Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αυτονομία σχολικής μονάδας στο κυπριακό εκπαιδευτικό συγκείμενο Δρ Θεόδωρος Θεοδώρου Παρουσίαση στο συνέδριο «Εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία στην Κύπρο.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011 Η Σχολική Ηγεσία στο Δημοτικό Σχολείο της Κύπρου: περιορισμοί, προκλήσεις και προοπτικές Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011

Δομή Παρουσίασης Το ευρύτερο τοπικό συγκείμενο To θεσμικό πλαίσιο για το διευθυντή - Δυσκολίες -Περιορισμοί Ο βοηθός διευθυντής - Δυσκολίες- Περιορισμοί Τρεις περιοχές δράσης για το σύγχρονο ηγέτη – καλές πρακτικές που συναντούμε Προκλήσεις - προοπτικές για τη σχολική ηγεσία στο μελλοντικό κυπριακό σχολείο Εισηγήσεις

Το τοπικό συγκείμενο Περιθώρια Ελεύθερης Δράσης Συγκεντρω- Περίοδος τικό Σύστημα Περίοδος Σημαντικών Μεταρρυθμίσεων Απουσία Εθνικών Επιπέδων Αναφοράς Περισσότερο Πολύπλοκο να Ηγείσαι Σήμερα Αυξημένες Απαιτήσεις Προσδοκίες από την Κοινωνία Απουσία Ουσιαστικής Έρευνας Απουσία Συστηματικής Κατάρτισης Δ/ντών

Αναλυτικού Προγράμματος Το νομοθετικό πλαίσιο Εφαρμογή Εκπαιδευτικής Πολιτικής & Κανονισμών Οργάνωση Διοίκηση Λειτουργία Σχολείου Εφαρμογή Αναλυτικού Προγράμματος Καθοδήγηση Ανάπτυξη Αξιολόγηση Εκπ/κών Διδακτικά Καθήκοντα ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Οργάνωση Φύλαξη Αρχείου Καθοδηγηση Ευημερία Μαθητών Παρακολούθηση Προόδου Μαθητών

Υπόλογος σε πολλούς για το τι συμβαίνει στο σχολείο Δυσκολίες - Περιορισμοί Υπόλογος σε πολλούς για το τι συμβαίνει στο σχολείο Αυξημένες απαιτήσεις γονιών-κοινωνίας Αυξημένες ευθύνες-καθήκοντα – Συνεχής αίσθηση του βάρους της ευθύνης Συχνές διακοπές του προγραμματιζόμενου, για να χειριστεί κάτι έκτακτο ή επείγον Η δυσκολία να παρουσιάζεις αναπτυξιακή δράση μέσα σε συγκεντρωτικό σύστημα Πίεση χρόνου-άγχος-αμφισβητήσεις Ανάγκη για συνεχή αναζήτηση συμμάχων και εξεύρεση πόρων Ανάγκη για ουσιαστική κατάρτιση και συστηματική στήριξη 5

Μη σαφώς καθορισμένα καθήκοντα. Καθήκοντα που συχνά αναλαμβάνουν: Δυσκολίες - Περιορισμοί Μη σαφώς καθορισμένα καθήκοντα. Καθήκοντα που συχνά αναλαμβάνουν: Σχέδιο Πολιτικής Άμυνας Αναπληρώσεις δασκάλων Συντονισμός Μαθητικού Συμβουλίου Παραγγελίες διδακτικών βιβλίων, μέσων και υλικών Ελαφρώς μειωμένο διδακτικό φορτίο Καμιά επιμόρφωση-κατάρτιση Αδρανοποίηση του β. δ/ντή σε κάποιες περιπτώσεις που μπορεί να οφείλεται είτε στο συγκεντρωτισμό του διευθυντή είτε στα αυξημένα διδακτικά καθήκοντα Λειτουργία διευθυντικής-ηγετικής ομάδας σε κάποια σχολεία 7

Σύγχρονη Σχολική Ηγεσία Καλές πρακτικές που παρατηρούμε στο κυπριακό σχολείο. Εστίαση σε τρεις περιοχές δράσης.

Ο ΗΓΕΤΗΣ ΩΣ ΝΕΣΑΖΩΝ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΔΡΑΣΗΣ Σύνδεση και προσαρμογή του σχολείου στο συνεχώς μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον Κοινωνία Γέφυρα μεταξύ των εσωτερικών διαδικασιών σχολικής βελτίωσης και των εξωτερικών μεταρρυθμιστι-κών μέτρων Σύστημα Σχολείο Σχ.Τάξη Μάθηση Συμβολή στη βελτίωση της μάθησης, βελτιώνοντας τις συνθήκες και το κλίμα μέσα στο οποίο γίνεται η διδασκαλία και η μάθηση

Ι. Συμβολή στη Βελτίωση της Μάθησης ΙΙ. Εσωτερικές- Εξωτερικές Διαδικασίες Βελτίωσης IΙΙ. Εξωτερικό Περιβάλλον

Διασφάλιση υλικών πόρων για αποτελεσματική διδασκαλία (συνθήκες, εξοπλισμός, μέσα, υλικά κ.λπ.) Αξιοποίηση-Ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων για αποτελεσματική διδασκαλία (γνώση, δεξιότητες, διάθεση) Συμβολή στη δημιουργία επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που διακρίνεται από: Κοινούς σκοπούς-όραμα Εμπιστοσύνη Συνεργασία Στοχαστική αναζήτηση ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Ι. Συμβολή στη Βελτίωση της Μάθησης

Πρακτικές προώθησης των πιο πάνω: Συναδελφική αλληλοπαρατήρηση διδασκαλίας και αναστοχασμός Δειγματικές/συνεργατικές συνδιδασκαλ. Προώθηση, ενθάρρυνση και στήριξη παιδαγωγικών καινοτομιών, νέων μεθόδων διδασκαλίας κ.λπ. Δημιουργία τράπεζας υλικού Παρώθηση για συνεχή βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων Αξιολόγηση μάθησης και εκπ/κού έργου Βιωματική προσέγγιση-συζήτηση παιδαγωγικών θεμάτων, μεθοδολογίας κ.ά. στις Σ.Π. ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Ι. Συμβολή στη Βελτίωση της Μάθησης

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Κοινό όραμα-ξεκάθαρη αποστολή Καθορισμός και ιεράρχηση προτεραιοτήτων Ανάπτυξη, εφαρμογή, παρακολούθηση και αξιολόγηση σχεδίου δράσης για βελτίωση και ανάπτυξη της σχολικής μονάδας Μεταβίβαση εξουσιών και ευθύνης σε άτομα και ομάδες (κατανεμημένη ηγεσία) – Αξιοποίηση δυνατοτήτων και ικανοτήτων του προσωπικού Στενή συνεργασία με ΥΠΠ για εισαγωγή και στήριξη καινοτομιών (το παράδειγμα της εισαγωγής των ΝΑΠ) ΙΙ. Εσωτερικές- Εξωτερικές Διαδικασίες Βελτίωσης

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Αναζήτηση και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών και προγραμμάτων – Δημιουργία κουλτούρας αλλαγής Συμμετοχική λήψη αποφάσεων Ηλεκτρονικό δίκτυο επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών-υλικού μεταξύ του προσωπικού – Αξιοποίηση τεχνολογίας Συνεχής ενθάρρυνση, στήριξη και ενδυνάμωση του προσωπικού Αξιοποίηση ευκαιριών επιμόρφωσης του προσωπικού – Προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε συνεργασία με το ΠΙ ΙΙ. Εσωτερικές- Εξωτερικές Διαδικασίες Βελτίωσης

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Εμπλοκή γονέων (λειτουργία σχολής γονέων, ενημερωτικό δελτίο, βιβλιάριο σχολείου, κοινές εκδηλώσεις, παρακολούθηση διδασκαλίας, ιστοσελίδα κ.λπ.) Συνεργασία με τοπική κοινότητα Συνεργασία με άλλους φορείς (πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, ιδιώτες, αξιοποίηση ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων) Αναζήτηση συμμάχων, πόρων και χορηγών (π.χ. για έκδοση ημερολογίου, περιοδικού, αγορά εξοπλισμού κλπ) IΙΙ. Εξωτερικό Περιβάλλον

Προκλήσεις-Προοπτικές για το μέλλον Όλο και περισσότεροι νέοι και προσοντούχοι διευθυντές στη δημοτική εκπαίδευση Δύο κρατικά και δύο ιδιωτικά πανεπιστήμια με μεταπτυχιακά προγράμματα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης Έφεση Κυπρίων εκπαιδευτικών για συνεχή μάθηση και κατάρτιση Η συγκυρία των πολλών προγραμματιζόμενων μεταρρυθμίσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα Ιεράρχηση της εκπαιδευτικής ηγεσίας ψηλά στις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής των ανεπτυγμένων κρατών

Εισηγήσεις Επαναπροσδιορισμός-εκσυγχρονισμός του ρόλου, των υπευθυνοτήτων και καθηκόντων του σχολικού ηγέτη, διευθυντή και βοηθού διευθυντή Ανάπτυξη και στήριξη νέων σύγχρονων δομών και μορφών ηγεσίας (π.χ. κατανεμημένη ηγεσίας) Καθορισμός δεξιοτήτων σχολικής ηγεσίας και καθιέρωση επαγγελματικών προτύπων σχολικού ηγέτη

Εισηγήσεις Ουσιαστική και συστηματική στήριξη του ηγέτη (π.χ. έντυπο και ηλεκτρονικό υποστηρικτικό υλικό, βάσεις δεδομένων, αποτελέσματα ερευνών κ.ά.) στα τρία βασικά επίπεδα της δράσης του: Ηγέτης-μεσάζων μεταξύ σχολείου και μάθησης του μαθητή Ηγέτης-μεσάζων μεταξύ σχολείου και εκπαιδευτικού συστήματος Ηγέτης-μεσάζων μεταξύ σχολείου και κοινωνίας

Εισηγήσεις Εντοπισμός και διάχυση καλών πρακτικών εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης που εφαρμόζονται από διευθυντές στην Κύπρο ή και στο εξωτερικό (αξιοποίηση διαδικτύου, εκδόσεις κ.λπ.) Αποκέντρωση της ευθύνης για λήψη αποφάσεων στα σχολεία και ταυτόχρονα δημιουργία διαδικασιών αυξημένης λογοδότησης με βάση κεντρικά καθορισμένα κριτήρια-επίπεδα

Εισηγήσεις Ίδρυση φορέα που να αναλάβει το έργο της συστηματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης των στελεχών της εκπαίδευσης αλλά και την παραγωγή υποστηρικτικού υλικού-μέσων που να τους υποβοηθεί στο έργο τους Μετατροπή του φορτίου διδακτικών καθηκόντων του δ/ντή σε φορτίο παιδαγωγικών καθηκόντων: δειγματικές διδασκαλίες ή συνδιδασκαλίες, παιδαγωγική συμβουλευτική και καθοδήγηση Διαχωρισμός των καθηκόντων του βοηθού διευθυντή σε διοικητικά και παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά (μέντορας, σύμβουλος, καθοδηγητής, εμψυχωτής)