ΤΖΙΜΠΕΗ ΠΟΥΝΑΡ
Λίγα λόγια για τηλεοδοντιατρική… Αποτελεί ένα νέο τρόπο επικοινωνίας,αποσκοπώντας την πληρέστερη οδοντιατρική φροντίδα στους ασθενείς Περιλαμβάνει την έρευνα,την παρακολούθηση και τη διαχείρηση ασθενών,καθώς και τη εκπαίδευση των ασθενών κάνοντας χρήση συστημάτων που επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες ασθενών και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες ειδικών
Υπηρεσίες τηλεοδοντιατρικής Επιτρέπουν την παροχή υπηρεσιών ανά πάσα στιγμή, πέραν των γεωγραφικών περιορισμών Συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προληπτικής διάγνωσης και οδοντιατρικής φροντίδας Συμβάλουν στην εξοικονόμηση χρόνου για τους επαγγελματίες της υγείας Επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στη πληροφορία
Τηλεδιάγνωση Χρήση απλών τηλεφωνικών συσκευών για ανταλλαγή πληροφορίας µεταξύ «µη εξειδικευµένου» οδοντιάτρου και ενός «εξειδικευµένου» οδοντιάτρου. Τα κλινικά στοιχεία (π.χ. ακτινογραφίες) µεταδίδονται σε ψηφιακή µορφή µέσω δικτύου από τον «µη εξειδικευµένο» οδοντίατρο σε κάποιο «εξειδικευµένο οδοντίατρο»,ο οποίος αφού τα εξετάσει στον υπολογιστή του, προχωράει στη διάγνωση της εξέτασης την οποία επιστρέφει στο “µη ειδικευµένο οδοντίατρο” µαζί µε οδηγίες.
Πλεονεκτήματα Η ηλεκτρονική επικοινωνία εξασφαλίζει την έγκαιρη έναρξης σωστής θεραπείας Ταχύτητα ολοκλήρωσης ενεργειών Μείωση του αριθμού λαθών Επαγγελματική αναβάθμιση οδοντιατρικών υπηρεσιών
Μειονεκτήματα Τεχνολογικοί Ελλιπείς υφιστάμενες υποδομές Οικονομικοί Κόστος αρχικής επένδυσης Οργανωτικοί Αντίσταση / φόβος στην αλλαγή Θεσμικοί Θέματα διασφάλισης απορρήτου
Ένα παράδειγμα από Eastman Dental Institute του UCL H μελέτη περιλαμβάνει 20 ασθενείς(12 άνδρες και 8 γυναίκες) Μέσο όρο ηλικίας 45 ετών(εύρος ηλικίας 23-72) Χρησιμοποιήθηκαν : • Ενδοστοματική κάμερα • Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή Clear-VU (Digital Services (DPS) • Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για να συλλάβει τις εικόνες ήταν Screen Machine II • Σαρωτής με ικανότητα σάρωσης εικόνων
Οι oδοντίατροι έκαναν σωστή διάγνωση 80% των περιπτώσεων Οι ασθενείς κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο στο οποίο έγραψαν τη γνώμη τους για ενδοστοματική κάμερα : Η πλειοψηφία των ασθενών είχαν καλή διαπίστωση Λιγότερο από 10 ασθενείς θεωρούν ότι η διαδικασία ήταν χρονοβόρα. 85% των ασθενών δήλωσαν ότι ο θεράπων οδοντίατρος μπορεί να εξηγήσει πλήρως το κλινικό τους πρόβλημα μέσω καταγραφής εικόνων Είχαν κακή διάγνωση μονο σε δύο εικόνες (19 η και 20 η ) που μπορεί να συσχετίζεται με την κακή ποιότητα αυτών των εικόνων, όμως οι ακριβείς λόγοι για κακή διάγνωση παραμένουν ασαφείς Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι με τη τηλεδιάγνωση μπορεί να διαγνωστεί το πρόβλημα των ασθενών
Γερμανοί γιατροί κάνουν ιατρική τηλεδιάγνωση μέσω ιστοσελίδας! Η ιστοσελίδα DrEd.com έχει έδρα το Λονδίνο και έχει ιδρυθεί από δύο Γερμανούς γιατρούς. Παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής διάγνωσης και συνταγογράφησης. Πώς γίνεται η τηλε-διάγνωση : Οι ασθενείς χρήστες της ιστοσελίδας συμπληρώνουν ερωτηματολόγια, μετρούν μόνοι τους την πίεσή τους, απαντούν σε ερωτήσεις του γιατρού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και σπανιότερα στέλνουν φωτογραφίες ή κάποιο δείγμα ούρων για εργαστηριακή ανάλυση.
Αντιδράσεις Εκπρόσωποι της ιατρικής κοινότητας στη Γερμανία θεωρούν τη νέα υπηρεσία «εξαιρετικά προβληματική και επικίνδυνη». Στο ίδιο μήκος κύματος τοποθετείται και ο Ιατρικός Σύλλογος της Γερμανίας. O εκπρόσωπός του θεωρεί, ότι η νέα αυτή μέθοδος ιατρικής αντιμετώπισης διακυβεύει την εμπιστοσύνη μεταξύ γιατρού και ασθενή την οποία υποβαθμίζει σε μία σχέση τεχνικού χαρακτήρα. Κανένας γιατρός δεν μπορεί να φροντίσει σωστά έναν ασθενή μόνο μέσω εγγράφων», υποστηρίζει ο κ. Χάινριχ(Ο επικεφαλής της Ένωσης Γιατρών), καθώς αυτό «θα μπορούσε να οδηγήσει σε επικίνδυνα λάθη».
Βιβλιογραφία 39.pdf 39.pdf 05/Zervaki/attached- document/2005Zervaki.pdf 05/Zervaki/attached- document/2005Zervaki.pdf ouris-hl7-esdy-2012.pdf ouris-hl7-esdy-2012.pdf 1/t07101.html 1/t07101.html