Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 1. ‘e-Content: New advantages - New handicaps ’ Panayiotes Anastasiades Ph.D University.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Ιανουάριος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Μαρία Βαρένα, Μαρία Σαρπότα Δρ. Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών ΣΤΕΦ, ΤΕΙ Σερρών
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Διάλεξη 1: Εισαγωγή στην Κοινωνία της Πληροφορίας 1.1 Ένας νέος κόσμος γεννιέται. 1.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της ΚτΠ. 1.3 Το εμπορικό προϊόν πληροφορία.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ 5.1 Τα στάδια της μετάβασης του εκπαιδευτικού τομέα στην ΚτΠ 5.2 Το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον. 5.3 Προβληματισμοί.
Πληροφορική και εκπαίδευση
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ο τομέας της Πληροφορικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
5. Η εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας 5.1 Εισαγωγή 5.2 Τα βασικά χαρακτηριστικά της συντελούμενης αλλαγής 5.3 Οι νέες προτεραιότητες 5.4 Τα συστατικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Διάλεξη 7: Από την Θεωρία στην Πράξη – Μελέτες Περίπτωσης
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Α Π Λ Η Ρ Ο Φ Ο Ρ Ι Κ Ω Ν Σ Υ Σ Τ Η Μ Α Τ Ω Ν
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 1. ‘e-Content: New advantages - New handicaps ’ Panayiotes Anastasiades Ph.D University Of Cyprus, Department of Computer Science Chairman of the permanent scientific committee on social issues of the Greek Computer Society

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 2 Δομή παρουσίασης 1. Η αναδυόμενη κοινωνία της Πληροφορίας. 2. E-content και εκπαιδευτικό περιβάλλον 3. E-content για όλους ; 4. Ο κίνδυνος του νέου ψηφιακού δυϊσμού.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 3 1. Η αναδυόμενη κοινωνία της πληροφορίας... •Τα πάντα γύρω μας αλλάζουν με ραγδαία ταχύτητα…. •Οι νέες τεχνολογίες καλύπτουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος τόσο της εργασιακής όσο και της καθημερινής μας ζωής……. •Ο σύγχρονος άνθρωπος προσπαθεί να προσαρμοστεί στο καινούριο, το νέο το σύγχρονο ….που συνεχώς μεταβάλλεται. •Η πληροφορία αποκτά υψηλή προστιθέμενη αξία

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 4 Η βασική σχέση ανθρώπου και πληροφορίας.…. • Μέχρι σήμερα στην ιστορία της ανθρωπότητας ο άνθρωπος κατευθύνονταν προς την πληροφορία. • Έτσι όλες του οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην διάνοιξη χερσαίων, εναέριων και θαλάσσιων διόδων. • Το ζητούμενο μιας ολόκληρης εποχής ήταν η ασφάλεια και η ταχύτητα των διόδων και των μέσων μεταφοράς.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 5 Η βασική σχέση ανθρώπου και πληροφορίας ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ. Η ευρεία διάδοση φιλικών στην χρήση Η/Υ, Η ψηφιοποίηση της πληροφορίας, Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών δικτύων και του Internet, Δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες για την μεγάλη ανατροπή….

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 6 Η μεγάλη ανατροπή…. Ενώ μέχρι σήμερα στην ιστορία της ανθρωπότητας, ο άνθρωπος προσέγγιζε την πληροφορία υπό την μορφή εμπορικών προϊόντων, γνώσεων, συναλλαγών κλπ, στην εποχή της πληροφορίας η μετάλλαξη της μορφολογίας της και η λυτρωτική της αποδέσμευση από χωροχρονικούς περιορισμούς, την καθιστούν προσπελάσιμη μέσω των δικτυωμένων Η/Υ στους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι την αναζητούν χωρίς να απαιτείται πλέον η μετακίνηση από τον χώρο της γεωγραφικής τους εγκατάστασης προς το φυσικό ή τεχνητό σημείο αποθήκευσης της

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 7 Η μεγάλη ανατροπή Το παράδειγμα της ψηφιακής βιβλιοθήκης •Παραδοσιακή βιβλιοθήκη •Μηχανογραφημένη βιβλιοθήκη •Ψηφιακή βιβλιοθήκη Παράδειγμα

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 8 …..Έτσι •Αν μέχρι σήμερα –Μας ενδιέφερε η ασφάλεια των δρόμων και –Η ταχύτητα των μέσων μεταφοράς •Στη νέα εποχή η προτεραιότητα μας είναι: –Η ασφάλεια των ηλεκτρονικών διόδων και –Η ταχύτητα προσπέλασης της πληροφορίας ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 9 Εάν έχουμε χρησιμοποιήσει Έχουμε αγγίξει δειλά, δειλά την ΚτΠ Εάν έχουμε πλοηγηθεί στο Internet Έχουμε κάνει ένα βήμα στην Κτπ Εάν εργαζόμαστε, εκπαιδευόμαστε και επικοινωνούμε μέσω δικτύων ΤΟΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ! Τι είναι τελικά η κοινωνία της Πληροφορίας ;

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου E-content και εκπαιδευτικό περιβάλλον •Η έννοια του e-content δεν περιορίζεται μόνο στο υλικό της βιβλιοθήκης •Αγκαλιάζει το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας •Διαμορφώνοντας ένα νέο εκπαιδευτικό και διοικητικό περιβάλλον στον χώρο της εκπαίδευσης

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 11 Το εικονικό μαθησιακό περιβάλλον Π.χ Το εικονικό πανεπιστήμιο Το νέο Διδακτικό Περιβάλλον - Βιβλιοθήκη Διδασκαλία:Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται μέσω τηλεδιάσκεψης αλλά και ασύγχρονων μορφών σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά πολυμέσα. Σημειώσεις: Παρέχονται σε ηλεκτρονική μορφή από τον διαδικτυακό τόπο του μαθήματος Επικοινωνία: Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεδιάσκεψη, χώρος συζητήσεων στο site του μαθήματος Αξιολόγηση: Ηλεκτρονικά συστήματα αξιολόγησης σε συνδυασμό με τηλεδιάσκεψη Βιβλιοθήκη: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 12 Το νέο Διοικητικό περιβάλλον ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ. Ευρετήριο Διοικητικών υπηρεσιών του Πανεπιστημίου. Αποφάσεις συγκλήτου που αφορούν τους φοιτητές.. Θέσεις εργασίας - Γραφείο διασύνδεσης. Πολιτιστικές Αθλητικές Εκδηλώσεις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ. Υποβολή ερωτήσεων στο σύνολο των υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επαφή με τους αρμόδιους υπαλλήλους, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η τηλεδιάσκεψης. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ Υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών Ηλεκτρονική έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών (πιστοποιητικά σπουδών αναλυτική βαθμολογία κλπ) Δηλώσεις μαθημάτων μέσω διαδικτύου

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 13 Παραδείγματα Ασύγχρονης διδασκαλίας Σύγχρονης επικοινωνίας - Τηλεδιάσκεψης Real time presentation Ηλεκτρονικές σημειώσεις Διοικητικές υπηρεσίες

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου E-content για όλους; Η πρόσβαση ευρύτερων πληθυσμιακών ομάδων στη νέα ηλεκτρονική πραγματικότητα εξαρτάται από την: –Δυνατότητα ενημέρωσης ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων –Από την δυνατότητα απόκτησης όλου του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. –Από τη δυνατότητα βέλτιστης χρήσης των μηχανών και του λογισμικού.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 15 Ο ρυθμός διείσδυσης των νέων τεχνολογιών είναι σημαντικός •Γιατί η τιμή διάθεσης τους είναι προσιτή στο μέσο καταναλωτή. •Γιατί η χρήση των νέων τεχνολογικών εργαλείων δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις και δεξιότητες. •Γιατί διευκολύνουν ένα μεγάλο μέρος της επαγγελματικής μας ζωής. •Και τέλος, η καθημερινή μας ζωή συντονίζεται ευκολότερα στις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 16 Αλλά…. •Το κόστος της πρόσβασης δεν είναι το ίδιο για όλους. •Τα χαμηλότερα οικονομικά και μορφωτικά στρώματα δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. •Γεωγραφικές περιφέρειες, επιχειρηματικοί κλάδοι, και πλήθος επαγγελμάτων δεν είναι συμβατοί με την εξέλιξη.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 17 Ας δούμε πραγματικά στοιχεία.. ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. •Περιοχή έρευνας Η περιοχή έρευνας ήταν το σύνολο της χώρας συμπεριλαμβανομένων και των νήσων Αιγαίου και Ιονίου. •Μέγεθος δείγματος Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1209 άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω. •Χρόνος διεξαγωγής Η έρευνα πεδίου διεξήχθη από 21 έως 27/6/2000. •Σταθμίσεις Προκειμένου να εξισορροπηθούν τυχόν παράγοντες μεροληψίας το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων ως προς το φύλο και την ηλικία. 4Διονύσης Πάνος Νεκτάριος Σαρτζετάκης 4Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης Εφαρμογών Internet METRON ANALYSIS S.A.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 18 Κατοχή Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στο σπίτι

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 19 Προφίλ Χρηστών Internet (ποσοστά ανά κατηγορία)

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 20 Προφίλ χρηστών Internet (2) (ποσοστά ανά κατηγορία)

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 21 Χρήστες του Internet (4)

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 22 Πόσο αισιόδοξος/η είστε για τα επαγγελματικά και προσωπικά σχέδια;

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 23 Συνοπτικά συμπεράσματα έρευνας 1. Η διείσδυση του Internet στην Ελλάδα κυμαίνεται ακόμη σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (8,6% στις ηλικίες 18 και άνω, ποσοστό το οποίο κατ’ αναλογία αντιστοιχεί περίπου σε άτομα) σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά των χωρών της Β. Ευρώπης και των Η.Π.Α, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 50%. Το στοιχείο αυτό, αποτελεί ένδειξη των μεγάλων περιθωρίων αύξησης της διείσδυσης του Internet αλλά και γενικότερα των ηλεκτρονικών αγαθών στη χώρα μας, λαμβανομένου υπόψη και του ότι το 82,2% δεν κατέχει ηλεκτρονικό υπολογιστή. 2. Στις ηλικίες 18 και άνω, οι χρήστες του Internet κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα 18 έως 24, είναι ανωτέρου εκπαιδευτικού επιπέδου, ζουν κυρίως στα αστικά κέντρα, ανήκουν στα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια και κάνουν ευρύτερη ηλεκτρονικών αγαθών από ότι οι μη χρήστες.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 24 Συνοπτικά συμπεράσματα έρευνας 3. Από τους Ελληνες χρήστες του Internet, το μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι άνδρες, περίπου ο ένας στους τρεις συνδέεται καθημερινά στο Internet, κυρίως από το σπίτι ή το χώρο εργασίας του. 4. Είναι άτομα αισιόδοξα για τα προσωπικά τους σχέδια αλλά και για την πορεία της χώρας γενικά, διακρίνονται από εξωστρέφεια και αποδέχονται σε μεγάλο ποσοστό την ιδέα της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης. 5. Η χρήση του Internet δεν φαίνεται να καλύπτει τη χρήση ή να επηρεάζει αρνητικά και τη χρήση των υπολοίπων ΜΜΕ, ούτε από ποσότητα παρακολούθησης, ούτε από την αντιλαμβανόμενη αξιοπιστία τους. Σε ικανοποιητικό βαθμό παρακολουθούν καθημερινά τον Τύπο, το Ραδιόφωνο (σε μεγαλύτερα ποσοστά μάλιστα από τους μη χρήστες) αλλά και την τηλεόραση.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΥΙΣΜΟ. •Είναι πολύ πιθανόν ο εκπαιδευτικός πληθυσμός να κατατμηθεί –σε αυτούς που θα μπορέσουν να ενταχθούν στην νέου τύπου εκπαιδευτική διαδικασία, απολαμβάνοντας και των αντίστοιχων πλεονεκτημάτων, – και σε εκείνους που θα αδυνατούν να παρακολουθήσουν τη νέα πραγματικότητα.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 26 •Αν αναλογιστούμε πως τα χαμηλότερα μορφωτικά και εισοδηματικά στρώματα, είναι εκείνα που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα, –τότε θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε πως το ζήτημα της πρόσβασης στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον αποτελεί την σημαντικότερη προτεραιότητα στην πορεία μετάβασης για την ΚτΠ. •Ανάλογες ανησυχίες υπάρχουν και για τον χώρο των δασκάλων –Ιδιαίτερα για τις μεγαλύτερες ηλικίες –Και για εκείνους οι οποίοι δεν έχουν ακόμη καμιά επαφή με τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 27 ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ •Η ομαλή μετάβαση και η αρμονική ένταξη των πολιτών στο νέο ψηφιακό τους περιβάλλον, δεν μπορεί να γίνει με ευχολόγια, γενικές οδηγίες και άψυχα κείμενα. •Αντιθέτως, πρέπει να αποτελέσει προϊόν μιας ολοκληρωμένης προσπάθειας, όπου η συνεχής ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών θα αποκτά προστιθέμενη αξία με την παράλληλη ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους.

Παναγιώτης Αναστασιάδης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου 28 •Η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να είναι αποσπασματική, καθώς το να μάθουμε σε κάποιον να χειρίζεται έναν Η/Υ, χωρίς να του δώσουμε τη δυνατότητα να αντιληφθεί το συνολικό ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο αύριο θα κληθεί να ζήσει και να εργαστεί, αποδυναμώνει το στόχο της ουσιαστικής και δημιουργικής ένταξης ευρύτερων πληθυσμιακών ομάδων στην νέα ηλεκτρονική εποχή. •Και βέβαια δεν θα έχει καμία αξία να συνεχίσουμε να εκπαιδεύουμε ανθρώπους για το μέλλον, με τα μέσα, τη μεθοδολογία και τις διαδικασίες του χθες.