Διδακτική της ιστορίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Advertisements

1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
CERTH Θεσσαλονίκη, 11 η Δεκεμβρίου 2007 ΕΚΕΤΑ 11 η Συνάντηση του Εθνικού Δικτύου Κέντρων Κινητικότητας Ερευνητών 1 Περιγραφή, νέα εμφάνιση και προοπτικές.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1922.
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της ιστορίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: Διδακτική της ιστορίας Διδάσκουσα:Μαρία Ρεπούση Ομάδα εργασίας Βασιλειάδης Παλτατσίδου Κωνσταντίνος Ευδοκία Μετεκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί 

ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΠΑΤΡΙΔΑ   ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΠΑΤΡΙΔΑ  

Στόχοι Οι μαθητές Να κατανοήσουν το πλήθος και το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες . Να αξιολογήσουν τις προσπάθειες της ελληνικής πολιτείας για την εγκατάσταση και αφομοίωση των προσφύγων. Να γνωρίσουν τις κύριες παραμέτρους της διάστασης γηγενών και προσφύγων. Να εκτιμήσουν την επίδραση της παρουσίας των προσφύγων στην οικονομική, πολιτική, πολιτιστική ζωή της Ελλάδας. Να κατανοήσουν και να διακρίνουν την έννοια του πρόσφυγα και του μετανάστη.

Επιμέρους διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές Να γνωρίσουν τις αιτίες που προκαλούν τα προβλήματα εγκατάστασης, αποκατάστασης και κοινωνικής ένταξης των προσφύγων στη χώρα υποδοχής. Να συνειδητοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους πληθυσμοί εξαναγκάζονται να καταφεύγουν σε άλλο τόπο. Να αναπτύξουν την έννοια της ενσυναίσθησης, να στοχαστούν και να αναστοχαστούν σε κοινωνικά ζητήματα, όπως αυτά της προσφυγιάς και της μετανάστευσης. Να κατανοήσουν με επαγωγικό τρόπο την παγκόσμια και διαχρονική διάσταση του προσφυγικού ζητήματος.

Ειδικότεροι διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές Να έλθουν σε επαφή με ποικιλία κειμένων και πηγών (αφηγηματικά, περιγραφικά, πολυτροπικά, επιχειρηματολογικά κλπ) να τα αξιολογούν και να εξάγουν συμπεράσματα και υποθέσεις. Να εξασκηθούν στη μελέτη ιστορικών πηγών. Να αναλύουν στατιστικούς πίνακες και να παρουσιάζουν δεδομένα σε πίνακες , ραβδογράμματα. Να εντοπίζουν, να κατανοούν και να αξιολογούν πληροφορίες μέσα από ποικιλίες πηγών. Να εξασκηθούν στον κριτικό, επιστημονικό τρόπο προσέγγισης της γνώσης, στην ανάλυση και καταγραφή της πορείας τους προς την ανακάλυψη αυτής. Να γνωρίσουν τον τρόπο σύνταξης μιας επιστολής, αναφοράς κλπ.

"Ποιούς θα μπορούσε να βρει κανείς περισσότερο δυστυχισμένους από μας που, μέσα σε μια μέρα, χάσαμε και την πατρίδα μας και τη γη μας και την περιουσία μας και τώρα στερημένοι απ'όλα τα απαραίτητα, πλανιόμαστε εδώ κι εκεί σαν ζητιάνοι, μη ξέροντας που να στραφούμε και υποφέροντας σ'όποιο μέρος κι αν καταφύγουμε. Γιατί, αν βρούμε εκεί δυστυχισμένους ανθρώπους, πονάμε, αφού αναγκαστικά, εκτός απ'τις δικές μας συμφορές μετέχουμε και στων άλλων τις λύπες. Κι αν πάλι βρεθούμε ανάμεσα σ'ευτυχισμένους, πονάμε πιο πολύ όχι επειδή φθονούμε τα πλούτη τους, αλλά επειδή, μπροστά στην ευτυχία τους, νιώθουμε πιο βαθειά τη δική μας κακοπάθεια. Που εξαιτίας της, δεν περνάμε ούτε μια μέρα αδάκρυτοι, μόνο πενθούμε καθημερινά και αδιάκοπα τον χαμό της πατρίδος μας και θρηνούμε για την καταστροφή που μας βρήκε.     Αληθινά, τι νομίσετε πως νιώθουμε βλέποντας τους γονείς μας να ζουν άθλια γερατιά και τα παιδιά μας ν'ανατρέφονται όχι όπως εμείς είχαμε ελπίσει, παρά άλλα να καταντάνε δούλοι εξαιτίας μικροδανείων, άλλα να μπαίνουν υπηρέτες, κι άλλα να παλεύουν για τον επιούσιο όπως μπορούν, με τρόπο που δεν ταιριάζει ούτε στα έργα των προγόνων τους, ούτε στην ηλικία τους, ούτε στη δική μας περηφάνεια. Και το πιο σπαρακτικό, απ'όλα, να βλέπεις να χωρίζονται όχι μόνο πολίτες από συμπολίτες, αλλά και γυναίκες απ τους άνδρες τους και θυγατέρες από τις μητέρες τους, κι όλοι οι συγγενικοί δεσμοί να διαλύονται, όπως έγινε με πολλούς συντοπίτες μας εξαιτίας της κατάρας που μας βρήκε. Γιατί αφού χάθηκε η κοινή ζωή μας ο καθένας δεν στηρίζει πια τις ελπίδες τον παρά στον εαυτό του μονάχα.     Και βέβαια, δεν ξαστοχάτε - νομίζουμε - και τις άλλες ντροπές και ταπεινώσεις που γέρνει η φτώχια και η προσφυγιά, και που εμείς τις νιώθουμε στην ψυχή μας πιο βαριά απ'τους άλλους, αλλά δεν τις ξεστομίζουμε, επειδή ντρεπόμαστε να συζητάμε μια-μια τις δυστυχίες μας.“  Aπό τον "Πλαταϊκό", λόγο του Ισοκράτη που έγραψε για τους Πλαταιείς, για να τον εκφωνήσουν στην Αθηναϊκή Εκκλησία του Δήμου, όταν η πόλη τους καταστράφηκε από τους Θηβαίους το 374 π.Χ.

Τα προσωπα http://www.de.sch.gr/mikrasia/

1.Διαβάζοντας το λόγο του Ισοκράτη καθώς και τις προσωπικές μαρτυρίες που παρουσιάζονται στις παρακάτω πηγές, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα που σκιαγραφούν την ιστορική διάσταση του προσφυγικού ζητήματος. Μαρτυρίες προσφύγων 1 Μαρτυρίες προσφύγων 2 Πηγή 1 

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1.Μελετώντας τους παρακάτω χάρτες και πηγές, μπορείτε να υποθέσετε σε ποιες περιοχές εγκαταστάθηκε ο μεγαλύτερος όγκος του προσφυγικού πληθυσμού; Υπήρχε σχεδιασμός για την εγκατάσταση των προσφύγων; Με τη βοήθεια της πηγής 3 αξιολόγησε τις υποθέσεις αυτές. Χάρτες 1 Η άφιξη σε διάφορα μέρη της Ελλάδας Μετακινήσεις προσφυγικών πληθυσμών Εγκατάσταση προσφύγων ανά περιοχή(3)  Τα πρώτα σπίτια 

2.Αξιολογείστε τους πίνακες προέλευσης και εγκατάστασης προσφύγων και εξάγετε συμπεράσματα όσον αφορά την επίδραση του προσφυγικού πληθυσμού στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Πίνακας 1, 2 Προέλευση & εγκατάσταση προσφύγων -Επαγγέλματα αυτών   3.Αναφέρατε τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες. Αξιοποιείστε τις προσωπικές μαρτυρίες και τις πηγές. Εγκατάσταση των προσφύγων Εφημερίδα Σκριπ Τα παθήματα των προσφύγων Εφ. Εμπρός 

4.Αξιοποιήστε τις παρακάτω πηγές και καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας ως προς το είδος της παραγωγικής δραστηριότητας των γηγενών και προσφύγων αλλά και το ποσοστό των γυναικών ανάλογα με τη δραστηριότητα. Α)Ανακοινώστε τις παρατηρήσεις σας και συζητήστε στην τάξη. Β)Χρησιμοποιήστε τους δυο πίνακες και βρείτε τον αριθμό των γηγενών που απασχολούνταν σε κάθε κλάδο. Παραγωγικός πληθυσμός προσφύγων & αναλογία γηγενών-προσφύγων εργαζομένων 5.Να μελετήσετε, μέσα από την έρευνα του Εθνικού Παρατηρητηρίου Απασχόλησης-Ερευνητικής Πληροφορικής, τα επαγγέλματα των μεταναστών στην Ελλάδα. Να καταγράψετε τις παρατηρήσεις σας και να παρουσιάσετε τα αποτελέσματα αυτά σε πίνακες. Επαγγέλματα μεταναστών 

6.Μελετήστε την έρευνα αυτή και εργαστείτε ανάλογα σχετικά με τις αποδοχές, τις ώρες εργασίας, τον τρόπο εύρεσης εργασίας. Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της μελέτης σας στις υπόλοιπες ομάδες και αναφέρετε τις επιπτώσεις αυτές στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Υπήρχε κάτι ανάλογο και στην περίπτωση των προσφύγων. Έρευνα για την απασχόληση των μεταναστών στην Ελλάδα2 Εργασία και ημερομομίσθια την εποχή του μεσοπολέμου  Επαγγελματική αποκατάσταση προσφύγων  

 ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΓΗΓΕΝΩΝ-ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1.Από τις πηγές που παρατίθενται παρακάτω να καταγράψετε τα αίτια της σύγκρουσης γηγενών και προσφύγων .Ποιό από αυτά θεωρείται το πιο σημαντικό αίτιο;Αιτιολογείστε την άποψή σας και προτείνεται τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων αιτίων. Τα αίτια της σύγκρουσης Η εγκατάσταση των προσφύγων στο Κερατσίνι  2.Θεωρείται ότι αυτά τα αίτια υπάρχουν και σήμερα ανάμεσα σε «ντόπιους» και μετανάστες; Η αντιμετώπιση των Πόντιων προσφύγων   .

Θέμα για μελέτη Τα στερεότυπα είναι αποτέλεσμα του τρόπου σκέψης όπου με αφετηρία την ταξινόμηση ενός ατόμου σε συγκεκριμένη κοινωνική κατηγορία οδηγείται σε ατεκμηρίωτες γενικεύσεις για τα χαρακτηριστικά του… …Πρόκειται για υποθέσεις που παρουσιάζονται ως βεβαιότητες και τεκμηριωμένες διαπιστώσεις..

Η εγκατάστασις των προσφύγων και αι εκ ταύτης ωφέλειαι Ανακαλύπτω Ανατρέξτε στις πηγές της διαφάνειας 13 καθώς και στην παρακάτω πηγή και αναφέρετε περιπτώσεις γέννησης ή και ενίσχυσης στερεοτύπων. Συμφωνείτε με την παραπάνω διαπίστωση; Εξευρενώ Αναφέρατε στην τάξη κι άλλες περιπτώσεις στερεοτυπικών πρακτικών και στερεοτυπικού λόγου. Συμπεραίνω Με βάση τις πηγές ως προς την εργασία των προσφύγων και των μεταναστών αναφέρετε τις συνέπειες των στερεοτυπικών αντιλήψεων. Η εγκατάστασις των προσφύγων και αι εκ ταύτης ωφέλειαι

ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1.Αφού γνωρίσετε το ιστορικό πλαίσιο , να μελετήσετε τις παρακάτω πηγές και να αξιολογήσετε : Α) τη στάση του ελληνικού κράτους , απέναντι στους πρόσφυγες. Β) τον τρόπο με τον οποίο προσπάθησε το ελληνικό κράτος να ανταπεξέλθει στις αυξανόμενες ανάγκες. Απαλλοτρίωση τσιφλικιών  Η στέγαση των προσφύγων  Δημοσιονομική αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος Βασικό χρονολόγιο προσφυγικού ζητήματος  2. Πιστεύετε ότι η Ε.Α.Π. ανταποκρίθηκε στο έργο της.Αξιοποιήστε τις παρακάτω πηγές και τεκμηριώστε την απάντησή σας. Ε.Α.Π  Ε.Α.Π Εφ. Ριζοσπάστης  Η βιομηχανική εγκατάσταση των προσφύγων στη Ν.Ιωνία

Η προσφορά των προσφύγων Ελευθέριος Βενιζέλος …Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς σήμερον που μπορεί να αρνηθεί ότι μετά την επελθούσαν Μικρασιατικήν καταστροφήν η άφιξις επί του ελληνικού εδάφους των εκατόν είκοσι μυριάδων προσφύγων, υπήρξε ευλογία δια το Ελληνικόν Κράτος… http://rhodeslibrary.gr/info/2002_5/chapter_4.html Αριστείδης Στεργιάδης Όταν ο Στεργιάδης ανακοίνωσε στον νεαρό τότε πολιτικό Γ.Παπανδρέου την επερχόμενη καταστροφή, δέχτηκε την ερώτηση: «Γιατί δεν ειδοποιείτε τον κόσμο να φύγει;» Η απάντηση του έλληνα αρμοστή της Σμύρνης ήταν η εξής: «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξει ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα». Αφού μελετήσετε τις παρακάτω πηγές αξιολογείστε και κρίνετε τις απόψεις των δυο αυτών πολιτικών ανδρών.

1.Να αναλύσετε και εξετάσετε τους παρακάτω πίνακες και σχεδιαγράμματα, και να αποδώσετε αναφορά σχετικά με τη συμβολή του προσφυγικού πληθυσμού στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Πίνακας 1 «Αξία παραγωγής » Πίνακας 2 « Αριθμός επιχειρήσεων »  Πίνακας 3 « Αύξηση συσταθεισών εταιρειών »  Πίνακας 4 « Εξαγωγές ως ποσοστό των εισαγομένων »  Πίνακας 5 «Κλάδος μηχανικών κατασκευών »  

Η συμβολή των προσφύγων στην τέχνη  Ποντιακοί χοροί Μάρκος Βαμβακάρης Γ.Σεφέρης Η συμβολή των προσφύγων στην τέχνη  Παρατηρώ τις εικόνες και αναφέρω αν γνωρίζω για τα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται.  Η.Βενέζης Αυτοπρωσοπογραφία Φ.Κόντογλου