Τι μπορεί να είναι το υλικό;
Ένα παραμυθάκι, ίσως;
Asynchronous multimedia communication (AMC)
Celcia … από το CoSy-LLab
eLAND: ASK-IT, Δ. Σάμψων
E-comic Book- Με λίγα λόγια Μια διαδικτυακή εφαρμογή για τη δημιουργία και παρουσίαση εικονογραφημένων ηλεκτρονικών περιοδικών Το eComic book προτείνει το εικονογραφημένο περιοδικό υπερμέσων ως εκπαιδευτικό βοήθημα, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, φαντασία και ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών του οποίου προσκαλεί να γίνουν μικροί λογοτέχνες. Αξιοποιεί τα πολυμέσα ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών, διευκολύνοντας έτσι την μετάδοση της γνώσης καθώς συνδυάζει την μάθηση με την ψυχαγωγία. Κι όλα αυτά μέσω μιας απλής κι εύχρηστης εφαρμογής- συστήματος διαδικτύου
E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ι) Η βασική ιδέα γύρω από την οποία υλοποιήθηκε το eComic είναι να επιχειρήσει να συνδυάσει μάθηση με ψυχαγωγία καθώς το κόμικ αποτελεί μια ευχάριστη ενασχόληση για τους απανταχού μαθητές. τα εικονογραφημένα περιοδικά, αυτά καθαυτά, χρησιμοποιούνται πολύ συχνά ως εκπαιδευτικά βοηθήματα, απευθυνόμενα κυρίως σε μαθητές μικρής ηλικίας, η δημιουργία τους –ως μια διδακτική δραστηριότητα- έχει μαθησιακά οφέλη. Οι μαθητές προτείνουν δραστηριότητες και διαθεματικές εργασίες, μαθαίνουν να εργάζονται και να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός περιοδικού, ευαισθητοποιούνται, ενημερώνονται και παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο. Δηλαδή από αναγνώστες-δέκτες-παρατηρητές γίνονται δημιουργοί-πομποί-πρότυπα των δικών τους προβληματισμών Η δημιουργία ενός περιοδικού δεν είναι μια εξατομικευμένη διαδικασία. Μπορεί να είναι ομαδική και από κοινού ερευνητική διαδικασία μέσα από την οποία μπορούν να αφυπνιστούν (και πολλές φορές να αποκαλυφθούν) καλλιτεχνικές, λογοτεχνικές, δεξιότητες, κλίσεις και ικανότητες
E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ιι) Ειδικότερα για τη Λογοτεχνία Η λογοτεχνία ως μάθημα αποσκοπεί όχι τόσο στην παροχή γνώσεων όσο στη διαμόρφωση στάσεων και συστήματος αξιών με την καλλιέργεια της ευαισθησίας, τον εμπλουτισμό της εμπειρίας και την ανάπτυξη της φαντασίας που παρέχει στο μαθητή το λογοτεχνικό κείμενο. Συνεπώς, δίνοντας στο μαθητή ένα εύχρηστο εργαλείο για να γίνει κι αυτό ένας μικρός λογοτέχνης ενισχύεται η ενεργή συμμετοχή, δράση και η αφύπνιση δεξιοτήτων και φαντασίας. Ένας βασικός στόχος είναι να βοηθηθεί ο μαθητής να παράγει λόγο και να απαντά με ένα δικό του κείμενο στο κείμενο του συγγραφέα, καθώς επίσης και να μεταφέρει μια γνώση/εμπειρία σε άλλα πεδία αναφοράς. Να καλλιεργηθεί ο μαθητής αισθητικά (γενικότερος στόχος)
E-comic– Διδακτική προσέγγιση (ιιι) Ειδικότερα για τη ξένη γλώσσα Βελτίωση της γραπτής έκφρασης Εξάσκησης της προφορική έκφρασης (με το να σχεδιάζει «ομιλούντες» χαρακτήρες στα περιοδικά) Με την κατανόηση γραπτού κειμένου (Reading Comprehension) και Ακουστική κατανόηση (Listening Comprehension) υλικού που εμπεριέχεται στα ηλεκτρονικά εικονογραφημένα και πολυμεσικά περιοδικά Βελτίωση του λεξιλόγιο (Vocabulary)
Simulations
BBC learning
Synergo – Περιβάλλον συνεργασίας Κοινόχρηστος χώρος διάλογος Βιβλιοθήκη οντοτήτων Δείκτης συνεργασίας
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Grammar Practice - Passive Voice ΕΠΙΠΕΔΟ: Upper Intermediate (Α-Β Λυκείου) ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟ INTERNET ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδασκαλία θεωρίας Παθητικής Φωνής Εξάσκηση στην Παθητική φωνή ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Εισαγωγή στην Παθητική Φωνή – Παραδείγματα – Χρήση ηλεκτρονικού Φύλλου Εργασίας – Εξατομικευμένη μελέτη της θεωρίας μέσα από το Διαδίκτυο – Εξάσκηση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Ανακεφαλαίωση - Σύνοψη
ΔΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. Εισαγωγή στην Passive Voice. Ο καθηγητής γράφει στον πίνακα τρία παραδείγματα: “Mary killed Tom/Tom was killed by Mary”, “The house was painted by his father”, “The car is washed twice a week”. Συζήτηση για Word-Order: Subject-Verb-Object etc. Δίνονται περισσότερα παραδείγματα προφορικά.. Ανάγνωση του Φύλλου Εργασίας στη διεύθυνση: Oι μαθητές προσπαθούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις προφορικά.. Ο καθηγητής ρωτάει: How do we form the Passive Voice?. Δίνεται στους μαθητές αρκετός χρόνος για να μελετήσουν τη θεωρία και τα παραδείγματα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: grammar/verbs/voice.htmhttp:// grammar/verbs/voice.htm Z ητάμε από τα παιδιά να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους από τη μελέτη τους. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Ατομική μελέτη θεωρίας Επίλυση διαδραστικών ασκήσεων Συμπλήρωση ηλεκτρονικού Φύλλου Εργασίας ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Το συγκεκριμένο σενάριο ίσως θυμίζει σε μεγάλο βαθμό “συμβατικό” μάθημα Γραμματικής με βιβλίο. Η διαφορά έγκειται στην εναλλαγή των δραστηριοτήτων, στο μεγαλύτερο γνωστικό εύρος που καλύπτεται και στη δυνατότητα αυτόματης επίλυσης των ασκήσεωςπου παρέχεται από τις συγκεκριμένες ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Για την πιο αποτελεσματική διδασκαλία της Γραμματικής θα πρέπει να δίνεται βάρος στον ισόρροπο χρονισμό των δραστηριοτήτων. Για την εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου συνίσταται το πέρασμα των διευθύνσεων στα “Aγαπημένα”.
«Γράψε μια ιστορία», μια διαδραστική εφαρμογή Στόχοι Δημιουργική γραφή Εξάσκηση των μαθητών στο γράψιμο για τα μαθήματα ξένων γλωσσών Δύο τύποι ιστοριών: Ιστορία με εικόνες Συνέχιση μιας ιστορίας
Γεωγραφία
CADMOS-1o Παραδοτέο Ιδεατή λύση δεν περιέχει λεπτομέρειες υλοποίησης Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994] & διατύπωση κατά [Rowntree 1994]: δηλωτική γνώση νοητικές δεξιότητες αλλαγή συμπεριφοράς κινησιολογικές δεξιότητες Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994]: Διέγερση της προσοχής–ενδιαφέροντος του εκπαιδευόμενου Πληροφόρηση για τους μαθησιακούς σκοπούς και στόχους, Πρόκληση ανάκλησης προϋπάρχουσας γνώσης Παρουσίαση ενδιαφέροντος μαθησιακού υλικού Καθοδήγηση στη μάθηση Εφαρμογή αποκτημένης γνώσης (πρακτική) Επικοινωνία και ανταπόκριση σε εκκλήσεις για βοήθεια ή τυχόν απορίες, Αξιολόγηση της επίδοσης του φοιτητή μάθησης Ενίσχυση της συγκράτησης και της μεταφοράς της μάθησης