Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Η ερώτηση στην διδασκαλία
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σχεδιασμός διδασκαλίας
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
EΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη

Εσωτερικές διαδικασίες μάθησης και διδακτικές ενέργειες •Δημιουργία και ενεργοποίηση κινήτρων μάθησης •Πληροφόρηση των μαθητών για τον στόχο της διδασκαλίας •Παροχή οδηγιών και επιπρόσθετων στοιχείων

Εσωτερικές διαδικασίες μάθησης και διδακτικές ενέργειες •Ανάκληση προηγούμενων γνωστικών ικανοτήτων •Ενίσχυση και βελτίωση της συγκράτησης •Προώθηση της μεταβίβασης της μάθησης •Έλεγχος και επιβεβαίωση της μάθησης

Στρατηγικές άμεσης διδακτικής πράξης •Προπαρασκευή στόχων •Ανάλυση έργου •Παρουσίαση στόχων •Διεξαγωγή επίδειξης •Καθοδηγούμενη πρακτική εξάσκηση •Γνώση των αποτελεσμάτων και παροχή ανατροφοδότησης •Ανεξάρτητη άσκηση •Δοκιμασίες Παράδειγμα???

Μοντέλο κατευθυνόμενης διδασκαλίας •1 η φάση: Προκαταρτικές δραστηριότητες •α) Εστίαση της μαθητικής προσοχής στο διδακτικό αντικείμενο, β) σύνδεση του νέου με το προηγούμενο, γ) ανάπτυξη της ετοιμότητας για διδασκαλία •2 η φάση: Στοχοθεσία •α) Παρουσίαση στόχων, β) αιτιολόγηση στόχων •3 η φάση: Παρουσίαση νέου μαθήματος •α) Παρουσίαση νέου διδακτικού αντικειμένου, β) Εστίαση διδακτικών δραστηριοτήτων σε ένα σημείο κάθε φορά, γ)Παράθεση συγκεκριμένων παραδειγμάτων

Μοντέλο κατευθυνόμενης διδασκαλίας 4 η φάση: Παρουσίαση α) Παρουσίαση (οπτικοακουστική), β) γνωστοποίηση κριτηρίων αξιολόγησης 5 η φάση: Έλεγχος κατανόησης Α) Υποβολή ερωτήσεων, β) διατύπωση αποριών 6 η φάση: Καθοδηγημένη εξάσκηση Καθοδήγηση της αρχικής εξάσκησης 7 η φάση: Ανακεφαλαίωση Οι μαθητές ανακεφαλαιώνουν και συσχετίζουν 8 η φάση: «Ακαθοδήγητη» εξάσκηση Μαθητές εξασκούνται σε ασκήσεις εφαρμογής

Με βάση το υπόδειγμα Joyce – Weil σχεδιάστε μία διδασκαλία του βασικού οικονομικού προβλήματος στην Γ τάξη ΓΕΛ. •Προσανατολισμός (επανάληψη προηγούμενης μάθησης, καθορισμός διδακτικών στόχων, καθορισμός των διδακτικών διαδικασιών) •Παρουσίαση μαθήματος •Καθοδηγημένη ομαδική εργασία •Καθοδηγημένη ατομική εξάσκηση •Ανεξάρτητη ατομική εξάσκηση

Με βάση το παρακάτω υπόδειγμα (Μιssouri) σχεδιάστε μία διδασκαλία του βασικού οικονομικού προβλήματος στην Γ τάξη ΓΕΛ. •Ημερήσια επανάληψη (8’) •Παρουσίαση νέου μαθήματος (20΄) ; •Ατομικές εργασίες (15’) ;; •Εργασία σπιτιού •Ειδικές επαναλήψεις (εβδομαδιαία, μηνιαία)

Στρατηγικές έμμεσης διδακτικής πράξης •Εντοπισμός προβλήματος •Ανακοίνωση διδακτικών στόχων •Συλλογή δεδομένων •Ερμηνεία δεδομένων •Συμπεράσματα

Θεωρητικές θέσεις του Βrunner •Δημιουργία στάσεων ετοιμότητας •Κατανόηση της δομής της γνώσης •Επιλογή κατάλληλης διάταξης διδακτικού αντικειμένου •Καθοριστικό ρόλο ποινών και αμοιβών στη μαθησιακή διαδικασία.

Παράγοντες ανακαλυπτικής μάθησης •Η στάση και η ετοιμότητα του μαθητή •Τα κίνητρα •Η δομή και τα χαρακτηριστικά της γνώσης •Το γενικό επίπεδο γνωστικής ανάπτυξης

Στοιχεία ευρετικής ανακαλυπτικής μάθησης •Ανακάλυψη γνώσεων εννοιών •Μετασχηματισμός γνώσεων (γενίκευση) •Αξιολόγηση, εκτίμηση - έλεγχος

Δραστηριότητες - Ερωτήσεις •Με βάση την ανακαλυπτική μέθοδο σχεδιάστε από μία διδασκαλία για τα κεφάλαια από το βιβλίο Αρχές Οικονομικής Θεωρίας της Γ τάξης ΓΕΛ και Β κύκλου ΤΕΕ: Ποσδιορισμός τιμής και Οικονομικές Διακυμάνσεις (Ανεργία – Πληθωρισμός). •Τι παρατηρείτε στην επίδοση των μαθητών κατά τη διδασκαλία που στηρίζεται στην ανακαλυπτική μέθοδο σε σχέση με τις καθοδηγούμενες μεθόδους διδασκαλίας;

Τεχνικές διδασκαλίας •Διάλεξη •Διάλογος ή συζήτηση •Ομαδική εργασία •Μελέτες περιπτώσεων •Ρόλοι και προσομοιώσεις •Ερευνητικές εργασίες (Projects) •Eκπαιδευτικές επισκέψεις / συνέδρια