Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Δρ. Τσιάντος Β., Δρ. Σάλτας Β., Σταμέλλος Α., Κυμπάρης Κ. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής.
Κατανομή δραστηριοτήτων ανά τρίμηνο
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Η αξιολόγηση και η συμβολή της στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επ. Συν. ΤΕΙ Καβάλας
Η διδασκαλία των μαθηματικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Δρ. Βασίλειος Τσιάντος, Δρ. Περσεφόνη Πολυχρονίδου, Δρ. Βασίλειος Σάλτας,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Πτυχιακή εργασία του Παναγιώτη Τσερπέ (ΑΕΜ: 3094) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Χρήστος Αναστασίου Συνεπιβλέων Καθηγητής Δρ. Βασίλειος Σάλτας ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας

Βασικοί στόχοι και οργάνωση της έρευνας Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη βοήθεια φοιτητών του Α΄ και Β΄ εαρινού εξαμήνου 2005 της «Βιομηχανική Πληροφορική» του ΤΕΙ Καβάλας. Προτάθηκε ένα ερωτηματολόγιο με 10 ερωτήσεις όπου οι φοιτητές καλούνται ανώνυμα να εκφράσουν τις απόψεις τους για τη θέση και το ρόλο των θεωρημάτων και των ασκήσεων. Ζητείται η άποψή τους για τα διαγωνίσματα και του τρόπου υλοποίησής τους. Η μελέτη των απαντήσεων θα έχει ως αποτέλεσμα:  Την πρόταση για αναδιοργάνωση ή όχι του τρόπου διδασκαλίας των μαθηματικών.  Την εύρεση ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εκπαιδευτικής διαδικασίας των μαθηματικών, με σκοπό την αύξηση της αποτελεσματικότητάς τους.  Την εύρεση μεθοδολογικών βάσεων της αναλυτικής–συνδυαστικής μεθόδου διδασκαλίας.  Τη μελέτη της λογικής σειράς των μαθηματικών και την επιρροή τους πάνω στις μαθηματικές ενέργειες. Στην έρευνα συμμετείχαν 310 φοιτητές στα γνωστικά αντικείμενα «Μαθηματικά για Τεχνολόγους Ι» και «Μαθηματικά για Τεχνολόγους ΙΙ» (ομάδα ΜΙ, ΜΙΙ αντίστοιχα). Οι 176 εξετάζονταν στα ΜΙ ενώ οι 140-ΜΙΙ.

Ερωτηματολόγιο (Ερωτήσεις: 1 έως 5) 1. Πώς να γίνεται η παράδοση της νέας θεωρίας στα μαθηματικά; α) Με τη βοήθεια μαθηματικών ασκήσεων β) Με παράδοση της ανάλογης θεωρίας γ) Με παράδοση της θεωρίας και στη συνέχεια λύση μαθηματικών ασκήσεων δ) Με εισαγωγικές ασκήσεις, παράδοση θεωρίας και τέλος με λύση ασκήσεων για την εμπέδωση της νέας θεωρίας 2. Πως είναι καλύτερα να αποδεικνύονται τα μαθηματικά θεωρήματα; α) Από το μαθητή μόνο του β) Από το μαθητή με τη βοήθεια του καθηγητή γ) Από ομάδες μαθητών με συνεργασία δ) Από τον καθηγητή 3. Πως πρέπει να γίνεται η διεξαγωγή διαγωνίσματος – αξιολόγηση στα μαθηματικά; α) Να δίνεται όλη η διδακτική (ή διδακτικές) ώρα; β) Να δίνεται χρονικό περιθώριο 15 λεπτών για τη λύση των ασκήσεων, με το πέρας της εξέτασης; γ) Να γίνεται τα πρώτα 15 λεπτά της διδακτικής ώρας (ή διδακτικών ωρών) και στη συνέχεια να γίνεται παράδοση νέας θεωρίας; δ) Να γίνεται τα τελευταία 15 λεπτά της διδακτικής ώρας (ή διδακτικών ωρών) με ασκήσεις της διδασκόμενης ύλης; 4. Είναι απαραίτητο το διαγώνισμα – αξιολόγηση στα μαθηματικά; α) Ναι, είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης β) Όχι, το θεωρώ περιττό γ) Ναι, γιατί βοηθάει στην αυτοαξιολόγιση δ) Δεν μπορώ να απαντήσω 5. Πιστεύετε ότι οι απαντήσεις των μαθηματικών ασκήσεων, που προτείνονται για λύση, πρέπει να δίνονται προκαταβολικά (στην αρχή); α) Ναι β) Όχι γ) Ανάλογα με τον τρόπο που είναι δοσμένες οι λύσεις. Ναι, αν οι λύσεις δίνονται έτσι ώστε ορθά να πληροφορούν για την ολοκλήρωση της λύσης μαθηματικής άσκησης δ) Δεν έχω συγκεκριμένη άποψη

Ερωτηματολόγιο (Ερωτήσεις: 6 έως10) 6. Πως είναι καλύτερα να εργαζόμαστε στο τμήμα κατά τη λύση μαθηματικών ασκήσεων; α) Ανά δυο β) Ομάδες των τεσσάρων γ) Ο καθένας μόνος του δ) Ανά δυο, μετά ανά τέσσερις κ.τ.λ. και στο τέλος όλο το τμήμα 7. Πώς να διορθώνονται τα λάθη κατά τη λύση μαθηματικών ασκήσεων; α) Από το φοιτητή με τη βοήθεια του καθηγητή β) Από τον καθηγητή γ) Από τους φοιτητές, διορθώνοντας τα λάθη των συμφοιτητών τους δ) Απ’ όλους τους φοιτητές μαζί με την καθοδήγηση του καθηγητή 8. Πως σας επιδρά η ύπαρξη πολλών αριστούχων στο τμήμα την ώρα των μαθηματικών; α) Αυτό με οδηγεί στο να διαβάζω περισσότερο, έτσι ώστε να φτάσω στο επίπεδο γνώσεις τους. β) Αυτό με ανησυχεί, αλλά δεν με επηρεάζει γ) Παραιτούμαι και λέω «Ποτέ δε θα γίνω σαν αυτούς» δ) Ψάχνω άλλους τομείς στους οποίους εγώ είμαι καλός (καλή) 9. Τι σας ενοχλεί όταν χρειάζεται να πάρετε ενεργό μέρος στη λύση μαθηματικών ασκήσεων την ώρα του μαθήματος; α) Δεν με ενοχλεί τίποτα β) Δεν παίρνω μέρος, γιατί δε θεωρώ τις μαθηματικές ασκήσεις ενδιαφέρουσες γ) Δεν θέλω να πάρω μέρος από φόβο μήπως οι συμφοιτητές μου γελάσουν με τα λάθη μου δ) Φοβάμαι μήπως αποδειχτεί ότι ξέρω λιγότερα από τους υπόλοιπους συμφοιτητές μου. 10. Πιστεύετε ότι αν σας δοθούν βιβλία μαθηματικών με συνοπτική – επιγραμματική θεωρία θα σας βοηθήσουν κατά τη λύση μαθηματικών ασκήσεων; α) Ναι β) Όχι γ) Δεν μπορώ να απαντήσω δ) Ανάλογα με τον τρόπο παρουσίασης των συνοπτικών θεωρημάτων

Κυκλικά διαγράμματα Κατανομή Σχετικών Συχνοτήτων ΜΙ-ΜΙΙ

Κυκλικά διαγράμματα Κατανομή Σχετικών Συχνοτήτων ΜΙ, ΜΙΙ

Συμπεράσματα Η παράδοση της νέας θεωρίας προτείνεται να γίνεται είτε με εισαγωγικές ασκήσεις και μετά η νέα θεωρία, είτε κατευθείαν ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του θεωρήματος και των εννοιών προς απόδειξη. Η συμμετοχή των φοιτητών κατά την απόδειξη θεωρημάτων προτείνεται να είναι ενεργή. Η διεξαγωγή των διαγωνισμάτων να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής ώρας. Τα διαγωνίσματα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι απαντήσεις των προτεινόμενων για λύση ασκήσεων προτείνεται να δίνονται προκαταβολικά στους φοιτητές. Κατά τη λύση μαθηματικών ασκήσεων στην τάξη ο κάθε φοιτητής προτείνεται να εργάζεται μόνος του ή σε ομάδες των 2 ή 4 φοιτητών που θα συνοδεύεται από ομαδική συζήτηση των αποτελεσμάτων. Η διόρθωση των λαθών κατά τη λύση μαθηματικών ασκήσεων να γίνεται από τους φοιτητές με την καθοδήγηση του καθηγητή. Η κατανομή των φοιτητών σε τμήματα να γίνεται με τρόπο τέτοιο ώστε να υπάρχουν και αριστούχοι φοιτητές μεταξύ των άλλων. Προτείνεται η ύπαρξη βιβλίων με συνοπτική – επιγραμματική θεωρία, κάτι που θα έχει ο κάθε φοιτητής από το πρώτο εξάμηνο και να μπορεί να το χρησιμοποιεί στα άλλα εξάμηνα.

Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας