Βασίλης Τσιάντος Καθηγητής ΤΕΙ ΑΜΘ Μέλος της ΑΔΙΠ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
24/01/2012 Studying at the School of English Οι σπουδές στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
Τ ΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΘ «Μεταπτυχιακές Σπουδές & Έρευνα στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ» Ελένη Κ. Παλούρα, Καθηγήτρια Διευθύντρια ΜΠΣ «Φυσική & Τεχνολογία Υλικών»
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, Επικ. Καθηγητής Π. Σ. Ε
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Εκδήλωση «Μεταπτυχιακά και Υποτροφίες: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο» Μιχαηλίδης Νικόλαος, Αναπλ. Καθηγητής.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Εσωτερική & Εξωτερική Αξιολόγηση στο ΠΘ Θεοδωράκης Γιάννης.
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Σκέψεις σχετικά με τη Διασφάλιση της Ποιότητας στα ελληνικά ΑΕΙ με βάση την εμπειρία της αξιολόγησης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ.
Χαράλαμπος Μπιλλίνης Πρόεδρος, Τμήμα Κτηνιατρικής, Παν. Θεσσαλίας
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
"ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ" Θεοδωράκης Γιάννης.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ.
«Εφαρμογή της Πιστοποίησης Ποιότητας στα Ελληνικά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης» Ιωάννης Βλάχος Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Erasmus+ International Credit Mobility
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Βαςικα Οροςημα για την Εφαρμογη του Νομου ΓΙΑ ΤΑ Α.Ε.Ι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Oλοκλήρωση του Α΄ Κύκλου Εξωτερικών Αξιολογήσεων των ΑΕΙ από την ΑΔΙΠ» Βασίλης Τσιάντος Καθηγητής ΤΕΙ ΑΜΘ Μέλος της ΑΔΙΠ ΙΩΑΝΝΙΝΑ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Α.ΔΙ.Π) Hellenic Quality Assurance and Accreditation Agency (HQAA) ΙΔΡΥΘΗΚΕ: Ν. 3374/2005 ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ: 2006 Η ΑΔΙΠ έχει υιοθετήσει το γενικό πλαίσιο των ευρωπαϊκών αρχών, κανονισμών και διαδικασιών, που διαμορφώθηκε από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διασφάλισης της Ποιότητας (ENQA) και επισημοποιήθηκε στο κείμενο των “Ευρωπαϊκών Αρχών και Κατευθυντηρίων Οδηγιών για την Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση” (ESG). __________________________________________ Η ΑΔΙΠ λειτουργεί βάσει των προτύπων και οδηγιών της ENQA (European Network for Quality Assurance)

Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ της ΑΔΙΠ αποσκοπούσε στο: 1. Να εφαρμόσει ένα ομοιόμορφο πρόγραμμα καταγραφής, αξιολόγησης και πιστοποίησης της προσφοράς των Τμημάτων και του συνόλου των ΑΕΙ. 2. Να υποδεικνύει ενέργειες για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών των ΑΕΙ. 3. Να υποστηρίζει τη φιλοσοφία επιδίωξης συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ επεδίωξε την κατάταξη (ranking) των ΑΕΙ ΟΥΤΕ έκανε πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΠΡΟΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΑΕΙ Έθεσε στόχους ποιότητας και υποστήριξε την επίτευξή τους. Ενίσχυσε τις καλές πρακτικές και αναγνώρισε τις αδυναμίες τους. Κινητοποίησε και ενέπνευσε όλα τα Ιδρύματα προς την κατεύθυνση βελτίωσης της ποιότητας υιοθετώντας τις προτεινόμενες βελτιώσεις.

Συνάντηση μελών της ΑΔΙΠ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Συνάντηση μελών της ΑΔΙΠ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας …..αλλά στην συνέχεια ….ακολούθησαν τα προβλήματα.

Προβλήματα Αρνητική στάση τόσο των ακαδημαϊκών όσο και των φοιτητών οφειλόμενη σε : Άγνοια και παρανόηση Έλλειψη αυτοπεποίθησης Ενδοιασμοί και προκαταλήψεις Πολιτική προπαγάνδα Αμφιβολία για την αξιοποίηση των ευρημάτων της αξιολόγησης Αύξηση της γραφειοκρατίας

ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αναστροφή αρνητικού κλίματος. Ευκαιρία ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης. Εφαλτήριο νέων κύκλων βελτίωσης της ποιότητας. Ενημέρωση μαθητών, φοιτητών, Κυβέρνησης, αγοράς εργασίας, φορολογουμένων, κλπ., σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Διάλυση μύθων /προκαταλήψεων εναντίον της αυτογνωσίας που πραγματοποιείται από την αξιολόγηση. Εξαγωγή συμπερασμάτων για το σύνολο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η εμπειρία της ΑΔΙΠ Συλλογική προσπάθεια αναγνώρισης και βελτίωσης της ποιότητας. Μύηση στις σχετικές έννοιες. Ατομική και συλλογική βελτίωση. Πρωτοφανής συγκέντρωση και ανάλυση στοιχείων με συμπεράσματα χρήσιμα για το μέλλον των Ιδρυμάτων . Συστηματοποίηση διαμόρφωσης στρατηγικών στόχων και πολιτικών εφαρμογής τους. Κρίσιμες παρατηρήσεις των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων βασισμένες στην εμπειρία τους από άλλα Ιδρύματα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Ασαφείς στόχοι προγραμμάτων σπουδών δημιουργούν σύγχυση και ασάφειες ως προς το πλαίσιο προσόντων και τα επαγγελματικά δικαιώματα. Μεγάλος αριθμός μαθημάτων για την απόκτηση πτυχίου. Μεγάλος αριθμός κατευθύνσεων, που ευνοεί την υπερ-εξειδίκευση και αρμόζει σε μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης και όχι σε προπτυχιακές σπουδές. Προγράμματα σπουδών που συνδυάζουν περισσότερες από μία γνωστικές περιοχές. Προγράμματα εξειδίκευσης που λειτουργούν ως προπτυχιακά. Απουσία τυπικών διαδικασιών αναθεώρησης και αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών. Προγράμματα που δεν εναρμονίζονται με τις ανάγκες της κοινωνίας.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ H αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων είναι υψηλή. Μεγάλος αριθμός εισαγομένων φοιτητών. Οι φοιτητές λείπουν από τα μαθήματα. Όσοι παρακολουθούν συμμετέχουν στην αξιολόγηση. Μεγάλος αριθμός εξετάσεων. Μόνο μικρός αριθμός Τμημάτων αξιοποιεί τις τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών. “Λιμνάζοντες” φοιτητές περίπου ίσοι με τους κανονικούς Ένας στους πέντε φοιτητές αποχωρεί πριν τελειώσει.

ΕΡΕΥΝΑ Το ερευνητικό έργο είναι αξιόλογο σε σχέση με τα μέσα και τη χρηματοδότηση. Ικανοποιητικός αριθμός διεθνών συνεργασιών. Δεν υπάρχει “κουλτούρα” κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών. Σε αρκετές περιπτώσεις η έρευνα διεξάγεται εις βάρος της διδασκαλίας.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ Έλλειψη υποδομών κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αξιοποίηση υποδομών κάτω του 50% στα λοιπά Ιδρύματα. Ανάγκη κεντρικής διαχείρισης εργαστηρίων – εξοπλισμού. Ελλιπής χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Γεωγραφική διασπορά. Ανεπάρκεια βοηθητικού προσωπικού. Μη ικανοποιητική διασύνδεση με αγορά και αποφοίτους.

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΕΙ* ΕΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ 2008 5 2009 2010 38 2011 83 2012 46 2013 125 2014 92 ΣΥΝΟΛΟ 389

ΘΕΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ Έλλειψη χρηματοδότησης Έλλειψη ΚΥΑ για την αποζημίωση των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων Προβλήματα με ΓΛΚ- Καταλογισμός Μελών της ΑΔΙΠ Αποχώρηση Προέδρου Μη ορισμός νέου Προέδρου Αποχώρηση μελών Μη συγκρότηση απαρτίας

Εξωτερικών Αξιολογήσεων Έλλειψη χρηματοδότησης Αριθμός Εξωτερικών Αξιολογήσεων Έλλειψη χρηματοδότησης Αποχώρηση τ. Προέδρου Μη ορισμός νέου Συμβουλίου Ορισμός νέου Προέδρου Προβλήματα Γ.Λ.Κ. Θερινές διακοπές Α.Ε.Ι. Διακοπή Χρηματοδότησης Θερινές διακοπές Α.Ε.Ι. Μη συγκρότηση απαρτίας ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΠΑΝ/ΤΕΙ): 410 ΣΤΡΑΤ. ΣΧΟΛΕΣ: 23 ΑΣΤΕ: 2 ΑΡΙΘ. ΕΣΩΤ. ΑΞΙΟΛ/ΩΝ = 518* ΑΡΙΘ. ΕΞΩΤ. ΑΞΙΟΛ/ΩΝ = 389* ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΩΣ 26/3/2014 *Περιλαμβάνονται και αξιολογήσεις Τμημάτων που κατόπιν συγχωνεύθηκαν ή καταργήθηκαν με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ. ΘΕΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ

Αρ. Τμημάτων μετά το σχέδιο Ιδρύματα Αρ. Τμημάτων προ σχεδίου ΑΘΗΝΑΣ Αρ. Τμημάτων μετά το σχέδιο ΑΘΗΝΑ Εξωτερική Αξιολόγηση Τ.Ε.Ι. Ολοκληρώθηκε   ΑΣΠΑΙΤΕ 7 4 2 Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ 36 26 20 Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 19 10 Τ.Ε.Ι. ΗΠΕΙΡΟΥ 13 8 3 Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 24 17 11 Τ.Ε.Ι. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔ. & ΘΡΑΚΗΣ 12 6 Τ.Ε.Ι. ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ 5 Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ 14 Τ.Ε.Ι. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 15 9 Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 21 Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 25 Τ.Ε.Ι. ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Ε.Ι. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟ 226 149 83

ΣΥΝΟΛΑ 271 261 251 Ιδρύματα Αρ. Τμημάτων προ Σχεδίου ΑΘΗΝΑ Αρ. Τμημάτων μετά το σχέδιο Εξωτερική Αξιολόγηση Πανεπιστήμια Ολοκληρώθηκε Α.Σ.Κ.Τ. 2 Α.Π.Θ. 42 41 Γ.Π.Α. 7 6 Δ.Π.Θ. 20 18 15 Ε.Κ.Π.Α. 33 32 Ε.Μ.Π. 9 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 5 Ο.Π.Α. 8 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ 17 16 ΠΑΝ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 14 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 10 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 25 24 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΠΑΝ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΑΝΤΕΙΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 4 ΣΥΝΟΛΑ 271 261 251   Περιλαμβάνονται και τα υπάρχοντα Γενικά Τμήματα

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Νέος Νόμος για την Ανώτατη Εκπαίδευση (4009/2011) Εισάγει και τυπικά την υποχρέωση για ΔΠ στα ΑΕΙ μέσω της εφαρμογής Εσωτερικού Συστήματος ΔΠ. Αναθέτει στην ΑΔΙΠ το έργο: της Πιστοποίησης των ΑΕΙ και των Προγραμμάτων Σπουδών-Τμημάτων την επιλογή Κέντρων Αριστείας, μέσω ειδικών διαδικασιών αξιολόγησης και ειδικών ερευνητικών και εκπαιδευτικών κριτηρίων Ν. 4009/2011

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Μετά την ολοκλήρωση των εξωτερικών αξιολογήσεων όλων των Τμημάτων, αρχίζει: η Ιδρυματική Αξιολόγηση. Εφαρμογή της διαδικασίας πιστοποίησης των Ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών (με προδιαγραφές που θα καθορίσει η ΑΔΙΠ βασισμένη στα Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα).

ΑΥΞΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΑΥΞΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ Μόρια βάσης εισαγωγής Ποσοστό φοιτητών που έχουν αποφοιτήσει σε ν+2 χρόνια (%) Ποσοστά αποφοίτησης σε τμήμα πολυτεχνείου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η ΑΔΙΠ έχει στη διάθεσή της ένα πλέγμα πολιτικών και μέσων για τη διασφάλιση της ποιότητας στα ΑΕΙ. Η πολιτεία οφείλει να συνεχίσει να υποστηρίζει το έργο της. Η Ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται πρωτίστως από τα ίδια τα ΑΕΙ, που οφείλουν να δεσμευτούν για τη συνεχή αναβάθμισή της. Η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής - γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος προς την υγιή ανάπτυξη. Οι ΜΟΔΙΠ θα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την συνεχή διασφάλιση της ποιότητας των Ιδρυμάτων.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας