Τι μπορεί να είναι το υλικό;. Ένα παραμυθάκι, ίσως;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση διδακτικών συστημάτων στον Ιστό Παγκόσμιας Εμβέλειας Βασική αρχή –“... Design is a complex human process, subjected to continuing change (which.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι μπορεί να είναι το υλικό;

Ένα παραμυθάκι, ίσως;

Asynchronous multimedia communication (AMC)

Celcia … από το CoSy-LLab

eLAND: ASK-IT, Δ. Σάμψων

E-comic Book- Με λίγα λόγια Μια διαδικτυακή εφαρμογή για τη δημιουργία και παρουσίαση εικονογραφημένων ηλεκτρονικών περιοδικών Το eComic book προτείνει το εικονογραφημένο περιοδικό υπερμέσων ως εκπαιδευτικό βοήθημα,  ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, φαντασία και ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών του οποίου προσκαλεί να γίνουν μικροί λογοτέχνες.  Αξιοποιεί τα πολυμέσα ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών, διευκολύνοντας έτσι την μετάδοση της γνώσης καθώς συνδυάζει την μάθηση με την ψυχαγωγία.  Κι όλα αυτά μέσω μιας απλής κι εύχρηστης εφαρμογής- συστήματος διαδικτύου

E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ι) Η βασική ιδέα γύρω από την οποία υλοποιήθηκε το eComic είναι να επιχειρήσει να συνδυάσει μάθηση με ψυχαγωγία καθώς το κόμικ αποτελεί μια ευχάριστη ενασχόληση για τους απανταχού μαθητές. τα εικονογραφημένα περιοδικά, αυτά καθαυτά, χρησιμοποιούνται πολύ συχνά ως εκπαιδευτικά βοηθήματα, απευθυνόμενα κυρίως σε μαθητές μικρής ηλικίας, η δημιουργία τους –ως μια διδακτική δραστηριότητα- έχει μαθησιακά οφέλη. Οι μαθητές προτείνουν δραστηριότητες και διαθεματικές εργασίες, μαθαίνουν να εργάζονται και να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός περιοδικού, ευαισθητοποιούνται, ενημερώνονται και παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.  Δηλαδή από αναγνώστες-δέκτες-παρατηρητές γίνονται δημιουργοί-πομποί-πρότυπα των δικών τους προβληματισμών Η δημιουργία ενός περιοδικού δεν είναι μια εξατομικευμένη διαδικασία. Μπορεί να είναι ομαδική και από κοινού ερευνητική διαδικασία μέσα από την οποία μπορούν να αφυπνιστούν (και πολλές φορές να αποκαλυφθούν) καλλιτεχνικές, λογοτεχνικές, δεξιότητες, κλίσεις και ικανότητες

E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ιι) Ειδικότερα για τη Λογοτεχνία  Η λογοτεχνία ως μάθημα αποσκοπεί όχι τόσο στην παροχή γνώσεων όσο στη διαμόρφωση στάσεων και συστήματος αξιών με την καλλιέργεια της ευαισθησίας, τον εμπλουτισμό της εμπειρίας και την ανάπτυξη της φαντασίας που παρέχει στο μαθητή το λογοτεχνικό κείμενο.  Συνεπώς, δίνοντας στο μαθητή ένα εύχρηστο εργαλείο για να γίνει κι αυτό ένας μικρός λογοτέχνης ενισχύεται η ενεργή συμμετοχή, δράση και η αφύπνιση δεξιοτήτων και φαντασίας.  Ένας βασικός στόχος είναι να βοηθηθεί ο μαθητής να παράγει λόγο και να απαντά με ένα δικό του κείμενο στο κείμενο του συγγραφέα, καθώς επίσης και να μεταφέρει μια γνώση/εμπειρία σε άλλα πεδία αναφοράς.  Να καλλιεργηθεί ο μαθητής αισθητικά (γενικότερος στόχος)

E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ιιι) Ειδικότερα για τη ξένη γλώσσα  Βελτίωση της γραπτής έκφρασης  Εξάσκησης της προφορική έκφρασης (με το να σχεδιάζει «ομιλούντες» χαρακτήρες στα περιοδικά)  Με την κατανόηση γραπτού κειμένου (Reading Comprehension) και Ακουστική κατανόηση (Listening Comprehension) υλικού που εμπεριέχεται στα ηλεκτρονικά εικονογραφημένα και πολυμεσικά περιοδικά  Βελτίωση του λεξιλόγιο (Vocabulary)

Simulations

BBC learning

Synergo – Περιβάλλον συνεργασίας Κοινόχρηστος χώρος διάλογος Βιβλιοθήκη οντοτήτων Δείκτης συνεργασίας

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Grammar Practice - Passive Voice ΕΠΙΠΕΔΟ: Upper Intermediate (Α-Β Λυκείου) ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟ INTERNET ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδασκαλία θεωρίας Παθητικής Φωνής Εξάσκηση στην Παθητική φωνή ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Εισαγωγή στην Παθητική Φωνή – Παραδείγματα – Χρήση ηλεκτρονικού Φύλλου Εργασίας – Εξατομικευμένη μελέτη της θεωρίας μέσα από το Διαδίκτυο – Εξάσκηση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Ανακεφαλαίωση - Σύνοψη

ΔΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. Εισαγωγή στην Passive Voice. Ο καθηγητής γράφει στον πίνακα τρία παραδείγματα: “Mary killed Tom/Tom was killed by Mary”, “The house was painted by his father”, “The car is washed twice a week”. Συζήτηση για Word-Order: Subject-Verb-Object etc. Δίνονται περισσότερα παραδείγματα προφορικά.. Ανάγνωση του Φύλλου Εργασίας στη διεύθυνση: Oι μαθητές προσπαθούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις προφορικά.. Ο καθηγητής ρωτάει: How do we form the Passive Voice?. Δίνεται στους μαθητές αρκετός χρόνος για να μελετήσουν τη θεωρία και τα παραδείγματα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: grammar/verbs/voice.htmhttp:// grammar/verbs/voice.htm Z ητάμε από τα παιδιά να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους από τη μελέτη τους. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ατομική μελέτη θεωρίας  Επίλυση διαδραστικών ασκήσεων  Συμπλήρωση ηλεκτρονικού Φύλλου Εργασίας ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  Το συγκεκριμένο σενάριο ίσως θυμίζει σε μεγάλο βαθμό “συμβατικό” μάθημα Γραμματικής με βιβλίο. Η διαφορά έγκειται στην εναλλαγή των δραστηριοτήτων, στο μεγαλύτερο γνωστικό εύρος που καλύπτεται και στη δυνατότητα αυτόματης επίλυσης των ασκήσεωςπου παρέχεται από τις συγκεκριμένες ηλεκτρονικές διευθύνσεις.  Για την πιο αποτελεσματική διδασκαλία της Γραμματικής θα πρέπει να δίνεται βάρος στον ισόρροπο χρονισμό των δραστηριοτήτων.  Για την εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου συνίσταται το πέρασμα των διευθύνσεων στα “Aγαπημένα”.

«Γράψε μια ιστορία», μια διαδραστική εφαρμογή Στόχοι Δημιουργική γραφή Εξάσκηση των μαθητών στο γράψιμο για τα μαθήματα ξένων γλωσσών Δύο τύποι ιστοριών: Ιστορία με εικόνες Συνέχιση μιας ιστορίας

Γεωγραφία

CADMOS-1o Παραδοτέο Ιδεατή λύση δεν περιέχει λεπτομέρειες υλοποίησης Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994] & διατύπωση κατά [Rowntree 1994]: δηλωτική γνώση νοητικές δεξιότητες αλλαγή συμπεριφοράς κινησιολογικές δεξιότητες Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994]: Διέγερση της προσοχής–ενδιαφέροντος του εκπαιδευόμενου Πληροφόρηση για τους μαθησιακούς σκοπούς και στόχους, Πρόκληση ανάκλησης προϋπάρχουσας γνώσης Παρουσίαση ενδιαφέροντος μαθησιακού υλικού Καθοδήγηση στη μάθηση Εφαρμογή αποκτημένης γνώσης (πρακτική) Επικοινωνία και ανταπόκριση σε εκκλήσεις για βοήθεια ή τυχόν απορίες, Αξιολόγηση της επίδοσης του φοιτητή μάθησης Ενίσχυση της συγκράτησης και της μεταφοράς της μάθησης