχέση. Ευνόητο είναι ότι η κατανόηση λαμβάνει χώρα, στο δικό μας επιστημονικό πλαίσιο αναφοράς, το οποίο ανατροφοδοτείται και επανακαθορίζεται από το πλαίσιο αναφοράς των συναδέλφων της διεπιστημονικής ομάδας. Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

Θεμελιώδεις αρχές λειτουργίας Αποδοχή της διαφορετικότητας των οπτικών Συμπληρωματικότητα των ρόλων Αμοιβαία ευθύνη- συνυπευθυνότητα Κοινά οριζόμενος σκοπός Αποτελεσματική Επικοινωνία Δέσμευση στο κοινό έργο Αμοιβαίος σεβασμός Ισότιμη συμβολή επιστημονικών ρόλων Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Ξεκινώντας: το σχολείο ως σχολική κοινότητα είναι κάτι παραπάνω από το άθροισμα των μελών του Σχολική κοινότητα: επαγγελματίες που εργάζονται και αλληλοεπιδρούν στο σχολικό πλαίσιο, μαθητές, γονείς Τα μέλη της σχολικής κοινότητας συμπάσχουν το ένα το άλλο, έχουν ουσιαστική και ενεργό συμμετοχή στην κοινότητα, ταυτίζονται με την ομάδα και αισθάνονται ότι ανήκουν σε αυτή

ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ Αναγνώριση του ρόλου, αποδοχή Επικοινωνία με έμφαση τις εστίες δυσκολιών Διαμόρφωση κουλτούρας συνεργασίας Συνδιαλλαγή για συνδιαμόρφωση δράσεων προτεραιοτήτων Διαχείριση συγκρούσεων Ρεαλιστικός σχεδιασμός Εμπλοκή/ δέσμευση στην αλλαγή

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η κοινή προσπάθεια για την ανάπτυξη αλληλεπίδρασης και συνεργασίας περιλαμβάνει: Τη λήψη αποφάσεων με όρους και κριτήρια επαγγελματικού ήθους και παιδαγωγικής παρέμβασης Την ανάπτυξη κουλτούρας υποστήριξης, αλληλεγγύης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης Κανόνες συνεχούς βελτίωσης, όπου νέες ιδέες αναζητούνται μέσα και έξω από το πλαίσιο της εκπαιδευτικής μονάδας

«Άδηλες υποχρεώσεις» Επομένως επιδιώκει: Η ΕΔΕΑΥ οφείλει να «εμφυσήσει» στους εκπαιδευτικούς των σχολείων με τους οποίους συνεργάζεται την παραδοχή ότι δεν είναι εφικτή η βελτίωση της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία δίχως αυτούς. Επομένως επιδιώκει: Την εθελοντική συμβολή τους στη διαμόρφωση αιτήματος Την αναγνώριση από αυτούς των ποικίλων δυσκολιών Την καλλιέργεια από αυτούς δεξιοτήτων αναζήτησης και αποδοχής βοήθειας Την αποδοχή της υιοθέτησης νέων οπτικών ή/και πρακτικών Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

Ανάπτυξη Πολιτικής Συμμετοχής Γονέων που αποσκοπεί: να έχουν τη δυνατότητα, (μέσω της κατάλληλης σχολικής ατμόσφαιρας) να αποκτήσουν τις ικανότητες ( μέσω της κατάλληλης προσέγγισης να αντιμετωπιστούν τυχόν προσωπικά εμπόδια και να υποστηριχτούν) να εκπαιδευτούν στα μέσα (προγράμματα επιμόρφωσης και προσέγγισης για τους γονείς) Ώστε να συνεργαστούν ισότιμα, στο πλαίσιο του ρόλου τους, με τους εκπαιδευτικούς και την ΕΔΕΑΥ, συμβάλλοντας στην υλοποίηση των υποστηρικτικών διαδικασιών και δραστηριοτήτων που αναλαμβάνονται για τους μαθητές. Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης, σεβασμός των διαφορετικών φωνών ΜΑΘΗΤΕΣ καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης, σεβασμός των διαφορετικών φωνών Συνεργασία με μαθητικά συμβούλια και συμβούλια τάξης για την από κοινού διαμόρφωση δράσεων Σταθερή και στοχοθετημένη ενδυνάμωση χωρίς διακρίσεις Αξιοποίηση ενεργητικών μεθόδων εμπλοκής των μαθητών (peer learning, mentoring, modelling κ.ά.) Εκπαίδευση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (αυτοελέγχου, διαπραγμάτευσης, διεκδίκησης, συγκρούσεων κ.ά) Ανάπτυξη από κοινού εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Διασυνδετική εργασία με κομβικούς φορείς της κοινότητας Διαμόρφωση δικτύων συνεργασίας- μεικτές ομάδες έργου Εργασία γνωριμίας- συνεργασίας εκτός σχολείου Αξιοποίηση υλικών και άυλων πόρων της δικτύωσης Διαμόρφωση πρωτοκόλων συνεργασίας

Κοινωνικός λειτουργός εστιάζεται ιδιαίτερα: Σε ποιες ανάγκες ανταποκρίνονται τα μέλη της ΕΔΕΑΥ με σημείο αναφοράς το επιστημονικό τους πεδίο: Κοινωνικός λειτουργός εστιάζεται ιδιαίτερα: α) σε κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτισμικούς, περιβαλλοντικούς και οικογενειακούς παράγοντες που εμποδίζουν την πρόσβαση στο σχολείο, επηρεάζουν την ομαλή σχολική φοίτηση, τη μελέτη στο σπίτι, τη συμμετοχή στη μάθηση και σχολική επίδοση των μαθητών, β) σε παράγοντες στο περιβάλλον της οικογένειας και της εξωσχολικής ζωής που προκαλούν διακρίσεις, εμπόδια, ανισότητα και αδικίες σε βάρος των δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία ή άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους παραμελούν, περιθωριοποιούν ή αποκλείουν, με βάση την αναπηρία ή τη διαφορά, από ευκαιρίες συμμετοχής σε κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με συνομηλίκους ή και ενήλικες, γ) στην ανάπτυξη ενός εξωσχολικού περιβάλλοντος και μιας κοινότητας στην περιοχή ζωής του μαθητή με βάση τις αρχές της συμπερίληψης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης στην κάλυψη αναγκών φροντίδας και προστασίας των παιδιών. Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ του 1989 . Ορισμός παιδιού: Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στην αναπηρία ως πηγή διακρίσεων.

Ψυχολόγος, μέλος της ΕΔΕΑΥ, φροντίζει: α) για την εφαρμογή των αρχών της ψυχολογίας στην εκπαίδευση και την υλοποίηση των στόχων για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. β) Εργάζεται στο επίπεδο ολόκληρου του σχολείου, σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με το ίδιο το παιδί, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο, σε συνεργασία με άλλους ειδικούς επαγγελματίες ή σχετικούς φορείς στο περιβάλλον του σχολείου.

Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέλος της ΕΔΕΑΥ, πέραν των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων του ως εκπαιδευτικού ΕΑΕ (Υ.Α. 27922/Γ6, ΦΕΚ 449/2007/Β), έχει στο σχολείο και ρόλο συμβουλευτικής υποστήριξης: α) για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία β) για θέματα εξατομίκευσης και προσαρμογής της μορφής διδασκαλίας στις ανάγκες του μαθητή με αναπηρία.

Ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών, καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους

Εύχομαι καλή και πολλή δύναμη σε όλους και όλες μας Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή και την υπομονή