IT Benefits Τσαγαλά Ευρύκλεια Σιάκουλη Ευθυμία Στρατηγική και Οικονομική των Πληροφοριακών Συστημάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Advertisements

H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
Η σημασία των άϋλων περιουσιακών στοιχείων για τη βελτίωση της ποιότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Στέφανος Ασωνίτης & Πέτρος Κωσταγιόλας Τμήμα Αρχειονομίας.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Το κόστος ποιότητας στην μεταλλουργία Ανδρίτσος Δημήτριος Διπλωματική εργασία ΑΘΗΝΑ 2002.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ «ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ» 1 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

IT Benefits Τσαγαλά Ευρύκλεια Σιάκουλη Ευθυμία Στρατηγική και Οικονομική των Πληροφοριακών Συστημάτων

Περιεχόμενα  Ομάδα αξιολόγησης οφελών  Μετρήσιμα οφέλη  Μη μετρήσιμα οφέλη  Οφέλη κατά Mintzberg  Αποτυχία  Συμπεράσματα

Ομάδα αξιολόγησης οφελών IT project  Προετοιμασία ομάδας  Προετοιμασία για συνεντεύξεις  Συνεντεύξεις και συσκέψεις  Ανάλυση προτάσεων  Υπολογισμός κόστους  Τελική μορφή προτάσεων

Impact matrix Positive impactsNegative impacts IT application A B C D E

 Πηγές 1.Εκτίμηση πριν την υλοποίηση 2.Στόχοι και μέτρα απόδοσης 3.Επιχειρηματικές παράμετροι 4.Παράμετροι Συστήματος 5.Άλλες έρευνες και αξιολογήσεις Οφέλη (1/ 2)

Οφέλη (2/ 2)  Τύποι  Μετρήσιμα(tangible) •μείωση κόστους / εξόδων •αντικατάσταση κόστους / εξόδων •αποφυγή κόστους / εξόδων •έσοδα / εισόδημα  Μη-μετρήσιμα (intangible)  Βελτίωση αποδοτικότητας  Βελτίωση αποτελεσματικότητας  Ενίσχυση καινοτομίας

Μετρήσιμα Οφέλη  Στάδιο 1 : Σύλληψη  Στάδιο 2 : Υπολογισμός  μείωση εξόδων: αύξηση παραγωγικότητας  μείωση άλλων εξόδων: αποτελεσματική διοίκηση και ενοποιημένα συστήματα  αποφυγή εξόδων: αναβολή επενδύσεων  αύξηση εσόδων : βελτίωση προσφερόμενων υπηρεσιών / προϊόντων  Στάδιο 3 : Έλεγχος  αποτελεσματική διοίκηση και έλεγχος για αξιοποίηση οφελών

Μη-μετρήσιμα Οφέλη (1/4)  Διοίκηση και Οργανισμός  Εξωτερικά  Εσωτερικά  Στρατηγική  High downside risk

 Διοίκηση και Οργανισμός  βελτίωση σχεδιασμού και προβλέψεων  αποτελεσματικότερος διοικητικός έλεγχος  αύξηση αξίας της πληροφορίας  βελτίωση ποιότητας αποφάσεων  υπεροχή του Οργανισμού και ευελιξία Μη-μετρήσιμα Οφέλη (2/4)

Μη-μετρήσιμα Οφέλη (3/4)  Εξωτερικά  εξυπηρέτηση πελάτη  εικόνα της επιχείρησης  καλύτερο μερίδιο αγοράς  Εσωτερικά  ψυχολογία προσωπικού  ανάπτυξη προϊόντος  καλύτερη αποκρισιμότητα στις απαιτήσεις των πελατών

Μη-μετρήσιμα Οφέλη (4/4)  Στρατηγική  υποστήριξη επιχειρησιακών στόχων  συνάφεια με τεχνικές αρχιτεκτονικές  παροχή μελλοντικών δυνατοτήτων  High downside risk  νομοθεσία και κυβερνητική πολιτική  ασφάλεια  κόστος μη-επένδυσης

Κάποια σχόλια  Οφέλη σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς  Υπολογισμός κόστους Dis-benefits  Οφέλη ‘unstructured’ computing  Ανάλυση ευαισθησίας οφελών

6 Μέθοδοι Αξιολόγησης(1/3)  Κατηγοριοποίηση project  Μοναδικό κριτήριο  υποχρεωτικό,απαραίτητο,επιθυμητό  Αξία σε όλο το project: μέσο κατάταξης  Επιχειρησιακές Διαδικασίες  Μέτρο αξίας  Αναγνώριση επιρροής IT εφαρμογών σε διαδικασίες: προσδιορισμός οφελών

6 Μέθοδοι Αξιολόγησης (2/3)  Διακριτά μη μετρήσιμα στοιχεία  17 μη μετρήσιμα οφέλη  Διοίκηση και οργανισμός, εξωτερικά, εσωτερικά, στρατηγικά, υψηλό ρίσκο  Ομάδες από οφέλη (Willcocks and Lester)  Πλεονεκτήματα κόστους  Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα  Υπηρεσίες στο Κοινό  Ποιότητα προϊόντων  Ενίσχυση εργασίας

6 Μέθοδοι Αξιολόγησης (3/3)  Σύνθετα Κριτήρια (Buss)  Επιχειρηματικά  Οικονομικά  Μη μετρήσιμα  Τεχνικά/λειτουργικά  Οικονομικά της Πληροφορικής  Παραδοσιακή CBA  Απόδοση αξίας και επιτάχυνση  Επαναδόμηση αξίας  Αξιολόγηση καινοτομίας

Βασικά μέρη ενός οργανισμού κατά Mintzberg Ανώτατα Στελέχη Διοίκηση Μεσαίου Επιπέδου Τεχνοϋποδομή Προσωπικό Υποστήριξης Λειτουργικός Πυρήνας Άτομα με Άτομα με συνολική ευθύνη συνολική ευθύνη για τον οργανισμό για τον οργανισμό Managers μεσαίου επιπέδου: senior - προϊστάμενοι πρώτης γραμμής Managers μεσαίου επιπέδου: senior - προϊστάμενοι πρώτης γραμμής Άτομα που κάνουν την βασική δουλειά: Άτομα που κάνουν την βασική δουλειά: παραγωγή προϊόντων- υπηρεσιών παραγωγή προϊόντων- υπηρεσιών Άτομα που υπηρετούν τον οργανισμό επηρεάζοντας τη δουλειά των άλλων Άτομα που υπηρετούν τον οργανισμό επηρεάζοντας τη δουλειά των άλλων Άτομα που παρέχουν υποστήριξη εκτός βασικής ροής εργασίας (ειδικοί) Άτομα που παρέχουν υποστήριξη εκτός βασικής ροής εργασίας (ειδικοί)

Κατηγοριοποίηση οφελών κατά Mintzberg  Στρατηγικά (ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, BPR, κτλ)  Διοίκηση (συλλογή, συνάθροιση και διαμοιρασμός πληροφορίας, λήψη αποφάσεων, κατανομή πόρων, κτλ)  Αποδοτικότητα-Αποτελεσματικότητα (βελτιωμένη παραγωγικότητα και απόδοση, κτλ)  Λειτουργικότητα (αλλαγές στον τρόπο εργασίας, νέοι τρόποι διοίκησης και οργάνωσης, αλλαγές στις λειτουργίες και στα καθήκοντα, κτλ)  Υποστήριξη (υποστηρικτικά συστήματα εκτός λειτουργικής σφαίρας της επιχείρησης, κτλ)

Συμπληρωματικές κατηγορίες οφελών  Πληροφόρηση (καθήκοντα, λήψη αποφάσεων)  Επικοινωνία (επέκταση ιδεών, ομοφωνία, βελτιωμένος διάλογος, κτλ)  Μάθηση (αντίληψη του οργανισμού στο περιβάλλον του, μαθαίνουν πως να μαθαίνουν, διαμοιρασμός μάθησης, κτλ)

Απρόβλεπτα οφέλη  Στρατηγικά (βελτιωμένες σχέσεις με πελάτες, ευελιξία στην ανταπόκριση, κτλ)  Διοίκηση (αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής, εμπειρία σε εξελιγμένη τεχνολογία, νέες δουλειές, κτλ)  Αποδοτικότητα-Αποτελεσματικότητα (μείωση κόστους, αυξημένη παραγωγικότητα, κτλ)  Λειτουργικότητα (ασυνήθιστες αλλαγές στον τρόπο εργασίας, άμεση χρήση Η/Υ κτλ)  Υποστήριξη (υπακοή σε standards, διαμοιρασμένος έλεγχος κειμένων κτλ) Απρόβλεπτα : προέκυψαν μετά την υλοποίηση

Αποτυχία προσδιορισμού οφελών  Μειωμένη αντίληψη (βελτίωση δημιουργικότητας, σχέσεις με πελάτες, νέοι τρόποι εργασίας, κτλ)  Προβλήματα διοίκησης (αποτυχία ελέγχου συστήματος: αχρηστία, πραγματική χρήση διαφορετική από την προβλεπόμενη)  Μέτρηση (δυσκολία μέτρησης αλλαγών μετά την εισαγωγή του ΙΤ)

Συμπερασματικά... Εισαγωγή ΠΣ σε οργανισμό: δύσκολη και αμφίβολη  άγνοια κοστών-οφελών  νεωτεριστικά  απρόβλεπτο μέλλον  μη μετρήσιμα κόστη-οφέλη  αξιολόγηση-διαχείριση αλλαγών  απόκρυψη επιπτώσεων σε ανθρώπινους- οργανωτικούς όρους  αλλαγή κοινωνικών δομών και κουλτούρας οργανισμού  αλλαγή σχέσεων με πελάτες, ανταγωνιστές, προμηθευτές

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!