ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
1 Επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση: "Ανασκόπηση, προτεραιότητες και προοπτικές.Το ΕΠΕΑΕΚ και οι Ευρωπαϊκές κατευθύνσεις" Ημέρες Σταδιοδρομίας, Γραφείο.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Best practices - Benchmarking
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

Η Επίτροπος για την Εκπαίδευση Viviane Reding σχολιάζει «Αν πρόκειται η Ευρώπη να επιτύχει τους σκοπούς που έθεσαν τα Συμβούλια της Ευρώπης στη Λισσαβόνα και την Μπαρτσελόνα, να κάνουμε την ήπειρο μας μια ανταγωνίσιμη οικονομική δύναμη βασισμένη στη γνώση και ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς μέχρι το 2010, πρέπει να εισαχθούν στις περισσότερες χώρες τέτοιες μεταρρυθμίσεις που θα καταστήσουν τη δια βίου εκπαίδευση πραγματικότητα»

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 1. ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 1. ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΑ: - υπότροπος αναλφαβητισμός - αναλφαβητισμός - διεθνείς έρευνες - στατιστικά δεδομένα

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 2. ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 2. ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ Η έννοια της Διαβίου μάθησης στην Ε.Ε.: - Ένταξη και Ενίσχυση - Γενική Παιδεία - Δεξιότητες και Στρατηγικές - Συναισθηματική Αγωγή

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 3. ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ 3. ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ Συστημική αναδόμηση και αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων Ανάπτυξη του εκπαιδευτικού ως φορέα ανάπτυξης προγραμμάτων

1. ΟΙ ΠΡAΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ 80%: Υπότροπος αναλφαβητισμός (European Report, July 3, 2002, Eurostat) - 15 ετών: 7% - 35%: Γλωσσικός αναλφαβητισμός 3% - 27%: Αριθμητικός αναλφαβητισμός 7% - 32%: Επιστημονικός αναλφαβητισμός - Ενήλικες: 7% - 30%: Αναλφαβητισμός για την αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών της σύγχρονης ζωής 80%: Υπότροπος αναλφαβητισμός 80%: Τεχνολογικός αναλφαβητισμός

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ 1991 Γλωσσικός αλφαβητισμός – Δημοτικό – 24/29 1991 Γλωσσικός αλφαβητισμός – Γυμνάσιο – 22/31 1995 TIMSS – Μαθηματικά – Δημοτικό – 18/26 1995 TIMSS – Επιστήμη – Δημοτικό – 23/26 1995 TIMSS – Μαθηματικά – Γυμνάσιο – 36/41 1995 TIMSS – Φυσική – Γυμνάσιο – 38/41 1995 TIMSS - Μαθηματικά+Φυσική – Τελειόφοιτοι Λυκείου – 20/21 1995 TIMSS – Μαθηματικά - Τελειόφοιτοι Λυκείου S2 – 6/16 1995 TIMSS - Φυσική – Τελειόφοιτοι Λυκείου S2 – 8/16

1999 – TIMSS-R- Μαθηματικά – Γυμνάσιο – 24/38 2001- Γλωσσικός Αλφαβητισμός - Δημοτικό – 26/35 1999 – Αγωγή του Πολίτη – Γυμνάσιο – 3/28 2000 - Αγωγή του Πολίτη – Τελειόφοιτοι Λυκείου – 6/14

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ε.Ε ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ε.Ε Να δοθούν ευκαιρίες δια βίου εκπαίδευσης για όλους, ανεξάρτητα από ηλικία Να βελτιωθεί η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών Να ενθαρρυνθεί η μεταφορά προσόντων και ικανοτήτων μεταξύ χωρών, τομέων και εταιρειών Να πληροφορηθούν οι πολίτες για τη δυνατότητα πρόσβασης σε δια βίου εκπαίδευση Να τονιστεί η ποιοτική εκπαίδευση σε όλες τις πρωτοβουλίες τις σχετικές με τη δια βίου εκπαίδευση

2. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Η Διαβίου εκπαίδευση παίρνει δυο μορφές: [1] Ένταξης με εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης [2] Ενίσχυσης μέσα στην επίσημη εκπαίδευση Εκπαίδευση έξω από το σχολείο – π.χ. πρόσβαση στα computers Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Κατάρτιση στο χώρο εργασίας Κατ’ οίκον επιμόρφωση

Η Δια βίου εκπαίδευση θεμελιώνεται σε: - Μια ευρεία γενική παιδεία: Περιεχόμενο της γνώσης - Δεξιότητες και στρατηγικές: Διαδικασία σκέψης/δράσης - Στάσεις και συναισθηματική αγωγή: Ανάπτυξη του εαυτού σε σχέση με τους άλλους

Α. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Θεμελιακές – Πυρηνικές γνώσεις: με εγγενή ικανότητα να υποστηρίζουν, παράγουν νέες γνώσεις στα θέματα: (Sg1/01/2004) - Μητρική γλώσσα Λειτουργικός - Ξένη γλώσσα Αναλφαβητισμός - Τεχνολογία/Πληροφορική - Μαθηματικά - Επιστήμη - Πολιτική Αγωγή (citizenship) - Επιχειρηματική Αγωγή (enterpreurnship) - Πολιτιστικά

Β. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ Β.1. Επιστημονικής Σκέψης: Λύση προβλήματος Αναλυτικό-συνθετική σκέψη Επιχειρηματολογία και τεκμηρίωση Συλλογή / οργάνωση / ανάλυση / ερμηνεία / παρουσίαση δεδομένων / επιλογή / εφαρμογή Γνώση διαδικασιών και στρατηγικών Μετασχηματισμοί από μια γλώσσα / σύμβαση σε άλλη

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Β.2. Κοινωνικής Συμμετοχής: - Επίλυσης διαφορών - Διακανονισμού επίμαχων σημείων - Συνεργατικής εργασίας - Καλλιέργειας κλίματος εμπιστοσύνης και αποδοχής Β.3. Αυτορύθμισης της Γνώσης: Μεταγνώση: Γνώση του τι γνωρίζουμε Γνώση του τι χρειάζεται να μάθουμε Αυτό οργάνωση Αυτοέλεγχος διαδικασιών, χρόνου, αποτελεσμάτων Αυτό διόρθωση Αυτό αξιολόγηση Επιλογή κατάλληλων στρατηγικών και χρήση τους σε νέο περιβάλλον Ικανότητα Μεταφοράς της Γνώσης

Γ. ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων Γνωριμία και αποδοχή του εαυτού Προσωπική στοχοθεσία και προσδοκίες αναγνώρισης και επιτυχίας

3. ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Η ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης μέσα από την ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων σε μικροεπίπεδο Η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ως φορέων ανάπτυξης προγραμμάτων σε μικροεπίπεδο

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Δια βίου εκπαίδευση είναι η συνεχής δέσμευση ν´ αποκτήσεις γνώση και δεξιότητες μέσα σ’ ένα περιβάλλον από αυτό-κατευθυνόμενα προβλήματα Η εκπαίδευση επιτυγχάνεται σε περιβάλλον που παράγει αυθεντικά προβλήματα Η μάθηση επιτυγχάνεται μέσα από δραστηριότητες που ανταμείβουν Συνεργατική μάθηση πρέπει να υποστηρίζεται γιατί το ανθρώπινο μυαλό έχει τα όριά του Δεξιότητες και διαδικασίες που υποστηρίζουν δια βίου μάθηση πρέπει να καλλιεργούνται

Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΒΙΒΛΙΑ / ΟΔΗΓΙΕΣ ↓ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ↔ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ↑ -ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ -ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΚΛΙΜΑ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ -ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - ΜΑΘΗΣΗ

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Final Report on Objective 1, June 2003, p.13) 1. Προώθηση νέων μαθησιακών αποτελεσμάτων Συμβολή στην ανάπτυξη ενεργού ευρωπαίου πολίτη Ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος Διαπολιτισμική Αγωγή

2. Νέοι τρόποι εργασίας στην τάξη * Ανταπόκριση στις κοινωνικές, πολιτιστικές και εθνικές διαφορές των μαθητών * Οργάνωση δυναμικού μαθησιακού περιβάλλοντος και διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας για όλους τους μαθητές * Συνεργασία και εργασία σε ομάδες με όλους τους εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με την εκπαίδευση του ίδιου του μαθητή

Προώθηση της ανάπτυξης ικανοτήτων στους μαθητές/εκπαιδευόμενους για την κοινωνία της γνώσης και τη δια βίου εκπαίδευση - κίνητρο για μάθηση πέρα από την υποχρεωτική εκπαίδευση - να μάθει πώς να μαθαίνει/ανεξάρτητη μάθηση - κριτική επεξεργασία πληροφοριών - τεχνολογικός, γλωσσικός, μαθηματικός και επιστημονικός αλφαβητισμός - δημιουργικότητα και καινοτομίες - λύση προβλήματος - επιχειρησιακό πνεύμα και δεξιότητες - επικοινωνία - πολιτισμική γνωριμία και εκτίμηση - σύνδεση της ανάπτυξης νέων ικανοτήτων με όλα τα πιο κάτω:

3. Εργασία «πέρα από την τάξη» * Εργασία σε ανάπτυξη προγραμμάτων, αξιολόγηση και οργάνωση μαθησιακών ευκαιριών σε σχολική βάση * Συνεργασία με γονείς και άλλους κοινωνικούς εταίρους 4. Ενσωμάτωση της τεχνολογίας * Ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις επίσημες μαθησιακές διαδικασίες και σε κάθε επαγγελματική πρακτική μάθησης περιεχομένου

5. Επαγγελματική Δράση * Δράση με ερευνητικό τρόπο / με βάση διαδικασίες λύσης προβλήματος * Ανάληψη μεγαλύτερης ευθύνης για την επαγγελματική τους ανάπτυξη, με δια βίου προοπτική (Final Report on Objective 1, June 2003, p.13)

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ Διάγνωση της ετοιμότητας των μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας (3 – 5 επίπεδα ετοιμότητας) Δείκτες διάγνωσης: τα κριτήρια ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου Χρησιμοποίηση της ύλης = εγχειριδίου για την ανάπτυξη του μαθητή Δραστηριοποίηση του κάθε μαθητή για να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες του: Διαφοροποίηση διδασκαλίας

Ανάπτυξη Αρχείων – κωδικοποίηση της παρέμβασης και των αποτελεσμάτων της Αξιολόγηση του προγράμματος - αναστοχασμός για επανάδραση ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ

O/η εκπαιδευτικός και ο/η εκπαιδευτής πρέπει να είναι σε θέση να: υποστηρίζουν μάθηση για όλους τους μαθητές/μαθήτριες (διαδικασίες διαφοροποίησης σε τάξεις μεικτής ικανότητας) διαχειρίζονται τη δυναμική της ομάδας μεικτής ικανότητας συμμετέχουν σε διαδικασίες λήψης απόφασης σε σχολικό επίπεδο με εποικοδομητικό τρόπο δρουν ως φορείς αλλαγής

συνδέουν τη θεωρία με την πράξη διεξάγουν Έρευνα Δράσης χρησιμοποιούν στην τάξη διαδικασίες Αναστοχασμού και Επανάδρασης (Reflective Practitioners) χρησιμοποιούν ποικιλία μεθοδολογιών που κάνουν τη μάθηση ελκυστική αναπτύσσουν συνεργασίες με κέντρα έρευνας, πανεπιστήμια, ινστιτούτα και εργασιακά περιβάλλοντα για ανάπτυξη ενεργητικής μάθησης και ευέλικτου περιβάλλοντος μάθησης

Έμφαση επίσης πρέπει να δοθεί στην Επαγγελματοποίηση (Professionalism) του εκπαιδευτικού. Μια έννοια που συνδέεται ολοένα και περισσότερο με την παιδαγωγική ικανότητα και την αυτονομία του εκπαιδευτικού μια και η διδασκαλία σήμερα απαιτεί: - Ανάλυση της κάθε μαθησιακής κατάστασης, επιλογή και οικοδόμηση μαθησιακών ευκαιριών και περιβάλλοντος, ποικίλους και πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, αναστοχασμό σε δεδομένη δράση και επαναδράση - Συνεχή αναπροσαρμογή και ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων του ιδίου του εκπαιδευτικού

ΕΠΙΛΟΓΙΚΑ «Η εκπαίδευση είναι μια επένδυση στο μέλλον των πολιτών και των κοινωνιών. Στην αυγή του 21ου αι., το δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν είναι τίποτε άλλο παρά το δικαίωμα της συμμετοχής στη ζωή του σύγχρονου κόσμου» [Εκπαίδευση για τον 21ο αι. – UNESCO]