Σχεδιασμός Προγράμματος αλλαγής: Οι επιλογές Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ EXECUTIVE MBA ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ.
Εισαγωγή στη Διαχείριση αλλαγών Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Ανάλυση του πλαισίου αλλαγών/ Case studies Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (1).
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κουλτούρα του Οργανισμού
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (1).
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ (στηρίζεται στην παραδοχή ότι το προσωπικό είναι άξιο εμπιστοσύνης) ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ (στηρίζεται στην παραδοχή ότι το προσωπικό δεν είναι.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Αποδόσεις αιτίων.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Το θεωρητικό πλαίσιο των εννοιών της “Μακρο-Κουλτόυρας” (Macroculture) και της “Περιορισμένης Ορθολογικότητας” (Bounded Rationality) Μακρο-κουλτούρα: Σύστημα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
H μεγαλη εκρηξη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΔΙΑΣΤΗΜΑ Πληροφορίες, εικόνες και άλλα σχετικά.
Ένα ταξίδι με πολύ φαντασία
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
Η έννοια της επιχείρησης
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ.
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
THE CLUETRAIN MANIFESTO
Best practices - Benchmarking
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιασμός Προγράμματος αλλαγής: Οι επιλογές Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο

Το καλειδοσκόπιο της αλλαγής Πλαίσιο αλλαγής Δύναμη Χρόνος Διατήρηση Διαφορετι κότητα Ικανότητα Δυναμικό Ετοιμό τητα Έκταση Επιλογές Πορεία Αρχικό σημείο Στυλ Στόχος Ρόλοι Μοχλοί

Οι 6 επιλογές  Πορεία Αλλαγής  Αρχικό σημείο Αλλαγής  Στυλ Αλλαγής  Στόχος Αλλαγής  Ρόλοι Αλλαγής  Μοχλοί Αλλαγής

Πορεία αλλαγής Τελικό αποτέλεσμα Χαρακτήρας Σταδιακός Big Bang ΣυμμόρφωσηΜεταμόρφωση Προσαρμογή Εξέλιξη ΑνασυγκρότησηΕπανάσταση

Εξέλιξη  Χαρακτήρας: Σταδιακός  Τελικό αποτέλεσμα: Μεταμόρφωση  Σχεδιασμένη αλλαγή  Αναμονή μελλοντικών εξελίξεων  Επιβαλλόμενη μεταμόρφωση χωρίς αλλαγή κουλτούρας  ¨Αναδυόμενη¨ ανάγκη

Επανάσταση  Χαρακτήρας: Big Bang  Τελικό αποτέλεσμα: Μεταμόρφωση  Αντιδραστική (reactive) αλλαγή  Ταχύτατη αλλαγή στο περιβάλλον  Επιτρεπόμενη-επιβαλόμενη αλλαγή ανεξαρτήτως πολιτικού κόστους

Προσαρμογή-Ανασυγκρότηση  Λιγότερο ριζικές αλλαγές  Περισσότερο αφορούν την αποτελεσματικότητα του οργανισμού (effectiveness)  Διαφέρουν ως προς τον χαρακτήρα  Δεν αλλάζουν καθόλου την κουλτούρα της εταιρίας

Αρχικό σημείο αλλαγής  Αναφέρεται στο σημείο εκκίνησης ελέγχου και επιρροής ενός προγράμματος αλλαγής  Τέσσερις προσεγγίσεις Top-Down Bottom-Up Χρησιμοποίηση πιλοτικών sites και προτύπων Pockets of Good Practice  Μπορεί να συνδυαστούν οι προσεγγίσεις

Στύλ αλλαγής  Εκπαίδευση και επικοινωνία  Συνεργασία  Συμμετοχή/παρέμβαση  Κατεύθυνση  Εξαναγκασμός

Στόχος αλλαγής  Αξίες Υπαλλήλων  Συμπεριφορά  Απόδοση

Ρόλοι αλλαγής  Ηγεσία  Εξωτερικά μέσα  Ομάδα δράσης αλλαγής  Ανάθεση σε τμήμα

Μηχανισμοί αλλαγής ΙστορίεςΣύμβολα Παράδειγμα/ Προτυπο Ρουτίνες και τελετουργικά Δομές Εξουσίας Σύστημα Ελέγχου Δομή Οργανισμού (R&R) (ST) (S) (PS) (OS) (CS) (P)

Ανάλυση ιστού κουλτούρας  Ιστορίες Ποιες είναι οι βασικές πεποιθήσεις αντικατοπτρίζονται σε αυτές τις ιστορίες? Πόσο επίμονα αυτές οι πεποιθήσεις «περνάνε» όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας? Οι ιστορίες αυτές σχετίζονται με  Δυνάμεις ή αδυναμίες?  Επιτυχίες ή αποτυχίες Ποιοι είναι οι «καλοί» και ποιοι οι «κακοί» των ιστοριών αυτών? Οι πρωτοπόροι που ρισκάρουν (mavericks) από ποιες νόρμες αποκλίνουν?

Ρουτίνες και τελετουργικά  Σε ποιες ρουτίνες δίνεται έμφαση?  Τι θα φαινόταν παράξενο αν άλλαζε?  Τι συμπεριφορά ενθαρρύνουν οι ρουτίνες?  Ποια είναι τα τελετουργικά κλειδιά?  Ποιες βασικές πεποιθήσεις αντανακλούν?  Που δίνεται η έμφαση στα προγράμματα εκπαίδευσης?  Πόσο εύκολα είναι να αλλάξουν τα τελετουργικά/ρουτίνες?

Δομή οργανισμού  Πόσο μηχανιστικός/οργανικός είναι ο οργανισμός?  Πόσο επίπεδες/ιεραρχικές είναι οι δομές του?  Πόσο επίσημη/ανεπίσημη είναι οι δομές του?  ΟΙ δομές ενθαρρύνουν συνεργασία ή ανταγωνισμό?  Τι τύπους δομών εξουσίας υποστηρίζουν?

Συστήματα ελέγχου  Τι είναι αυτό που περισσότερο παρακολουθείτε / ελέγχεται?  Η έμφαση δίνεται στις ανταμοιβές ή στις τιμωρίες?  Οι έλεγχοι σχετίζονται με την ιστορία του οργανισμού ή με την τωρινή στρατηγική του?  Υπάρχουν πολλοί ή λίγοι έλεγχοι?

Δομές εξουσίας  Ποια είναι τα κεντρικά πιστεύω της ηγεσίας?  Πόσο «δυνατά» ακολουθούνται αυτά τα πιστεύω? (ιδεαλιστές ‘ή πραγματιστές)?  Πως διανέμεται η εξουσία στον οργανισμό?  Ποια είναι τα κύρια εμπόδια στην αλλαγή?

Σύμβολα  Τι γλώσσα και αργκό χρησιμοποιείται?  Πόσο εσωτερικευμένη ή προσβάσιμη είναι αυτή?  Σε ποίες όψεις της στρατηγικής δίνεται έμφαση στην δημοσιότητα?  Ποια status symbols υπάρχουν?  Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα σύμβολα τα οποία χαρακτηρίζουν τον οργανισμό?

Γενικά  Ποια είναι η κυρίαρχη κουλτούρα (prospector, defender, analyser)  Πόσο εύκολο είναι αυτή να αλλάξει?

Χαρτογραφώντας την αλλαγή FROM WHAT IS R&R ST TO WHAT IS NEEDED S PS OSCS P R&R ST S PS OSCS P

R&R Χαρτογραφώντας την αλλαγή ST S PS OSCS R&R P ST S PS OSCS P R&R ST S PS OSCS P R&R ST S PS OSCS P Στόχος: ΑπόδοσηΣτόχος: Συμπεριφορά Στόχος: Αξίες μέσω αλλαγής συμπεριφοράς Στόχος: Αξίες Μέσω επικοινωνίας εκπαίδευσης και προσωπικής ανάπτυξης