Δια Βίου Μάθηση και Δημόσιες Βιβλιοθήκες : το Πρόγραμμα ENTITLE (Europe’s New libraries Together In Transversal Learning Environments)  Δρ. Εμμανουήλ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
European Career of Researchers- E*CARE project Ελισάβετ Κοκόζηλα ΕΚΕΤΑ 11 η Συνάντηση του Ελληνικού Δικτύου Κέντρων Κινητικότητας Ερευνητών, 11 Δεκεμβρίου.
Advertisements

GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008
Εκπαίδευση για τα Ψηφιακά αποθετήρια οργανισμών μνήμης
Συνεργασία δημοτικών βιβλιοθηκών στα πλαίσια του EuropeanaLocal: διαλειτουργικά αποθετήρια Δρ. Αλέξανδρος Κουλούρης Δρ. Εμμανουήλ Γαρουφάλλου 2 ο Πανελλήνιο.
Η συμβολή του EuropeanaLocal στην ανάδειξη των συλλογών των βιβλιοθηκών τέχνης Δρ. Εμμανουήλ Γαρουφάλλου
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας και η συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά προγράμματα : Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Πειραματισμός, Ιωάννης Τροχόπουλος.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
TEL-ME-MOR The European Library: Modular Extensions for Mediating Online Resources Ευρωπαϊκή Βιβλιοθήκη – Σπονδυλωτές Επεκτάσεις για Μεσολαβητικές Επιγραμμικές.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
Ελληνικό Κέντρο Αναδιανομής Καινοτομίας/ΕΚΤ. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (IRC Network)  Πρόγραμμα INNOVATION (DG Enterprise)  63.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Έρευνα για την ανάπτυξη ψηφιακών βιβλιοθηκών από τις ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Δρ. Εμμανουήλ Γαρουφάλλου και Παναγιώτης Μπαλατσούκας
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Τίτλος Δραστηριότητας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δια Βίου Μάθηση και Δημόσιες Βιβλιοθήκες : το Πρόγραμμα ENTITLE (Europe’s New libraries Together In Transversal Learning Environments)  Δρ. Εμμανουήλ Γαρουφάλλου  Καθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης  Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας  Ερευνητική Ομάδα Δέλτος « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Στρατηγικές πρωτοβουλίες i2010 « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση  Οι νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα « εκπαιδευτικό χάσμα » ανάμεσα στην τυπική - επίσημη εκπαίδευση και στις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις  Η δια βίου μάθηση και κατάρτιση αποτελούν πλέον βασικό άξονα της Κοινωνίας της Πληροφορίας  Η απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων αποτελούν ζωτικής σημασίας « εφόδια » για τους νέους για να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Η διαδικασία της μάθησης  Για τα παιδιά και τους νέους, ο ρόλος των νέων τεχνολογιών και των Τεχνολογιών της Πληροφόρησης και Επικοινωνίας ( ΤΠΕ ) στη διαδικασία της μάθησης γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός.  Η διαδικασία της μάθησης ολοένα και πιο συχνά λαμβάνει χώρα μέσα από δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου με τη βοήθεια ψηφιακών τεχνολογιών, ως μέρος της κοινωνικής, καθημερινής και πολιτιστικής ζωής των νέων.  Οι καθημερινές δραστηριότητες μάθησης των παιδιών και των νέων, πολύ συχνά δεν γίνονται αντιληπτές από φορείς και ιδρύματα παροχής επίσημης εκπαίδευσης και τίθενται στο περιθώριο.  Τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να είναι : η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή στον ελεύθερο χρόνο, το παίξιμο παιχνιδιών στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στο Διαδίκτυο, η χρήση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ιδιαίτερα της ζωντανής επικοινωνίας με μεμονωμένα άτομα ή ομάδες (chat rooms), η αξιοποίηση ψηφιακών μέσων, η ψηφιακή τηλεόραση, η χρήση ψηφιακών φωτογραφιών, το μοίρασμά εμπειριών σε ψηφιακό περιβάλλον, τα κοινωνικά δίκτυα, το Web 2.0, κ. α. « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Τα τελευταία 10 χρόνια η λειτουργία των βιβλιοθηκών και ο ρόλος των βιβλιοθηκονόμων έχει αλλάξει σημαντικά αντανακλώντας και τις αλλαγές στη φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παράγοντες που συντέλεσαν σε αυτήν την αλλαγή είναι : Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Η έκρηξη των ηλεκτρονικών εκδόσεων Η μαζική ψηφιοποίηση Το Διαδίκτυο & Το κοινωνικό λογισμικό (Social software/WEB 2.0) Νέα δεδομένα

Ο Ρόλος του Βιβλιοθηκονόμου  Οι βιβλιοθηκονόμοι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους αλλά και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες ώστε να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.  Να αναλαμβάνουν ρόλο εκπαιδευτή  Να συνεργάζονται στενά με προσωπικό και φορείς για την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων  Να συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό και την υποστήριξη περιβαλλόντων διαδικτυακής μάθησης  Να κάνουν δυναμική την παρουσία τους σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο ευρύτερο περιβάλλον μιας βιβλιοθήκης « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

ENTITLE ( ) Οι βιβλιοθήκες της Ευρώπης μαζί σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον μάθησης  Το πρόγραμμα ENTITLE είναι μέρος του Multilateral project (LLP, KA4: Dissemination and Exploitation of Results )  Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Grundtvig 2007  Συμμετέχουν εταίροι από 12 ευρωπαϊκά κράτη ( Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Δανία, Φινλανδία, Σλοβενία, Μάλτα, Τσεχία, Πορτογαλία, Ουγγαρία, Αυστρία, Βουλγαρία και Ρουμανία ).  Δημόσιες βιβλιοθήκες, Ευρωπαϊκά Δίκτυα, Εθνικές Υπηρεσίες με στρατηγικές υπευθυνότητες, Εθνικές Βιβλιοθηκονομικές Ενώσεις & Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί  Από την Ελλάδα συμμετέχει ως εταίρος η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας

LIGHT ( ) CALIMERA ( ) PULMAN ( ) PUBLICA ( ) MOBILE ( ) « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Το πρόγραμμα με μια ματιά  Επιδιώκει να προσδιορίσει, να περιγράψει και να διαδώσει καλές πρακτικές, συγκεκριμένες υπηρεσίες, εργαλεία και στρατηγικές που υποστηρίζουν τη μάθηση στις Βιβλιοθήκες.  Το έργο σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει και να διαδώσει την προσπάθεια που κάνουν οι δημόσιες βιβλιοθήκες σε όλη την Ευρώπη, για να προωθήσουν και να στηρίξουν τη μάθηση σε κάθε ηλικιακή ομάδα και σε κάθε κοινωνικό περιβάλλον.  Εστιάζει στην ενεργό συμμετοχή των βιβλιοθηκών, στη διαδικασία της δια βίου μάθησης, στην προσπάθεια καταπολέμησης του ψηφιακού γραμματισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα οφέλη που προσφέρονται με τη χρήση νέων τεχνολογιών.  Ανάδειξη και διάχυση παραδειγμάτων καλής πρακτικής, καινοτόμων υπηρεσιών, εργαλείων και προσεγγίσεων για να στηρίξουν τη δια βίου μάθηση.

Βασικοί Στόχοι  Να καθιερώσει ένα πλαίσιο μέτρησης για την αποτίμηση της επίδρασης των βιβλιοθηκών στη μάθηση και να παράσχει τη βάση για μελλοντικές συγκρίσεις.  Να δημιουργήσει Κατευθυντήριες Οδηγίες Ορθής Πρακτικής για Βιβλιοθήκες στη δια βίου μάθηση  Να δημιουργήσει ένα Wiki της δια βίου μάθησης, όπου ελεύθερα ειδικοί θα συμβάλουν στην ανάπτυξή του.  Να οργανώσει ημερίδες σε κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα με στόχο την ευαισθητοποίηση των ενδιαφερομένων φορέων και οργανισμών πάνω σε θέματα δια βίου μάθησης, και συζήτηση και προώθηση καινοτόμων ιδεών γύρω από θέματα αυτά « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Εθνικές έρευνες σε βιβλιοθήκες για τη δια βίου μάθηση  12 έρευνες σε αντίστοιχα Ευρωπαϊκά κράτη  Οι έρευνες προσφέρουν μια γενική πληροφόρηση για τις δράσεις δια βίου μάθησης στις βιβλιοθήκες  Ερευνήθηκαν οι εθνικές πολιτικές στη δια βίου μάθηση,  Καταγράφηκαν παραδείγματα καλής πρακτικής βιβλιοθηκών στην εκάστοτε χώρα,  Καταγράφηκαν δραστηριότητες διάχυσης και διάδοσης των δημόσιων βιβλιοθηκών από όλες τις συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα  Οι έρευνες βρίσκονται στην ιστοσελίδα : « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Η έρευνα στην Ελλάδα :  Κατέγραψε τις πολιτικές για τη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση, τους κυβερνητικούς και εθνικούς οργανισμούς, τους οργανισμούς παροχής δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης  Μελέτησε τις επιπτώσεις των εθνικών πολιτικών στις βιβλιοθήκες : γίνεται ελάχιστη αναφορά στο ρόλο και την προσφορά των βιβλιοθηκών στη δια βίου μάθηση  Παρόλα αυτά : οι βιβλιοθήκες αναπτύσσουν εργαλεία που βοηθούν στη δια βίου μάθηση με έμφαση τις νέες τεχνολογίες, όπως π. χ. ο δικτυακός κόμβος Ι nfolibraries για τις δημόσιες / δημοτικές βιβλιοθήκες ο Ελληνικός Συλλογικός Κατάλογος Δημοσίων Βιβλιοθηκών η ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου από τις βιβλιοθήκες, π. χ. η Βιβλιοθήκη της Βέροιας δημιούργησε ένα Blog ένα wiki και ένα ψηφιακό άλμπουμ των δραστηριοτήτων της στο Flickr « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Υπηρεσίες δια βίου μάθησης που οι Ελληνικές δημόσιες βιβλιοθήκες παρέχουν  Μαθήματα πληροφοριακού γραμματισμού π. χ. νέες τεχνολογίες, χρήση του Internet & Web, δεξιότητες Η / Υ, κ. α.  Υπηρεσίες πληροφοριακού γραμματισμού, και προωθούν δράσεις πληροφόρησης / εκπαίδευσης που αφορούν στη χρήση του online καταλόγου, τεχνικές αναζήτησης και ανάκτησης πληροφοριών από το Web, τον κατάλογο, τις βάσεις δεδομένων, κ. λπ.  Σεμινάρια Δημιουργίας Ψηφιακού Περιεχομένου – Web 2.0  Χώρους για μάθηση και έρευνα  Online υπηρεσίες και πηγές πληροφόρησης  Υπηρεσίες κινητών βιβλιοθηκών  Υπηρεσίες δανεισμού υλικού όπως βιβλία, DVDs, εφημερίδες, περιοδικά, οπτικοακουστικό υλικό, κ. λπ.  Δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση των παιδιών, σε δράσεις μάθησης και στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες  Προωθούν την ανάγνωση με δράσεις όπως διάβασμα παραμυθιών, λέσχες ανάγνωσης, παρουσιάσεις συγγραφέων, βιβλίων, κ. α.  Προετοιμάζουν μικρές συλλογές και υλικό για μάθηση για τάξεις, σχολεία και ομάδες πολιτών με σκοπό να βοηθήσουν και να ενισχύσουν τους μαθητές, φοιτητές και ενήλικες στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην προετοιμασία θεμάτων για διαλέξεις, σεμινάρια, εκθέσεις, συλλόγους, κ. λπ. ή με σκοπό την προώθηση θεμάτων σχετικά με την ανακύκλωση, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την μετανάστευση, κ. α. « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Το Entitle σήμερα :  Κατευθυντήριες Οδηγίες Ορθής Πρακτικής για Βιβλιοθήκες στη Δια Βίου Μάθηση  Προτείνει ένα πλαίσιο μέτρησης για την αποτίμηση της επίδρασης των βιβλιοθηκών στη μάθηση ώστε να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικές συγκρίσεις. « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009

Δια Βίου Μάθηση και Δημόσιες Βιβλιοθήκες : το Πρόγραμμα ENTITLE  Δρ. Εμμανουήλ Γαρουφάλλου  Καθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης  Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας  Ερευνητική Ομάδα Δέλτος « Δια Βίου Μάθηση και Βιβλιοθήκες », 8 Μαΐου 2009