Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
2.5. Ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων με τη συμβολή των Τ.Π.Ε.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Διδακτικά σενάρια Στέργιος Ναστόπουλος.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να λειτουργούν ως συνεργάτες του μαθητή υποστηρίζοντας και ενισχύοντας την κριτική σκέψη & την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου. Ο υπολογιστής έχει την δυνατότητα να υποστηρίξει γνωστικές διεργασίες όπως, σκέψη, επίλυση προβλημάτων, μάθηση κ.λ.π. Ο υπολογιστής έχει την δυνατότητα να υποστηρίξει γνωστικές διεργασίες όπως, σκέψη, επίλυση προβλημάτων, μάθηση κ.λ.π. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Πλεονεκτήματα χρήσης του Η/Υ Ο υπολογιστής εμπεριέχει λειτουργίες που αποδεσμεύουν (τον μαθητή) από μηχανιστικές διεργασίες και απομνημόνευση, μειώνουν την γνωστική υπερφόρτωση, εκτελούν υπολογισμούς, αναπαριστούν μεγέθη φαινόμενα και καταστάσεις απρόσιτες στην καθημερινή εμπειρία. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Υποστηρίζει γνωστικές και μεταγνωστικές διεργασίες. Υποστηρίζει γνωστικές και μεταγνωστικές διεργασίες. ( ο μαθητής ξέρει τι κάνει και γιατί το έκανε) ( ο μαθητής ξέρει τι κάνει και γιατί το έκανε) Μειώνει τον γνωστικό φόρτο με εκτέλεση μηχανιστικών διεργασιών ώστε ο μαθητής ελεύθερος να ασχολείται με νοητικές διεργασίες υψηλότερου επιπέδου. Μειώνει τον γνωστικό φόρτο με εκτέλεση μηχανιστικών διεργασιών ώστε ο μαθητής ελεύθερος να ασχολείται με νοητικές διεργασίες υψηλότερου επιπέδου. ( excel, δημιουργία γραφημάτων) ( excel, δημιουργία γραφημάτων) Εμπλέκει το μαθητή σε μαθησιακές δραστηριότητες που είναι αδύνατο να υλοποιηθούν με άλλο τρόπο. Εμπλέκει το μαθητή σε μαθησιακές δραστηριότητες που είναι αδύνατο να υλοποιηθούν με άλλο τρόπο. (εικονικά εργαστήρια) (εικονικά εργαστήρια) Δημιουργεί και ελέγχει υποθέσεις στο πλαίσιο της επίλυσης ενός προβλήματος (Λογισμικά ανοιχτού περιβάλλοντος) Δημιουργεί και ελέγχει υποθέσεις στο πλαίσιο της επίλυσης ενός προβλήματος (Λογισμικά ανοιχτού περιβάλλοντος) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Γενικότερα οι ΤΠΕ υποστηρίζουν Κατασκευή γνώσης Αναζήτηση-εξερεύνηση Μάθηση μέσω ενεργειών Γνωστική σύγκρουση Μάθηση με συνδιαλλαγή-συνεργασία Μάθηση μέσω αναστοχασμού Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Ρόλος δασκάλου Ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο συντονιστή,καθοδηγητή της προσπάθειας του μαθητή να οικοδομήσει την γνώση. Από μεταφορέας της γνώσης μετατοπίζεται σε διευκολυντή της μάθησης. Δεν μειώνεται έτσι η αξία του αλλά υπαγορεύει νέα γνώση και δεξιότητες. Διευκολύνει την σύνδεση της γνώσης με την πραγματικότητα. Ρόλος μαθητή Ο μαθητής εργάζεται με στόχο να ανακαλύψει το αντικείμενο της μάθησης. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής.Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής.Μέσο συμπληρωματικό των παραδοσιακών μέσων υποβοηθητικό για τον εκπ/κό,Μέσο συμπληρωματικό των παραδοσιακών μέσων υποβοηθητικό για τον εκπ/κό,όχι υποκατάστατό του.όχι υποκατάστατό του.Οι ΤΠΕ δεν είναι πανάκεια.Οι ΤΠΕ δεν είναι πανάκεια.Η κατάλληλη αξιοποίησή τους από ένα σωστά εκπαιδευμένο δάσκαλο κάνει την διαφορά.Η κατάλληλη αξιοποίησή τους από ένα σωστά εκπαιδευμένο δάσκαλο κάνει την διαφορά.Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής.Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής.Μέσο συμπληρωματικό των παραδοσιακών μέσων υποβοηθητικό για τον εκπ/κό,Μέσο συμπληρωματικό των παραδοσιακών μέσων υποβοηθητικό για τον εκπ/κό,όχι υποκατάστατό του.όχι υποκατάστατό του.Οι ΤΠΕ δεν είναι πανάκεια.Οι ΤΠΕ δεν είναι πανάκεια.Η κατάλληλη αξιοποίησή τους από ένα σωστά εκπαιδευμένο δάσκαλο κάνει την διαφορά.Η κατάλληλη αξιοποίησή τους από ένα σωστά εκπαιδευμένο δάσκαλο κάνει την διαφορά. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία. Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό των παραδοσιακών μέσων υποβοηθητικό για τον εκπ/κό, όχι υποκατάστατό του. Οι ΤΠΕ δεν είναι πανάκεια. Η κατάλληλη αξιοποίησή τους από ένα σωστά εκπαιδευμένο δάσκαλο κάνει την διαφορά.

Δημιουργία εκπ/κών σεναρίων με χρήση των ΤΠΕ Η δημιουργία σεναρίων διδασκαλίας κρίνεται απαραίτητη! Το σενάριο περιγράφει την προεργασία που απαιτείται κατά περίπτωση, την εκπ/κή πορεία στην τάξη καθώς και την αξιολόγηση της όλης διαδικασίας μετά την διδασκαλία. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Ορισμός σεναρίου διδασκαλίας Εκπαιδευτικό σενάριο (educational scenario) είναι η περιγραφή ενός μαθησιακού πλαισίου με εστιασμένο γνωστικό (ά ) αντικείμενο (α ), συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, παιδαγωγικές αρχές και σχολικές πρακτικές. Ένα τέτοιο σενάριο ενέχει (υλοποιείται μέσα από ) σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (educational activities). Η δομή και ροή κάθε δραστηριότητας καθώς και οι ρόλοι του διδάσκοντα - μαθητών και η αλληλεπίδρασή τους με τα όποια χρησιμοποιούμενα μέσα και υλικό, περιγράφονται σε ένα πλάνο δραστηριότητας (activity plan). Μέρος ενός τέτοιου πλάνου προβλέπει τη χρήση λογισμικού. πηγή: Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Δομή σεναρίων διδασκαλίας Περιγραφή γνωσιακού αντικειμένου (Μάθημα, Τάξη). Περιγραφή γνωσιακού αντικειμένου (Μάθημα, Τάξη). Στόχοι (διδακτικοί μαθησιακοί). Στόχοι (διδακτικοί μαθησιακοί). Χρόνος υλοποίησης. Χρόνος υλοποίησης. Μέσα, υλικά υλοποίησης (Ε Λ, ιστοσελίδες αναφοράς, συνοδευτικό υλικό-φύλλα εργασίας) Μέσα, υλικά υλοποίησης (Ε Λ, ιστοσελίδες αναφοράς, συνοδευτικό υλικό-φύλλα εργασίας) Αρχές θεωρητικό πλαίσιο. Αρχές θεωρητικό πλαίσιο. Ρόλους (δάσκαλος και μαθητές) Ρόλους (δάσκαλος και μαθητές) Αξιολόγηση. Αξιολόγηση. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.